Wat doen in antwerpen

21-03-2017 08:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

As zaterdag ga ik met man een dagje naar Antwerpen!

Hebben jullie nog aanraders wbt leuke dingen te doen/zien/bezoeken? Shoppen hoeft van ons niet zo dus op zoek naar iets anders! Museum mag, hoeft niet!
Kijk of je ergens een stadswandeling kunt vinden ( downloaden of bij de VVV daar).

Of misschien met een fietstocht.

Ik ben er al heel lang niet meer geweest maar weet wel dat het vroeger al barstte van de leuke cafeetjes.
Het station in Antwerpen is erg mooi en het barst er inderdaad van de leuke cafeetjes en restaurants. Wij gaan eigenlijk altijd voor de horeca als we naar Antwerpen gaan.
Wat drinken bij Hulstkamp zit vol met opgedirkte oudere dames zo leuk om te zien.

Lunchen bij sushitrein of wagamama zit naast elkaar.

Ergens een wafel eten bv bij café Rubens aansluitend Rubens museum klein maar toch mooi.

Wat drinken bij net elfde gebod een Belgisch biercafe dat tjokvol met heiligbeelden staat.
Oh en de Zoo !
Zo snel mogelijk weg van de stationsbuurt en richting de Groenmarkt en haven.
Je hebt dat ondergrondse daar, de ruien ofzo? Dat wil ik altijd nog eens doen.

Verder idd horeca en je kunt ff in de kathedraal een kijkje nemen, Rubenshuis is leuk en ik vind dat het fotomuseum van Antwerpen ook regelmatig leuke exposities heeft.

Maar meestal ga ik een beetje winkelen/slenteren/terrassen als ik die kant op ga
Man en ik hebben onze vaste stekkies: parkeren doen we bij de Nationale Bank, koffie (eventueel met lunch) bij Daily Roast, als het druk is mag je beneden zitten in de kelder met gewelven en echt verse koffie, je kunt de bonen kiezen. Biertje (of iets anders drinken) bij Paters Vaetje (je schijnt er ook prima te kunnen eten), avondeten bij Griekse Taverne.

Het station, Rubenshuis is een must. Diamantbuurt (bij het station) hoort erbij als je er nog nooit bent geweest. Slenteren in de "achteraf" straatjes, de haven.

De ruien heb ik nog niet gezien, ga ik onthouden voor een volgende bezoek!
quote:Pretzel66 schreef op 21 maart 2017 @ 08:37:

Wat drinken bij Hulstkamp zit vol met opgedirkte oudere dames zo leuk om te zien.

Lunchen bij sushitrein of wagamama zit naast elkaar.

Ergens een wafel eten bv bij café Rubens aansluitend Rubens museum klein maar toch mooi.

Wat drinken bij net elfde gebod een Belgisch biercafe dat tjokvol met heiligbeelden staat.

Sorry, maar Elfde Gebod is een verschrikkelijke tourist trap. Zo zonde om daar je tijd en je geld te verliezen. Idem café Rubens. Sushitrein en Wagamama staan net één niveau boven een vreetschuur, ook echt niet doen.

En 'opgedirkte oude dames'? Antwerpen is een stad waar gewoon veel meer aandacht is voor kledij en uiterlijk, zeker in vergelijking met Nederland. Jong en oud kleedt zich graag op.

Wat goeie eetadresjes voor patisserie en/of lunch:

- Pain Quotidien

- Broers v Julienne

- Popov

Diner:

- Fiskebar

- Pho 61

- Mampoko

- Minato
Ik ga eens kijken bij de ruien!

Diner hebben we al gepland staan
Het mas is ook zeker de moeite waard om te bezoeken. Gewoon al leuk om naar boven te gaan datbis gratis, je kunt ook een kaartje kopen dan heb je toegang tot het museum, wat ook leuk is als je er van houdt.
Ik vond fiskebar dan weer zwaar tegenvallen, veel te duur en niet super. In Antwerpen kan je echt een beter prijs kwaliteit verhouding vinden.

Maar wel eens dat je niet in de toerist trap restaurants moet gaan eten, zonde! Uitzondering bij de kerk is Appelmans, erg goed en leuke cocktailbar, wel reserveren!
Ik parkeer altijd op de kaaien, daar is (nja was ben al een tijdje niet meer geweest, dus ff checken) het gratis.
Appelmans is idd aanrader!

En gek/jammer dat Fiskebar niet beviel, Protocol. Ik neem er vaak mensen mee naartoe, en iedereen vindt het altijd heel lekker en leuk. Goedkoop is het idd niet, maar wel kraakvers en met goeie service. Vind ik dan.

Er zijn wel veel leuke dingetjes in de toeristenbuurt (oude stad), maar je moet ze wel weten zijn. Popov bvb, of Cocktails at nine.
quote:nieuwsbrief schreef op 21 maart 2017 @ 09:16:

Ik ga eens kijken bij de ruien!

Diner hebben we al gepland staan Wat en waar gaan jullie dineren?
De voetgangerstunnel ! Officieel heet die de Sint-Annatunnel en je kunt er ook met de fiets door). Die brengt je van het stadscentrum onder de Schelde door naar Linkeroever. Echt de moeite waard. Google maar eens.

Ik heb 100 jaar geleden een aantal jaar in Antwerpen gewoond o.a. voor mijn studie. Geweldige stad. Heb aan de rand van de diamantwijk en op het Zuid gewoond, dat destijds erg in opkomst was. Ben er nu helaas al bijna 20 jaar niet meer geweest.
MAS is leuk, deels gratis: je mag naar het dak, leuk uitzicht als het mooi weer is en er is een open depot. De tentoonstellingsruimtes zijn betaald.

Museum Plantijn Moretus vond ik ook erg mooi, de boekdrukkerij uit de 17e eeuw. Maar daar moet je van houden.

De ruien is nieuw voor mij, thanks Lux! Die gaat op m'n lijstje voor de volgende keer.
The owls are not what they seem
Of stap binnen bij de Bourlaschouwburg;

Loop door de Kammenstraat;

Of ga iets drinken op het Henri Consciencepleintje;

...
Antwerpen, zalige stad! Zeker met een fijn voorjaarszonnetje!

Ga zeker naar wijk 't Zuid, fijn deel van de stad met veel leuke winkels en horeca. Ik kan bar Vitrin op Marnixplaats (in 't Zuid, hier ligt ook Fiskebar) zeker aanraden, hier kun je heerlijk op het gemak een krantje lezen en een goeie kop koffie drinken. Je voelt je er echt een Antwerpenaar! Om te dineren gaan wij altijd naar Italiaans restaurant Brusketta, deze ligt net buiten het centrum (je moet er even voor lopen), maar je waant je hier in Italië. Het is er rumoerig en krap (op een goede manier) en het eten is fanatastisch. De risotto met truffel is echt heeeeemels

Om te winkelen ga ik graag naar de Kloosterstraat, hier vind je veel toffe boetiekjes. Vaak wel aan de prijzige kant, maar zeker ook fijn om alleen rond te neuzen. Wandelen door de Diamantbuurt en de Joodse wijk is ook heel leuk om te doen, je kijkt je ogen uit!

Persoonlijk probeer ik de stationsbuurt en de Meir echt te vermijden
quote:lux. schreef op 21 maart 2017 @ 09:21:

Ik parkeer altijd op de kaaien, daar is (nja was ben al een tijdje niet meer geweest, dus ff checken) het gratis.

Ik heb een keer vanuit Amsterdam 4 uur gedaan over de rit naar Antwerpen, file file en nog eens file. Helemaal knetter-gaar heb ik hem toen op de eerste P+R ten noorden van Antwerpen gezet, ik wilde geen minuut langer in die auto zitten. Tram het centrum in was prima en snel.

De andere helft van ons groepje was vanuit Nederland met de trein gegaan en zat al uren op het terras te wachten op ons.

Kortom je moet wel een hele goede reden hebben om met de auto te willen gaan. Het kan misschien ook goed gaan, maar in mijn ervaring (ook met rijden richting Gent, Parijs etc) is het altijd ellende rondom Antwerpen, en vaak ook rondom Rotterdam.

Bovendien kan je nog lekker een biertje of wijntje bij je eten nemen als je niet hoeft te rijden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik vind het uitzicht vanop Sint-Anneke (Linkeroever) héérlijk.

En heerlijk rustig. Bij goed weer ook het strand van Sint-Anneke doen.

Ook het stuk aan de overkant tussen het Noorder- en Zuiderterras vind ik heerlijk.

(Opgaan aan 't Steen.)

Eten bij restaurant Athena.

Of friet bij Frituur numero 1 op de hoek van de Grote Markt met de Hoogstraat.

Hoogstraat is sowieso ook geweldig en als je die wat verder doorloopt, kom je in de "antiekbuurt". (Kloosterstraat)

De kathedraal is de moeite, maar vermijdt de bedelende Italiaanse obers van Da Giovanni.

Als ze open is, is ook de Sint-Carolus Borromeuskerk de moeite.

En de nabijgelegen bibliotheek (Hendrik Conscience-bibliotheek - stokoude bibliotheek) al hélemaal.

De omgeving van de Lombardenvest en alle kleine straatjes errond is ook altijd leuk om es door te wandelen en window-shopping te doen.

Rubenshuis heb ik ooit gedaan, maar vond ik nu niet zo speciaal of geweldig.

Maar wie weet hou je wel geweldig van Rubens en is het helemaal je ding.

En er zit vlakbij een Slegte (tweedehands boeken).

Vermijd zoveel mogelijk de Meir ...

Allemaal winkels die je ongetwijfeld in Nederland ook kan zien.

Als je kinderen mee hebt, is de Zoo een idee. Voor de rest vind ik vrij weinig aan de stationsbuurt.

Parkeren inderdaad tussen de Vlaamse en de Waalse Kaai.

Of op Linkeroever aan de P&R (en dan verder met de metro).

Er zitten uiteraard parkeergarages in 't centrum, maar die zijn betalend.

De omgeving van Kinepolis zijn ze momenteel aan 't werken, dus mijdt die P&R.
Wat leuk, ik ga dit weekend ook naar Antwerpen!

Ik had het MAS al op m'n lijstje, maar ik zoek nog iets leuks om te eten, liefst in de buurt van het MAS want daar zit ook onze B&B. Iemand een tip? Geen tourist trap dank u wel. Maar ook geen The Jane, dat gaat me nou net weer een beetje te ver.
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 21 maart 2017 @ 15:55:

Wat leuk, ik ga dit weekend ook naar Antwerpen!

Ik had het MAS al op m'n lijstje, maar ik zoek nog iets leuks om te eten, liefst in de buurt van het MAS want daar zit ook onze B&B. Iemand een tip? Geen tourist trap dank u wel. Maar ook geen The Jane, dat gaat me nou net weer een beetje te ver.Wellicht is het Felix pakhuis iets voor je?
De dierentuin zit vlak bij het station. Eigenlijk zit alles dicht bij het station

Vriend en ik zijn gewoon in een trammetje gestapt en wat rond gereden en hier en daar uit gestapt.
quote:Pretzel66 schreef op 21 maart 2017 @ 08:38:

Oh en de Zoo !Zelden iets zo triest gezien als de dierentuin van Antwerpen.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven