Word ik gestalkt?

27-01-2009 13:28 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Misschien stalkt ze je buurman.
Kijkt ze je ook aan als je haar tegen komt? Maakt ze oogcontact en loopt ze in de supermarkt achter je aan of bijv. met steeds een pad er tussen. Ik zou het om eens te checken kriskras door de winkel lopen. Dus halverwege bedenken dat je vooraan weer iets vergeten bent, of 5x hetzelfde pad op en neer....

En als ze langs je huis rijdt, loert ze dan ook echt naar binnen of kijkt ze stug vooruit?

Vraag anders eens een kennis die dichtbij woont of hij haar wil volgen als je weer merkt dat ze sávonds door je straat heen rijd...Of meet de tijd tussen elke keer langsrijden in op.....dan weet je bijv. of ze net het blok rondkan of dat ze langer wegblijft, dus verderweg rijdt.

Heeft de kroeg waar je haar tegenkomt ook een fotosite?? Herkennen vrienden haar daarop?
Dat logboek kun je nog uitbreiden met foto's. Gewoon af en toe foto's nemen van de langsrijdende auto ofzo. Als ze het merkt valt het onder 'terugstalken', merkt ze het niet, dan heb je daarmee een bewijs dat wat jij opschrijft in dat logboek ook echt klopt.
sorry, mss heeeele rare beredenering ofzo hoor...maar weet je heel zeker dat je vriend haar alleen maar kent van t uitgaan van 'hoi en hallo'...??

ik bedoel, waarom zou zo'n vrouw je willen stalken, als je geen crimineel verleden/relatie met haar kerel/ex-kerel oid hebt...
Op zich ken ik het verschijnsel van steeds dezelfde persoon tegenkomen heel goed. Ik heb dat met verschillende mensen gehad. Die kom ik dan in een bepaalde periode steeds tegen, op straat, in de supermarkt, op het station, in een andere stad, ook al doe ik steeds boodschappen op een andere tijd en rijd/loop ik niet steeds op dezelfde tijd door de dezelfde straat.

Het is vreemd. Maar ik voel me dan zeker niet gestalkt, ik vind het wel grappig.

Ik denk dat het in jouw geval ook moeilijk is aan te tonen dat deze persoon je stalkt.
Heb je goede contacten met je verzekeraar, of iemand in je familie die bij de verzekering of bij de politie werkt? Dan kun je de naam wel achterhalen.

Ik zou er in ieder geval de kriebels van krijgen. Stalking is trouwens ernstig genoeg voor de politie om in te grijpen. Maar je zult dan inderdaad wel met een lijst moeten komen. Denk ik. Ik zou even langs gaan op het buro, daar kunnen ze je vast meer vertellen.
quote:Digitalis schreef op 27 januari 2009 @ 13:47:

Wat creepy.

Ben je lid van een Syndicaat? Is je man een grote baas in de onderwereld? Ben je de achterkleindochter van een of andere terrorist? Is je vent stiekem nog getrouwd en is die madame een prive-detective die bewijsmateriaal aan het verzamelen is? Ben je een keer zo vreselijk onder invloed geweest dat je van de lesbische geneugten hebt mogen proeven en zo hevige interesse hebt gewekt in die vrouw?

Zo niet, dan snap ik er ook gen jota van.

Heeee, dat was mijn gedachte!

Verder vraag ik me af wat Pien zich ook afvraagt.
Daar ben ik het niet mee eens Roelfien! Ik herken het ook wel dat je soms de hele tijd dezelfde persoon tegenkomt, ook op verschillende plekken en tijden, maar als ze een uur lang langs je huis gaan rijden, dan vind ik dat toch echt wat anders.
Ik ben zelf een aantal jaar terug gestalkt door een man die ik niet kende.. alleen van gezicht. Hij stond uren voor mijn raam naar binnen te kijken, zwaaide steeds als ik naar buiten keek, ik kwam hem ook overal tegen etcetera.. Uiteindelijk op advies van de politie de volgende stappen ondernomen, misschien heb je er wat aan

- schrijf een heel duidelijk signalement op.. (als je dat.. zoals ik wel eens heb moeten doen, in de nacht moet vertellen aan de politie weet je ineens niet meer of d'r haar nu schouderlengte heeft of stekeltjes!)

- hou bij wanneer je haar ziet, en waar.. (maak het objectief voor jezelf)

dan moest ik van de politie een keer zelf tegen hem zeggen dat ik het vervelend vond, en vragen wat er aan de hand is.. anders kunnen ze niets doen.. zorg ervoor dat de politie op de hoogte is dat je dit gaat doen! als het daarna nog een keer gebeurt kun je het namelijk ook melden.. want je hebt aan de persoon aangegeven het vervelend te vinden..

Voor de rest.. laat je niet gek maken, en probeer te bedenken dat iemand geen slechte bedoelingen hoeft te hebben..(die van mij heeft nooit iets gedaan, na contact met de politie is het gestopt, hij bleek het gezellig te vinden voor mijn huis)

dan nog: vraag of mensen haar kennen in de buurt.. kan je ook veel informatie geven!

succes!
Oja, en pas maar op dat ze er niet achter komt dat je hier dit verhaal hebt gepost.
piens idee was ook al bij mij opgekomen, maar dan krijgt ze er meteen weer een probleem bij en ik denk dat je daar vooralsnog niet van uit moet gaan. Heeft je vriend hyves? Misschien staat ze wel in zijn "vrienden".
Geinspireerd door een topic van Donkeyshot....

Maak een duidelijke foto van haar gezicht en stuur 'm naar GeenStijl.
ik heb zelf ook trouwens heel lang niets gedaan.. pas toen ie op straat me begon te vragen of mn vriend aan het werk was.. en tot hoe laat.. en of ik dan alleen was.. toen werd ik bang en heb ik de politie ingeschakeld
-
Omdat het een vrouw is en van mijn leeftijd (en 2 koppen kleiner hahahaha), voelt het voor mij toch anders denk ik dan als het een man zou zijn geweest. Ik vind het nu voornamelijk irritant en dat ik denk, heb je haar weer!!!

als het een man zou zijn, zou ik denk ik echt bang wrodne.

Aanspreken ofzo doet ze niet, wel heb ik soms het idee dat ze mij kleding kopieert....
quote:lialak76 schreef op 27 januari 2009 @ 14:24:

Als ze langsrijd dan kijkt ze wel naar binnen, en ook in de supermarkt merk ik idd dat ze soort van achter me aan loopt... niet echt precies maar wel net op hetzelfde moment het zelfde pad in gaan en ook al heb ik een kar met boodschappen en zij misschien 2 toch op hetzelfde moment de winkel in komen en weer uitgaan. heel vreemd.

Mijn vriend kent haar via een vriend. Dus kan wel achter haar naam komen ja. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat ze wat kwaads in de zin heeft, want volgens mij oogt ze redelijk normaal. Gewoon een meid eind 20 met baan etc.

maar eigenlijk word ik stiekem gewoon gek van dat rond gerijd van haar...Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld was? Anders vind ik het een nogal kinderlijk naïeve aanname.
quote:lialak76 schreef op 27 januari 2009 @ 14:25:

Omdat het een vrouw is en van mijn leeftijd (en 2 koppen kleiner hahahaha), voelt het voor mij toch anders denk ik dan als het een man zou zijn geweest. Ik vind het nu voornamelijk irritant en dat ik denk, heb je haar weer!!!

als het een man zou zijn, zou ik denk ik echt bang wrodne.

Aanspreken ofzo doet ze niet, wel heb ik soms het idee dat ze mij kleding kopieert....Misschien dat je voordat het ongeloofwaardig wordt even in kunt gaan op alle tips die je inmiddels hier gekregen hebt.
En wat vindt je vriend hier nou van? Je zegt dat je via hem wel aan haar naam zou kunnen komen, bedoel je dus dat je dit nog niet eens met hem besproken hebt??
-
-
Zo langzamerhand heb ik de indruk dat dit topic in psyche thuishoort.......
quote:mamalelie schreef op 27 januari 2009 @ 14:33:

Zo langzamerhand heb ik de indruk dat dit topic in psyche thuishoort.......Dacht ik ook aan .
Goeie tips staan ertussen. Mijn dagboekje, maar dat signalement is ook echt een heel goed plan. Ik zou niet direct aanspreken, eerst een dagboekje opstellen. En het toch maar eens seriéus met je vriend bespreken...
quote:shahla schreef op 27 januari 2009 @ 13:53:

[...]

Dat komt neer op niet weten dat je vreemd ging met je eigen vriend. Misschien stalkt ze zichzelf wel, zonder dat ze het weet

Of zou ze met haar handtas door haar bed slapen?!
Het lijkt er op alsof ze verliefs op je is of op je vriend misschien?

Vind dat je vriend wel erg kalm reageert.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven