Werk & Studie alle pijlers

Ontslag genomen

16-03-2017 21:04 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb na 3 helse maanden op mijn nieuwe werk ontslag genomen. Het was een vervangingsbaan maar door de bedrijfscultuur, de houding van naaste collega's en het feit dat er niet direct naar mij gecommuniceerd werd als men iets wilde heeft ervoor gezorgd dat ik het niet trok. Ik lig nu met een longontsteking en koorts in bed en er werd nu van mij vereacht dat ik iets meteen oploste wat ik de week ervoor verkeerd had gedaan.

Ben moe, ziek en geestelijk ook kapot. En verdrietig. Het was zelf ontslag nemen of ontslagen worden, ik voelde het aan komen. Ouders en vriend steunen mij, al heeft vriend nu twijfels of ik nu nog aan een baan kom. Maar aangeven dat je weg bent gegaan bij een bedrijf lijkt me toch anders overkomen bin een gesprek dan als je ontslagen bent?
Ik ben het eens met Safrat en vind de toon helemaal niet vervelend, eerder opbouwend.

Maar goed, daar koop je niets voor verder, je hebt nu al ontslag genomen. De kans dat je nieuwe school deze school op gaat bellen, is vrij groot, dus ik zou echt proberen het hier zo netjes mogelijk af te handelen.
Dit was niet de eerste keer.
quote:rascalles schreef op 17 maart 2017 @ 05:25:

Eens met Safrat. Je kunt wel uitzendbureaus aan schrijven en hier forummen maar niet een nieuwe toets maken. Ik begrijp ook al het medeleven hier niet.

Je kan dit alles doen én je weet nu al dat je zeker nog een week thuis bent?

Je zal maar zo'n collega hebben...
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 11:28:

Dit was niet de eerste keer.De eerste keer dat er een incident was? Sommige scholen passen niet bij je en heel af en toe tref je er helaas een met een vervelende en/of onveilige sfeer. Dat is balen, maar voor je eigen onderhandelingspositie bij een volgende baan én voor je zelfvertrouwen is het dan heel verstandig als je duidelijk en eerlijk bent, maar ook netjes blijft. Ziek is ziek, uiteraard, maar als je ziek thuis blijft terwijl je dat niet bent, dan sta je bij een volgende sollicitatie op achterstand.
Luister maar gewoon naar vrouwjagersma. Je hebt al zelf ontslag genomen, rond het netjes af en op naar een andere werkplek.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De ene school is de andere niet. Soms gaat het gewoon niet, dan is het zaak snel weg te gaan.

Hoop datje snel een leuke school met baan tegenkomt.
Heel goed dat je je het heft in eigen handen neemt. Kom op zeg, zo laat je je toch niet behandelen. OF het nu een fout is of niet, een werkgever kan best verlangen dat je het oplost. Maar dan wel onder werktijd. Maar nu ben je bent ziek. Dus "no way" dat ze je dan thuis gaan lastig vallen met werk dat gedaan moet worden. Dan moeten ze vervangers maar beter inwerken zodat er geen misverstanden ontstaan. Laat diegene dat maar oplossen die jou had moeten inwerken.

Laat niet met je sollen. Hier gaat de werkgever duidelijk over zijn grens en jij moet heel duidelijk aangeven dat dit niet toelaatbaar is.

Schreeuwen is sowieso uit den boze. En dat nog in een beroep waarin men geacht wordt verstand te hebben van hoe men iets communiceert.

Ziek eerst maar eens goed uit. En daarna kijk je je of je in staat voelt om te werken (als je nog geacht wordt je contractsperiode vol te maken). Steek als het even kan geen energie niet meer in die kansloze zuigende werkgever, maar steek je energie in het vinden van een andere werkgever.
Dank allen, ook degenen met kritiek, voor jullie mening.

Ik ben echt ziek, niet gespeeld, als dat zo overkwam. Als ik beter ben ga ik weer volop solliciteren. Zet dit wel in mijn cv maar ga er heel kort op in in de sollicitatiebrief, dat ik ook ervaring heb met die klassen.
quote:vrouwjagersma schreef op 17 maart 2017 @ 11:36:

[...]

De eerste keer dat er een incident was? Sommige scholen passen niet bij je en heel af en toe tref je er helaas een met een vervelende en/of onveilige sfeer. Dat is balen, maar voor je eigen onderhandelingspositie bij een volgende baan én voor je zelfvertrouwen is het dan heel verstandig als je duidelijk en eerlijk bent, maar ook netjes blijft. Ziek is ziek, uiteraard, maar als je ziek thuis blijft terwijl je dat niet bent, dan sta je bij een volgende sollicitatie op achterstand.Ik bedoelde de eerste keer dat er grof gereageerd werd. Heb niet elke week een longontsteking. ????
quote:Lacuba schreef op 17 maart 2017 @ 11:35:

[...]

Je kan dit alles doen én je weet nu al dat je zeker nog een week thuis bent?

Je zal maar zo'n collega hebben...Ga jij maar eens 8 uur staan en praten met koirts en longontsteking.
Wat doe je ontzettend onaardig zeg.
En dat zijn dus mensen die kinderen normen en waarden bij moeten brengen die collega's van je.
geneet van 't laeve
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 10:27:

Ik ben gewoon op en wil me niet steeds hoeven verdedigen that's all. Ben in een zure bui waarvoor sorry.

Het was ontslag nemen of ontslagen worden op ten duur. Ik denk dat het eerste beter te verwoorden is.

Ligt dat nou aan mij dat ik het gek vind voor een leerkracht dat ze niet weten hoe je dit soort uitspraken schrijft?

Op de basisschool van de kinderen een leerkracht die sobieso schreef, die was nog beledigd ook dat ik vroeg of ze een geintje maakte en ze toch wel wist dat het sowieso was. Was geen typo, ze dacht echt dat je het zo schreef.
quote:Anyco schreef op 17 maart 2017 @ 13:40:

[...]

Ligt dat nou aan mij dat ik het gek vind voor een leerkracht dat ze niet weten hoe je dit soort uitspraken schrijft?

Op de basisschool van de kinderen een leerkracht die sobieso schreef, die was nog beledigd ook dat ik vroeg of ze een geintje maakte en ze toch wel wist dat het sowieso was. Was geen typo, ze dacht echt dat je het zo schreef.Op den duur is het idd
quote:rascalles schreef op 17 maart 2017 @ 13:26:

Wat doe je ontzettend onaardig zeg.Ik vind de opmerkingen dat ik niet ziek genoeg ben onaardig.
quote:Anyco schreef op 17 maart 2017 @ 13:40:

[...]

Op de basisschool van de kinderen een leerkracht die sobieso schreef, die was nog beledigd ook dat ik vroeg of ze een geintje maakte en ze toch wel wist dat het sowieso was. Was geen typo, ze dacht echt dat je het zo schreef.

Sobieso?

Zowiezo zie ik wel vaak bij collega's. Maar goed, ik werk ook niet in het onderwijs.
Ik vind ook de toon van de berichten hier nogal onaardig. Vooral omdat ik niet snap waarom zo'n topic überhaupt in de hoek getrokken moet worden van 'is TO wel of niet ziek'.

Als je een longontsteking hebt en koorts, is er toch helemaal niemand met gezond verstand die twijfelt over het feit dat je wel of niet voor de klas kunt staan of serieus denkwerk (langer dan een half uur) kunt verrichten? En dat forummen en een mailtje naar een UZB 9vanuit bed) compleet andere dingen zijn??
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 13:22:

[...]

Ga jij maar eens 8 uur staan en praten met koirts en longontsteking.

Ik pieker er niet over!

Maar ik doe dan ook beslist m'n laptop niet open. Onmogelijk!

Het ging er mij meer om dat je nu al weet dat je zeker nog een week ziek zal zijn. Dàt kan ik niet rijmen met forummen...
Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig om voor iemand anders te gaan bepalen of ie wel of niet te ziek is om te werken/forummen. Een longonsteking moet je serieus nemen. Niet de held gaan spelen en dan gelijk weer op het werk knallen als de koorts onder de 39 gezakt is. Maar dat is ook weer iets van de laatste jaren. Dat je je blijkbaar schuldig moet voelen over verzuim. Je werkgever heeft er niks aan als je je lichaam overbelast.

Niet geschikt om te werken betekent ook niet dat je dan verplicht met een kruik naar bed moet.
wauw jullie gaan wel hard op TO jeetje zeg. vrouwen onder elkaar is altijd haat, bewijst dit wel weer
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Serieus, zo hard zijn de reacties toch niet?
Ik ben vrijgesteld van werk tot mijn contract afloopt. De directie ziet zelf in dat het serieus is, dus alle internetdoktoren kunnen nu weer verder.
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 13:19:

[...]

Ik bedoelde de eerste keer dat er grof gereageerd werd. Heb niet elke week een longontsteking. ????

Ja, vandaar dat ik het woord "incident" gebruikte, ik had het niet over je ziekte, maar over de onenigheid op je werk.

Of je wel of niet ziek bent, is niet mijn zaak en kan ik ook onmogelijk beoordelen. Maar dat scholen onderling contact hebben over nieuwe collega's staat vast en is altijd handig om rekening mee te houden.
quote:Gudetama schreef op 17 maart 2017 @ 17:42:

Ik ben vrijgesteld van werk tot mijn contract afloopt. De directie ziet zelf in dat het serieus is, dus alle internetdoktoren kunnen nu weer verder.Ik denk niet dat je vrijgesteld bent van werk omdat je ziek bent. Ik denk zomaar dat je niet bepaald goed in het team lag. Je toon in een aantal van jouw berichten doet mij vermoeden dat jouw toon bij je collega's niet altijd goed gevallen is.
quote:Pientjexxxx schreef op 17 maart 2017 @ 19:00:

[...]

Ik denk niet dat je vrijgesteld bent van werk omdat je ziek bent. Ik denk zomaar dat je niet bepaald goed in het team lag. Je toon in een aantal van jouw berichten doet mij vermoeden dat jouw toon bij je collega's niet altijd goed gevallen is.Hier ben ik het wel mee eens. Ik snap je op zich best hoor want het is echt niet overal even leuk maar de reacties die je niet aanstaan bitch je de tent uit. Geeft toch een ander beeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven