Mode & Beauty alle pijlers

ervaringen laseren littekens

25-01-2009 15:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik ben benieuwd of er andere dames zijn die ervaring hebben met succesvol behandelen van kleine acne littekens in het gezicht door middel van bijv. laseren.

Een paar jaar terug had ik om een of andere reden een acute aanval van acne, die is niet tijdig behandeld waardoor ik op mijn wangen kleine littekens heb overgehouden.

Ik zie er verder vrij goed uit, althans dat is wat ik hoor van anderen, maar ik stoor mij behoorlijk aan die littekentjes.

Vooral als ik moe ben of een griepje heb dan zie je ze duidelijk.

En laatst was ik foto's van onze vakantie aan het terugkijken en kom een foto tegen waarop ze overduidelijk te zien zijn, afschuwelijk.

Heb wel eens chinese peeling en micro dermabrasie gedaan maar dat heeft geen succes bij mij, vooral micordermabrasie lijkt averechts te werken, heb daar pigmentplekken aan overgehouden.

Ik wil er nu echt iets aan gaan doen en heb er wel wat geld voor over, dus wie heeft er tips ervaringen etc?
Ik vraag me af of je bij laseren geen rare plekken overhoudt. Het is namelijk nogal wat. Zeer pijnlijk (na het laseren). Ik moet zeggen dat het resultaat wel erg mooi is. Je mag me een berichtje sturen als je meer wilt weten.
Ik kan je niet helpen, maar bel eens een ziekenhuis, dermatoloog of plastisch chirurg. Die hebben vast tips voor je en weten misschien wel wat voor jouw een goede behandeling is.

Succes!
Thanx goudvis30,

Dat is de volgende stap, maar ik dacht misschien zijn er anderen die hier ervaring mee hebben.
Heb net een maand geleden weer een afspraak gemaakt voor 4 februari. Ik kreeg pas acne op mijn 21ste. Na roacutane voor een jaar ben ik ervan afgekomen op mijn 30ste. Voordien ook van alles geprobeerd en daardoor een pokdalig gezicht aan over gehouden. Ik ben precies 10 jaar geleden voor de eerste keer gelaserd. Het resultaat is uiteindelijk super echter heeft het wel 2 jaar geduurt voordat ik van pigmentvlekken af was. Niet iedereen heeft last daarvan maar veel die ik gesproken heb wel. Nu is de techniek verbeterd en ga ik voor de 2e keer. Bij diepe littekens is vaak 1 x niet genoeg. Wel handig want het is gelijk een verjongingskuur hahahaha maar goed daar doe ik het niet voor. Na mate ik ouder ben geworden zijn de littekentjes die bij mij heel diep waren meer zichtbaar geworden. Ik laat het wel in het ziekenhuis bij een dermatoloog doen in Leiden. Die beschikken over de nieuwste lasers. Een prive kliniek zou ik niet aandurven te veel negatieve reacties gehoord en gelezen. Ik kijk er wel tegenop. De eerste keer heeft het heel erg veel pijn gedaan. Mijn dermatoloog verzekerde mij echter dat die tijd voorbij is met de nieuwe lasers.
Ik weet niet waar je woont, maar bij het amc in Amsterdam (aan de achterkant, kan helaas niet het juiste vinden op internet, maar als je hun belt hebben ze wel het nummer voor je) zit een special lassercentrum (en dermatologen, enz.).
Hoi Donna,

Ik heb toevallig vorige zomer een littekentje op mijn neus laten laseren. Ik hoopte dat het weg zou gaan, heb het twee keer gedaan en het resultaat? Nada, noppes, nakko. Het zit er nog steeds en is misschien zelfs wel duidelijker geworden. Kan ook door mijn kritische blik zo lijken, maar om eerlijk te zijn, ik had me een hoop hassle (het mag 3 weken niet nat worden) en ook geld kunnen besparen. Dus... als je er nu ook goed uitziet, staar je er niet op blind, mensen zien het toch niet. Ze zien het pas als je het net gelaserd hebt (wat is er met jouw neus?!) - hier spreekt ervaring ).

Groetjes, Bellavita
Hey hey,

Verschillende ervaringen lees ik.

Ferred, jij hebt er wel goede ervaringen mee dus?

Laat even weten hoe het is gegaan 4 februari.

Goudvis, ik woon in Almere maar moet af en toe in het AMC zijn voor wat anders. Ik ga even informatief bellen.

Bellavita, heb je een getinte huid? Ik hoor/lees dat het resultaat soms dan tegenvalt. Ik heb dus wel een getinte huid dus daarom twijfel ik nog meer.
@ Donna: morgen is het zover, ben best wel zenuwachtig. Ben de pijn van toen niet vergeten. Ik laat je zeker weten hoe het geworden is. Ik hoop dat de nieuwe lasers minder pijnlijk zijn dan de eerste generatie lasers pffffff wat een stress...
Zo ben geweest en kan er nog niets van zeggen. Ik zie het verschil echt niet maar dat duurt dan ook 4 weken. Wel een rood hoofd hahahaha ik lijk wel een lucifer. Voel het een beetje branden en jeuken maar voor rest helemaal ok. Ik kan wel zeggen dat die nieuwe lasers niet te vergelijken zijn met die oude zeer luide lasers van vroeger. Ik ging liggen en binnen een paar minuten was het al gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte over het resultaat. Moet 11 maart weer terug komen.

Groetjes...
hey ferred!

en is je gezicht nog steeds zo rood? ben je behandeld met de CO2-laser?

Ik heb vandaag een afspraak met de dermatoloog, en ik ga ook vragen of die lasertechniek goed voor mij is, heb littekens op mn wang na acne.....

waar ben jij behandeld?

en hoe vaak moet je terugkomen? En is het prijzig?

een hoop vragen haha!

groetjes!!
X
Hey Ferred,

Ik vind het echt knap dat je het durft.

Ben zo angstig dat er wat mis zou gaan, daarom stel ik het telkens uit.

Heb ondertussen contact met een dam die claimt zonder ingrepen je huid te kunnen verbeteren.

Het prijskaartje is niet mis, maar liefst 1200 euro voor 9 behandelingen.

Ben dus nog in enorm dubio, heb haar fotos gestuurd en zij denkt dat ze absoluut verbetering kan brengen.

Ze zei ook dat littekens na gebruik van Roaccutane hardnekkiger te behandelen zijn dan littekens ontstaan door aan je huid pulken.

Maar volgens haar vielt het mee met mijn huid en zou ik na 1 behandeling al ong. 40% verbetering zien.

Het is een programma wat je heel gediscplineerd moet volgen wat uit onder andere eten, massages en dieptereinigingen bestaat.

Binnenkort ga ik er heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven