Mode & Beauty alle pijlers

Het grote tassen-topic

23-06-2016 21:52 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Padme en ik heb een tassenfetisj Wie nog meer?

Wat zijn je favoriete merken? Hoe berg je ze op? Hoe vaak wissel je van tas? Matched je portemonnee met je tas? Hoe richt je hem in? Met welke ben je het meest blij? Waar koop je ze? Welke zou je nog graag willen hebben? Ik ben benieuwd naar allesssss.
anoniem_200187 wijzigde dit bericht op 23-06-2016 21:57
Reden: typefoutje
% gewijzigd
quote:KarinZonderBloemen schreef op 18 maart 2017 @ 09:21:

[...]

Een paar maanden geleden heb ik mezelf een Chanel Classic Double Flap Bag, en dan in Jumbo, cadeau gedaan. Het effect is nog steeds magisch; ik word gewoon al blij als ik eraan denk. En, mooi bijeffect, ik merk dat ik iets(je) minder uitgeef aan echt niet nodig dingen omdat ik het mooiste al heb . Nou mag dat ook wel want financieel was het een bizarre aderlating (ik ben allesbehalve rijk noch een dito partner) maar totaal geen spijt van.Kwijl....
Winter is coming...
quote:Meauve01 schreef op 16 maart 2017 @ 11:00:

Nog even wat tassen die ik ook erg mooi vind, gewoon omdat het leuk is om naar te kijken:

[img]https://cdn-1.debijenkorf.nl/web_detail ... 044641.jpg[/img]Mooie kleur Furla hoor. Ik heb de mini crossbody in Dolomia. Zo'n toffe kleur. En ik hou sowieso van tassen met kettingen qua dragen. Maakt het voor mij wat chiquer ofzo.
quote:winterqueen schreef op 18 maart 2017 @ 09:29:

[...]

Kwijl.... De winkelervaring vond ik al zo fantastisch. Dat iemand de deur voor je open moet doen. Noem mij maar materialistisch en debiel, maar ik hou ervan haha. Sommige vrouwen willen hun bruiloft nog een keertje overdoen en ik zou deze ervaring nog wel een keer willen beleven. Compleet met champagne (al drink ik niet) en tig bewakers. Ik heb de Reissue 2.55 (half Rebelle en dat soort toko's noemen de Classic een 2.55 maar dat is niet zo) ook uitgebreid gepast. Ergens hoopte ik dat ik die het mooist zou vinden, omdat 'ie wat vintage oogt en een mooie sluiting heeft, maar helaas. Crossbody was hij te kort met mijn (heel gewone) lengte en ik vind crossbody het belangrijkste qua dragen. Zoals mijn man zei, degene die ik nu heb is wel wat meer 'Turkije' qua logo. Die opmerking heb ik maar genegeerd. Nee hoor, ik snapte hem goed en zag het zelf ook maar toch vond ik de Classic echt de beste match. Nu hem nog fatsoenlijk durven te dragen... Da's best een dingetje vind ik hoor. Laatst mocht 'ie mee naar het theater (al was het alleen maar om het theaterkaartenvak achterin te gebruiken) en toen dacht ik constant: als iemand er is vredesnaam maar niks op knoeit want dan is de vrede heel ver te zoeken.
.
Oeh tassen, ik kan uren rondlopen in modehuizen bij de tassenafdeling. Bezit zelf 5 handtassen van Michael Kors met bijbehorende portemonnee's. Vind het inmiddels wel jammer dat er zoveel namaak van is, heb zelf wel modellen die ik nog niet in namaak heb gespot.(Zoals waar het MK logo als een sleutelhanger eraan hangt, die vind ik persoonlijk niet mooi)

Als ik ooit een geldprijs win koop ik mezelf een peperdure

Houd niet van hele opzichtige waar het merk groot opstaat, de Hermes Birkin vind ik erg mooi maar die is wel errug duur
A girl can never have too many shoes.
Mooie tassen kunnen heel chic zijn, maar waarom vinden veel vrouwen dat ze hun tassen overvol moeten proppen met tig dingen die ze echt niet elke minuut nodig hebben? Ik bedoel, als je naar je werk gaat: mobiel, portemonnee, zakdoek, sleutels, kleine make-up spullen, maar meer heb je dan toch niet nodig? Waarom lopen zoveel vrouwen dan rond met uitpuilende hobbezakken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:paper-clip schreef op 17 maart 2017 @ 19:47:

[afbeelding]

[afbeelding]Ik vind de eerste het leukst!
Wauw Karin, geweldig om te lezen. Ik kan echt genieten van andermans tas verhalen haha

Gebruik je hem vaak? Neem je hem ook mee naar je werk bijvoorbeeld? En wat voor een leer en kleur hardware heb je gekozen?
]quote:pejeka schreef op 18 maart 2017 @ 19:38:

Mooie tassen kunnen heel chic zijn, maar waarom vinden veel vrouwen dat ze hun tassen overvol moeten proppen met tig dingen die ze echt niet elke minuut nodig hebben? Ik bedoel, als je naar je werk gaat: mobiel, portemonnee, zakdoek, sleutels, kleine make-up spullen, maar meer heb je dan toch niet nodig? Waarom lopen zoveel vrouwen dan rond met uitpuilende hobbezakken?Hahaha, lijkt me ook irritant om zo'n tas vol mee te zeulen de ganse dag.
A girl can never have too many shoes.
quote:KarinZonderBloemen schreef op 18 maart 2017 @ 09:43:

[...]

De winkelervaring vond ik al zo fantastisch. Dat iemand de deur voor je open moet doen. Noem mij maar materialistisch en debiel, maar ik hou ervan haha. Sommige vrouwen willen hun bruiloft nog een keertje overdoen en ik zou deze ervaring nog wel een keer willen beleven. Compleet met champagne (al drink ik niet) en tig bewakers. Ik heb de Reissue 2.55 (half Rebelle en dat soort toko's noemen de Classic een 2.55 maar dat is niet zo) ook uitgebreid gepast. Ergens hoopte ik dat ik die het mooist zou vinden, omdat 'ie wat vintage oogt en een mooie sluiting heeft, maar helaas. Crossbody was hij te kort met mijn (heel gewone) lengte en ik vind crossbody het belangrijkste qua dragen. Zoals mijn man zei, degene die ik nu heb is wel wat meer 'Turkije' qua logo. Die opmerking heb ik maar genegeerd. Nee hoor, ik snapte hem goed en zag het zelf ook maar toch vond ik de Classic echt de beste match. Nu hem nog fatsoenlijk durven te dragen... Da's best een dingetje vind ik hoor. Laatst mocht 'ie mee naar het theater (al was het alleen maar om het theaterkaartenvak achterin te gebruiken) en toen dacht ik constant: als iemand er is vredesnaam maar niks op knoeit want dan is de vrede heel ver te zoeken.Geweldig! Ik begrijp je helemaal .
Winter is coming...
quote:TGIF schreef op 18 maart 2017 @ 20:40:

Wauw Karin, geweldig om te lezen. Ik kan echt genieten van andermans tas verhalen haha

Gebruik je hem vaak? Neem je hem ook mee naar je werk bijvoorbeeld? En wat voor een leer en kleur hardware heb je gekozen?

Echt nog veel te weinig. Zeker niet mee naar werk (moet mappen mee enzo) en ik heb niet zo'n leven met tal van uitjes waar hij standaard mee kan. Maar dat geeft niks want des te leuker is het als het wel kan. Als ik dus nu iets plan, zoals uit eten volgende week, denk ik meteen aan dé tas meenemen .

Ik heb, standaard maar tijdloos, gekozen voor zwart caviar leer (toch wat minder kwetsbaar) en gouden hardware. Ik draag ook gouden sieraden omdat dat het beste bij mijn huidskleur past. En zwart was voor mij echt de enige optie. Ik heb ook een Mulberry in Oxblood (veel simpeler winkelervaring trouwens) en mijn goedkope tasjes (ja, gewoon van (flut)ketens) zijn in bruin- en grijstinten. Ik ben zelf erg van de kleuren en extremen maar met 'slechts' 5 designerbags en niet echt belust op uitbreiding, houd je het al snel wat tijdlozer denk ik.

Terwijl ik bovenstaande typ, denk ik: wat maakt nou eigenlijk een designerbag? Waar ligt de grens? Bij een Chanel, LV, YSL, Gucci weten we dat wel maar hoe zit het met minder bekende merken? Het lijkt soms wel een prijsdingetje te zijn om eerlijk te zijn. Is bijv. mijn Clio Goldbrenner er een? En een Liebeskind?
quote:TGIF schreef op 17 maart 2017 @ 17:42:

Vraag voor iedereen: wat staat er nog op je wishlist?

Ik heb er nu twee dagen over nagedacht....maar ik heb eigenlijk dus gewoon geen wishlist!

Jaren geleden heb ik mijn eerste 'echte' tas gekocht. Een The Bag van Cowboysbag, in die tijd dat je ze veel zag en dat veel mensen ermee liepen. Was toen voor mijn doen erg duur, maar ik was er erg mee in mijn nopjes. Een tijdje erna is er nog een Cowboysbag bijgekomen, met een luipaardprint. Toen ben ik gegaan voor een FAB portemonnee van groen struisvogelleer. Ik had nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een portemonnee. Eigenlijk denk ik dat met die portemonnee het bij mij gestart is

Mijn focus heeft altijd vooral gelegen bij FAB (nu Fabienne Chapot natuurlijk) en Cowboysbag. Van beide namen ben ik op sample sales geweest en heb ik mooie spullen kunnen aanschaffen. Mijn verzameling bestaat dus ook voornamelijk daaruit. Toen leerde ik mijn vriend kennen en zijn familie is redelijk 'into' Michael Kors. Van hem heb ik dan ook een aantal MK tassen gekregen, maar ik moet daar wel meteen bij zeggen dat zeker niet elke MK tas mijn ding is. Ik heb nu ook wat spulletjes van Ted Baker, en dat is ook echt een merk wat ik leuk vind, maar wel voor 'erbij' en zeker ook niet alles.

De laatste tijd ben ik mij aan het oriënteren op nieuwe merken en dat doe ik voornamelijk door (de sales van) diverse websites langs te lopen. Ook kijk ik natuurlijk graag bij tassenwinkels. Ik merk dat ik nog zoekende ben naar mijn stijl en me pas sinds kort aan het oriënteren ben op duurdere merken.

Nog steeds draag ik mijn Cowboysbag tassen graag, maar het 'zakkerige' wat die tassen over het algemeen hebben, zou ik nu niet snel meer nieuw kopen. Wel ga ik toch telkens voor leer en voor 'clean' (geen toeters en bellen). Ik merk dat ik nu ook wel voor wat sjiekere modellen en merken wil gaan, maar ik moet echt nog even goed kijken wat bij mij past. Ik ben er wel van overtuigd dat een LV tas mijn volgende grote aankoop gaat zijn. Zo, heel verhaal geworden Wat een mens zo al kan bezighouden!
quote:KarinZonderBloemen schreef op 19 maart 2017 @ 14:19:

[...]

.

Terwijl ik bovenstaande typ, denk ik: wat maakt nou eigenlijk een designerbag? Waar ligt de grens? Bij een Chanel, LV, YSL, Gucci weten we dat wel maar hoe zit het met minder bekende merken? Het lijkt soms wel een prijsdingetje te zijn om eerlijk te zijn. Is bijv. mijn Clio Goldbrenner er een? En een Liebeskind?Ik heb het antwoord niet voor je hoor, laat ik dat voorop stellen...Maar zelf heb ik het idee dat het een beetje een driedeling is. Je hebt gewoon mainstream tassen van de markt of van een winkelketen (H&M ofzo). Dan heb je de categorie waar wel de bekendere namen inzitten, betere kwaliteit etc, dus bijvoorbeeld zoiets als Liebeskind. En dan de categorie 'exclusief'. Duur en vooral niet mainstream. Maar als ik zo wel eens op internationale forums lees, is het inderdaad niet altijd duidelijk wat daar nou wel of niet in past, want over Michael Kors ontstaat nog wel eens discussie geloof ik
quote:padme84 schreef op 19 maart 2017 @ 20:35:

[...]

Ik heb het antwoord niet voor je hoor, laat ik dat voorop stellen...Maar zelf heb ik het idee dat het een beetje een driedeling is. Je hebt gewoon mainstream tassen van de markt of van een winkelketen (H&M ofzo). Dan heb je de categorie waar wel de bekendere namen inzitten, betere kwaliteit etc, dus bijvoorbeeld zoiets als Liebeskind. En dan de categorie 'exclusief'. Duur en vooral niet mainstream. Maar als ik zo wel eens op internationale forums lees, is het inderdaad niet altijd duidelijk wat daar nou wel of niet in past, want over Michael Kors ontstaat nog wel eens discussie geloof ik

Laat ik voorop stellen dat het me geen pieeep uitmaakt hoor. De tassen die ik het meest gebruik, vallen in de eerste categorie zeg maar. Al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik die ook geruster draag, omdat het niet erg is als er iets mee gebeurt.

Het onderscheid tussen de tweede en derde categorie vind ik nog wel onduidelijk. Want wat is "exclusief" he. MK (heb ik zelf niks van) vind ik wel een goed voorbeeld ja. Als ik om me heenkijk, zeker niet "exclusief" maar de mensen in mijn omgeving die er eentje dragen, zien hem zelf wel heel graag als designerbag .
@padme84: Help eens, aan welke LV denk je? Heb de pagina's wel teruggelezen gisteren en meen een Speedy voorbij te hebben zien komen of vergis ik me nou?
Ik (en mijn bankrekening) heb geen wishlist. Die ontstaat bij mij vrij spontaan zullen we maar zeggen . Maar desalniettemin vind ik de Chloe Nile en de Celine Classic Box wel fijn om naar te kijken. Ik zie ze niet komen (in de toekomst) hoor, maar ik kan wel erg genieten op Instagram.
quote:TGIF schreef op 18 maart 2017 @ 20:37:

[...]

Ik vind de eerste het leukst!Ik stiekem ook
quote:pejeka schreef op 18 maart 2017 @ 19:38:

Mooie tassen kunnen heel chic zijn, maar waarom vinden veel vrouwen dat ze hun tassen overvol moeten proppen met tig dingen die ze echt niet elke minuut nodig hebben? Ik bedoel, als je naar je werk gaat: mobiel, portemonnee, zakdoek, sleutels, kleine make-up spullen, maar meer heb je dan toch niet nodig? Waarom lopen zoveel vrouwen dan rond met uitpuilende hobbezakken?

Dat weten we nu wel hoor dat jij niet van tassen houdt, snap alleen niet dat je dat in ieder topic zo nodig moet komen melden en zelfs voor de 2e keer.

Op pagina 4 heb je je mening al verkondigd, je valt in herhaling.
Ik zie zelf als designerbag de duurdere merken, Gucci, Prada, LV enz.

Tassen vanaf een euro of 600 vind ik voor mezelf in dat segment vallen, die koop je niet even voor zomaar "erbij" maar daar gaat een periode van uitzoeken en nadenken aan vooraf. Ik heb in Italië een geweldige tas van Gucci gezien die perfect was alleen vond ik dus 1100 euro wel een beetje gortig om die zomaar te kopen. Ik denk dan altijd wat ik met mijn gezin voor dat geld kan doen en laat het dan maar overgaan.
Ik zie dit topic nu pas. Ik tassen en heb ze in alle soorten en maten en prijzen . Van een tientje tot vele honderden euro's. Ik ga even terug lezen .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:pejeka schreef op 18 maart 2017 @ 19:38:

Niks aan te doen.dat hoort erbij mij gewoon bij. Beter te veel in de tas dan te weinig..

Portemonnee .lippenstift .meestal twee. Nagelvijl..zakdoekjes. Etui vol met pasjes. Bronze poeder.kwast.

Extra stoffen tasjes voor de boodschappen.zware sleutelbos..

Mini doosje purol crème. Inklapbare haarborstel. Klein spiegeltje. etc .etc. Je weet maar nooit wat je tegenkomt onderweg
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:KarinZonderBloemen schreef op 19 maart 2017 @ 21:12:

@padme84: Help eens, aan welke LV denk je? Heb de pagina's wel teruggelezen gisteren en meen een Speedy voorbij te hebben zien komen of vergis ik me nou?

Eerst was ik redelijk overtuigd van de Alma PM. En dan de monogram vernis leather (kleur was ik sowieso nog niet over uit). Mijn voorkeur ging die kant met name uit omdat ik de vorm van die tas zo mooi vind. Maar tja, ik had wat filmpjes gezien over de Speedy en die vond ik dan toch wel weer praktischer. Maar daar is de optie voor vernis leather dan weer niet...En ik ben nog niet zo overtuigd van canvas.

In Parijs ben ik een aantal maanden terug in de LV winkel geweest en daar besefte ik me wel: je moet met een voorkeur naar de winkel gaan. Erheen gaan om ter plekke te kijken wat leuk is, dat werkt denk ik niet, er is gewoon teveel. Maar over de voorkeur ben ik dus echt nog niet uit
quote:padme84 schreef op 20 maart 2017 @ 13:04:

[...]

Eerst was ik redelijk overtuigd van de Alma PM. En dan de monogram vernis leather (kleur was ik sowieso nog niet over uit). Mijn voorkeur ging die kant met name uit omdat ik de vorm van die tas zo mooi vind. Maar tja, ik had wat filmpjes gezien over de Speedy en die vond ik dan toch wel weer praktischer. Maar daar is de optie voor vernis leather dan weer niet...En ik ben nog niet zo overtuigd van canvas.

In Parijs ben ik een aantal maanden terug in de LV winkel geweest en daar besefte ik me wel: je moet met een voorkeur naar de winkel gaan. Erheen gaan om ter plekke te kijken wat leuk is, dat werkt denk ik niet, er is gewoon teveel. Maar over de voorkeur ben ik dus echt nog niet uit

LV is niet zozeer mijn merk maar toch leuk om even te kijken n.a.v. jouw post. Persoonlijk mag ik van mezelf echt geen niet-leren tas kopen in deze categorie . Dat terzijde, vind ik de Twist, Cluny en Pochette geloof ik het leukst. Dus daar heb je geen drol aan. Het is ook niet te doen eigenlijk, met een ander meedenken want alleen jij weet waar je hem voor wil gaan gebruiken. Zelf wil ik bijv. eigenlijk altijd een tas die ik (ook) crossbody kan dragen. En ik heb altijd iets teveel ruimte nodig.

Ik zeg: het wow-gevoel gaat net ietsje voor op het praktische aspect ;).
Op het moment dat je kiest voor canvas dan is de prijs wel iets 'schappelijker'...maar ik ben niet zo van de enorm duidelijk logo's en ik wil het liefst gewoon leer. Ik heb al een portemonnee van LV in vernis leather en dat blijft dus echt, ook na intensief gebruik, prachtig.

Alleen zie ik mezelf lopen met een hoogglans lak leren tas....Daar twijfel ik nog een beetje aan. Overigens kan de Alma PM crossbody gedragen worden als je er een schouderband (á 300 euro, dacht ik) bij koopt

Overigens gebruik ik eigenlijk al mijn tassen met hetzelfde doel (afgezien van een clutch voor in de avond, ofzo). Al mijn tassen zijn dagelijkse tassen waar mijn hele hebben en houwen in zit. Eens in de zoveel tijd wissel ik dan van tas, portemonnee en binnentasjes. Maar dagelijks gebruik (of dat nou werk, winkelen of een verjaardag in het weekend is) is voor mij van belang. Dus de ene keer heb ik meer ruimte dan de andere keer Op dit moment loop ik met een (voor mij heel kleine) MK tas. Ik heb het al zo zwaar met de laatste loodjes van mijn zwangerschap, ik wil niet ook nog eens kilo's tas mee moeten dragen.
quote:chrisjoh schreef op 20 maart 2017 @ 12:26:

[...]

Niks aan te doen.dat hoort erbij mij gewoon bij. Beter te veel in de tas dan te weinig..

Portemonnee .lippenstift .meestal twee. Nagelvijl..zakdoekjes. Etui vol met pasjes. Bronze poeder.kwast.

Extra stoffen tasjes voor de boodschappen.zware sleutelbos..

Mini doosje purol crème. Inklapbare haarborstel. Klein spiegeltje. etc .etc. Je weet maar nooit wat je tegenkomt onderweg

Dat soort dingen kan dan nog. Maar waarom:

- Een heel assortiment aan "vergeten" snoepjes op de bodem

- Eindeloze verfrommelde bonnetjes van weet ik welke aankoop ooit eens heel lang geleden

- 14 haarelastieken die overal rondzwerven in die tas

- Een notitieblokje wat je nooit gebruikt omdat alles wat je nodig hebt in je telefoon staat

- 6 Labellostiften terwijl je er maar één nodig hebt

- 5 halflege pakjes papieren zakdoeken

Enz....

Waarom sjouw je dat allemaal mee?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven