Lijf & Lijn alle pijlers

Welke Crosstrainer?

16-03-2017 14:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben, op advies van de fysio, op zoek naar een crosstrainer. Alleen: vele bomen...

wie kan mij helpen?

Budget: max 400

Vliegwiel achter

Ingebouwde trainingsprogramma's

Hartslagmeter

Digitaal in te stellen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik zou eerst een 2e hands nemen, kijken hoe het bevalt. Vind het nogal een uitgave op advies van een ander, staan heel veel van die dingen op bv marktplaats. Als het dan echt goed bevalt kun je altijd nog een nieuwe kopen.
Wat wil je ermee bereiken? met die crosstrainer? Is dat conditie of iets anders?

Sowieso eentje die de stand van je voet corrigeert gedurende de beweging, anders sloop je je heupgewricht door de onnatuurlijke beweging waarin die gedwongen wordt wanneer je voetzool vast staat in een richting, naast de verkeerde belasting van je fascia.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 16 maart 2017 @ 14:44:

Wat wil je ermee bereiken? met die crosstrainer? Is dat conditie of iets anders?

Sowieso eentje die de stand van je voet corrigeert gedurende de beweging, anders sloop je je heupgewricht door de onnatuurlijke beweging waarin die gedwongen wordt wanneer je voetzool vast staat in een richting, naast de verkeerde belasting van je fascia.Ik las focaccia
Liever een goed merk tweedehands dan een slap geval nieuw.
Conditie, houding, spieren (maar geen kracht).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb de voorloper van deze: https://www.wehkamp.nl/Zo ... t-vrije-tijd%2f_%2fN-16ap

Heb hem nu zo'n 2 jaar en nog steeds tevreden. Alleen het in elkaar zetten als ie geleverd wordt is een workout op zich :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:schorpioentje28 schreef op 16 maart 2017 @ 16:23:

Ik heb de voorloper van deze: https://www.wehkamp.nl/Zo ... t-vrije-tijd%2f_%2fN-16ap

Heb hem nu zo'n 2 jaar en nog steeds tevreden. Alleen het in elkaar zetten als ie geleverd wordt is een workout op zich :-)Crosstrainer
quote:suzyqfive schreef op 16 maart 2017 @ 16:02:

Conditie, houding, spieren (maar geen kracht).

Conditie is goed te doen met zo'n apparaat

Houding is wat gevaarlijker, omdat de beweging op veel van dat soort machines tegennatuurlijk is, veel te star.

Spieren, dat is een lastige, ligt geheel aan het type training dat je volgt. Is best ingewikkeld om dat goed te doen op zo'n apparaat omdat je al snel in een verkeerd metabolisme komt waardoor je spiermassa juist wordt afgebroken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Slobberbone wijst me er heel aardig op dat ik het Verkeerde plaatje geplakt heb zie ik, heb de crosstrainer en niet de hometrainer : https://www.wehkamp.nl/Zo ... rpp=24&Blocks=0&View=Grid
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:schorpioentje28 schreef op 16 maart 2017 @ 16:54:

Slobberbone wijst me er heel aardig op dat ik het Verkeerde plaatje geplakt heb zie ik
quote:jaw schreef op 16 maart 2017 @ 14:44:

Sowieso eentje die de stand van je voet corrigeert gedurende de beweging, anders sloop je je heupgewricht door de onnatuurlijke beweging waarin die gedwongen wordt wanneer je voetzool vast staat in een richting, naast de verkeerde belasting van je fascia.Dit is inderdaad een hele goede tip. En let ook op het gewicht van het vliegwiel: hoe zwaarder, hoe beter.
Winter is coming...
Je zou er ook eerst eentje kunnen huren. Dan weet je meteen of het iets voor je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven