Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:corina36 schreef op 10 maart 2017 @ 14:41:

[...]

Het gaat het ene moment beter als het andere...valt me toch zwaarder als ik dacht....

Maar we gaan wel gelijk door met volgende poging, zodra mijn menstruatie op gang komt....probeer me daar maar beetje aan vast te houden en hopen dat dit niet nog een keer gebeurd...
Fijn Flip!

Corina..
Fijn Flipje. Kunnen ze maandag ook al wat zeggen over je bms? Of is dat pas later in de cyclus?

Ook van mij een knuffel Corina
quote:corina36 schreef op 10 maart 2017 @ 14:41:

[...]

Het gaat het ene moment beter als het andere...valt me toch zwaarder als ik dacht....

Maar we gaan wel gelijk door met volgende poging, zodra mijn menstruatie op gang komt....probeer me daar maar beetje aan vast te houden en hopen dat dit niet nog een keer gebeurd...

Miskraam is ook niet niks...

Knap dat jullie gelijk door willen, idd vertrouwen hebben!

Je cyclus kan wat langer op zich laten wachten he na een miskraam, wat onregelmatiger zijn.. Ik hoop dat dat niet zo is voor je en je zsm doorkan met de volgende poging!

En Flip; fijn dat je doorkan!
Corina

Flipje, je gaat weer een spannende tijd tegemoet.
Corina en Flip... ik hoop dat het jullie beide nu eens mee zit
Mijn excuses voor mijn laatste post, Corina, die was ongepast.

Hele dikke voor jou en Flip, zo oneerlijk.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
quote:flipje2 schreef op 10 maart 2017 @ 14:35:

Door naar het volgende level! Opgelucht!

Maandag uitgangsecho. eerste stap weer zetten!!
Corina: ook al was je nog niet zo lang zwanger, de euforie van een positieve test en dan dit is gewoon sh*t. Ik heb het twee keer gehad en snap dat het erin hakt. Zeker na alles wat je al hebt doorgemaakt.

Lieve Flip: heel veel succes maandag! Ben benieuwd naar de echo en hopelijk het begin van iets moois....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Spannend vandaag Flip. Succes!

Corina ik hoop voor jou dat jullie dat het weer snel de goede kant opgaat en dat je dit een beetje kan verwerken.
Nog steeds iets vocht aanwezig, maar vooralsnog geen reden tot zorgen.

Bms was in elk geval mooi dun nu, 3 mm. Zondagochtend terug voor de volgende echo.
Is dit een hoopgevende uitslag? Of is het door het vocht nog steeds een beetje spannend? Kan je íets doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen (waarschijnlijk niet)?

Red je het een beetje qua spanning? Ik ga voor je duimen!
Ik duim mee!
Geen idee nella!

Het is in elk geval niet per se slecht. Blijft spannend.
quote:flipje2 schreef op 13 maart 2017 @ 19:45:

Geen idee nella!

Het is in elk geval niet per se slecht. Blijft spannend.Ik hoop dat het positief is/ blijft Flip! Duim voor je!
Spannend Flip....duim hard met je mee
Spannend Flip, klink hoopvol!
Vooralsnog goed nieuws! Fijn
Pffff ik begin nu wel zenuwachtig te worden voor zondag. Hopelijk is alles goed.

Stel dat het goed is en er een terugplaatsing komt dan wil ik eigenlijk ook graag nog een extra 'last-minute' echo, vlak voordat het embryo uit de vriezer moet worden gehaald.

Het zit me gewoon toch niet echt lekker... vorige keer was er op dag 10 ook nog geen sprake van vocht en op dag 12 was het ineens helemaal fout... Zo kut, die extra onzekerheid erbij.
Rot idd die onzekerheid!!

Hopelijk is het allemaal goed en krijg je een terugplaatsing!

En gewoon om die echo vragen hoor. Dat snappen ze vast!
Ik duim voor je Flip... zenuwslopend dit!

Ik zou ook gewoon om een extra echo vragen, doe ik de laatste tijd ook als me iets dwars zit en mag altijd komen (enige voordeel van dat ze je kennen van veel shit)

Corina, hoe gaat het met jou?
Heel begrijpelijk dat je zenuwachtig wordt van die extra onzekerheid er ook nog eens bij. Hoop zo voor je dat het bms er zondag gewoon schitterend uitziet en mooi dik is.

En gewoon vragen of er nog een echo kan plaatsvinden voordat het embryo ontdooit wordt.
Zeker extra echo vragen, doen ze vast in jouw geval.

Sterkte de komende dagen (en vooral daarna), ik duim voor je
Flip gewoon om vragen. Je bent net als ik zo bijzonder dan zou die ene echo qua kosten ook niets meer uit moeten maken. Desnoods betaal je die 30 euro zelf. (je zou kunnen zeggen dan je dat er voor over hebt misschien vinden ze je sneu en mag het gelijk)
Ik ga dit topic in de gaten houden Flip en vandaag draaien mijn duimen echt overuren: hoop zo dat het vocht verdwenen is en je lichaam hersteld is en klaar voor een TP!! Toi- toi - toi!!

Corina: Hou je je een beetje staande na de VMK?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven