Het stamcafé XXIX

10-03-2017 19:59 3003 berichten
Daar is ie dan eindelijk, het nieuwe Stamcafé. Deel 29 alweer, wat vliegt de tijd. We zitten dit keer in Indonesië.

Selamat makan!

Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker zometeen Ren
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Elfje112 schreef op 13 maart 2017 @ 21:09:

[...]

Ik snap je. Erg lastig die concentratieproblemen en het idee dat je het toch niet kunt. Dat constante gevecht. Ik was dat vechten ook zo beu (wel andere redenen dan jij).

Maar lieverd, je kunt het wel! Dat heb je bewezen door te promoveren en je baan.

Ik heb een burn out gehad tijdens mijn promotie (ssssssht!) en een traject bij een loopbaancoach. Ik zat met precies hetzelfde. Maar zij zei dat ik juist heel efficiënt werkte: ik werkte heel effectief heel kort, dan deed ik iets anders en dan werkte mijn brein door op de achtergrond, en dan ging ik weer door met de eerste taak, met veel meer efficiëntie.

Sinds ik dat traject heb doorlopen schaam ik me niet voor het taak-wisselen. Sommige mensen hebben een korte concentratieboog met een reden. En ik ben er een van. *team goudvis!*
quote:Renaissance schreef op 13 maart 2017 @ 21:23:

[...]

Vandaag realiseerde ik me dat ik steeds een beetje conservatiever word. Las hier een topic over vrijgezellenfeest met strippers en die TO vond dat op zich helemaal prima. Nou, ik niet hoor als mijn vriendje naar een vrijgezellenfeest ging met strippers. Toen voelde ik me echt even een oud mens. (al is dat nog wel een beetje verdedigbaar vanwege vrouw als lustobject etc.)Eh dat hele vrijgezellen ding met dit soort bijeenkomsten. Ik word daar niet conservatiever in. 20 jaar geleden wilde ik dit ook echt niet. Wij wilden beiden geen vrijgezellen ding. Is wel gebeurd door zijn vrienden voor hem. Maar zij 'naaiden' hem door hem in T-shirt en 'luier' bij de supermarot neer te zetten en de drank voor de verder-zit samen te sprokkelen. Had hij ook nog de pech dat zijn moeder en vader boodschappen kwamen doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Goedemorgen en een fijne dag allemaal.
Jij ook Renaissance.

Ik heb nog nooit een stripper in actie gezien (nou goed, ooit tien seconden in een foute stripbar in Boedapest waar ik door het gezelschap waar ik mee was - een Amerikaans swingerechtpaar - mee naartoe gesleept werd, maar hij kreeg in vijf seconden ruzie met de ober en niet veel later stonden we weer buiten, tot mijn opluchting).

Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn vriendin naar een feest zou gaan met strippers (mannelijk of vrouwelijk). Zij zou het denk ik niet zo tof vinden als ik naar het soort feest zou gaan dat in dat topic beschreven wordt, maar ze weet ook dat ik er niets mee heb, dus mocht ik er ooit door mijn vrienden mee naartoe gesleept worden, zal er ook geen ruzie van komen, eerder medelijden van haar kant, want ik zou me daar heel erg ongemakkelijk voelen.

Een ex van me is stripper geweest en ik ken daarnaast meerdere sekswerkers. Ik ben er dubbel over. Het is een trieste wereld (mensen die iets anders beweren en het hartstikke leuk vinden, hebben vaak - vind ik - een trieste opvatting van leuk), maar sekswerkers zijn wel hardwerkende mensen die gewoon, als mensen die net als iedereen het hoofd boven water proberen te houden, respect verdienen. De meesten zitten ook niet op medelijden te wachten, of mensen die hen komen 'redden'.

Ik ben wel fan van erotica en meer burleske vormen van erotisch entertainment. Ooit wil ik nog eens een show op de planken zetten rond het thema van seksuele afwijkingen en zou daarbij graag ook burleske dansers betrekken.
IMHO
quote:linjmh schreef op 13 maart 2017 @ 21:42:

[...]

Ik heb een burn out gehad tijdens mijn promotie (ssssssht!) en een traject bij een loopbaancoach. Ik zat met precies hetzelfde. Maar zij zei dat ik juist heel efficiënt werkte: ik werkte heel effectief heel kort, dan deed ik iets anders en dan werkte mijn brein door op de achtergrond, en dan ging ik weer door met de eerste taak, met veel meer efficiëntie.

Sinds ik dat traject heb doorlopen schaam ik me niet voor het taak-wisselen. Sommige mensen hebben een korte concentratieboog met een reden. En ik ben er een van. *team goudvis!*Fijn dat je je niet meer schaamt, dat is ook helemaal niet nodig. Goed hoe jij omgaat met de concentratieproblemen.
Goedemorgen.

Hier voor ons geen vrijgezellenfeesten want wij zijn stiekem getrouwd

Zelf wel een paar meegemaakt maar die waren zo te lezen rustig.

Straks werken en vanmiddag lekker vrij.
Goedemorgen.

Ik moet straks ook werken, maar lig nog in mijn bed

Gelukkig kan ik zelf mijn tijden bepalen, dus het is geen probleem om een keertje later te beginnen.
Goedemorgen.

Ik mag vandaag ook de hele dag werken. Gelukkig morgen maar een halve dag.

Hectische tijd achter de rug (en er lijkt geen eind aan te komen). Ik kan wel even een moment rust gebruiken.
Goedemiddag
Hoii
Mag ik even komen uithuilen? De mooie bomen voor ons huis zijn vandaag gekapt en de halve straat is blij dat ze van de rotzooi (als in blaadjes) af zijn. Daar kan ik niet zo goed tegen, dat mensen liever in een kale straat wonen dan een straat met bomen waarin eekhoorns woonden.
Zonde van die bomen zeg.

ik zou liever bomen hebben dan een kale saaie straat.
quote:Peacy schreef op 14 maart 2017 @ 16:03:

Zonde van die bomen zeg.

ik zou liever bomen hebben dan een kale saaie straat.

Precies, maar het lijkt wel alsof de oudere generatie (rond de 70) daar heel anders over denkt.

Fijn je weer te lezen, perzikje
Vooral van de oudere generatie had ik het niet verwacht.
quote:Elfje112 schreef op 14 maart 2017 @ 16:01:

Mag ik even komen uithuilen? De mooie bomen voor ons huis zijn vandaag gekapt en de halve straat is blij dat ze van de rotzooi (als in blaadjes) af zijn. Daar kan ik niet zo goed tegen, dat mensen liever in een kale straat wonen dan een straat met bomen waarin eekhoorns woonden.

Wat super zonde zeg. Ik zou daar ook zo gigantisch van balen!

Waarom zijn alle bomen gekapt dan?
Doe mij ook maar bomen Elfje, hoe meer groen hoe fijner.
Wat zonde zeg maar waarom zijn ze gekapt? Bij mijn schoonouders in de wijk moest dat ook omdat de wortels de riolering vernielden of zo.
quote:Elfje112 schreef op 14 maart 2017 @ 16:01:

Mag ik even komen uithuilen? De mooie bomen voor ons huis zijn vandaag gekapt en de halve straat is blij dat ze van de rotzooi (als in blaadjes) af zijn. Daar kan ik niet zo goed tegen, dat mensen liever in een kale straat wonen dan een straat met bomen waarin eekhoorns woonden.Oh, dat is balen zeg! En zo stom inderdaad dat mensen daar blij om zijn. Het is wel iets levends dat je afkapt zo.
IMHO
De bomen moesten weg, omdat ze niet meer veilig en stevig stonden. Er is er al 1 omgewaaid tijdens een storm en 1 boom was dood aan het gaan. Ze plaatsen er wel een boom voor terug, maar die zal niet zo groot zijn als er nu stonden. En ik kan er gewoon niet bij dat de ouderen in de straat in een jubelstemming zijn, dat maakt me eigenlijk nog bozer.
Balen Elfje, ik hoop dat je er mooie bomen voor terug krijgt. En anders kun je er misschien zelf een planten in je voortuin. Hebben wij ook gedaan, kun je nog kiezen ook!
Vandaag weer gewerkt en naast dat het heel overweldigend was was het ook heel dankbaar werk. Vandaag en meisje dat er drie weken is. Had nog geen woord gesproken en zei vandaag ineens djjjoerk. We waren kledingstukken aan het benoemen en zij droeg een jurk. Stralende glimlach, daarna heeft ze het nog zes keer gezegd een aangewezen. In de middag zei ze zelfs joerk!
quote:sssssst schreef op 14 maart 2017 @ 17:26:

Balen Elfje, ik hoop dat je er mooie bomen voor terug krijgt. En anders kun je er misschien zelf een planten in je voortuin. Hebben wij ook gedaan, kun je nog kiezen ook!Er komt zeker een boom terug op de plek van de andere bomen en we gaan er ook een in de voortuin plaatsen. Helaas niet een grote, want daar hebben we geen ruimte voor, maar we zoeken een mooi boompje uit.
Elfje ik begrijp je gevoel dat je het rot vindt dat er mensen zijn die blij zijn om die kap. Maar het was niet meer veilig dus een andere optie was er niet. Ik hoop dat de nieuwe bomen, al zijn ze dan niet zo groot, heel mooi zullen worden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 14 maart 2017 @ 17:36:

Elfje ik begrijp je gevoel dat je het rot vindt dat er mensen zijn die blij zijn om die kap. Maar het was niet meer veilig dus een andere optie was er niet. Ik hoop dat de nieuwe bomen, al zijn ze dan niet zo groot, heel mooi zullen worden.Maar heel vaak wordt er ook onterecht gekapt. Het stempel 'onveilig' is niet altijd terecht.
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven