Lang douchen

13-03-2017 21:15 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_301561 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 22:19
99.37% gewijzigd
quote:GateKeeper schreef op 13 maart 2017 @ 22:30:

[...]

Joh al douche je wel elke dag, moet jij toch weten.Klopt. Ik betaal er zelf voor (of eigenlijk niet, want water en elektriciteit zit in de huur in). Dus hoeveel ik ook gebruik, ik hoef er niets extra's voor te betalen
quote:Filee schreef op 13 maart 2017 @ 22:34:

[...]

Klopt. Ik betaal er zelf voor (of eigenlijk niet, want water en elektriciteit zit in de huur in). Dus hoeveel ik ook gebruik, ik hoef er niets extra's voor te betalen Goed geregeld
quote:IrisaPr schreef op 13 maart 2017 @ 22:24:

Sorry! Boodschap begrepen. Ik moet wat minder zuur worden. Gelukkig heb ik haar er niet op aangesproken, haha

Ik begrijp je wel. Mijn eerste jaar deelde ik een badkamer. 2 aparte studio's, maar een gedeelde badkamer. Net wanneer je de andere hoort douchen, merk je dat je moet plassen/je mascara bijwerken/watdanook.

Maar je weet dat het nog maar 2,5 maanden is. Waarom nu dan nog ruzie zoeken? Wat stoort jou? Wat zou jou gelukkig maken? Zeg deze dingen tegen jouw volgende badkamergenoot en zoek een compromis.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:GateKeeper schreef op 13 maart 2017 @ 22:35:

[...]

Goed geregeld Ja he. Soms heb ik van die periodes dat ik er wel een beetje misbruik van maak door om de dag lang (>45 min) te douchen en dan mijn partner ook nog. Maar het maakt mij niet uit
quote:Filee schreef op 13 maart 2017 @ 22:39:

[...]

Ja he. Soms heb ik van die periodes dat ik er wel een beetje misbruik van maak door om de dag lang (>45 min) te douchen en dan mijn partner ook nog. Maar het maakt mij niet uit En dan doet iedereen dat dagelijks in het huis en het jaar erop betaalt iedereen een 50 euro meer per maand omdat de rekening zo hoog was...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik zou er inwendig op vloeken want ik mag mee de waterrekening betalen.

Maar als ze over 2.5 maand weg is, zou ik de dagen gewoon gaan aftellen en mijn mond houden.

Ik douche 10 minuten.

Of ik nu 1 keer per week douche of 7 keer per week.

Geen idee wat je een half uur lang onder dat ding staat te doen, tenzij er een man of dildo mee gemoeid is .
Met twee anderen een wc delen. Dat zou ik dus nooit willen. Die douche is tot daar aan toe maar een wc, daar wil je toch niet op hoeven wachten of vragen?

Ik zou anders het slot van die badkamer afhalen en lekker naar de wc gaan als dat nodig is. Dan duurt zo'n douchebeurt waarschijnlijk een stuk korter.
quote:aquariusje7700 schreef op 13 maart 2017 @ 22:46:

Met twee anderen een wc delen. Dat zou ik dus nooit willen. Die douche is tot daar aan toe maar een wc, daar wil je toch niet op hoeven wachten of vragen?

Ik zou anders het slot van die badkamer afhalen en lekker naar de wc gaan als dat nodig is. Dan duurt zo'n douchebeurt waarschijnlijk een stuk korter.

Hangt ervan af hoe de douchedeur / gordijn is.

Hier een badkamer met toilet en je "ziet" niets.

Mijn man of gelijk wie mag dus rustig naar 't toilet terwijl ik sta te douchen.

Als het douchegordijn mega-doorzichtig is of de douchedeur puur glas zonder afplakking zou het waarschijnlijk anders zijn.
quote:Filee schreef op 13 maart 2017 @ 22:10:

[...]

Is het maar een half uur? Mijn standaard douchebeurt duurt al minimaal 30 minuten, waarvan ik 20 als een zombie sta te staren.Haha ja, behalve de ochtenddouche dan, maar dat hele lange zombiestaren ken ik ook hoor. Heb geen klok in mijn badkamer maar dat zou wel eens aan de korte kant kunnen zijn.
quote:Mietrot schreef op 13 maart 2017 @ 22:48:

Hier een badkamer met toilet en je "ziet" niets.Zien en ruiken zijn twee hele andere grootheden.
quote:jellybelly schreef op 13 maart 2017 @ 21:51:

[...]

'Hoor ik de kraan?'

Ja en 'rinkelende dubbeltjes'
Brrrrr... echt??? Een half uur onder de douche staan? Ik moet er echt helemaal niet aan denken! Mijn douchebeurt duurt inclusief afdrogen, aankleden en haar föhnen doordeweeks max 15 minuten....
Niet zo zeuren!
Het is onredelijk en je zeurt.
Ik zou eerder zeuren dat ze niet gewoon iedere dag doucht, maar slechts om de paar dagen! Getverdamme wat zal er een lijflucht vanaf je huisgenote komen.

Heerlijk lekker lang douchen trouwens, maar dan wel elke dag.
Gezin met vijf hier en lang douchen is hier uitgesloten. Dagelijks kunnen er vijf in een half uur totaal douchen. Dus ja, ik verbaas me wel over dat heel lang douchen. Belachelijk om zo veel drinkwater te verspillen. Schoon is schoon. Ik zou me dus niet ergeren omdat ik er werkelijk last van heb maar wel om de verspilling van kostbaar drinkwater en energie om dat water te verwarmen.
Ik zou er niets van zeggen. Ze stoort niet echt (als in: om 06.30 tijdens spitsuur de badkamer drie kwartier claimen of om 00.30 krijsend een half uur onder de douche te staan) en over een paar weken is ze weer weg.
quote:sssssst schreef op 13 maart 2017 @ 23:46:

Gezin met vijf hier en lang douchen is hier uitgesloten. Dagelijks kunnen er vijf in een half uur totaal douchen. Dus ja, ik verbaas me wel over dat heel lang douchen. Belachelijk om zo veel drinkwater te verspillen. Schoon is schoon. Ik zou me dus niet ergeren omdat ik er werkelijk last van heb maar wel om de verspilling van kostbaar drinkwater en energie om dat water te verwarmen.En nooit eens lekker lang onder de douche voor het plezier?
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche

Gezin met vijf hier en lang douchen is hier uitgesloten. Dagelijks kunnen er vijf in een half uur totaal douchen. Dus ja, ik verbaas me wel over dat heel lang douchen. Belachelijk om zo veel drinkwater te verspillen. Schoon is schoon. Ik zou me dus niet ergeren omdat ik er werkelijk last van heb maar wel om de verspilling van kostbaar drinkwater en energie om dat water te verwarmen.

Oh verschrikkelijk, zet je een wekker of zo?! Arme kinderen! Met haar wassen en spoelen alleen al ben je minstens vijf minuten bezig, dus hoe je in vijf minuten max een heel lijf schoon en verzorgd krijgt is mij een raadsel.

En het argument van milieu is zo'n dooddoener. Als dat écht zo belangrijk zou zijn dan kan je ook voor minder (of geen) kinderen kiezen. Niet alleen op jou doelend, maar in het algemeen.
quote:bashasha schreef op 14 maart 2017 @ 01:44:

[...]

En nooit eens lekker lang onder de douche voor het plezier?Dan is het warm water waarschijnlijk op en kan de rest voor die dag "op zijn kin kloppen" (lees: hebben ze niets meer).

Dus ja, ik verbaas me wel over dat heel lang douchen. Belachelijk om zo veel drinkwater te verspillen. Schoon is schoon. Ik zou me dus niet ergeren omdat ik er werkelijk last van heb maar wel om de verspilling van kostbaar drinkwater en energie om dat water te verwarmen.

Hoooooiiii pap

(Jeugdtrauma / bron van ruzie)
quote:hkgirl schreef op 14 maart 2017 @ 02:24:

[...]

Oh verschrikkelijk, zet je een wekker of zo?! Arme kinderen! Met haar wassen en spoelen alleen al ben je minstens vijf minuten bezig, dus hoe je in vijf minuten max een heel lijf schoon en verzorgd krijgt is mij een raadsel.

En het argument van milieu is zo'n dooddoener. Als dat écht zo belangrijk zou zijn dan kan je ook voor minder (of geen) kinderen kiezen. Niet alleen op jou doelend, maar in het algemeen.

Lang haar hier (halverwege mijn rug) en ik red het meestal toch écht in 7 à 8 minuten.

10 als er conditioner in moet.

Gewoon een kwestie van wat doordoen.

Mezelf natmaken, kraan uit, shampoo in mijn haar, mijn lijf inzepen en mezelf afspoelen en mijn haar uitspoelen.

Plus eventueel nog een rondje conditioner in mijn haar smeren (met kraan uit), effe laten intrekken en uitspoelen.

En dan nog een halve minuut of wat "for fun" onder die straal blijven. Veel langer hoeft die "fun" voor mij echt niet te duren.

Ontstresst raak ik door zo'n ding niet. Dan heeft een reep chocolade meer effect .
Als ik snel moet douchen haal ik het binnen een kwartier gedouched en weer aangekleed te zijn. Ik hoef alleen bijna nooit snel te douchen! Ik vind het ook heerlijk om lekker onder de douche te staan, muziekje erbij, lekker warm.. En dan sta ik makkelijk een half uur onder de douche.

Ik douche ook maar 2 a 3x per week, en ik stink niet! Mijn man precies hetzelfde, neemt ook gewoon de tijd en dat is prima! Even een moment privé, even ontspannen.

Als we een bad hadden gehad, hadden we daar in gezeten.

En die argumenten over waterverspilling en kosten, kom nou..

En To, ik vind dus ook dat je zeurt.
quote:bashasha schreef op 14 maart 2017 @ 01:44:

[...]

En nooit eens lekker lang onder de douche voor het plezier?Nou dat is dan in een minuutje ook wel klaar hoor. Wij met zijn vijven maken op heel Nederland geen verschil, maar als we dat allemaal eens zouden doen? Ik zou ook graag een grijs-water-circuit in huis hebben. Dat het water van de douche nog een tweede keer dienst doet om de wc door te spoelen. En regenwater voor de wasmachine.
quote:Mietrot schreef op 14 maart 2017 @ 03:28:

[...]

Dan is het warm water waarschijnlijk op en kan de rest voor die dag "op zijn kin kloppen" (lees: hebben ze niets meer).Nee hoor, dat wordt direct weer aangevuld en verwarmd. Maar als we allemaal een kwartier zouden douchen binnen ruim een uur dan houd de ketel dat niet bij dus heeft de laatste koud water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven