Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal probleem

13-03-2017 15:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heb vorig jaar eind december een koperspiraal laten zetten. Na (ong) 2 a 3 weken kreeg ik mn menstruatie, alleen duurt deze 5 weken nu ????

Begin had ik last van de touwtjes tijdens de seks. Mn vriend kreeg dr ook allemaal wondjes van. Dus heb ik het bij de huisarts zo kort mogelijk geknipt. Helemaal eigenlijk want hij vertelde me dat als k het spiraaltje laat weghalen dat het bij een gynecealoog moest.. dus aan de touwtjes ligt het niet en aangezien het helemaal hormoonloos is etc vind ik het een raar reactie van mijn lichaam. Huisarts natuurlijk ingelicht en me verteld dat ik terug moet naar casa ( yes, daar laten zetten :s ) toen ik op nacontrolle ging daar vertelden ze me ook dat alles netjes op zn plek zat. Ben een beetje radeloos omdat ik angst heb dat ik het miss moet laten weghalen. Wil geen troep in me lichaam, die nogeens heel slecht reageert op hormonen.

Heeft iemand die zo'n spiraaltje heeft geplaats hier ook last van gehad?
Ik heb nu 5 jaar 2 verschillende koperspiraaltjes gehad. Beiden door een gynaecoloog geplaatst. Bij de 1e had ik 3 jaar en ook dat ik een lange periode wat bloed had, daarna was het helemaal in orde. Bij mijn huidige exemplaar, die er al 2 jaar in zit, heel sporadisch een korte kleine tussentijdse bloeding.

Ik maak me geen zorgen, heb verder geen andere klachten, ben tevreden
Ja ik bij beide keren. Eerste maanden was de boel toch een beetje ontregeld. Mijn lijf wilde schijnbaar van het spiraal af. Na een maand of 2 nergens meer last van gehad, behalve bij de tweede spiraal want toen werden mijn menstruaties heel erg zwaar.
Ik heb al zeer lang koperspiraal (elke 5 jaar vernieuwen) en mijn menstruatie is juist minder en ook minder pijnlijk geworden...

Daar heb jij natuurlijk niets aan, maar ik denk dat iedere vrouw anders reageert. Ik zou het nog een paar maanden aankijken als alles netjes op z'n plek zit, voordat je een ander voorbehoedsmiddel kiest.
Elk lichaam reageert anders, en ik herken t niet. Ik weet niet goed wat de casa is? Bij mij heeft de huisarts de spiraal geplaatst en verwijderd, geen probleem.

Dat van die wondjes klinkt als complete onzin (sorry) die touwtjes zijn echt zacht, en t spiraaltje zit ín je baarmoeder, zelfs als je vriend zon grote lul heeft, dan zou die tijdens de seks je baarmoederhals in moeten gaan en in je baarmoeder de spiraal raken. Dat kan gewoon niet..

Ik hoop dat je klachten snel overgaan,
You're a diamond dear, they can't break you
Oké,stelt me wel gerust dat het 'normaal' kan zijn dat je zo'n reactie kan krijgen.

Wil juist alles op alles zetten om geen ander voorbehoedsmiddel nodig te hebben.

Heb de prikpil ook gehad maar daar reageerde mijn lichaam te heftig op en de pil wilde ik daarna ook gewoon niet meer nemen omdat dat ervaring dus een soortvan trigger bij me achterliet. + een koperenspiraal is mooi meegenomen toch? 10 jaar save.

Wil me ook niet voortstellen dat ze hm eruit moeten halen. Zat onder narcose toen ze hm plaatsten dus ik heb wel geluk gehad wat dat betreft want als ik sommige verhalen lees... :x
Onder narcose laten plaatsen?

Hoe lang geleden ben je gestopt met de prikpil? Want daar kan je ook nog een nasleep van hebben. Koperspiraal is geen troep ; ) maar prikpil (vind ik) wel. Als je lijf nog ff op regel moet komen is 5week ongesteld zijn niet gek.
quote:Shine_bright1 schreef op 13 maart 2017 @ 15:40:

Elk lichaam reageert anders, en ik herken t niet. Ik weet niet goed wat de casa is? Bij mij heeft de huisarts de spiraal geplaatst en verwijderd, geen probleem.

Dat van die wondjes klinkt als complete onzin (sorry) die touwtjes zijn echt zacht, en t spiraaltje zit ín je baarmoeder, zelfs als je vriend zon grote lul heeft, dan zou die tijdens de seks je baarmoederhals in moeten gaan en in je baarmoeder de spiraal raken. Dat kan gewoon niet..

Ik hoop dat je klachten snel overgaan,

Bedankt. Hoop hetook!

Casa is een abortuskliniek. En ja geloof het of niet maar hij heeft duidelijke wonden eraan overgehouden die dagen tijd nodig hadden om te helen + hij voelde het altijd tijdens de sex en ikzelf had er ook last van. De touwtjes zijn gewoon hard, heb ze mogen voelen voordat ik deze hele proces onderging. en indd mijn vriend is niet kleingeschapen maar zoals je zegt iedereen reageert er anders op hè. Voordat ik uberhaupt zwanger raakte had ik een gesprek met mijn huisarts over de juiste voorbehoedsmiddel voor mij (na de prikpil ervaring.) spiraal nemen kwam er ook in voor en hij raadde het me af omdat hij me te jong vond en dat het vaak vrouwen word geadviseerd die al een kind gebaard hebben.

Dussja.. idk.
quote:Oddish schreef op 13 maart 2017 @ 15:47:

Onder narcose laten plaatsen?

Hoe lang geleden ben je gestopt met de prikpil? Want daar kan je ook nog een nasleep van hebben. Koperspiraal is geen troep ; ) maar prikpil (vind ik) wel. Als je lijf nog ff op regel moet komen is 5week ongesteld zijn niet gek.

Lees mijn onderstaande bericht, snap je ookwel waarom het onder narcose gebeurde..

Ik heb een nieuw afspraak gemaakt bij casa om het nog eventjes weer te laten controleren. Wil echt kost wat kost hormoonloos blijven.. so hope dat just a little hope do the trick..
Ach meid :(

Maar dan is het toch ook niet zo gek dat je 5 week ongesteld kan zijn. Sowieso kan dat gebeuren in 't begin bij zo'n spiraal. MAar jij hebt nog andere situatie dan de meesten ook, allerlei hormonen die gewoon uit je lijf moeten wegtrekken. Hoop dat het bloeden snel stopt.
quote:Oddish schreef op 13 maart 2017 @ 16:07:

Ach meid :(

Maar dan is het toch ook niet zo gek dat je 5 week ongesteld kan zijn. Sowieso kan dat gebeuren in 't begin bij zo'n spiraal. MAar jij hebt nog andere situatie dan de meesten ook, allerlei hormonen die gewoon uit je lijf moeten wegtrekken. Hoop dat het bloeden snel stopt.Bedankt! Echt jullie hebben me zo gerustgesteld. Ben me de hele weekend aan het stressen en dat de praktijk gesloten was hielp ook niet echt mee haha. Ga proberen positief te blijven
ik heb ook heel veel last gehad, duurde lang hoor, 6 maanden al en nu heb ik nog steeds een onregelmatige en fors zwaardere menstruatie

weet zelf ook niet of ik het ding lang ga laten zitten vanwege alle extra ongemak (ook de geur is niet normaal te noemen meer)
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 13 maart 2017 @ 16:44:

ik heb ook heel veel last gehad, duurde lang hoor, 6 maanden al en nu heb ik nog steeds een onregelmatige en fors zwaardere menstruatie

weet zelf ook niet of ik het ding lang ga laten zitten vanwege alle extra ongemak (ook de geur is niet normaal te noemen meer)Hoelang duurde jou menstruatie dan? Want eerlijkgezegd kan k het geen menstruatie meer noemen. Het is puur gwn bloed en indd een vreemd geur maar niet 'dat ongesteldheid' geur. Meer metaalachtig/ijzer? Geen idee hoe di te beschrijven valt
quote:brimas schreef op 13 maart 2017 @ 15:30:

Ik heb al zeer lang koperspiraal (elke 5 jaar vernieuwen) en mijn menstruatie is juist minder en ook minder pijnlijk geworden...

Daar heb jij natuurlijk niets aan, maar ik denk dat iedere vrouw anders reageert. Ik zou het nog een paar maanden aankijken als alles netjes op z'n plek zit, voordat je een ander voorbehoedsmiddel kiest.Elke 5 jaar? Een koperspiraal hoort 10 jaar mee te gaan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
nou de eerste keer ook bijna drie weken, de tweede keer meer dan een week.... nu gaat het eindelijk de normale kant op maar die gekke geur blijft inderdaad, heeft niks met de menstruatie te maken

ik vraag me trouwens af of brimas niet een ander soort spiraal bedoelt zoals de mirena ofzo, mijn (koper)spiraaltje zou ook tien jaar mee moeten gaan
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 14 maart 2017 @ 08:31:

nou de eerste keer ook bijna drie weken, de tweede keer meer dan een week.... nu gaat het eindelijk de normale kant op maar die gekke geur blijft inderdaad, heeft niks met de menstruatie te maken

ik vraag me trouwens af of brimas niet een ander soort spiraal bedoelt zoals de mirena ofzo, mijn (koper)spiraaltje zou ook tien jaar mee moeten gaanIk heb de Multi Safe Short koperspiraal, deze moet na 5 jaar vervangen worden. De meeste vrouwen hebben de T-safe koperspiraal, die 10 jaar meegaat.
ohh... wist niet eens van het bestaan... thanks voor de info!
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven