Andijvie: wasserette

17-03-2017 21:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vers gescheiden en woon nu in een appartement dat ik tijdelijk huur. Eind van het jaar moet ik hier weer uit zijn.

De inboedel heb ik eigenlijk al wel bij elkaar gesprokkeld, op een wasmachine na. M'n geld is wel op zo ondertussen dus een wasmachine zou er een van een paar tientjes via Marktplaats of zo worden.

Nu zit er twee straten verderop een wasserette (4€ voor een was van max 7kg, drogen 0,50€ per 10 minuten). En ik bedacht me dat een wasmachine die ik nu niet koop, over een paar maanden tenminste niet ook weer drie trappen af gezeuld hoeft te worden. Maar hoe praktisch of juist onhandig is wassen bij een wasserette nou eigenlijk?

Ik heb zelf geen werk wat extra of bijzondere was oplevert. Wel een puber die de helft van de tijd bij z'n vader zal wonen. Puber heeft ook geen bijzondere was vanwege sporten of werk oid.

Was drogen zal ik trouwens zoveel mogelijk gewoon op een rekje doen, of ik nou een wasmachine koop of naar de wasserette ga. Wel lijkt het me handig dat bij die wasserette de was even aangedroogd zou kunnen worden voor ik 'm thuis ophang.

Iemand ervaringen met wassen bij een wasserette? Aanrader of afrader?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Lang geleden deed ik mijn was bij de wasserette, had iets romantisch

Als de wasserette op loopafstand is, is het heel goed te doen! Ik draaide alle wassen (wit/bont) tegelijkertijd en ging tussendoor naar huis.

De was op de fiets meenemen zou voor mij wel een (enorme) drempel zijn.
Ik deed het als student... Meer gedoe dan een eigen wasmachine ivm met brengen en ophalen maar het is prima te doen.
Wasmachine huren? Dan wordt ie neergezet en weer opgehaald als je m niet meer wilt.

Andijvie?
Een wasserette waar je zelf de was in de machines moet doen? Ik werd er gestoord van dat ik steeds heen en weer moest, de tijd in de gaten moest houden en als je dan te laat was, had een ander je was er al uitgehaald en kon je vanwege de vieze wasserette dus weer opnieuw beginnen.

Een wasserette waar de was voor je gedaan wordt, zou een ander verhaal zijn. Maar ook dan haalt in mijn ogen niets het bij een eigen machine.
Wasmachine huren is een goede tip, Dat deden we bij ons in het studentenhuis. Is in verhouding wel duur, maar voor die paar maanden is het misschien wel te overzien.
Ik deed het als student wel eens, maar ik bleef er wel bij, met een goed boek. Tegenwoordig heb je wasserettes waar je ook iets kan eten en drinken, dat zou het wel leuker hebben gemaakt.

Ik zou het dus alleen doen als er goede stoelen zijn waar ik rustig een boek kan lezen.
Ik heb een tijd noodgedwongen in een wasserette gewassen. Voor handdoeken etc prima, maar alles wat ook maar een béétje kwetsbaar was, deed ik met de hand, want erg voorzichtig wasten ze niet, die wasserettemachines.
Andijvie?
Andijvie = waarschuwing voor suffe huishoudelijke vraag.
Internagelaktisch
Heb je geen familielid waar je tijdelijk mag wassen? Ik zou daar geen probleem mee hebben.
quote:rijst schreef op 17 maart 2017 @ 21:40:

Andijvie?Ik dacht ook al, wat moet je nou met een andijvie in de wasserette
Ik gebruikte lange tijd een wasserette waar was werd gedroogd en gevouwen. Heb toen wel mn schoonmaakster tijdelijk opgegeven, maar was er op zich heel tevreden over.

Op zaterdagmorgen maakte ik schoon, deed twee emmertjes handwas, bracht glas, kranten en was weg en na het boodschappen doen en een relaxte middag haalde ik de verse was op. Heerlijk.
Je kunt er vaak ook een huren, deden wij vroeger in studentenhuis. Gaat prima!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik breng mijn was al jaren naar de wasserette. Ik heb een jaartje een wasmachine gehad, maar vind zelf wassen niets. Nu lever ik mijn wastas in en haal het de volgende dag op of wanneer het uitkomt. Ik betaal 8 euro per tas van 6-7 kilo. Strijken doen ze ook als ik dat wil.

Speciale kleding laat ik stomen of laat ik wassen bij een vriend. In de zomer doe ik heel af en toe een handwasje.
quote:safrat schreef op 17 maart 2017 @ 22:22:

Ik breng mijn was al jaren naar de wasserette. Ik heb een jaartje een wasmachine gehad, maar vind zelf wassen niets. Nu lever ik mijn wastas in en haal het de volgende dag op of wanneer het uitkomt. Ik betaal 8 euro per tas van 6-7 kilo. Strijken doen ze ook als ik dat wil.

Speciale kleding laat ik stomen of laat ik wassen bij een vriend. In de zomer doe ik heel af en toe een handwasje.Daar zou ik binnen een maand een nagelnieuwe wasmachine van kunnen kopen.
quote:safrat schreef op 17 maart 2017 @ 22:22:

Speciale kleding laat ik stomen of laat ik wassen bij een vriend. In de zomer doe ik heel af en toe een handwasje.

8 euro per was

Ik vind dat ik niet veel was, maar dan zou ik aan was al meer kwijt zijn dan aan boodschappen per maand. Maar, ik vind de was doen ook niet zo erg, als dat je erg tegenstaat heb je er vanzelf meer geld voor over.
quote:RegretteRien schreef op 17 maart 2017 @ 22:37:

[...]

Daar zou ik binnen een maand een nagelnieuwe wasmachine van kunnen kopen. Ja, ik denk dat ik in die 20 jaar al ruim 10k aan wasjes heb uitgegeven en dan tel ik de stomerij niet eens mee. Luiheid mag wat kosten.
Hangt er maar vanaf hoeveel was je hebt.

1 à 2 machines per week zie ik geen probleem in.

Elke dag een machine ... dat hou je niet vol.

Tijdje gedaan als student.

Ik nam een tijdschrift of een cursus mee en zat een uur te lezen.

No way dat ik mijn was alleen achter liet.
Ik heb het een aantal maanden gedaan toen de wasmachine kapot was en we mot hadden met de leverancier over de garantie. Wasserette kost klauwen met geld. En tijd, ik heb toen elke zaterdagmiddag in de wasserette doorgebracht.
Kun je niet een slimme deal sluiten met je verhuurder, dat hij een wasmachine koopt en jij daar huur voor betaalt, of dat jij er een koopt en hij m overneemt?
Ik heb een tijdje ergens gewoond waar je de wasmachine deelde met de buurt. Het was wat lastig met brengen/halen omdat je aan tijden vast zat, maar verder was het geen probleem. Was in een bigshopper om er naartoe te lopen, bigshopper er voor zetten zodat 'ie daar in gedaan wordt door de volgende als je wat te laat bent met ophalen, thuis ophangen. Ben wel blij dat ik nu altijd kan wassen als het mij uit komt met mijn eigen machine
Ik dacht altijd dat je er zelf bij moest blijven als je je was bij een wasserette doet waarbij je zelf de machine moet bedienen, maar dat is dus niet zo? Niet dat ik er gebruik van moet maken maar ik heb wel het idee wat het weer wat meer hip aan het worden is omdat ik er steeds meer zie. Voornamelijk op plekken waar ook een aantal studentenhuizen zijn.
quote:closednote schreef op 18 maart 2017 @ 00:15:

Ik dacht altijd dat je er zelf bij moest blijven als je je was bij een wasserette doet waarbij je zelf de machine moet bedienen, maar dat is dus niet zo? Niet dat ik er gebruik van moet maken maar ik heb wel het idee wat het weer wat meer hip aan het worden is omdat ik er steeds meer zie. Voornamelijk op plekken waar ook een aantal studentenhuizen zijn.

Nee, als de was draait, kan de machine niet open. Je moet alleen op tijd terug zijn voor als het klaar is, want dan kan iedereen je was jatten.

Ik heb een tijdje in het buitenland gewoond zonder wasmachine en moest dus naar de wasserette. Ik vond het maar irritant, het was best tijdrovend en best duur ook.
quote:closednote schreef op 18 maart 2017 @ 00:15:

Hier in België heb je in een aantal steden letterlijk "Was-bars".

Een wasserette met een café / bar aan.

Terwijl je was aan 't draaien is, kan je op café, internetten, een boekje lezen, ...

Of je spreekt met vrienden af dat ze om dezelfde tijd komen.

Het concept breidt telkens maar uit naar andere steden.

De eerste die ermee begonnen is ...

http://www.wasbar.be/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven