Piezzertz schrijven hier verder!

14-01-2009 10:11 4737 berichten
Geen hubbies, beebs en klusserij hier

Naam SindsPiesdagEn?DatumBijzonderheden

Mexxgirl24Okt.08 3/08/0920wk echo gehad, alles goed!

Ik29Dec.08 13/09/096/4: VK 27/4: 20wk echo

Mayabee23Sept.08 23/09/0931/3: VK 9/5: 20wk echo

Duveltje26Nov.08 01/10/0921/3: VK

Charlotte24Nov.0819/10/099/4: VK

Justdeb24Okt.08 19/10/0916/4: VK

Leonor34Sept.08 Alles goed!!

Murron31Aug.08 22/10/09

Fanatic27Nov.08 16/4: VK

Husky28Dec.08 17/4: VK

partylover28Jul.07

Wannabemom25Okt.08

Theemuts26Sep.085 apr

Erine24Dec.088 apr

Speculaas30Nov.088 apr

DJ Momo31Sept.0814 apr

Annika7929Jan.0915 apr

Germanwings31Jan.0917 apr

Rainbow30Nov.0818 apr

Polleke30Nov.0819 apr

Mulan33Nov.0820 apr

Becky30Dec.0821 apr

Yaya27Dec.08

Mariss27Nov.08

Kath7632Jan.09

Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt zo'n ovulatietest eigenlijk? Meld die alleen de eisprong zelf, of de vruchtbare dagen eromheen ook?
He meiden!

Ben ik ook weer eens even!

ik lees dat jullie al dezelfde ellende hebben met die ovu testen...ik heb wel een paar keer een tweede lijntje gehad maar de enige keer dat ie echt positief was was 5 dagen voor mn menstruatie :S

Ik word er alleen maar bloed onzeker van. Dus ik heb ze niet meer besteld en ga nu gewoon mn lichaam maar weer in de gaten houden. Merk nu wel dat er iets gaande is dus deze dagen maar goed ons best doen. Klopt wel met de 28 dagen cyclus

Ik ga nog even een wasje draaien...kom snel weer ff terug om wat meer te reageren!

x
t zal wel
Annika, je krijgt de dagen rondom je eisprong een licht lijntje en dan als je geluk hebt een keer een donker 2de lijntje en dan is je eisprong binnen 24 tot 48 uur
t zal wel
ik merk hier dus echt geen eisprong, helaas... dus wachten tot ik wat voel gaat volgens mij niks opleveren. We gaan deze maand maar eens kijken wat de testen opleveren.

@annika, de ovulatietest meet je LH-Piek, daarna vind i.p. binnen 24-48 uur je ovulatieplaats.
Goeiemorgen!

Hmmm, wat ik hier lees aan jullie ervaringen met ovulatietesten klinkt niet als wat ik ervan zou verwachten.

Ik merk nu wel dat mijn lijf weer vanalles "doet" want de hobbels en bobbels op mijn gezicht komen weer opzetten en ik voel veel steekjes in mijn onderbuik. Weer heel anders dan vorige maand rondom deze fase. Het blijft verrassend!

We wachten maar weer af tot over anderhalve week mijn p-dag is.

GW: ik ben wel benieuwd of jij met de ovulatietesten iets kan meten.

WbM: apart hè... wel merken dat er iets gaande is en dan maar goed je best doen en afwachten!

Bij mij voelt het ook als de 28 dagen cyclus die ik de afgelopen twee keer spontaan had dus OF ik word ongesteld op de verwachte datum, OF ik test daarna positief. Ik ga vooralsnog maar even uit van 28 dagen.

Speculaas: begrijp ik het goed dat jij een beetje onzeker wordt van de ovu-testen? Omdat je geen duidelijke uitslag krijgt?

Murron: ik vind het knap dat jij elke dag om dezelfde tijd je temperatuur meet!

Het zijn allemaal manieren om er achter te komen wat er in ons lijf gebeurt en als je dan hier en daar leest en hoort dat vrouwen zomaar onverwacht zwanger raken... gaat er dan bij die mensen toevallig alles goed of zijn wij er teveel mee bezig?

Nou we wachten maar weer af met z'n allen!

Een fijne dag!
Mulan, ik denk dat wij er inderdaad wel iets te veel mee bezig zijn. Anders hadden we ons ook vast niet aangemeld op dit forum hahaha. Maar of dat slecht is.....ik denk het niet hoor!

Jeetje, ik lees dus alleen maar negatieve verhalen over die ovulatietesten...maakt je nog onzekerder begrijp ik. Voorlopig nog maar niet kopen dus. Nou ja, hoeft ook nog niet want zit vandaag op p-day en moet dus ongesteld worden (of niet natuurlijk) en daarna begint het allemaal pas weer. Ik kijk het nog wel een maandje aan denk!

Hele fijne dag vandaag.

Liefs Rainbow
Goedemorgen! Zo, eindelijk eens iets meer tijd. Wel aan het werk, maar kwartiertje internetpauze genomen

Ik lees vanalles over die ovulatietesten... ik wil er zelf nog niet aan. Ik wil in ieder geval de eerste 4 of 5 maanden zelf proberen zeg maar... geen idee wanneer nu precies mn eisprong is, heb tot nu toe ook nog geen regelmatige cyclus. Maar als ik 'm breed neem, en dan probeer om de 2 of 3 dagen te seksen... eerst maar eens kijken hoe ver we daarmee komen. Ik had mezelf voorgenomen om er heel cool & relaxed mee om te gaan, dus daar passen die ovulatietesten nog niet helemaal bij En ik lees er ook niet echt positieve verhalen over hier, dus ik laat het eerst even voor wat het is.

Charlotte, gefeliciteerd met je nichtje! Ik ben ook tante van 3 hummeltjes (helaas allen aan vriend's kant, leek me wel leuk als mn eigen broer vader zou worden, maar ja, wordt lastig zonder relatie ) Leuke naam ook, Jente. Staat ook op mijn ellenlange lijst, maar 't wordt 'm vast niet, want zijn andere namen die ik mooier vindt.

Jammer dat het nu zo rustig is met testen. Dat hadden we beter moeten plannen hoor, we zijn met iets van 20 mensen, dus hadden we elke werkdag één tester kunnen hebben Hahahah

Mexxgirl, wat heerlijk dat je je nu zo goed voelt! Gaat snel, 13 weken alweer, dus nu kan je het echt van de daken schreeuwen. LEUK!! Denk dat alle dames hier stiekem wel een beetje jaloers op je zijn (gezonde jaloezie hoor ) 13 weken al, en bijna geen kwaaltjes, geniet er maar van! Het is je van harte gegund!

Hoe is het met de andere zwangeren??

Ik zal nog even het schema bijwerken, dat riep ik gisteren ook al, ware het niet dat 3 sec. daarna mn pc vastliep Dus nu poging 2. Fijne dag!
Goeiemorgen! Nee, die ovulatietesten doen nog niks bij mij, maar ik geloof dat ik me er nog niet echt van door de wijs laat brengen. Ik was gewoon benieuwd of ik met die testen kon zien wanneer mijn ovulatie is (omdat ik, sinds we bezig zijn voor een kind, hele lange cycli heb). Nou ja, als het niet werkt, werkt het niet. Op zich wel lekker om te horen dat de anderen die zo'n test gebruiken ook niet allemaal een joekel van een streep zien.

En ja, we zijn er teveel mee bezig. Speculaasman vindt ook dat het wat dat betreft helemaal niet goed voor mij is om hier te schrijven. Aan de andere kant: ik zie dit wel als mijn uitlaatklep en dat voelt wel goed. Ik schrijf dus nog lekker even door!
he rainbow, vandaag dus je píesdag!! Ga je nog piesen voor ons of wacht je nog even af?? Wel weer spannend toch?
Hoi Germanwings,

Ik wacht nog even af hoor! Heb al een dag of 4 gewoon het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. En wil ook niet teleurgesteld raken bij een negatieve test hahaha.

Ik zit nu op dag 29 van mijn cyclus (1e keer 25 dagen, 2e keer 30 dagen) dus als ik ga testen zal dat zaterdag zijn.

Maar zoals ik al zei, ik voel me gewoon alsof ik ongesteld wordt. Bleeehhh, vind het ook helemaal niet leuk en voel me ook al 2 dagen een soort van klote. Gewoon omdat ik dus ongesteld moet worden, dus niet zwanger ben en die spanning van wanneer komt het of niet.

Maar zodra er weer duidelijkheid komt dan is het even een huilbui maar daarna is het weer over hoor, en gaan we weer op voor de volgende ronde.

Snap je het allemaal nog een beetje hihihi?

Speculaas, gewoon lekker blijven schrijven hoor. Dat vind ik ook het allerfijnste van hier komen. Want ja, we zijn toch allemaal met hetzelfde bezig, niemand of bijna niemand die dat weet zodat je het er dus met niemand over kunt hebben. En mannen snappen ons toch niet.....Ze doen heus wel best hoor, maar ja da's niet genoeg natuurlijk

Liefs Rainbow
Voelen jullie je als je ongesteld ben geworden ook zo kaal? Het is even zo'n lege periode voordat de playdagen en daarna de spanning weer begint.
Correctie, het is Yenthe. Nog leuker!!

Heb net mijn schoonzus gesproken en alles gaat goed!

Ik ga zometeen lekker babykleertjes kopen, roze roze en nog eens roze!!!!
Goedemorgen allemaal!

Pff heb echt een super druk weekend achter de rug. Verhuizen is niet mijn hobby hihi. Gister nog een extra dienst gedraaid. Nu ff een kop koffie en bijlezen.

Partylover, wat een goed nieuws!

Charlotte, wat fijn dat het nu (eindelijk) geregeld wordt. En gefeliciteerd met je nichtje!

Leonor, er wordt hier ook standaard bloed afgenomen en o.a. getest op HIV.

Becky,mooi dat het feest zo geslaagd was!

Mexxgirl, wat leuk een 2e echo, het is nu ook al echt een babytje. Vanaf een week of 12 verdwijnen de meeste kwaaltjes. Dus dat is wel lekker dat je daar nu overheen zit. En wat een heerlijk gevoel lijkt me da dat je het echt aan iedereen kunt vertellen vanaf nu

GW, leuk dat het feest zo super was!

Ik ben het weekend een aantal keer goed beroerd geweest en dan maar proberen niets te laten merken met mn vader broer en zwagertje over de vloer. Over het algemeen gaat het wel goed. Wel erg moe en af en toe last van buikpijn. De misselijkheid wisselt, maar is vooral s avonds na het eten (wat nou ochtend misselijkheid als je zwanger ben dan voel ik me juist op en top hihi).

Vanmiddag naar de VK ben benieuwd, zal wel een hoop info krijgen. En dan pas over 3 weken voor een echo… Tijd gaat echt veeeeel te langzaam. We krijgen de dag ervoor de sleutel van ons nieuwe huis. Pfff ik is ongeduldig… We hebben besloten om het na de echo aan de fam. te vertellen. Iedereen komt toch het 1e weekend dat we de sleutel hebben ons huisje bewonderen. En willen dan iets zeggen van: … en dan komt hier de babykamer…

Net de hypotheker gebeld over de status van de hypotheek. Hebben ze nog steeds de werkgeversverklaring van mn vriend nog niet binnen (bel dan ff eerder). Ff met zijn baas gebeld, die zegt dat hij hem zeker weten heeft opgestuurd, maar ja daar niet binnen gekomen. Dus nogmaals laten opsturen, invullen en weer terug sturen. Gaan weer 3 dagen over heen. Bah schiet echt voor geen ene moer op.

Ik zal zo eerst ff de badkamer schoonmaken dan is dat maar weer gebeurt. Is niet echt mijn favo klus maar ja moet t huis toch een beetje schoon achter laten. Vorige week nog gezeur gehad, dat we een afzuigkap met motor hebben (blijkt in het huishoudelijk reglement te staan dat dat niet mag) dus deze maar afgesloten. Pff allemaal van kl*te dingen die er nog eens extra bij komen voor de verhuizing.

Liefs maya
Goedemorgen!!

Jeetje, wat is er weer veel bijgeschreven na zo’n weekend weg!

Gister zijn we terug gekomen van een weekend center parcs. Heerlijk, even een paar dagen weg!

Vrijdag hebben we het grote nieuws gelijk verteld. Iedereen vond het super leuk, en mijn schoonmoeder was helemaal in tranen! Erg leuk! Toch was het ook wel erg handig dat iedereen het wist.. ben namelijk erg misselijk steeds en mag natuurlijk niet alles meer eten. Nu wisten ze gewoon wat er aan de hand is! Wel erg leuk, mijn schoonzus is ook zwanger, en 3 maand verder als mij. Wel handig voor adviezen!!

Partylover: Wat spannend zeg!! Hopelijk gaat het goed met je, echt super nieuws dat jullie er gewoon voor kunnen gaan!!

Charlotte: Wat fijn dat je een afspraak hebt! Lijkt me wel fijn dat er nu toch iemand serieus naar je luistert!! Wel balen idd dat het nog zo lang duurt, maar hopelijk heb je dan snel duidelijkheid! En gefeliciteerd met het tante zijn! Ik ben ook 1 keer tante van een super mooie meid, en dus tante van 1 die nog in de buik zit.. hihi

Leonor: kun je toch weer zien dat alles daar heel anders gaat dan hier in Nederland.. Wel leuk om te lezen hoe ze het daar doen! Wel apart, dat je ook een aidstest moet doen..

Jeetje Erine, je hebt het er maar druk mee, met het klussen. Hopelijk schiet het een beetje op! En wat snue voor jullie fond, hij treft het ook niet echt heh..

Rainbow: ik had ook steeds het gevoel dat ik ongesteld moest worden hoor, dat heb ik tot een paar dagen terug nog steeds gehad, van die menstruatiekrampen. Ik blijf nog steeds voor je duimen hoor!

Kath: balen zeg, een heel weekend met je neus in de boeken, wordt je zo duf van!Hopelijk heb je nog wel tijd gehad om even iets leuks tussendoor te doen.

Mexxgirl: spannend zeg, een 2e echo al! Gaat het toch ook best snel heh!!Gelukkig heb je geen last meer van kwaaltjes! Lijkt me trouwens fijn dat je het nu gewoon aan iedereen kan vertellen. Ik vind het nu al zo moeilijk om mijn mond dicht te houden.

GW: Super dat je zo’n leuk feest hebt gehad!

Speculaas: Nog even goed je best doen heh, deze dagen, hopelijk krijg je snel een duidelijker streepje!

Murron: balen dat die testen niet mee werken, lijkt met erg frustrerend!

Marriss: volgens mij staat de datum van de echo van ik verkeerd

Als ik het goed berekent heb, ben ik 20 september uitgerekend

Vandaag nog lekker een dagje vrij, morgen weer aan het werk. Vanavond komt de mevrouw van moeders voor moeders. Vind het wel spannend, je moet nog een zwangerschapstest doen, en ik heb al een paar keer gedroomt dat die negatief zou zijn..

Verder alles goed hier, alleen wat last van misselijkheid en de hormonen, ik kan me verschrikklijk irriteren aan de domste dingen.. Apart hoor wat hormonen met je doen.. Vooral mijn man moet het af en toe ontgelden, maar gelukkig weet hij dat het er bij hoort en neemt hij het niet zo serieus..

Fijne dag iedereen!!
maya: veel plezier bij de verloskundige, spannend! Trouwens ook een leuke manier om het zo te vertellen!!

Wij hebben een lijstje gekocht en daar een gedichtje in gedaan die ik van internet heb:

Je kunt me nog niet horen

Je kunt me nog niet zien.

In september wordt ik geboren

Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Schoonvader snapte hem eerst niet, schoonmoeder was gelijk in tranen..
wat een leuk gedichtje duveltje!!!
Duveltje, wat een leuk gedichtje! wat leuk dat iedereen er zo super op reageerde!
quote:duveltje82 schreef op 27 januari 2009 @ 11:35:

Rainbow: ik had ook steeds het gevoel dat ik ongesteld moest worden hoor, dat heb ik tot een paar dagen terug nog steeds gehad, van die menstruatiekrampen. Ik blijf nog steeds voor je duimen hoor!

Aaaaahhhh, wat lief van je!

En wat een mooi gedichtje inderdaad....

Wel een mooie manier van het vertellen zo!
ik ben net naar de VK geweest. Een heel kruisverhoor over erfelijke ziektes end. gewogen (argh heb zo'n hekel aan de weegschaal) en bloeddruk gemeten. Was allemaal prima. We moesten ook nadenken over combinatietest, maar die ga ik niet doen. De normale kans voor mijn leeftijd is 1 op 1000. En er komen in de familie geen kindjes met down voor dus zal wel wat meevallen.

Mariss, volgende afspraak is 03-03 en ik ben zoals het nu lijkt 17-09 uitgerekent
anoniem_76390 wijzigde dit bericht op 27-01-2009 15:18
Reden: uitgerekende datum vergeten
% gewijzigd
Ow, Rainbow, niet zo negatief hoor! Tot nu toe nog niet ongesteld, dus da's best spannend! Ik hoor over het algemeen dat de symptomen voor ontpillen, ongesteld worden en zwanger zijn eigenlijk heel dicht bij elkaar liggen (op echt ongesteld worden na dan, da's wel een heel duidelijk symptoom..)

Duveltje, wat leuk om het zo te vertellen! En leuk dat je schoonzus ook zwanger is, best handig denk ik voor alle info. Fijn dat je een leuk weekendje weg hebt gehad! Maar wat vervelend dat je zo misselijk bent.. Dat gedeelte mogen ze ook wel weglaten van mij.. En dat gedeelte waarbij je vreselijk hormonaal onredelijk bent ook.. Gelukkig trekt je vriend zich er niets van aan!

Maya, wat een gestress zeg, verhuizen! Toch is het altijd wel leuk als je alles nieuw kan inrichten en dingen kopen enzo.. Maar ja, van het kopen van een afzuigkap word ik ook niet heel wild..

Overigens, dat met die babykamer moet je misschien nog even overdenken, want wij hebben al jaaaaaren een babykamer.. Ook onze vrienden noemen hun 2e slaapkamer standaard de babykamer en toch zitten er nog maar weinig baby's aan te komen.. Het zou mij dan in ieder geval niet zo duidelijk zijn, tenzij er natuurlijk al meteen een inrichting staat en een kek behangetje enzo.. Maar dat zullen jullie nog wel niet zo hoog op de prioriteitenlijst hebben staan..

Becky, ik studeer organisatiepsychologie. Erg leuk, maar t is wel even aanpoten nu! Ik heb donderdag tentamens..

Charlotte, gefeliciteerd met je nichtje! Ik ben jaloers (ik heb er helemaal geen een, van beide kanten niet..) En een hele mooie naam (vooral met de echte spelling, ha ha)

Mariss, jij als Topic-koningin: leid jij dat nu eens even in juiste banen met iedere dag een pieser! Ook ik probeer heel cool & relaxt om te gaan met zwanger worden, maar ben toch stiekem wel een beetje obsessief geworden.

Mijn enige protest is het niet in huis hebben van welke testen dan ook, dan kan ik ze ook niet doen! Mijn vriend heeft al aangeboden ze te gaan halen wanneer t nodig is, en de apotheek is om de hoek dus daar schop ik m wel naar toe als t nodig is..

Specu, snap ook helemaal dat je vriend dat vind, en misschien zou het obsessie-technisch wel beter zijn om niet te schrijven, maar aan de andere kant: dan hoeft ie zelf weer een stuk minder aan te horen! Bovendien is t gewoon hartstikke gezellig! En geobsedeerd zijn we toch al, al lijken we van buiten vreselijk calm, cool & collected...

Annika, ook al moet m'n eerste piesdag nog komen, dat wachten vind ik ook vreselijk.. Kan me ook helemaal voorstellen dat die periode leeg voelt.. Aan de andere kant is dat de week waarin je lekker een wijntje kunt drinken en een heerlijk bloederig biefstukje kunt eten! Geniet ervan!

Goed, ga weer ff aan de slag!
De baby inrichting staat idd niet boven aan ons lijstje met dingen die moeten gebeuren in het nieuwe huis. De familie heeft wel al een plattegrond van de (nieuwe) indeling gezien en daarop zijn 3 slaapkamers getekend, 1 voor ons, 1 logeerkamer en 1 kantoortje. Dus hopelijk komt de hint dan wel over.
Duveltje, wat een superleuk gedichtje! Die hou ik even in mn achterhoofd als vertel-manier... ik was nog niet verder gekomen dan gewoon vertellen of een opa/oma boekje kopen, maar deze vind ik ook erg leuk.

Rainbow, pas balen op het moment dat je echt ongesteld bent... tot die tijd duimen dat je gewoon lekker zwanger bent!

Charlotte, met die spelling vind ik het nog mooier Heb je leuke dingetjes gekocht?
Ik heb me vandaag echt scheel gekocht in leuke babykleertjes!!

Heb echt leuke kleertjes! Ben helemaal verliefd op die kleine shirtjes, jurkje, spijkerrokje en vestjes!!

Wat uber schattig!!

Ik wil ooooooook, dat is het enige wat er vandaag door mijn hoofd gaat!!

Duveltje: Wat een geweldig gedichtje! Goed idee!

Die ga ik even van je stelen

Ik heb gisteravond en vannacht heeeel erg veel pijn gehad, weer kramp en steken... Nog 4 weken en dan mag ik heen eindelijk!

Ben er zo zat van. Mijn onderbuik is opgezet en het lijkt nu net of ik zwanger ben...

Nah ja, even afwachten.
Zo, de eerste werkdag deze week zit er ook weer op!

Iedereen was hier zo verbaasd over de aidstest bij Leonor in Zuid-Amerika, maar ik dacht trouwens altijd dat ze dat in NL ook aan iedere zwangere aanboden? Maar dat moeten de zwangere dames hier ons dan toch kunnen vertellen?

Rainbow, ik herken het wel, ik had ook zo typische ongesteldheidskrampen dat het voor mij ook een of twee dagen vantevoren wel al duidelijk was..... maar goed, een heel klein beetje hoop je er dan natuurlijk toch nog op dat het van je zwangerschap komt!! Dus wie weet!!
GW, hier in NL wordt je standaard getest op bloedgroep, Rhesusfactor, IEA, HbsAG, lues (geen idee wat die laatste 3 dingen zijn) en HIV. (vandaag net aanvraag formulier mee gekregen) Dus idd ook een aidstest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven