* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:quintie schreef op 23 januari 2009 @ 11:09:

Ring; vraagje: ik zag jou op de Hyves staan van een vriendin van mij! Ik ken haar al meer dan 20 jaar en ze schrijft hier ook, we zitten samen al jaren op de het topic 'pilstoppers'... haar nick is Nala. Zij is in september trouwens uitgerekend van haar eerste, dus ik vroeg me zo af hoe jullie elkaar nou kennen? Hahah als ik te nieuwsgierig ben dan merk ik het wel

Ring haha hele verhalen maar geen antwoord op mijn vraag!! Of is dat een stille hint 'none of your business'

Wel fijn dat je de yoga zo prettig vond! Loek ik heb nooit gedacht dat ik iets miste hoor, ik las veel op internet en bladen en mijn VK was er ook niet echt een voorstander van.

Net toen ik lag wakker te worden in bed, moest ik ineens heel hard niezen en toen voelde ik een hele duidelijk 'plop' in mijn buik. Volgens mij liet ik de baby schrikken ofzo hihi

Fijne zaterdag!
Op Hyves heb ik wel een reactie geplaatst.
Wat leuk dat sommigen hun baby al voelen! Ik zit er heel erg op te wachten, misschien dat ik daarom juist niks voel. Het is ook nog wat vroeg misschien. Kan iemand me duidelijk uitleggen wat je moet voelen en vooral, waar dan? Ik kan er geen wijs uit waar mijn baby eigenlijk zit (volgens mij komt mijn dikke buik van darmen en veel eten...). Volgende keer maar eens laten uitleggen door de verloskundige.

Het lijkt nu ik m'n eigen vraag terug lees of ik een beetje een domme doos ben die nooit bio heeft gehad op school. Dat valt eigenlijk best mee, maar mijn eigen lijf herken ik op het moment even niet meer.
Nerwen, don't worry!! Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook geen idee. Ik voelde de baby toen pas na 22 weken ofzo, eerder wist ik het gewoon echt niet. Daardoor weet ik nu wel wat ik voel en herken ik het. Ik kan het ook niet heel goed uitleggen hoe het voelt, het zijn een soort 'plopjes'. Het is nog heel licht, vlinderachtig bijna, maar het wordt naar mate de weken vorderen sterker, tot je het ook van buiten kunt voelen en zien. En de locatie tja ik voelde het vanochtend bijvoorbeeld aan de linkerkant in mijn onderbuik zo naast mijn navel ongeveer, beetje lastig uitleggen. Weet niet of je hier nou veel mee bent opgeschoten maar, op een gegeven moment dan weet je gewoon dat je je baby voelt hoor!
Nerwen, geen domme opmerking, want ik heb even goed geen idee wat ik precies zou kunnen voelen.

Laatste weken voelde ik wel wat, maar waarschijnlijk meer te maken met bandenpijn, hoewel het niet alleen aan de zijkanten was maar ook midden op mijn buik. Gisteravond voelde ik weer wat anders, dus misschien dat dit echt de baby was. Maar kan volgens mij ook nog weken duren (ben nu 17 weken zwanger).

Zijn hier trouwens mensen die een Bugaboo Cameleon of een Mutsy slider hebben/overwegen? Er zitten veel overeenkomsten tussen (wagen in twee richtingen te gebruiken, buggy kunnen omdraaien en op verschillende standen mogelijk), maar grote verschil is de hoogte van de reiswieg. Bij Bugaboo erg laag namelijk.

Fijn weekend iedereen!
Even snel want ben vandaag alweer niet topfit, inmiddels 3 keer overgegeven en moe moe moe. Vanavond dus maar verder even niks doen en straks lekker warm douchen en dan op de bank.

Nerwen: als je je baby voelt dan weet je echt dat het je baby is. Bij de eerste duurt het ongeveer tot 20 weken en het is afhankelijk van hoe je baby ligt waar je het voelt. En aangezien onze kleintjes nu nog alle kanten op kunnen draaien kun je daar nog niet zoveel van zeggen denk ik.

Ik vond het bij mijn vorige zwangerschap in het begin een beetje voelen als luchtbellen die langs de binnenkant van je buik "aaien". Later worden het meer schopjes.

En Randy, een dooie muis Gatver! Neergelegd door de kat?
Even een snel berichtje!

Gisteravond heerlijk in de watten gelegd door manlief die me heeft meegenomen naar de sauna. Gezellige en relaxte avond samen gehad, lekker gegeten daar, en helemaal ontspannen, fantastisch dus.

Vandaag had manlief weer een aanval van nesteldrang. Alles moet af en het liefst wel zo snel mogelijk. Omdat dochter eerst moet "verhuizen" naar een andere kamer, vandaag alles daarvoor gekocht en net nog even snel (dom dom zulke dingen moeten niet snel) de kamer lichtroze/paars geverfd. Hoop dat het in een keer dekt, vrees van niet.

Nu lam op de bank.... moe moe moe.

Morgenmiddag komt er een vriend langs en gaan we pannenkoeken eten met z'n vieren, gezellig. Verder een rustige dag gepland, alleen nog een IKEAkast in elkaar zetten, da's erg genoeg.

Hoe ik de baby voor het eerst voelde is het beste te omschrijven als het gevoel als of je heel zachtjes met je tong over het achterste gedeelte van je gehemelte gaat (waar het 'zacht' is). Alleen dan in je buik ipv in je mond. Bij vorige zw.schap en nu weer voelt het hetzelfde.

Fijne avond/weekend allemaal.
Hier weer eens een bericht uit tropische oorden....

Afgelopen week weer controle gehad. De dokter was zeer tevreden en vond dat de baby er goed uitzag.

Heb een geweldige echofoto, hij ( ik ben ervan overtuigd dat het een jongetje is ) ligt lekker relax op zn duimpje te zuigen, en dat met 14 weken!!

Volgende maand weet terug en dat worden er ook allerlei meetingen gedaan enzo.

Bij vlagen nog misselijk, maar mag niet klagen.

Ik heb natuurlijk het groote voordeel dat ik hier niet werk, en dus een siesta kan nemen wanneer ik maar wil.

Mijn vriend is kapitein op een catamaran die hier rond gaat met toeristen. Ik ga regelmatig mee en geniet met volle teugen van de dolfijnen die we altijd zien en het snorkelen bij prachtige koraalriffen.

Nog even extra genieten van dit alles want volgende maand ga ik terug naar Nederland en moet ik de kou en donkerheid weer in....bah...

Maar wel fijn om mn familie en vrienden weer te zien natuurlijk..

Voor zover ik bij kan lezen gaat het met de meeste van jullie goed en zijn druk bezig met babyuitzet en namen verzinnen enzo..succes met alles dames en lekker genieten van deze bijzondere periode
Hèhè.... het schema heb ik weer bijgewerkt !

Ik mis nog een heleboel data voor de 20 weken echo's (of ik heb er overheen gelezen, sorry).

Wil je dat de datum wordt opgenomen, meldt het hier dan alsnog even in het rood. Ik zal proberen het vóór 1 feb. te doen, zodat we er ook nog iets aan hebben bij het suc6 wensen straks.

Wyfke en Engelbengel, jullie als frequent writers: we hebben al een tijdje niets meer van jullie gehoord. Alles OK?
Je bent er weer druk mee geweest Jane!

Geniet allemaal van het mooie weer vandaag (tenminste, hier schijnt de zon), eindelijk ziet het er een beetje uit alsof het ooit nog lente gaat worden. Morgen geen blue monday!
Ik voel ook nog niks hoor. Af en toe begon ik al te denken: ligt het nou aan mij? Aangezien zoveel meiden al wel wat voelen. Maar dat is natuurlijk wel anders, als het je tweede is. Ik ga zelf maar uit van een week of 20/21. Hooguit nog een week of 3/4, hoop ik. Lijkt me zo speciaal en bijzonder!

Maria, ik ga dus voor de Bugaboo Cameleon. Vanwege de Paul Frank bekleding!!! Gisteren nog weer even mee gereden in de Kidsfactory, en hij is echt fijn! De hoogte van de wieg vind ik heel erg meevallen. Maar ik ben ook niet echt groot hoor, gemiddeld.

Vette winkel is de Kidsfactory trouwens. Ik heb een babykamer gezien die ik zo zou willen laten inpakken!!! Maar ja, wel 1500 euro... Oeps. Toen kwamen we nog in een winkel waar een complete Lief! kamer stond voor 900 euro. Heel bijzonder (alles in Hollandse kleuren en met molentjes erop). Maar ja, licht beschadigd was 'ie wel, er zaten wat butsjes op de randen enzo. Dus dat wordt 'em ook niet. Hij is namelijk hoogglans, dus je ziet alle oneffenheden ook echt zitten.

Uiteindelijk zullen we wel uitkomen op een 'normalere en goedkopere' kamer. Maar oeioeioei, wat zou ik graag die van de Kidsfactory willen hebben.

We hebben in ieder geval wel veel ideeën opgedaan. Leuk!
Ring, heb je al op Marktplaats gekeken voor Kidsfactory babykamers? Of heb je iets op het oog van de nieuwste collectie?

Laura's babykamer is ook van Kidsfactory (alleen ledikant en commode) en die hebben we destijds ook via Marktplaats gekocht. Het zag er als nieuw uit (tja... wat slijt dat nou ook?) en voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Een witte kast hebben wij gewoon bij IKEA gekocht (PAX), want die babykastjes zijn vaak erg klein. Daar konden wij al haar spullen niet in kwijt. Ik heb Marktplaats toen wekenlang dagelijks in de gaten gehouden en ineens kwam ie voorbij, een goed bod gedaan en tadaaa. Ik was zó blij toen !

Je moet een beetje geluk hebben (en je moet 2e hands niet erg vinden, natuurlijk).

Qua voelen van de baby, het kan zo ineens gebeuren hoor. Op een onverwachts moment. Misschien heb je het al wel gevoeld, maar het niet herkend. Het is soms ook lastig te herkennen. Het is nog zó zachtjes en het lijkt ook soms op een luchtbel die door je darmen rommelt in het begin. Ik hoop dat je het snel gaat voelen, maar het is bij de 1e keer gebruikelijk dat het pas rond 20 weken is. Het hangt er ook maar van af hoe je placenta ligt.

Gisteravond zat ik op de bank en voelde ik een uur lang schopjes, zó heerlijk !!!

Wij zijn net de hele morgen naar zo'n overdekt speelparadijs geweest. Madam ligt nu uitgeteld op bed, hihi. Ik denk dat ik zelf ook nog maar even plat ga, mmmmm.....
Hoi!!

Jane, prachtig schema weer! Ik mag morgen weer naar de VK, als het goed is kan ik dan ook een afspraak maken voor de 20 weken echo, dan zal ik hem hier neerzetten...

Hier trouwens ook een uitgeteld meisje, ze wilde zwemmen vanmorgen, ook altijd een goed recept voor een rustig uurtje daarna!

Watever, das flink schrikken met je auto! Ik heb het 15-16 jaar geleden (help, ik wordt echt oud!!) een keer gehad toen ik net mijn rijbewijs had, dacht dat ik een hartverzakking kreeg...

Ring, klinkt goed, je yoga! Ik twijfel nog...

Padababa, nog steeds aan het spugen? Flink balen, vooral als je hoort dat het de meesten juist nu weer wat beter gaat of niet? Sterkte!

Zo, nu nog even aan de slag, verder puinruimen van verjaarsvisite van gisteren voor dochter, MEN!! wat een chaos is het dan he...en dan als kind weer wakker is lekker naar buiten want het is hier echt ontzettend lekker weer!!!
De schrik weer t boven en splinter nieuwe bandjes!

Ik heb je verhaal ff aandachtig gelezen Ring van de yoga. Ik ga namelijk ook, lijkt me leuk maar denk dat ik toch wel even moet wennen. Ik ben nog steeds niet helemaal "thuis"in ons dorp. Ik woon er prima, maar ik ken er bijna niemand. Maar ja, leuke manier om mensen te leren kennen.

Tsja en de leeftijd. Ik ben ook 40 als ik beval. Ik voel mij er prima bij. Het is ook waar, heel veel van mijn vriendinnen zijn er pas na hun 35e mee begonnen. Maar ik ken er ook een paar die toch een stuk jonger waren en nu alweer pubers hebben. het is net hoe je leven loopt denk ik .

Was het allemaal gezellig Meis de verjaardag? Ik ben hier ook aan het puinruimen hoor, Er is hier namelijk een muur en een plafond doorgebroken, dus werkelijk overal ligt stof.

Ga ook maar weer even aan de slag! Jane prachtig je schema, fijn dat je dat bijhoudt.

Alle zieken onder ons, beterschap weer!
Leuk om te lezen dat jullie allemaal een beetje aan het puinruimen zijn, nesteldrang hebben en naar kinderkamers kijken. Wij hebben gisteren ook een kinderkamer besteld. Bij Babydump. Leuk om te doen, joh! Nu nog behang en gordijnen....
dubbele post
Blog, welke babykamer heb je bestelt? Wij waren namelijk gisteren ook bij de babydump...
O, wat toevallig! Maar ik heb je niet gezien (denk ik). Wij hebben een crème-kleurige kamer besteld, met een soort van glas-in-lood raampjes. De kamer heet: Megane.
Hoi meiden,

Ik ben hier al een hele tijd niet meer geweest. Was nogal wat bezig met privézaken. Nu ik weer wat rustiger ben zou ik graag weer mee komen kletsen als dat nog mag...

Gr. MvYara
12 maart voor de 20 weken echo Jane! Is bij mij bij 22 weken vanwege naar achteren gekantelde baarmoeder en dikke buik van mezelf

Hier nog steeds geen internet en tv thuis dus ben maar weinig op het forum, alleen even stiekem tussendoor!

Leuk dat iedereen al zo bezig is met spulletjes. Wij zijn zaterdag even snel wezen kijken voor een wagen. Zondag even gekeken of het antieke bedje van vroegah nog wat was, nou is dus helemaal niks meer dus wij gaan nog even verzinnen wat we nu gaan doen. Ik neig naar gewoon Ikea En dan zelf het kamertje opleuken met accesoires enz.

Watever wat vervelend van je ongeluk met de auto (als ikhet goed las in de gauwigheid) is wel alles goed?
hallo iedereen!

zojuist naar de VK geweest en hartje gehoord. heerlijk! bloeddruk ok en alles goed gegroeid (ja, dat zag ik zelf ook wel )

heb ook mijn afspraak voor de 20-weken echo:

dinsdag 24 februari

moet nu weer even verder op werk, moet ook al vroeg weg ivm zwemles oudste zoon.. lekker dagje zo!
Hallo!

Een hele lange tijd geleden, maar ik zie mijzelf nu wel weer in het schema staan!? Ik lees zo nu en dan wel eens mee, maar dacht dat ik uit het schema gehaald was... maar nu kijk ik weer eens naar het schema en sta ik er toch in, kan dat?

Als ik dan toch nog in het schema sta, iis het goed als ik dan wel eens wat post hier?
Luaska en mvYara, wat mij betreft zijn jullie posts van harte welkom hoor. Hopelijk niet te ernstig mvYara?

MissBR: ook al op 24 februari. Gaat een enorm spannende dag worden!

Wij gaan na die bewuste echo op pad voor een kamertje en wagen. Toch nog even de slag om de arm ofzo.
quote:Luaska schreef op 26 januari 2009 @ 14:05:

Hallo!

Een hele lange tijd geleden, maar ik zie mijzelf nu wel weer in het schema staan!? Ik lees zo nu en dan wel eens mee, maar dacht dat ik uit het schema gehaald was... maar nu kijk ik weer eens naar het schema en sta ik er toch in, kan dat?

Als ik dan toch nog in het schema sta, iis het goed als ik dan wel eens wat post hier?Je bent er nooit uitgeweest hoor.

Gek dat je jezelf niet meer zag staan.

Maareuh.... welkom terug

Gaat alles goed met je?
En MvYara ook weer: welkom terug !

Ik dacht inderdaad al dat je niet meer terug zou komen, hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven