Lijf & Lijn alle pijlers

ie herkent zich hierin? Aangekomen door meerdere factoren?

17-03-2017 08:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes! Eerste topic op dit forum wat ik al jaren gebruik om info en ervaringen van anderen te lezen. Nu heb ik toch een dingetje wat ik gewoon effe graag wil delen en horen of er mensen zijn die een soortgelijke ervaring hebben.

In zon 5/6 maanden geleden (10-2016) heb ik het drastische besluit genomen om per direct te stoppen met blowen, na een periode van 7 jaar non stop gebruik. Ik was altijd flink slank (1,70m en 55kg) en wilde wel wat kilo's aankomen. Ook ben ik in december van dat jaar weer begonnen met de pil slikken na jaren gestopt te zijn, gezien ik weer een vaste relatie heb. We hebben het erg naar ons zin samen en drink in de weekenden wat meer alcohol, en lekkerder eten.

Nu ben ik in 3 maanden tijd maar liefst 10 kilo aangekomen. Dit vond ik wel een beetje veel van het goede.. Mijn idee is dat dit komt door een alle nieuwe factoren. Het stoppen met blowen wat mijn spijsvertering vertraagt, het starten met de pil wat gewichtstoename als bijwerking heeft, en het lekkere eten en de wijn die ook niet echt in het voordeel van m'n gewicht werken.

Ik begin dus een flink vetbuikje te krijgen en ik voel me er niet echt fijn bij. Ik ben nu sowieso van plan om te gaan sporten en ga dit ook zeker doen. Ik overdrijf niet ofzo, mijn streefgewicht van 58-60 kg ben ik nu wel flink gepasseerd en hoe ik er nu uit zie past totaal niet bij m'n figuur.

Is er iemand hier die zich hierin deels herkent? Zo ja, heb je stappen ondernomen zoals bepaalde dingen niet meer eten, of een bepaald dieet gevolgd? Of misschien een bepaalde sport gaan doen welke goed werkte voor vetverbranding? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Thnx alvast!
Ik herken het niet maar 10 kilo in een paar maanden tijd is wel veel.

Sporten, minder eten en wijntjes dan komt het vast wel goed geloof ik.
Prrrr, mauw miawwwww.
Het is echt heel simpel een combinatie van genoeg bewegen met verantwoord eten. Ik kwam eind vorig jaar 10 kilo aan en ben ze nu bijna weer kwijt door gewoon goed op mijn voeding en beweging te letten.

Ik hou mijn calorie-inname bij met de Fitnesspal-App en mijn calorieverbruik (door beweging) met mijn smartwatch. Als je dagelijks zorgt voor meer verbruik dan inname van calorieën, dan val je af.

Ik sport niet intensief, maar loop elke dag een eind en neem de laatste paar dagen ook wat vaker de fiets.
Eerst was blowen je pleziertje en nu is dat eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ow maar wacht...je bent nu dus 65 kilo bij 1.70. Dat is toch juist heel goed?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 17 maart 2017 @ 08:42:

Ow maar wacht...je bent nu dus 65 kilo bij 1.70. Dat is toch een juist heel goed?Precies, je bmi is 22,5, dat is juist heel netjes.
Van blowen word je niet slank. Van wijn en hapjes word je wel dik. Simpel lijkt me.
.
Eens met impala. Je ziet het best vaak dat dames aankomen als ze een relatie hebben. Ik ben van mijn vriendinnen zowat de enige die in een vaste relatie nog gewoon slank bleef, en ook de vriendin van mijn broer is echt wel aangekomen sinds zij een relatie hebben (inmiddels al 7 jaar).

Ik denk dat het komt omdat je met een partner vaker de deur uit gaat dan alleen. Even een terrasje pakken met wijn en stokbrood kruidenboter erbij, even samen een ijsje halen, even langs de macdrive want jullie vervelen je. Ik zie mijn vriend 1 keer in de week, dus bij ons zijn die "uitjes" niet aan de orde. Maar als je elkaar dus vaak ziet sluipt dat er zo in.

Dus heel simpel letten op wat je allemaal eet. Ik denk dat je een beetje een secret eater bent, aangezien het je best verrast. Bijvoorbeeld: als jij en je vriend samen een filmpje kijken, zit je dan gewoon op de bank met wat drinken of komt er meteen een zak chips bij kijken? Dat soort dingen. Succes!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ja, dat denk ik ook.

Eten en wijntjes drinken is je nieuwe genot, dus daar zul je het moeten zoeken.

Ik denk dat dat het weinig met de pil te maken heeft eerlijk gezegd. En ook niet met het stoppen met blowen. Maar puur wat daarvoor in de plaats is gekomen.
Is een combinatie van.

Oftewel, je eetpatroon aanpassen, vooral wat betreft de extraatjes in de vorm van suikers (alcohol, frisdrank, vruchtensappen, snacks) minderen. Misschien wel wat gaan sporten om wat spiermassa op te bouwen, zodat je wat meer mag eten. Core trainingen en squats, is ook leuk voor in bed.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Je de drank niet gewoon je vervangende verslaving?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven