5 jaar relatie + ongeplande zwangerschap + getrouwde vriend

25-01-2009 15:48 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil het even van me afschrijven, en hoop dat ik er met mensen over kan praten.

ik ben net bekomen dat ik nu 10 weken zwanger ben van mijn vriend waarmee ik 5 jaar een relatie heb. ongepland omdat ik net een leuke baan heb aangenomen die niet naast de deur zit en mijn vriend freelance werkt omdat hij toch het vrijbuiters gevoel wil vasthouden. Allebei compleet overdonderd maar nu heel blij. Twee jaar geleden erover gehad of we gingen trouwen en kinderen krijgen, maar echt een uitkomst is er nooit uitgekomen. Ik was toen wel zwanger maar dat stopte na 8 weken. Nu ben ik zwanger en wacht ik tot de magische 12 weken grens en dan ga ik het van de daken schreeuwen tegen onze ouders mijn werkgever en iedereen die het horen wil. Mijn vriend heeft veel leuke vrienden in nederland en in kroatie. Laatst vroeg hij of ik een vriendin van hem in kroatie vertelt had over de zwangerschap (dat vroeg hij licht gefrustreerd) waarop ik zei nee. Ik kwam geinteresseerd om de hoek kijken hoe ze dat omschreef waardoor hij het gevoel kreeg dat ik dat tegen haar gezegd zou hebben.

hij beantwoorde de mail later (waar ik niet bij was) in de vorm van: je kan niet eenzijdig scheiden. regel maar een scheiding bij een advocaat in het land waar het huwelijk gesloten is, dan ben je helemaal van me af. kost minimaal 500 euro. ik vond het wel opvallend nadat hij de computer uitgezet had (en een reactie gestuurd had) een stuk meer ontspannen en gezelliger was. hij liet echt merken dat hij blij was met mijn zwangerschap.

ik ben nu even sprakeloos.
Sampie,

Wat mij betreft is er geen reden om je voor wat betreft de werk-perikelen, te verdedigen. Je hebt hier al uitgelegd dat je ongepland zwanger bent tenslotte.

Wanneer heb je dit precies ontdekt? Die mail, bedoel ik?

Heb je er al iets over gezegd tegen je vriend? Ik kan me voorstellen dat je antwoorden wil.

Verder vraag ik me af hoe je weet wat hij heeft geschreven aan die 'vriendin'. Heb je zijn mailbox gelezen? Delen jullie de mail?

Ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent.
Peas on earth!
Sampie,

Heb je het er al over gehad met je partner? Hem ermee geconfronteerd?
Perfectionisme is niet perfect...
Goed gesprek aangaan met vriend is denk ik de beste optie die je nu hebt.

Persoonlijk zou ik niet zomaar alles klakkeloos aannemen als waarheid wat je vriend gaat zeggen.

Hij liegt blijkbaar al een tijdje tegen je. Laat hem maar met papieren over de brug komen over bijv. trouwen, scheiding.

Dat zou ik heel belangrijk vinden om te weten (bewijs te hebben) dat hij open kaart speelt. Behoorlijke vertrouwensbreuk zoiets.
Ja, dat vind ik echt.
Ok, het hoe kan me niks schelen Sampie, jij weet nu dus dat hij getrouwd is en dat hij wil scheiden. Dat staan in je openingsbericht tenminste.

Weet hij dat jij het weet?

Van zijn huwelijk?

Kun je er met hem over praten?
wie er geen biet van snapt moet zich maar verdiepen in een eigen "ik snap er niets van" blog bij de opzij of zo.

- net als in turkije praten ze over de euro en gebruiken ze vaak de euro als betaalmiddel, in kroatie is dat precies hetzelfde.

als ik zelf al het antwoord zou weten hoe ik hiermee om moet gaan zou ik ook niet zo vaag overkomen. jammer dat sommige van jullie hier een dagtaak aan hebben om onzinnige opmerkingen te plaatsen, vraag dan of je hier moderator kan worden.
Sampie niet snauwen. Daar krijg je zeker geen aardigere reacties door.

Je post was behoorlijk onduidelijk. Dat zie je zelf hopenlijk ook in.
Ja, dat vind ik echt.
dank jullie wel voor de zinvolle reacties.

we hebben een gezamelijke computer zonder wachtwoorden etc. hij moest erna gaan werken en ik wilde de computer gebruiken, toen stond dat scherm nog open. uiteraard worden er vragen gesteld op het moment dat hij thuiskomt.
wat een rotsituatie zeg. ben je blij met je zwangerschap, kom je erachter dat je vriend getrouwd is. je moet natuurlijk met hem praten, maar durf je hem nog te vertrouwen? dat hij getrouwd is, is heel vervelend, maar als hij daar gelijk open kaart over gespeeld had was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. ik zou me afvragen waarom hij dit verzwegen heeft. en is er meer wat hij je niet verteld heeft?

sterkte!
Sampie, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Verder vind ik het ook een onduidelijk verhaal, en lijkt het me dat je eens goed met je vriend moet gaan praten om te kijken hoe jullie nu verder moeten:

- waarom liegt hij al 5 jaar tegen je over een huwelijk, en waarom is hij niet eerder van haar gescheiden als jullie het samen al eerder over trouwen (!) en kinderen hebben gehad?

- is er nog iets anders waar hij over liegt?

- hoe gaat hij de scheiding nu aanpakken? (ook ivm erkenning van kind straks)

Jullie krijgen een kind samen, dus het lijkt me belangrijk dat jullie bepaalde dingen uitpraten en op een rij zetten.
Schrijf alvast op wat je wilt weten, dat helpt tegen het met-je-mond-vol-tanden-staan gevoel zometeen tijdens het gesprek.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Paque_in_Pink schreef op 25 januari 2009 @ 16:29:

Maar Sampie,

Heb je hier al met je vriend over gepraat dan?

Want je kan wel een boel gaan speculeren, daar maak je jezelf alleen maar gek mee.

En trek je niets aan van gefrustreerde posts over je werkgever op kosten jagen.niets van aantrekken hoor! Jij hoeft het immers niet te betalen, dus waar maken we ons druk om!? Nee hoor, gewoon doen, boeien wat een werkgever daarmee aan moet, zou ik me ook niets van aantrekken.
Wat vreemd allemaal....en dan nog zwanger zijn ook..met een man die getrouwd is met een ander. En wat nu als zijn verstandshuwelijk-ega achter jouw zwangerschap komt?
Ok, je weet het dus nu echt nog maar heel even. Hoe laat is je vriend thuis?
kanonnen carlice. kan het iets minder? we weten nu wel hoe je erover denkt. open een eigen topic en ga je daar druk lopen maken.
Carlice, alsjeblieft zeg...
quote:Carlice schreef op 25 januari 2009 @ 16:40:

[...]

niets van aantrekken hoor! Jij hoeft het immers niet te betalen, dus waar maken we ons druk om!? Nee hoor, gewoon doen, boeien wat een werkgever daarmee aan moet, zou ik me ook niets van aantrekken. Knap van je dat jij weet waar ik voor betaal...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:sampie79 schreef op 25 januari 2009 @ 16:37:

dank jullie wel voor de zinvolle reacties.

we hebben een gezamelijke computer zonder wachtwoorden etc. hij moest erna gaan werken en ik wilde de computer gebruiken, toen stond dat scherm nog open. uiteraard worden er vragen gesteld op het moment dat hij thuiskomt.

Ik denk dat je dat gesprek even af moet wachten voordat je kunt weten wat je wil verder. Duurt het nog lang voor hij thuiskomt?

Hij is twee jaar geleden naar Kroatië geweest voor het laatst. Alleen?

Het lijkt me verschrikkelijk dit wat jij nu meemaakt......
Carlice, beetje gefrustreerd? Gevalletje pms soms?

Ga een eigen topic openen, heb ik je zojuist ook aangeraden. Dit is gewoon irritant.
Ja, dat vind ik echt.
Verder sluit ik me aan bij Eleonora.

Je zal moeten afwachten tot hij thuiskomt..

Maar ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot schrikt..
we genieten van de zwangerschap, ik nu ook nog steeds. ik probeer ook zoveel mogelijk de stress en druk-maak momenten te ontwijken. halverwege augustus ben ik uitgerekend, ergens halverwege februari is het tijd om het kenbaar te maken. Dit is mijn 2e zwangerschap, mijn eerste was ook ongepland (getrouwd/bevallen/gescheiden) in het eerste jaar van mijn contract die gewoon verlengd is. Dus nu ga ik gewoon door met het genieten van mn zwangerschap. Na het gesprek met vriendlief zal ik weten of dit een vertrouwensbreuk oploopt of dat dit onderwerp een goed gevolg zal krijgen. Dank jullie wel.
Nee, nee en nee. En ook nog eens nee ik open geen eigen topic. Maken jullie nou maar druk om TO, dan maken de belastingbetalers en werkgevers zich weer druk om dingen die er in deze tijden echt toe doen. Lees er lekker overheen en analyseer de problemen van TO.
Sterkte Sampie...

Heel veel sterkte wens ik je!

(f)
quote:Carlice schreef op 25 januari 2009 @ 16:45:

Nee, nee en nee. En ook nog eens nee ik open geen eigen topic. Maken jullie nou maar druk om TO, dan maken de belastingbetalers en werkgevers zich weer druk om dingen die er in deze tijden echt toe doen. Lees er lekker overheen en analyseer de problemen van TO. *Zoekt een smiley van een dreinende peuter maar kan m niet vinden*
Beste Carlice,

Je bent je er wel van bewust dat wanneer een werknemer zwanger is het verlof niet (NIET) door de werkgever wordt betaald maar door het UWV? En verder, als het contract niet (NIET) verlengt zal worden vanwege deze zwangerschap (wat niet (NIET) mag) dan zal zij alsnog die uitkering ontvangen van het UWV. Een werkgever kan op deze manier dus een vervanger aannemen voor de verlofperiode zonder dubbelle lasten van het salaris.

Jammer genoeg is jouw post dus eigenlijk op een heel dun (DUN) laagje ijs gebaseerd. Kijk uit dat je er niet (NIET) doorheen valt.
Hmmm refresh en mosterd........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven