Wat doen in antwerpen

21-03-2017 08:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

As zaterdag ga ik met man een dagje naar Antwerpen!

Hebben jullie nog aanraders wbt leuke dingen te doen/zien/bezoeken? Shoppen hoeft van ons niet zo dus op zoek naar iets anders! Museum mag, hoeft niet!
Geïnspireerd door dit topic gaan wij ook zaterdag naar Antwerpen.

Vorig jaar ook geweest maar met Pinksteren en toen was alles dicht. Toen heel Antwerpen doorgewandeld, verdwaald en heel veel terrasjes gepakt.

Dit keer willen we winkelen, lunchen, borrelen, beetje wandelen en dineren.

We gaan met de auto maar wat is dan handig parkeren? Garage heeft de voorkeur en kosten zijn minder erg.

Google gaf mij ruim 20 garage maar welke ligt gunstig?

Ik dacht zelf aan groenplaats maar twijfel.
Niets is wat het lijkt..
quote:patsy--stone schreef op 21 maart 2017 @ 15:08:

[...]

Ik heb een keer vanuit Amsterdam 4 uur gedaan over de rit naar Antwerpen, file file en nog eens file. Helemaal knetter-gaar heb ik hem toen op de eerste P+R ten noorden van Antwerpen gezet, ik wilde geen minuut langer in die auto zitten. Tram het centrum in was prima en snel.

De andere helft van ons groepje was vanuit Nederland met de trein gegaan en zat al uren op het terras te wachten op ons.

Kortom je moet wel een hele goede reden hebben om met de auto te willen gaan. Het kan misschien ook goed gaan, maar in mijn ervaring (ook met rijden richting Gent, Parijs etc) is het altijd ellende rondom Antwerpen, en vaak ook rondom Rotterdam.

Bovendien kan je nog lekker een biertje of wijntje bij je eten nemen als je niet hoeft te rijden.

Ik doe echt vaak Amsterdam-Antwerpen en werkelijk nog nooit in de file gestaan. 3x met de trein geweest en alledrie de keren uuuren vertraging gehad

Eerstvolgende keer wordt sowieso weer met de auto want dan hebben we een kleine baby op zak
@ Poeziemauw: Groenplaats is idd centraal gelegen. Ook een goeie keuze: parking aan de kaaien ( Vlaamse en Waalse Kaai), stukken goedkoper!
Het restaurant wat we bedacht hadden zit vol dus ook nog op zoek naar een goed restaurant.

We zoeken naar een gezellig, niet stijf restaurant. Als het maar goed is of iets bijzonders heeft
Check mijn restotips.

Hangt er natuurlijk ook van af welke keuken je wilt, in welke buurt enz.
Ik ben dol op de Lunchbox. Ligt aan het grote plein voor de Stadsschouwburg.

EDIT: ze zijn overigens wel fors duurder geworden zie ik. In 2007 werkte ik drie maanden in de Stadsschouwburg en haalde er vrijwel iedere dag mijn avondeten. Was zelden meer dan €10 kwijt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
quote:Milonga schreef op 21 maart 2017 @ 18:49:

[...]

Wellicht is het Felix pakhuis iets voor je?

Ja dat ziet er leuk uit.

Wat denk je, reserveren? Of is dat niet nodig?
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven