Werk & Studie alle pijlers

Ontslag genomen

16-03-2017 21:04 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb na 3 helse maanden op mijn nieuwe werk ontslag genomen. Het was een vervangingsbaan maar door de bedrijfscultuur, de houding van naaste collega's en het feit dat er niet direct naar mij gecommuniceerd werd als men iets wilde heeft ervoor gezorgd dat ik het niet trok. Ik lig nu met een longontsteking en koorts in bed en er werd nu van mij vereacht dat ik iets meteen oploste wat ik de week ervoor verkeerd had gedaan.

Ben moe, ziek en geestelijk ook kapot. En verdrietig. Het was zelf ontslag nemen of ontslagen worden, ik voelde het aan komen. Ouders en vriend steunen mij, al heeft vriend nu twijfels of ik nu nog aan een baan kom. Maar aangeven dat je weg bent gegaan bij een bedrijf lijkt me toch anders overkomen bin een gesprek dan als je ontslagen bent?
Ik heb een oude toets laten zien aan leerlingen wat op vorige scholen gangbaar was, maar veel blijkt nu overeen te komen en ik moest nu binnen 4 dagen een nieuwe maken. Met koorts en lonontsteking. Dat was de druppel. Ik had de oudste versie genomen en de meest recente toets was nog van vorig jaar. Excuses aangeboden en gezegd dat ik graag wat vragen bedenk, want ik heb maar een deel van de stof behandeld maar er werd letterlijk tegen me geschreeuwd alsof ik een misdaad had begaan.

Elke andere school waar ik gewerkt heb heeft meerdere versies en werkt met oefentoetsen.

Maar dit was maar 1 ding.
quote:Stef89 schreef op 16 maart 2017 @ 22:01:

Ik snap precies hoe je je voelt! Ik heb hetzelfde gehad en vorige week maandag ontslag genomen, dus geen ww. Had ook een flinke buffer en veel steun van mijn vriend, vrienden en familie. De afgelopen 2 weken zijn echt in een rollercoaster gegaan, veel gesprekken gehad en vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb!!! Ben er zo super blij mee. Ook erg onzeker geworden door de voorgaande periode, maar heb vertrouwen dat het goed komt.

Wat ik er mee wil zeggen is dat je altijd je gevoel moet volgen en blijf altijd achter je eigen keuzes staan!Ik zie heel weinig op meesterbaan nu, hopelijk hebben de bureaus iets.
Hier bijna eenzelfde soort situatie. Ook onderwijs en een afschuwelijke werkomgeving. Zit erg in twijfel om weg te gaan, omdat er weinig werk is. Vind t erg knap dat je t hebt gedaan! Goed om jezelf denken.
Verlang naar wat je al hebt
Maar goed, het is nu afwachten of ik nog een opzegtermijn heb. Ben nu sowieso ziek.
quote:Balt schreef op 16 maart 2017 @ 22:25:

Hier bijna eenzelfde soort situatie. Ook onderwijs en een afschuwelijke werkomgeving. Zit erg in twijfel om weg te gaan, omdat er weinig werk is. Vind t erg knap dat je t hebt gedaan! Goed om jezelf denken.Geef je een kernvak?
quote:Gudetama schreef op 16 maart 2017 @ 22:26:

[...]

Geef je een kernvak?Basisonderwijs, dus alles haha
Verlang naar wat je al hebt
BO is inderdaad lastig... sterkte meid. Ik werk in het VO gelukkig en een kernvak.
quote:Balt schreef op 16 maart 2017 @ 22:29:

[...]

Basisonderwijs, dus alles haha

Werk je binnen een bestuur? Dan kun je overplaatsing aanvragen. Heb ik ook gedaan, beste keuze ooit.

Desondanks nog steeds weleens twijfels over het onderwijs zelf, maar dat komt niet (meer) door de werksfeer
Ik ben een vervanger, dus lijkt me stug.
Wat vinden jullie va de fout? Was het iets waarvoor er tegen een zieke collega gefoeterd had mogen worden? Geeist dat ik met een longontsteking een toets maak? Staan ze in hun recht?
Foeteren vind ik sowieso belachelijk. Iedereen doet z'n werk naar eer en geweten lijkt mij. Fouten maken is menselijk. Tja hoe dat werkt met oude toetsen en versies weet ik niet zo. Misschien was het handig geweest te overleggen wat de afspraken daarover zijn maar dan nog hoeft iemand niet zo uit z'n panty te gaan nee. Ongeacht of jij wel of niet ziek bent
Hebben ze nu eigenlijk een vervanger voor jou (door je ziekte)?

Kan die jouw vervanging uitdoen?

Dan ontsnap je misschien aan een opzegtermijn.
Ik heb geen idee. Maar ik ben sowieso wel een week ziek nog. Ik heb nog niks gehoord van de directie. Heb een nette en uitgebreide mail gestuurd over het hoe en waarom.
Er is nu voor mij een dusdanige vertrouwensbreuk ontstsan tussen mij en de sectie dat ik waarschijnlijk overspannen raak als ik daar moet blijven.
quote:Gudetama schreef op 16 maart 2017 @ 22:53:

Wat vinden jullie va de fout? Was het iets waarvoor er tegen een zieke collega gefoeterd had mogen worden? Geeist dat ik met een longontsteking een toets maak? Staan ze in hun recht?

Ik vind het niet erg handig dat er geen overleg is. Je had het eerst kunnen vragen. Ik werk zelf nooit met voorbeeldtoetsen en heb dat ook nooit gedaan. Je kan niet zomaar aannemen dat elke school met voorbeeldtoetsen werkt. Les voor de volgende keer dus.

Uitfoeteren is niet netjes. Dat had anders gekund. Ik neem aan dat dit niet de eerste keer is? Zijn er nog andere dingen gebeurd?

Verder denk ik dat als jij mailtjes kan versturen naar uitzendbureaus je ook in staat bent om wat vragen te bedenken. Of misschien voel je je nu beter, maar in dat geval lig je niet doodziek op bed. Als je ziek bent dan kan je natuurlijk niet werken. Daarin sta jij wel in jouw recht.

Helaas is dat niet altijd vanzelfsprekend in het onderwijs. Soms verwachten ze je nog wel in staat bent om tentamens na te kijken of ander werk kan verrichten tussen het ziek zijn.

In ieder geval denk ik dat het niet verstandig is om ontslag te nemen. Het lijkt me wel verstandig dat je een andere school zoekt.
Hmm, ik denk daar anders over. Over standaardmailtjes versturen en hele toetsen maken. Ik bepaal zelf hoe ik me voel.

Dat je vind dat ik geen ontslag moest nemen prina. Maar jouw toon vind ik vervelend. Behalve mijn dokter en ikzelf heeft nienand het recht om te bepalen wat ik kan of niet.
Verder zie ik ook wel mijn eigen bijdrage aan de situatie in, maar ik vi d wel dat ik als volwassene behandeld dien te worden en aks gelijke.
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 00:52:

Hmm, ik denk daar anders over. Over standaardmailtjes versturen en hele toetsen maken. Ik bepaal zelf hoe ik me voel.

Dat je vind dat ik geen ontslag moest nemen prina. Maar jouw toon vind ik vervelend. Behalve mijn dokter en ikzelf heeft nienand het recht om te bepalen wat ik kan of niet.Jammer dat je mijn toon vervelend vindt. Ik bedoelde het goed. Als je uitsluitend medeleven wilde en over de rest niets gezegd mocht worden, had je de vraag anders moeten inkleden.
Eens met Safrat. Je kunt wel uitzendbureaus aan schrijven en hier forummen maar niet een nieuwe toets maken. Ik begrijp ook al het medeleven hier niet.
Een toets vergt weer verdiepen in de stof en een paar uur achter de computer gaan zitten om 30 vragen te maken van verschillende mkeilijkheidsgraden. Een standaardmailtje en een forumpost kost nul energie en nadenktijd EN kan gewoon via de telefoon.

Dat ik dit nog moet uitleggen.
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 00:52:

Dat je vind dat ik geen ontslag moest nemen prina. Maar jouw toon vind ik vervelend. Behalve mijn dokter en ikzelf heeft nienand het recht om te bepalen wat ik kan of niet.Nou ik vind de toon van safrat helemaal niet vervelend. Ze geeft antwoord op jouw vraag
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 06:46:

Een toets vergt weer verdiepen in de stof en een paar uur achter de computer gaan zitten om 30 vragen te maken van verschillende mkeilijkheidsgraden. Een standaardmailtje en een forumpost kost nul energie en nadenktijd EN kan gewoon via de telefoon.

Dat ik dit nog moet uitleggen.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind nu vooral jouw toon wat vervelend worden. Er wordt helemaal niet vreemd gereageerd hoor en ik snap ook best dat er dan vraagtekens komen bij of jij dat wel of niet had kunnen doen. Je vraagt toch zelf of het terecht is?

Laten we het er maar op houden dat het komt doordat je ziek bent.
Als je op je werk dezelfde houding hebt als hier, begrijp ik je collega's wel een beetje eerlijk gezegd.

Ik vind het een niet zo'n slimme actie om ontslag te nemen (via de mail?)

Getuigd van weinig doorzettingsvermogen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben gewoon op en wil me niet steeds hoeven verdedigen that's all. Ben in een zure bui waarvoor sorry.

Het was ontslag nemen of ontslagen worden op ten duur. Ik denk dat het eerste beter te verwoorden is.
quote:Gudetama schreef op 16 maart 2017 @ 23:18:

Er is nu voor mij een dusdanige vertrouwensbreuk ontstsan tussen mij en de sectie dat ik waarschijnlijk overspannen raak als ik daar moet blijven.

Dit vind ik vrij bizar...omdat het mis ging met de toets en de wijze van communicatie? Wat heus kan gebeuren, maar je niet gelijk overspannen maakt of zorgt dat je daarvoor ontslagen wordt...

Bedrijfsleven (zuid-as) ben ik echt wel eens flink uitgefoeterd.....
samen sta je sterker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven