onbedoeld zwanger
zaterdag 11 maart 2017 om 20:06
Als je de baby liever wilt houden dan is het nu tijd om in oplossingen te denken. Is het mogelijk om aan werk te komen? En een woning te regelen? Nu je nog niet zichtbaar zwanger bent kun je nog proberen werk te zoeken. Kijk naar vacatures en ga ook de uitzendbureaus langs. Zoek naar werk waarmee je een fulltime inkomen kunt verdienen. Zo lang je vriend nog geen verblijfsvergunning heeft zal hij wel niet mogen werken. Alles moet uit jou komen. Probeer heel creatief te zijn. Misschien kan het Fiom je doorverwijzen naar andere instanties om je te ondersteunen met bv woonruimte. In welke gemeente woon je? In een grote plaats is het vaak bijna onmogelijk om op korte termijn een woning te regelen. In een kleinere gemeente buiten de randstad heb je vaak sneller kans op een woning.
Zie je zelf mogelijkheden om op tijd iets te regelen voor jou en de baby? Dan zou je het kind kunnen laten komen. Als het je aanvliegt en je geen mogelijkheden ziet dan kun je alsnog een abortus overwegen. Doe wat voor jou het beste voelt, jij bent zelf baas in eigen buik.
Zie je zelf mogelijkheden om op tijd iets te regelen voor jou en de baby? Dan zou je het kind kunnen laten komen. Als het je aanvliegt en je geen mogelijkheden ziet dan kun je alsnog een abortus overwegen. Doe wat voor jou het beste voelt, jij bent zelf baas in eigen buik.
zaterdag 11 maart 2017 om 20:09
Jullie doen nou net of TO onder de brug ligt met een spuit in haar arm en een dikke buik.
Ideaal is die situatie niet bepaald, maar ik denk dat het op afstand moeilijk bepalen is of ze absoluut wel of absoluut geen abortus moet doen. TO, ga met het fiom praten! En als het even kan ook met iemand die je goed kent zoals een vriendin of een tante oid.
Ideaal is die situatie niet bepaald, maar ik denk dat het op afstand moeilijk bepalen is of ze absoluut wel of absoluut geen abortus moet doen. TO, ga met het fiom praten! En als het even kan ook met iemand die je goed kent zoals een vriendin of een tante oid.
zondag 19 maart 2017 om 13:04
bedankt voor de reacie's (beetje late reactie terug weet ik)
het enige voor deel is dat ik wel een inkomen heb. ik kan het niet in me op brengen om een abortus te doen heb veel na gedacht
het is alleen heel moeilijk in deze situatie
ik probeer nu momenteel
wat te regelen met de woningbouw
in de hoop dat het lukt...
ik zie abortus na veel nadenken toch niet als een oplosing voor mij ik denk dat ik daar veel spijt later van ga krijgen.
ik ben inmidels al 16 weken
het enige voor deel is dat ik wel een inkomen heb. ik kan het niet in me op brengen om een abortus te doen heb veel na gedacht
ik probeer nu momenteel
ik zie abortus na veel nadenken toch niet als een oplosing voor mij ik denk dat ik daar veel spijt later van ga krijgen.
zondag 19 maart 2017 om 13:30
quote:Najj schreef op 19 maart 2017 @ 13:04:
ik probeer nu momenteel
Je kwam er achter toen je 8 weken was.
Wat heb je de afgelopen 2 maanden dan in godsnaam gedaan?!
ik probeer nu momenteel
Je kwam er achter toen je 8 weken was.
Wat heb je de afgelopen 2 maanden dan in godsnaam gedaan?!
zondag 19 maart 2017 om 13:44
zondag 19 maart 2017 om 14:35
zondag 19 maart 2017 om 14:44
Als het niet lukt
dan is een moeder kind huis
de beste oplosing ja..
mijn vriend woond in een azc
we willen dan ook opnieuw in procedure
gaan. voor verblijf bij partner..
ik heb ook contact gehad bij het fiom
die hebben mij meer geinfomeerd
over alle optie's waar ik ook over na denk.
welicht komt het goed..
de beste oplosing ja..
welicht komt het goed..
zondag 19 maart 2017 om 14:46
quote:Najj schreef op 19 maart 2017 @ 14:44:
Als het niet lukt
de beste oplosing ja..
welicht komt het goed..Hoe onbedoeld was die zwangerschap voor je vriend? Komt hem wel goed uit.
Als het niet lukt
de beste oplosing ja..
welicht komt het goed..Hoe onbedoeld was die zwangerschap voor je vriend? Komt hem wel goed uit.
zondag 19 maart 2017 om 14:49
quote:Najj schreef op 19 maart 2017 @ 14:44:
Als het niet lukt
de beste oplosing ja..
welicht komt het goed..Tja. Zo niet , dan heeft je kind gewoon dikke pech toch!
Als het niet lukt
de beste oplosing ja..
welicht komt het goed..Tja. Zo niet , dan heeft je kind gewoon dikke pech toch!
zondag 19 maart 2017 om 14:52
Och meisje toch, wat een situatie... bij 16 weken kun je geen reguliere abortus meer laten plegen. Een abortus bij 16 weken zou mij ook wel tegenstaan en ik ben pro-abortus. Er zit een grens aan, wat mij betreft.
Het lijkt me echt een heel goed idee dat je NU al hulp gaat zoeken. Ga naar je huisarts, loop bij het maatschappelijk werk in jouw gemeente naar binnen, of loop gewoon bij het gemeentehuis naar binnen en leg je situatie voor. Zoek of er in jouw omgeving een FIOM zit, die kunnen je ook helpen. Het vinden van een plekje om te wonen, bijvoorbeeld in een tienermoederhuis, is niet binnen twee weken geregeld. Vaak zijn er maandenlange wachtlijsten. Dan moet je daar nu al op gezet worden. Bovendien kunnen zij je helpen met allerlei praktische zaken (toeslagen aanvragen, kijken op welke 'geldpotjes' je straks recht hebt, kracht bijzetten door voor jou, of samen met jou naar de woningstichting te bellen, enzovoort). Ga NU meteen actie ondernemen en doe het niet alleen! Zoek hulp. Doen hoor!
Het lijkt me echt een heel goed idee dat je NU al hulp gaat zoeken. Ga naar je huisarts, loop bij het maatschappelijk werk in jouw gemeente naar binnen, of loop gewoon bij het gemeentehuis naar binnen en leg je situatie voor. Zoek of er in jouw omgeving een FIOM zit, die kunnen je ook helpen. Het vinden van een plekje om te wonen, bijvoorbeeld in een tienermoederhuis, is niet binnen twee weken geregeld. Vaak zijn er maandenlange wachtlijsten. Dan moet je daar nu al op gezet worden. Bovendien kunnen zij je helpen met allerlei praktische zaken (toeslagen aanvragen, kijken op welke 'geldpotjes' je straks recht hebt, kracht bijzetten door voor jou, of samen met jou naar de woningstichting te bellen, enzovoort). Ga NU meteen actie ondernemen en doe het niet alleen! Zoek hulp. Doen hoor!
zondag 19 maart 2017 om 15:00