Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Voorgaand deel 6
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu wel een paar dates gepland zonder echt uitgebreide gesprekken te hebben gehad. Tijdje uit het singleleven geweest, maar daarvoor ook een aantal maal gedaan.

Geen uitgebreide dates, maar even een kop koffie of thee pakken ergens. Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt en of het de moeite waard is om er meer energie in te steken.

Weet wel dat de dates die ik nu gepland heb, niet veel meer gaan worden dan een hopelijk een leuk gesprek en een lekkere kop koffie. Moet vooral eerst eens met mijn voetjes het koude water in.
quote:Blondie-S schreef op 18 maart 2017 @ 13:53:

Heb nu een match met iemand die echt in zijn eerste berichtje al voorstelt een date te plannen. Eh.. nee. Ik vroeg of hij altijd zo snel op date wil. Ja goede gesprekken voeren doet 'ie liever face tot face. Ja, ik ook maar ik wil wel iets weten voor ik met iemand ga daten hoor. Doen jullie dat wel eens, direct een date plannen voor je überhaupt een gesprek gevoerd hebt?Ja ik wel. Maar dan even een half uurtje kop koffie tussen de bedrijven door. Vind ik effectiever en kost minder tijd dan eerst heen en weer app'en.

Ben aan het bijlezen en ergens vind ik het vertederend bakvissen: wachten op een berichtje, hoe laat spreken we af, gaat de date nog door etc Maar tegelijkertijd denk ik dat mannen tegenwoordig wel vaak Sjaak Afhaak zijn, of onbeleefder worden.

Maar goed, misschien zijn vrouwen ook zo, getuige onze eigen Treez waarvan ik het chique vind dat ze het toegeeft. Wat zijn de ervaringen van Mats en Roberto?
quote:Treezebees schreef op 17 maart 2017 @ 12:57:

Wat ik wel nog wou zeggen, wil niet te veel in detail gaan wegens herkenbaarheid maar mijn date zegt ook al de juiste dingen om serieus over te komen. Over onzekerheid, over graag snel exclusiviteit willen, of ik nog verder date, veel contact heb, reageert jaloers/onzeker als er op mijn foon berichten binnen komen. Maar achteraf blijkt dan toch dat hij diegene is die nog de hele dag door blijft rondkijken en chatten.

Hij wil graag van mij exclusiviteit maar zelf....

Waarom vraag je dit niet op de man af? Ik zou niet zo lang in onzekerheid willen zitten (zou mijzelf te zitten opvreten)....

Plus, als hij het net zo leuk vond als jij en wellicht hetzelfde gevoel heeft en erin staat, dan snap ik het ook niet dat ie verder gaat kijken......
quote:lola712 schreef op 17 maart 2017 @ 14:28:

[...]

Tja het is nu al bijna eind van de middag en nóg niks gehoord, zelfs niet een uur geleden toen ik toch maar een berichtje stuurde want ik wil ook weten waar ik aan toe ben. Om nou te bellen is ook zo overdreven. Echt ik ben er zo klaar mee, wees gewoon duidelijk en vooral eerlijk!!

Ik begin het weekend al met een flinke kater van niet reagerende mannen of dates die niet kunnen en vervolgens nooit meer wat voorstellen voor een nieuwe datum. Gelukkig heb ik vanavond een alternatief (filmpje pakken) maar als je aan het begin van de week vandaag afspreekt en dan zo lang moet doen over een tijdstip is vaak geen goed teken...

Hier valt niks te plannen. Van de week dus lekker spontaan, dat werkt nog wel. Maar als je ook maar iets van een dag of tijd afspreekt komt er gegarandeerd een smoesje waarom ze toch ineens niet kunnen.. terwijl als je er eenmaal een date is diegene vaak ook met zijn telefoon bezig is dus weet je helemaal dat als je niet snel iets hoort hij niet eerlijk is.

De afgelopen weken is het echt hopeloos. Heel veel mannen die mij in de wachtstand zetten, nu niet lekker in hun vel zitten en toch niet willen daten of dus afspraken niet nakomen. Maar ik kap dan ook pertinent met contact als ze met zo'n lulsmoes komen.

Op het moment dat ik dit type is meneer weer online... echt zo klaar mee. Vraag me haast af of mocht er toch nog een tijdstip komen ik er wel zin in heb. Als het vooraf al zo'n gedoe is... Misschien overdreven, maar ik zou er ook van balen!
quote:CherokeeRose1977 schreef op 17 maart 2017 @ 15:01:

Ja als ik gewoon niet all the way was gegaan met die man, had ik er ook anders in gestaan.

Ik ga gewoon de date cancellen voor vanavond en dan nieuw voorstel doen voor aankomende week. Mocht hij niet reageren, dan is t klaar en dan wordt het hopelijk later een leuke eenmalige ervaring in mijn hoofd

Beetje cru misschien, maar wat maakt het uit dat je all the way bent gegaan?

Sowieso je eigen plan trekken op een gegeven moment. Graag of niet!
quote:enchantedjewell schreef op 17 maart 2017 @ 15:11:

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar had nog nooit iets gepost.

Maar aangezien ik nu echt een leuk iemand heb ontmoet via Paiq kan ik meeschrijven.

Het enige wat een beetje balen is, is dat ik nu nog in het buitenland zit voor anderhalve maand.

Ik ging ook eigenlijk alleen uit verveling op zo'n site. Moet ik ook niet doen. Heel dom.

We appen nu al een paar dagen elke dag en het klikt op de app zo goed.

Ik hoop dat het nog anderhalve maand zo blijft.

We hebben elkaar ook op instagram ondertussen.

Dit is de eerste keer dat ik de stap waag om weer serieus te daten na een lange relatie.

Dood en dood eng.

Dus de komende tijd zullen er vast nog meer berichten volgen hier haha.

welkom!

Uit verveling op zo'n site? Waarom eigenlijk? En waarom zou dat dom zijn? (of wij dat vinden?)

En weer gaan daten na een lange relatie is eng.....
@Lola

Er is niks mis met jou.....Hoogstens een beetje te afwachtend en 'veeleisend'. Maar dat ie niks tijdig stuurt ligt niet aan jou.
quote:Treezebees schreef op 17 maart 2017 @ 16:13:

Te vertalen als: ik heb geen zin om met jou te daten.

Alle gegevens wissen zodat je zelf niet in de verleiding kan komen nog iets te sturen.

Probeer vanavond iets leuk te doen, morgen voel je je al veel beter.

En dit helaas.....

Graag of niet!
quote:greenbean schreef op 17 maart 2017 @ 16:26:

[...]

Ja, wat ik net al schreef. En ik heb gereageerd met dat als hij dat goede restaurant nog wilde uitproberen hij snel moet zijn aangezien ze binnenkort dicht zijn. En toen schreef ik daarbij: als je zin hebt kunnen we er ook samen heen. Waarop hij in mijn ogen niet zo enthousiast reageerde, hij zei namelijk: ja, wie weet gaan we daar binnenkort samen heen! Met een smiley erachter.

En daarna was het weer stil. Ik weet niet, ben niet echt gerustgesteld en laat het nu maar van hem afhangen. Ik heb aangeven hem nog eens te willen zien en heb ook een date voorgesteld, dan moet hij nu maar met een concrete datum komen.

Misschien mosterd....

Stuur je toch gewoon een berichtje terug: leuk! Ik kan dan en dan, wanneer kan jij?

Niet alleen naar jou, maar ook naar de anderen. Dat elke keer de bal bij hem neerleggen neigt in mijn ogen naar bevestiging zoeken/krijgen. Laat het los dames en doe gewoon waar je zin in hebt en dan zie je wel
quote:Jempo schreef op 17 maart 2017 @ 16:40:

Wat is er weer veel geschreven zeg!

@lola herkenbaar van dat gedoe met afspreken.

Mijn date is een 'draaier', we hebben dus afgesproken en zijn continu aan het kibbelen hoelaat en waar we zullen afspreken. Nu ben ik ook heel slecht in keuzes maken en ik woon dichtbij en ben de rest van de avond vrij, dus voor mij maakt het vrij weinig uit. Wel een teken dat hij me echt leuk vindt denk ik.

Edit: hij stuurt nu dat hij vanaf nu de mogelijkheid heeft om mijn kant op te komen. Ja prima, maar hoe doen we dat dan met eten? Hij: "Ja geen idee ben net pas thuis." ja ehmm dus...? Hij wil geloof ik dat ik een knoop doorhak haha. En laat ik daar nou juist heel slecht in zijn.

Wel weer een goede ontwikkeling voor jou

Het is inmiddels de volgende dag.....Maar in het vervolg:

Stel gewoon 2 opties voor en daar mag hij uit kiezen. Zo heb je beiden een inbreng. Als hij het niet weet, kies jij 1 van de 2. Merk je snel genoeg of hij dat ook wil.
quote:lola712 schreef op 17 maart 2017 @ 16:51:

[...]

Tijdens de date merk je vaak wel of er wederzijdse interesse is of dat alle vragen beleefd en oppervlakkig blijven. Meestal stuur ik wel een bericht om te vragen hoe hij het vond gaan, en als ik daar geen reactie op krijg weet ik genoeg. Ik ben nu volgens mij echt klaar met daten. Zo lastig om dates te regelen en je voelt gewoon wanneer ze niet enthousiast of oprecht zijn. Driedubbel wedden dat die man van vandaag nog meerdere lijntjes heeft lopen, anders blijf je niet zo vaag en steeds online op de apps. Zeg dat dan gewoon eerlijk maar ga niet heel moeilijk een date plannen en vervolgen half afzeggen, verzetten of gewoon niks meer laten horen.

Maar waarom vragen hoe hij het vond gaan? Zeg gewoon hoe je het zelf vond en afhankelijk of je hem wilt zien of niet, stel je een vervolgdate voor of stel een leuke vraag.

Ik weet niet wat zijn reden is, maar gaat het niet een beetje te ver om hem daarop af te schrijven? Volgens mij ben je gewoon boos.....
quote:CherokeeRose1977 schreef op 17 maart 2017 @ 17:13:

Nou, hij reageerde binnen een minuut ofzo dat het voor hem ook beter uitkwam om t te cancellen omdat hij nog allemaal dingen moest doen ivm zijn vrienden die bij hem langs komen dit weekend vanuit zijn geboorteland.

Nieuw voorstel vond hij prima.

Druk gemaakt om niks of...?

Eerlijk, ik zou hierna niet echt meer zin hebben. If you are not priority, don't be an option!

Maar ja, misschien een 2e kans geven? Sommigen vergeten het gewoon of zijn te druk etc etc.
quote:Jempo schreef op 18 maart 2017 @ 00:06:

Wauw lovestar!!! Ik ben benieuwd hahaha! Klinkt niet als een evatje!

Hahaha Het is nog steeds dezelfde date haha

Weer een update.

Gisteren elkaar verscheurd dus Ik had geen idee wanneer we elkaar zouden zien, want beiden plannen waardoor het niet leek uit te komen. Plus er speelden wat dingen die het contact wat we hebben wat bemoeilijkten. Het was niet per se een vervelend gesprek, maar wel even waar we staan zeg maar.

En toen opeens was er een connectie en voor ik het wist was ie hier (even rijden overigens nog) en.....Nou ja Ik was vet zenuwachtig Heel bizar!

Hele fijne nacht en ochtend gehad. Het is gewoon heel leuk en fijn met hem. Weer een stukje beter leren kennen. Ik begrijp nu wel beter waar zijn ambivalente gedrag/signalen vandaan komt en waarom ie soms ten koste wat het kost 'zelfstandig/eigengereid' wil zijn. Heeft het eea meegemaakt in het verleden, waardoor ik wel sommige dingen beter begrijp. Merk ook wel dat het makkelijker is om hem ruimte geven.

Maar ja, ik blijf een beetje de behoefte te houden om stapjes te maken. Hoe klein dan ook. Of dat ik een manier moet vinden hoe ik kan omgaan met wat langer in de datingfase te blijven.

Het is in ieder geval nog steeds erg leuk
@Jempo

Wat een bummer Als ie ook nou aantrekkelijk voor je was, dan was het beklonken! Jammer zeg!

Succes met het hem vertellen.....
quote:Lovestar schreef op 18 maart 2017 @ 16:50:

[...]

Wel weer een goede ontwikkeling voor jou

Het is inmiddels de volgende dag.....Maar in het vervolg:

Stel gewoon 2 opties voor en daar mag hij uit kiezen. Zo heb je beiden een inbreng. Als hij het niet weet, kies jij 1 van de 2. Merk je snel genoeg of hij dat ook wil.Ah dat is een supergoede tip! Die ga ik zeker onthouden!
quote:Eva- schreef op 18 maart 2017 @ 13:09:

Zooo weer back in NL, heerlijk in de regen. Maar in mijn hoofd schijnt sowieso de zon, vakantie was fantastisch en mijn thuiskomst ook. Zoveel zin in mijn date vanavond, nu is het gevoel weer helemaal terug.

Het is zo'n lieverd, zorgzaam, fijn!

Jempo als het zo leuk was geef het nog een kans. Bij mij kan aantrekkingskracht groeien als innerlijk zo fijn is. Tenzij je hem echt heel onaantrekkelijk vindt natuurlijk. Maar ergens lijkt het mij dat hij jou wel trok? Anders ga je niet op date toch.

Ben benieuwd wat je beslist.

Welkom terug!

Leuk om te horen dat je het fijn gehad heb En vanavond je date!!!!!!!!!!!!!!!! Gaan we een Evaatje doen?

En op zich zou het wel kunnen wat Eva zegt Jempo. Soms helpt het zelfs als je een keer sex heb gehad met hem.....Want iemand die skills heeft in bed kan mij zeker bekoren en dan valt het uiterlijk wel mee soms. Maar ja, inschatting is aan jou.
quote:Jempo schreef op 18 maart 2017 @ 13:39:

Misschien hebben jullie gelijk...

Hij trok mij aan op basis van zijn tekstbeschrijving op tinder. Foto's waren vooral onduidelijk, kon ik nog niet echt een duidelijk beeld bij krijgen hoe hij eruit zag (foto's van een afstandje met een zonnebril op enzo). En toen raakten we aan de klets en het klikte echt supergoed. Maar meer op een vriendschappelijk level dat het zo goed klikt. Hij probeerde gisteren ook wel af en toe een beetje te flirten, maar dan werd ik echt naar in m'n buik en ik ging het geflirt dan ook continu uit de weg gisterenavond. Vind ik ook wel lullig voor hem...

Ik krijg nu een app'je binnen, dat hij mij zó leuk en knap vindt. En nu voel ik me toch een beetje rot. Je wilt toch direct zo'n 'wauw!'-gevoel hebben, en vooral dat dat tegelijkertijd op gaat.... want hij had dat duidelijk wel.

Tja ik denk dat als hij er heel relaxed in stond dat ik dan nog zeker weten wel verder was gaan daten, maar hij was aan het eind van de avond al zichtbaar tot over zijn oren... dus nu ben ik bang dat als ik verder ga daten dat ik straks zijn hart breek als het niet wederzijds is Ohwwwwwww.....Vergeet mijn vorige bericht dan maar. Want dit wordt hem niet als ik het zo hoor. Ik zou het denk ik ook afkappen.
quote:Blondie-S schreef op 18 maart 2017 @ 13:53:

Heb nu een match met iemand die echt in zijn eerste berichtje al voorstelt een date te plannen. Eh.. nee. Ik vroeg of hij altijd zo snel op date wil. Ja goede gesprekken voeren doet 'ie liever face tot face. Ja, ik ook maar ik wil wel iets weten voor ik met iemand ga daten hoor. Doen jullie dat wel eens, direct een date plannen voor je überhaupt een gesprek gevoerd hebt?

Hmm nee. Ik wil even chatten, dan telefoonnummers en elkaar even gesproken hebben. Als het dan goed is, dan kan er wel snel een date gepland worden.

Zo, ben uitgespamd hoor
quote:Lovestar schreef op 18 maart 2017 @ 17:02:

@Jempo

Wat een bummer Als ie ook nou aantrekkelijk voor je was, dan was het beklonken! Jammer zeg!

Succes met het hem vertellen.....

Nou he :( Maar ik heb even nagedacht en hey... ik was er nu echt bijná! Deze man was bijna helemaal perfect! Dus wat dat betreft gaat het de goeie kant op

Ik heb het nog niet verteld, ik wacht nog even af...

En lovestar niet teveel nadenken, gewoon lekker genieten van je date!! Het klinkt super!!!!
quote:Lovestar schreef op 18 maart 2017 @ 17:05:

[...]

En op zich zou het wel kunnen wat Eva zegt Jempo. Soms helpt het zelfs als je een keer sex heb gehad met hem.....Want iemand die skills heeft in bed kan mij zeker bekoren en dan valt het uiterlijk wel mee soms. Maar ja, inschatting is aan jou.

Ohhh echt?

Ik heb dat ook wel een paar keer gehad. Mannen die ik niet zo heel aantrekkelijk vond, maar drank op en het was erg gezellig en van het één kwam het ander. En dan bleek de seks ook nog eens top te zijn en dan kon ik inderdaad even denken van 'ach het is maar uiterlijk' .

Maar als ik dan hem de volgende keer weer (nuchter ) zag was het dan toch weer even slikken en voelde ik ineens afkeer.

Dus eigenlijk heb ik daar nog geen succeservaring mee gehad. En eigenlijk gun ik het een man ook dat hij een vrouw heeft die hem helemaal het einde vindt, van binnen en van buiten zegmaar.
Wat ook helpt is gewoon goede daginvulling... dan vergeet je al je datezorgen :D Zoals vandaag.

Al kwam ik net wel een happy couple tegen op de galerij die alles naar boven aan het sjouwen zijn want die gaan dus samenwonen hier en wonen blijkbaar een paar deuren verderop dus kom ze wel vaker tegen.. en op dat moment denk ik meteen: pffffffff.... en ik ben nog steeds alleen, komt het ooit nog goed? Maar ja dat is wel meteen de últieme relatietest en ook veel mensen gaan weer snel uit elkaar tegenwoordig. Dus alleen wonen en alles zelf kunnen bepalen is op zekere hoogte fijn, maar merk wel dat ik gewoon op regelmatige basis wil daten met iemand in plaats van elke keer die losse dates die vaak op niets uitlopen.
quote:Jempo schreef op 18 maart 2017 @ 17:12:

[...]

Ohhh echt?

Ik heb dat ook wel een paar keer gehad. Mannen die ik niet zo heel aantrekkelijk vond, maar drank op en het was erg gezellig en van het één kwam het ander. En dan bleek de seks ook nog eens top te zijn en dan kon ik inderdaad even denken van 'ach het is maar uiterlijk' .

Maar als ik dan hem de volgende keer weer (nuchter ) zag was het dan toch weer even slikken en voelde ik ineens afkeer.

Dus eigenlijk heb ik daar nog geen succeservaring mee gehad. En eigenlijk gun ik het een man ook dat hij een vrouw heeft die hem helemaal het einde vindt, van binnen en van buiten zegmaar.Het wisselt per man. Ik kan mij er iets bij voorstellen dat het zou kunnen. Dat innerlijk, bedskills en andere zaken uiterlijk kunnen compenseren. Maar dat is ook maar tot een zekere hoogte. In the end moet iemand wel wat hebben.
@lola, ik krijg soms op basis van jou berichten het idee alsof jij een man nódig hebt om je leven "vervult" te hebben? Dit is niet slecht bedoeld maar ik heb het idee dat je daten zooo zwaar neemt en het je eerder ongelukkig maakt dan dat je er plezier in hebt. Misschien stof om over na te denken? Begrijp uiteraard dat het rot is als een man elke keer niets laat horen en dates niet doorgaan. Maar ik denk ook dat het belangrijk is te beseffen dat je uiteindelijk geen invloed kunt uitoefenen op iemand anders zijn gedrag. Besef je dat hij ermee moet leven (met zo'n karakter) en gelukkig niet jij! Het komt goed
@Jempo, ik zou het, als je het contact nog wilt behouden, aan hem aangeven en dan kijken hoe het zich ontwikkelt. Maar als je echt geen behoefte meer hebt om deze man ook te zien, zou ik gewoon eerlijk zijn.

@Eva veel plezier vanavond!

@Lovestar, dus het zit weer helemaal goed tussen jou en je date? Zoals ik je nu lees geeft het je een goed gevoel, dus ik zou er gewoon van genieten!

Date heb ik woensdag gezien, misschien dat ik hem vanavond zie maar dat weet ik nog niet zeker. Ga nu iig richting de supermarkt wat lekker dingen inslaan, indien dit gewoon een netflix- avondje word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven