Andijvie: wasserette

17-03-2017 21:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vers gescheiden en woon nu in een appartement dat ik tijdelijk huur. Eind van het jaar moet ik hier weer uit zijn.

De inboedel heb ik eigenlijk al wel bij elkaar gesprokkeld, op een wasmachine na. M'n geld is wel op zo ondertussen dus een wasmachine zou er een van een paar tientjes via Marktplaats of zo worden.

Nu zit er twee straten verderop een wasserette (4€ voor een was van max 7kg, drogen 0,50€ per 10 minuten). En ik bedacht me dat een wasmachine die ik nu niet koop, over een paar maanden tenminste niet ook weer drie trappen af gezeuld hoeft te worden. Maar hoe praktisch of juist onhandig is wassen bij een wasserette nou eigenlijk?

Ik heb zelf geen werk wat extra of bijzondere was oplevert. Wel een puber die de helft van de tijd bij z'n vader zal wonen. Puber heeft ook geen bijzondere was vanwege sporten of werk oid.

Was drogen zal ik trouwens zoveel mogelijk gewoon op een rekje doen, of ik nou een wasmachine koop of naar de wasserette ga. Wel lijkt het me handig dat bij die wasserette de was even aangedroogd zou kunnen worden voor ik 'm thuis ophang.

Iemand ervaringen met wassen bij een wasserette? Aanrader of afrader?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Denk dat in huidige tijden, waarin delen en groen leven steeds meer besproken raakt, steeds meer van dergelijke diensten gaan ontstaan.
Wellicht zelfs uiteindelijk dat iemand de was thuis komt ophalen en thuis aflevert.

Zoals vroeger in bejaardentehuizen, dan nu als extra voor de "gewone" burger. Net zoals een schoonmaker, een strijkservice, de boodschappenservice, de fietsenmaker aan huis etc.
Wisselende ervaringen dus als ik het zo lees

Verhuurder zal het niet op een akkoordje willen gooien qua wasmachine: de reden dat ik tijdelijk huur is dat het pand tegen de vlakte gaat. En dan heeft de verhuurder ook niets aan de wasmachine

Bij familie wassen gaat 'm niet worden want die wonen aan de andere kant van het land.

Een wasmachine huren... daar had ik nog niet aan gedacht! Ik zal daar eens in duiken en intussen de wasserette eens uitproberen. Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Er bestaan ook mini wasmachines/ camping wasmachines. Ze zijn goedkoper in aanschaf en waarschijnlijk ook lichter.

https://www.bol.com/nl/p/ ... machine/9200000010178630/
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven