* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Mardjen en MissBR, jullie staan erin.

Het wordt een druk echo-dagje op 24 februari !!

Blogbabe, weet jij je echodatum nog niet?
Jane, dank je wel voor de snelle service!

wel grappig dat we met zoveel tegelijk wachten tot de 24e! spannende dag zal dat worden! (en hoeveel jongetjes en meisjes zouden er na die dag bekend zijn?)
Blog, ik weet niet of we bij dezelfde winkel waren. Ik was namelijk in Veenendaal. Heb jij ook op 16 februari de echo?

Wat trouwens jammer is van die Bugaboo en Mutsy vergelijken: het schijnt dat geen enkele winkel ze allebei in de winkel heeft staan vanwege een concurrentiebeding ofzo. Lekker handig dus....

Nerwen, ik denk dat wij ook pas na de echo (16 februari) dingen gaan bestellen voor de baby. Wel gisteren het wiegje van mijn neefje bij mijn ouders opgehaald. Toch leuk voor de eerste weken, gezellig bij ons op de slaapkamer.

Luaska en mvYara, welkom terug!

Ik krijg hier trouwens al van meerdere mensen die horen dat ik zwanger ben de reactie dat ze het eigenlijk al gezien hadden maar niet durven te vragen. En mijn directeur merkte op dat het overduidelijk is en dat ze er daarom gewoon naar durfde te vragen.... Een vriendin van mij zei dat ze gewoon geen Maria met buikje kent, dus ja...!
Maria, ik heb wel al vaker de Mutsy en de Bugaboo bij elkaar zien staan hoor! Volgens mij bij Gardo in Utrecht en ook bij het Babyhuys in Harderwijk. Al die fabrikanten zijn toch concurrent van elkaar, dat moet toch niks uitmaken? Leuk dat je buik al begint te groeien.

Haha, nog een echo erbij op 24 februari... Wat een spannende dag zal dat worden zeg! Ik ga alleen niet hier bekend maken wat het wordt, in verband met mogelijke meelezers. Maar misschien wel op Hyves, wie weet!

Watever, ik bedoel ook niks negatiefs met zwangere veertigers. Dat moet iedereen zelf weten, en soms is het natuurlijk niet anders. Je hebt het niet altijd zelf in de hand. Maar ik moest er alleen aan wennen dat ik een van de groentjes was qua leeftijd bij de yoga. Ik word ineens 'jong' gevonden, terwijl ik nou ook weer niet zo spectaculair jong ben!

Luaska, MvYara en MissBR: gezellig dat jullie er weer zijn. Ik zou het ook erg leuk vinden als jullie blijven meeschrijven hoor! Leuk toch, al die verhalen!
Jane, wat gek dan dat ik soms dacht dat ik niet meer in het schema stond!? Ik zag mijzelf echt niet meer ertussen staan haha! Een andere keer weer wel... raakte er zelf van in de war. Ik moet zeggen dat dat wel rond mijn hormonenpiek was, toen was ik zo gaar, moe en misselijk, dat ik er vast glad overheen gekeken heb.

Nu gaat ie weer goed. Al een flinke tijd trouwens, voel me weer fit en lekker. Heb alleen sinds 4 dagen veel last van hoofdpijn en mijn bekken (lage rugpijn). Ennn ik dacht vandaag voor het eerst een plopje gevoeld te hebben?!?! Ik weet het niet zeker, maar het kan haast niet missen denk ik. Het was absoluut geen darmbubbel (die voel ik meestal links aan de zijkant van hoog naar laag glijden, bubbelen, totdat ie voor de uitgang staat...maar vanmorgen voelde het alsof er precies op de plek van mijn baarmoeder een soort zeepbelletje tegen de voorkant van mijn buik kapot knapte. Alleen dat 'kapot knappen' voelde ik. Nu is het wel wat vroeg... Ik ben nu 14w3d en het is mijn 2e zwangerschap. De eerste zwangerschap rondde uit op een miskraam met bijna 6 weken. Nu heb ik het idee dat ik met alles vroeg loop, want mijn buik is ook al enorm (heb verder gewoon een normaal-slank figuur), alsof ik 20 weken ben! Wie voelde het ook al zo vroeg?
Hoi!!

Ik was ook bij de VK vanmiddag, ze moest wel even goed zoeken maar na een flinke hoestbui van mijn kant was daar toch een heel luid en duidelijk kloppend hartje! De afspraak voor de 20-weken echo kan ik volgende week pas maken, dat mag pas vanaf 16 weken hier...tja...

Verder was alles gelukkig goed, geen bijzonderheden.

Wij hebben trouwens de adventure XL kinderwagen van 4 jaar geleden nog, hoor ik hier niemand over terwijl die toen best goed verkocht werd, is ie er nog eigenlijk?
Goedenavond allemaal,

Fijn weer al die goede kloppende hartjes.

Luaska en mv Yara, welkom terug! Leuk dat jullie weer mee schrijven.

En Luaska: dat wat jij omschrijft is precies wat ik met 14 weken bij de eerste ook voelde. Ik wist toen ook 100% zeker dat het geen luchtbel was, het was toch een heel ander gevoel.

Jane: top weer dat je het zo bijhoudt dat schema!

Na zaterdag gelukkig niet meer overgegeven, wel wat last van mijn onderrug/bil dus maar even voorzichtig zijn. Gistermiddag wezen zwemmen met de kleine man, hij vond het helemaal geweldig. Ik was zelfs daarna helemaal gesloopt maar dat geeft niet.
Hier ben ik ook weer eens. Met Anniek haar dubbele oorinfectie gaat het een stuk beter. Gelukkig slaat de antibiotica goed aan. Omdat het met haar beter gaat, slaapt ze beter en gaat het dus beter met ons. Wel een drama week achter de rug die erg erg vermoeiend was. Maar we hebben het weer overleefd. Nu nog even zelf er helemaal bovenop komen qua energie.

Ik heb wel meegelezen maar had even geen puf voor reageren. Leuk al die echo's op hetzelfde moment. Wordt vast een leuk dagje hier op het forum. En iedereen aan het shoppen, heerlijk. Oh ja, die kidsfactory. Die is zoooooo gaaf. Echt een top winkel, helaas ook met top prijzen. Maar ook heel leuk om gewoon inspiratie op te doen.

Bij ons wordt het de Hemnes commode van de Ikea. En een doorgroeibedje ook van de Ikea. Niet heel spannend, maar het is een super klein kamertje dus ik moet goed passen en meten. Ik ga dit keer een leuk behangetje uitzoeken en echt veel aandacht aan de details geven. Op die manier moet het toch een super schattig kamertje worden.

Ik heb ook nog steeds het idee dat ik wat voel. Maar ik twijfel ook nog heel erg. Heb door mijn ziekte van Crohn heel veel darm bubbels dus ik weet het echt niet zeker. Tevens ligt mijn baarmoeder ook nog eens aan de voorkant, maar ja...soms denk ik toch echt.........nou ja, ik wacht het nog maar even af.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Jane 1973 schreef op 26 januari 2009 @ 15:06:

Blogbabe, weet jij je echodatum nog niet?Ik heb de 20 weken echo op 16 febr.
quote:maria52 schreef op 26 januari 2009 @ 16:30:

Blog, ik weet niet of we bij dezelfde winkel waren. Ik was namelijk in Veenendaal. Ik was ook in Veenendaal!
Haha Ring zo had ik het ook helemaal niet opgevat, als negatief.

En als mensen daar wel een mening over hebben dat ze dat TE oud vinden, dan is dat hun goed recht.

Ik vind het voor mijzelf achteraf gezien heel prettig dat het leven zo gelopen is dat ik pas op latere leeftijd de rijkdom mag hebben om een kindje te krijgen.

Mardjen, zowel de auto, ik en de baby zijn met de schrik vrij gekomen. Ik heb heel veel geluk gehad.

Liefs Watever
Gelukkig maar, Watever! Geschreven woorden komen toch soms heel anders over dan gesproken. Dat is vaak het moeilijke met forummen! Soms bedoel je iets aardig, vat de ander het net even wat minder aardig op!

Vanavond mag mijn vriend mee naar yoga, voor massagetechnieken! Lijkt me geen straf, haha. Ik heb net even een lekkere olie uitgezocht. Het is de lavendel massage olie van Kneipp geworden. Heerlijke geur, vind ik.
quote:Ring1981 schreef op 27 januari 2009 @ 14:33:

Vanavond mag mijn vriend mee naar yoga, voor massagetechnieken! Lijkt me geen straf, haha. Ik heb net even een lekkere olie uitgezocht. Het is de lavendel massage olie van Kneipp geworden. Heerlijke geur, vind ik.Wauw! Doe mij ook zo'n cursus!
Je kan je gewoon aanmelden hoor, haha.
Oeoeoehhhhh....dat klinkt goed ring!! Geniet er maar van!

Hier zit ik al de hele dag binnen. Vanmorgen moesten er allerlei dingen in huis gebeuren en toen ik na de lunch naar buiten wilde, had zoonlief geen zin. Jammer want het zonnetje schijnt hier lekker! Nou ja, lekker een middagje niksen is ook weleens lekker. Hij vermaakt zich super ( vandaag dan ) dus kan lekker een boekje lezen.

Ik heb m'n 20 weken echo 2 maart. Wordt een druk dagje hier de 24e! Leuk!

Wij gaan nog een weekje naar de sneeuw. We rijden in de nacht van 14 feb. Heerlijk, ik heb er veel zin in! Ik ski nooit dus dat is nu ook geen gemis. Ga lekker veel wandelen met zoon.

Een week thuis en dan gaat manlief nog een weekje met z'n vrienden. Jaja, die kredietcrisis.

Fijn dat Anniek aan de beterende hand is. Hopelijk zijn jullie ook weer snel bij geslapen!

Wij hebben ook de Hemnes commode van ikea en hij bevalt prima. We hebben die extra grote, heerlijk! Het kamertje is niet zo groot en er je kan er lekker veel spullen in kwijt. We hebben ook die bijpassende kledingkast en een bedje van ikea. Zoon gaat over een tijdje naar een andere (grotere) kamer. Dan kopen we een andere kledingkast. Zo is de babykamer weer gereed voor de volgende! We hebben nu alleen een hele leuke behangrand in het midden lopen ( amsterdamse grachtenhuisjes) maar die is beschadigd en het is ook wel leuk om een ander detail aan te brengen.

Misschien hebben jullie elkaar wel gezien, Blog en Maria? Grappig!

Hoe gaat het met je Jojon? Is je bekken een beetje tot rust gekomen?

Ik ga weer lekker op de bank met een boek, zeldzame momenten!!

hoi dames!

Tsjee wat wordt er iedere keer toch weer veel geschreven! Grappig dat die Hemnes kast van de IKEA zo populair is! Wij hebben hem gekocht voor op de kamer van dochter, baby komt dan in haar kamertje. Wij hebben gekozen voor die met de drie lades. Kan nu mooi als commode en daarna een prima speelgoedkast. Verder twijfelden we tussen de Hemnes kledingkast en een andere van Pax, die laatste is het uiteindelijk geworden. Samen met een roze Lack-tafeltje en een ministoeltje en haar prinsessenbed met kroon wordt het echt een hele leuke kamer. Alleen de kleur op de muur die lichtroze/paars zou worden is iets anders uitgepakt, het lijkt meer op zuustokroze eerlijk gezegd. Ach we zijn er al aan gewend en het staat wel lekker vrolijk eigenlijk. Er komt toch nog een klamboe boven haar bed te hangen voor die muur dus die breekt het straks een beetje (hoop ik....)

Vandaag weer naar de internist terug geweest. Bloedwaardes waren wel weer iets veranderd in negatieve zin, maar nog wel binnen de grenzen gelukkig. Ivm het afvallen twijfelde hij even of hij nu al medicijnen zou uitschrijven, maar zolang ik het zelf redelijk onder controle kan houden en geen last krijg van opgefoktheid/hartkloppingen/zweten kunnen de medicijnen gelukkig nog even worden uitgesteld. Moet volgende maand terug komen, maar als ik van bovenstaande dingen last krij moet ik eerder meteen aan de bel trekken.

Voorlopig blijft het dus bij het maandelijks meten van de schildklierwaarden in mijn bloed en een controle bij de internist een week later. Vanaf ongeveer 28 weken komen er extra controles bij omdat ze willen controleren dat mijn antistoffen niet via de placenta bij de baby terechtkomen. Na de bevalling kan het echt alle kanten op gaan voor zowel mij als voor de baby. Daarom moet het dus een ziekenhuisbevalling worden en kan het zo zijn dat we een paar dagen zullen moeten blijven. Het kan dat mijn schildklier helemaal stopt of helemaal op hol slaat, en hetzelfde kan met de baby gebeuren. Dat moet eerst allemaal stabiel zijn voordat we veilig naar huis kunnen.

Volgende controle op 23 februari. Dat wordt dus een druk dagje voor ons, eerst 20 weken echo, dan gyneacoloog en tenslotte internist. Ben blij dat manlief die dag ook meekan, dan heeft hij alle artsen ook meteen een keertje gezien.

Zo dat was een lekker ego-berichtje! Maar jullie zijn weer op de hoogte.

Fijne avond en eet smakelijk voor straks!!!
Gelukkig waren ze nog binnen de norm, Jojon.

Wat grappig dat jullie zo enthousiast zijn over Hemnes. Wij hebben daar de nachtkastjes van en vanwege onze ervaringen daarmee besloten juist niet de kinderkamer daarvan te nemen. Anders had ik zeker overwogen om ook voor Hemnes te gaan hoor!
Jojon, wat spannend toch... die schildklierwaarden van jou. Brengt toch zorgen met zich mee. Blijf jij er wel rustig onder of gaan je gedachten soms met je aan de haal? Dat kan ik me namelijk zo voorstellen.
Jojon, gelukkig dat de waardes nog net goed waren, maar wel een gedoe en spanning erbij.

Ik zit ook aan de Hemnes te denken... Origineel he? Nou ja, ik wil sowieso neutrale meubels en me vooral op de accesoires uitleven in kleur.

Blog, ik was 's middags bij de Baby Dump maar we hadden elkaar denk ik wel herkend als we elkaar gezien hadden...
Lieve dames,

Ik schrijf even niet meer met jullie mee, hoop mij later weer te melden, maar de combinatietest was niet goed. Ik heb een behoorlijk verhoogd risico en ik ga de medische molen in. We gaan toch verder testen, nooit meer op ingesteld. Heel dom, ik weet het, maar tis nou eenmaal zo. Ik ben nu heel bang en zeer verdrietig en bang voor keuzes waar ik voor kom te staan, misschien.

Tot later weer op een roze wolk hoop ik.

Watever
Oh Watever wat erg voor jullie!

Iedereen z'n grote nachtmerrie bij zo'n test wordt bij jullie dus werkelijkheid, bah.

Heel veel sterkte voor jou en je partner en als je je hart wilt luchten ofzo dan weet je ons wel te vinden hè?

Ik denk dat iedereen hier heel hard met je meehoopt en duimt dat alles toch goed is.

Veel sterkte en wil je ons als je het aankan op de hoogte houden?
Watever, veel sterkte de komende tijd. Ik begrijp goed dat je hier even weg wilt tussen alle blije dames, maar je bent en blijft van harte welkom om je verhaal te vertellen.

Ik leef en hoop met jullie mee.
Watever, heel veel sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee. Ik blijf hoe dan ook benieuwd naar het verdere verloop en hoop je snel weer hier te zien!
Oh Watever, wat schrikken !!!!

Ik lees op je andere topic dat je 1:72 had. Dat is zeker geen uitslag waar je rekening mee houdt.

Wat nu? Vruchtwaterpunctie? Vlokkentest?

Ik hoop dat er gewoon niets aan de hand is en dat je een gezond kindje hebt. Je hebt nog steeds een redelijke kans dat het goed zit. Mijn collega had 1:50 en heeft nu een gezonde zoon. Deze uitslag heeft vast 'gewoon' met je leeftijd te maken.

Maar goed, ik snap dat je er nu helemaal doorheen zit.

Zou ik ook zijn. Even helemaal geen roze wolk, heel begrijpelijk.

Heel veel sterkte met de onzekere weken die eraan komen. Onderzoeken en daarna wachten, vréselijk !! Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Ik blijf hoop voor je houden hoor !

Watever: jee wat is dat schrikken, wat erg voor jullie!

Heel veel sterkte voor jou en je partner. Je weet: je bent hier altijd welkom hè! Ook voor negatieve verhalen, om je hart te luchten, te vloeken, te schelden..... Gooi het er uit (als je er behoefte aan hebt)!

Ik ga nu heel hard voor je duimen, want de kans is nog steeds best groot dat het gewoon goed zit, toch? Meid, alles komt goed... Hoe dan ook, het komt goed. Jij bent sterk, je kan heel veel aan, samen met je partner sta je sterk. Heel veel sterkte de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven