* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
oh... nog even over die geboorte tens.. ik kan het wel uitleggen wat het is... maar het is misschien wel handiger om het even te googlen... dan kun je zien wat het is....

Toevallig ken ik iemand met de ziekte van lyme die nogal last van zijn arm had en hij kreeg ook een tens als pijn verlichting. (een soort van schokjes die op je zenuwstelsel werken en daardoor pijn verlichten.... correct me if i'm wrong)
Fijn Jane!! gefeliciteerd ook.
Gefeliciteerd Jane, eindelijk het hartje kunnen horen, dat heeft echt lang geduurd!

Pippa, gelukkig dat het mee viel, ik kan me voorstellen dat je op dat moment niet bezig bent met het geslacht. Ik zou ook de zenuwen hebben, vooral omdat we ook al redelijk "op leeftijd" zijn zeg maar..

Loekie wat een goed idee, dus jij hebt voor je buggy en maxicosi een andere kleur? Heb jij ook die met 4 wielen genomen? En wat knap dat je een lijst met 25 namen hebt, ik kan er niet eens 5 bedenken die ik leuk vind!!

Voor South en Padababa, sterkte! En dat jullie gauw een beetje opknappen.

Gelukkig ben ik helemaal van die misselijkheid af. Ik ben nog wel steeds moe s'avonds. Vooral door de weeks, ik werk 5 dagen en aan het einde van de week ben ik echt af. Ik lig vaak al om een uur of 8 s'avonds te pitten, dan vind ik het zo ongezellig voor mijn vriend en blijf ik op de bank zitten, maar val ook daar als een blok in slaap. Ik lees overal dat je in het tweede trimester juist veel energieker bent. Hoe hebben jullie dat?
Jemig Ring, wat een vervelend mens! Balen dat het net januari is en het moment om over te stappen naar een andere verzekering even voorbij is. Goed dat jullie een klacht indienen, ik zou echt zó pissig zijn. Zou ook meenemen dat dat mens zich zo belachelijk gedroeg, terwijl jij heel netjes opheldering vroeg een beetje hoog van de toren blazen dat je rustig moet doen omdat er niet met je te praten valt. Pffff.

Chica, Jane en alle andere zieken die ik nu even niet meer helder voor me heb: ik hoop dat het snel over gaat!

South, die geboortetens heb ik ooit al eens over gelezen. Ga ik me misschien nog maar eens in verdiepen (ook een vragen aan VK) maar ik weet niet of ik m zou kunnen gebruiken aangezien ik een badbevalling wil. Nou ja, ik heb nog even de tijd. Zag trouwens dat er een september topic is, oktober zal ook niet lang op zich laten wachten denk ik. Het gaat snel!
Oei, wat een hoop zieken hier!! Beterschap voor allemaal!! En misselijkheid pas bij 14 weken... volgens mij kan dat bijna niet. Hopelijk is het snel over!

Ring; vraagje: ik zag jou op de Hyves staan van een vriendin van mij! Ik ken haar al meer dan 20 jaar en ze schrijft hier ook, we zitten samen al jaren op de het topic 'pilstoppers'... haar nick is Nala. Zij is in september trouwens uitgerekend van haar eerste, dus ik vroeg me zo af hoe jullie elkaar nou kennen? Hahah als ik te nieuwsgierig ben dan merk ik het wel

Wow Loek, 25 namen?? Knap hoor!! Waren jullie het snel eens met elkaar?

Hier gaat alles wel goed. Nog geen nieuwe baan helaas, maar we geven niet op. Buik groeit... en volgens mij voel ik soms beweging. Ik herken het gevoel, maar het lijkt me nog zo vroeg? Ben bijna 15 weken nu. Ik ga trouwens niets doen van yoga ofzo... hou ik helemaal niet van en de eerste is er ook uitgekomen dus ach...
Jane, hier ook een verstoppend hartje woensdag. Toch wel heel zenuwachtig toen we doorgestuurd werden voor een echo (meteen...) maar daarna wel heel blij natuurlijk dat alles goed was. Mijn volgende afspraak is met 19 weken dus dan zullen ze het toch wel horen hoop ik!

Verder hoop ik vanavond weer internet te hebben thuis... Kan ik weer wat meer reageren...
Oh Mardjen, ik zou ook helemaal in de stress schieten als de vk het hartje niet zou kunnen vinden. Fijn dat je meteen werd doorgestuurd voor een echo, maar toch. Heb het hier toch al een paar keer gelezen dat de vk moeite had met het vinden van een hartje, wat een spanning dan zeg. Zelf bij vorige zw.schap nooit problemen gehad om hartje te vinden gelukkig en nu bij elke controle een echo gehad. Bij de gyn doen ze dat volgens mij een beetje standaard, daar doen ze niet echt aan hartje luisteren, ja op het laatst een ctg mocht dat nodig zijn.

Dochter is aan het logeren bij opa en oma (schoonouders) van gisteravond tot morgenmiddag. Best lang, voor het eerst langer dan een nacht bij schoonouders. Maar wel lekker een dagje vrij zonder kind eerlijk gezegd. Dat gebeurt bijna nooit! Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna het hele huis gepoetst, wassen gedaan en zelfs wat extra dingetjes zoals kast+kamer van dochter uitgemest. Kon nu mooi een keer als ze zich er niet mee bemoeit en er een nog grotere troep van maakt.

Verwacht manlief ook zo thuis dus dan hebben we een gezellige middag en avond samen voor de boeg. Denk aan rondje shoppen, ergens eten en bios pakken. Klinkt goed toch?

Zag op hyves nog een nieuw gezicht, wie ben jij? (naam begint met een C, negen letters).

Zo ik plof lekker op de bank met een boekje en een potje thee. Weekend... heerlijk!!!!
Nog even een, misschien overbodig, berichtje. Met name voor de meiden die voor het eerst moeder worden.

Dames, denken jullie aan het trainen van je bekkenbodemspieren?!?!?!?!? Heb je veel baat bij straks aan het eind van je zwangerschap maar ook daarna is het best fijn om niet bij elke nies of lach urine te voelen druppelen (zelf geen ervaring, maar wel van horen zeggen....)

De meeste fysio's en zwangerschapscursussen hameren er wel op, maar goed je kunt er maar vast mee beginnen toch?

Maar er een gewoonte van (hier: tijdens het tandenpoetsen ) dan gaat het vanzelf.

Je kunt wrsch wel iets vinden als je even met google zoekt!
Ja echt doen hoor die oefeningen. Ik heb er niet heel veel last van alleen als ik echt moet en dan een stukje ga rennen ofzo. Maar ook dat is al irritant.

Anniek, mijn dochter, heeft een fikse ooronsteking. Ze is vandaag met Oma even bij de HA geweest (had ik gevraagd) en die hoefde niet lang te kijken. Beide oren. Meteen een antibiotica kuurtje gekregen. Arme pop heeft wel veel pijn gehad vandaar ook al dat gehuil snachts. Als ze ligt vergroot de druk op de oortjes nl. Dus meteen aan de paracetamol, 3x neussprayen en bedeinde omhoog. Ik hoop maar dat de antibiotica snel aanslaat.

Ik zelf ben ietsje beter maar nog niet helemaal boven jan. ben nog erg moe en moest vannochtend weer overgeven. Ik heb dat overgeven ook maar op de griep gegooid, vind het een beetje raar dat je dat in de 15 week zou krijgen.

Ik ben wel blij dat ik mijn dochter weer thuis heb. Oma heeft er suer voor gezorgd hoor, dat is het niet, maar ik vind het toch fijner om voor haarzelf te zorgen

Sorry voor het ego berichtje, maar als ik weer iets meer puf heb dan reageer ik weer op iedereen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:coppie schreef op 22 januari 2009 @ 12:40:

Héé Blog, yep ook de Mura, ik heb de kleur "Greyslice" genomen. Is gewoon zwart met een grijze binnenkant. Staat leuk bij mijn zwarte auto, haha! Ik heb dan wel weer knalroze dekentjes erbij gekocht gister. Is heel handig nu dat ik weet dat het een meisje is inderdaad. Ik moet me echt inhouden met shoppen, ik zie zoveel leuke dingen! Die Mura zie je wel heel erg veel, maar goed, ik dacht dan zal het ook wel een goede wagen zijn. Dat dacht ik dus ook!

Lekker toegeven aan alle MacDonalds-vreetkicks hoor! Ik las laatst dat boek van Daphne Dekkers, de geboorte van een moeder. Zij had ook steeds zin in kipnuggets van de Mac. Toen ik het boek uit had ben ik naar de Mac gereden voor kipnuggets. Echt waar! Hihi! Had er ineens zoveel zin in!!!!
quote:quintie schreef op 23 januari 2009 @ 11:09:

Oei, wat een hoop zieken hier!! Beterschap voor allemaal!! En misselijkheid pas bij 14 weken... volgens mij kan dat bijna niet. Hopelijk is het snel over!

Tja, ik werd ook veel later pas echt misselijk, hoor! De eerste weken gingen prima. Rond week 12-13 was het echt heel heftig en kreeg ik er pillen tegen van de huisarts. Nu (week 17) ben ik nog steeds misselijk, met overgeven en alles erop en eraan! Ben vandaag dus ook thuis gebleven, anders blijf ik naar de wasbak/wc rennen. Bah! Maar ik klaag niet hoor... ik vind het veel te fijn dat ik zwanger ben!
quote:mardjen schreef op 23 januari 2009 @ 11:59:

Jane, hier ook een verstoppend hartje woensdag. Toch wel heel zenuwachtig toen we doorgestuurd werden voor een echo (meteen...) maar daarna wel heel blij natuurlijk dat alles goed was. Oei! Wat lijkt me dat toch eng! Bah, ik zou naar worden van de spanning, denk ik.
Jojon: veel plezier vanavond met shoppen, eten en de bios. Klinkt heerlijk! Mijn buurvrouw wees mij ook al op het trainen van de bekken-bodemspieren (zij heeft al een kindje, en had voor en na de bevalling dus veel last van urineverlies). Daar had ik dus echt nog niet aan gedacht! Goede tip!
Heey dames bedankt voor die tip van de bekken bodem spieren..... waarschijnlijk heeeeeele domme vraag, maar hoe train ik die precies? Ik heb geen idee nl. Ben sowieso al een zeikwijf, maar als het straks spontaan gaat lopen zou ik niet gelukkig van worden.

Pfff inderdaad, die verstoppende hartjes. Door alle verhalen hier was ik er eigenlijk al op voorbereid dat we het niet meteen zouden horen en dat ik dan vooral niet in de stress moest raken..

Over stress gesproken, ik ben gisteren met mijn auto een paar keer om mijn as heen gedraaid door het water en de gladheid... morgen ff nieuwe bandjes halen..pffff. Ik stond met mijn neus tegen de rijrichting in...motor afgeslagen, op dat moment heel rustig weer gestart, gekeerd en vrij rustig naar huis gereden...maar vannacht natuurlijk badend in het zweet wakker geworden en nogmaals beleefd.
Bij yoga krijgen we oefeningen daarvoor! Je moet alles aanspannen van je vagina tot en met je anus. Maar... Je grote bilspier mag niet meedoen, dan doe je het niet goed. Watever, als je tijdens het plassen je urine 5-10 seconden ophoudt en het daarna weer laat lopen train je je bekkenbodemspieren ook. Moet je het wel regelmatig doen!

Je schijnt ze ook met behulp van een skippybal te kunnen trainen, hoorde ik net van mijn schoonzus. Hoe dat precies werkt weet ik niet...

Eng is zoiets, Watever. Ik heb vorig jaar precies zoiets gehad.
@ Coppie, wij krijgen de Maxi Cosi Mura 3, mijn vader wilde persé een driewieler sponsoren (vind ie zó stoer...) en daar zijn wij zeer gelukkig mee, haha.

Inderdaad alles in andere kleuren: bruine reiswieg, grijs wandelwagen gedeelte en dan nog eens de allerleukste Maxi Cosi van dit moment, de Dutch Sky.

@ South: eens? 25 namen en het dan eens zijn? Was het maar waar Maar goed... Nu nog 8 per geslacht om uit te kiezen! To be continued na de 20 weken echo...

Heb jij nooit een zwangerschapscursus o.i.d. gedaan? Vriendin die 2 weken langer zwanger is en ik hebben er geen zin in (misschien samen...), maar vragen ons af of je dan niet allerlei essentiële informatie mist?

@ Jojon: ik blij met jouw antwoord over het geslacht zien op de echo Heb nu gewoon goede hoop dat het goed zichtbaar zal zijn!

@ Chica: griep is niet leuk, maar als dat over is en het overgeven is weg = hoera!

@Blogbabe: wat vervelend dat jij al zo lang/nog steeds moet overgeven! Zou er echt knetter van worden, denk ik. Enne... kipnuggets? Jammie!

Manlief ligt een beetje ziek op de bank (van wie zou hij het hebben? Sorry, ben een beetje flauw dit keer, volgens mij) en zegt ineens: best saai om thuis te zijn en op de bank te hangen. Hehe, hij snapt eindelijk hoe het voor mij is als hij 3 avonden in de week naar school is... Boring!

Ik ben trouwens helemaal beter!

Afgelopen dagen lekker gewerkt en ineens denk ik: goh, ik heb 's avonds nog energie om iets te gaan doen, da's leuk! De afgelopen 5 weken dat ik met m'n nieuwe baan bezig ben, ben ik alleen maar verkouden/ziekjes/grieperig geweest en dacht ik dat 't een beetje teveel en te druk was. Waarschijnlijk ga ik nu gewoon het trimester-met-meer-energie in Fijn!
Mardjen, wat schrikken !! Ik ben na 3x inmiddels ervaringsdeskundige (twijfelachtige eer...). Gelukkig was alles goed. Misschien heb je onderweg in de auto naar het zh nog wat hoop uit mijn verhalen kunnen putten?

Watever, wat een enge actie, met je auto !

Gelukkig ben je er ongedeerd uit gekomen.

Blogbabe, wat balen dat je nog zo misselijk bent !

Ik hoop dat het snel over gaat.

Chica, wat sneu van de oortjes van je dochter !

Quintie, leuk dat je ook de baby al gevoeld hebt ! Heerlijk gevoel hè? Ik voel af en toe zo'n 'blubje', hihi.

Geboortetens heb ik geen verstand van.

Ik ga ook geen yoga doen. Niets voor mij. Ik vond het de vorige keer veel te zweverig en de pufinformatie weet ik nu wel, hahaha.

Hier nog steeds snotterig, maar ik knap ietsje op.

Laura slaapt rustig volgens mij, dus ook zij knapt weer iets op. Gelukkig !

Weekend ! En lekker niets, dus lekker uitzieken op de bank allemaal. Hmmmmm.....
[quote][message=2628914,noline]Loeki1982 schreef op 23

@ South:

Heb jij nooit een zwangerschapscursus o.i.d. gedaan? Vriendin die 2 weken langer zwanger is en ik hebben er geen zin in (misschien samen...), maar vragen ons af of je dan niet allerlei essentiële informatie mist?

quote]

Ik heb ook nooit iets van een zwangerschapscursus of zo gedaan. Had er sowieso geen behoefte aan (en nog steeds niet) en het kwam er ook niet van door allerlei gedoe. Tijdens de zwangerschap nog met de gyn over gehad en die gaf toen ook aan dat het absoluut niet nodig was. En ik heb niet het gevoel dat ik wat gemist heb.
quote:Ring1981 schreef op 23 januari 2009 @ 19:59:

.... als je tijdens het plassen je urine 5-10 seconden ophoudt en het daarna weer laat lopen train je je bekkenbodemspieren ook.

Dit deed ik ook, tot een paar weken geleden mijn bekkenfysio zei dat dat niet mocht !

Het schijnt een verkeerde training van je spieren te zijn en bovendien vergroot het de kans op het daarna niet goed uit plassen. Met blaasontsteking als mogelijk gevolg.

Watever: wat eng met je auto, gelukkig is het goed afgelopen!

Mardjen: wat schrikken, maar fijn dat op de echo alles goed was.

NU even GTST kijken.
O ja, jullie hadden nog een verslag te goed van de yogales...

Van te voren zat ik heel erg te dubben over wat ik aan zou doen, maar dit bleek geheel niet nodig. Iedereen kiest z'n eigen ding, er is geen dresscode! Toen ik binnen kwam in de ruimte was het licht gedimd en er stond een wierookje aan. Lekker! Er waren al wat meiden, daar heb ik me eerst netjes aan voorgesteld. Langzaam aan druppelde iedereen binnen.

We begonnen met een rondje waarbij je mocht vertellen hoe het deze week was gegaan. Ik heb me natuurlijk even voorgesteld.

Iedereen moest in een houding gaan zitten die goed voel te houden was. Eerst gingen we letten op onze ademhaling, daarna kregen we diverse oefeningen. Die allemaal liggend/zittend op de kussens plaats vonden. Allemaal heel goed vol te houden, behalve 1... We moesten daarbij op onze rug liggen met de voeten tegen elkaar aan. De benen moesten bij inademing omhoog worden getild, en bij uitademing rustig naar beneden worden gebracht. Dit deed echt pijn in m'n rug!!! Later bleek dat ik niet moet forceren, maar juist moest stoppen als het te pijnlijk was. Wist ik veel, ik wilde door de pijn heen omdat ik dacht dat het dan wegtrok.

Aan het einde van de les gingen we relaxen en ons focussen op de baby (welke baby? Ik voelde natuurlijk niks, maar ik moest me voorstellen dat ik wel contact had). Daarna moesten we ons weer focussen op onszelf. De les eindigde met een kopje thee en cake.

De voordelen: het is echt anderhalf uur heel bewust bezig zijn met je zwangerschap. Je wordt ontzettend relaxt en hoort een hoop nuttige dingen. Ook doe je hele zinvolle oefeningen. Je herkent veel in de verhalen van de anderen. Het is gezellig.

De nadelen: het is een doorstroom groep. Er zaten meiden die al bijna uitgerekend waren in dezelfde groep. Zij hadden al echt een band, en ik was natuurlijk de 'newbie.' Ik werd hartelijk ontvangen, daar niet van! Maar tegen die tijd dat ik gewend ben zijn zij alweer weg! Voordeel is wel dat er ook weer nieuwere mensen bijkomen, waar ik waarschijnlijk veel aansluiting bij zal hebben.

Voor sommigen zal het een nadeel kunnen zijn dat het wel een beetje zweverig is, je bent heel erg met jezelf bezig. Als je heel nuchter bent is yoga niet de meest logische keus, denk ik. Er zat een vrouw in de groep die ook voor het eerst was... Zij vond het alleen maar 'humor' en nam alles met een korreltje zout. Moest ook overal om lachen. Volgens mij was ze veel te nuchter, ben benieuwd hoelang ze blijft.

Wat mij verder opviel was de leeftijd van de dames. Er was er een jonger dan ik. De rest was ouder, de meesten zelfs veel ouder! (Er waren zelfs twee veertigers.) Daaraan merk je wel dat kinderen krijgen op steeds latere leeftijd gebeurt!
Jane, zo heb ik het vroeger geleerd... Toen had ik wat 'plasproblemen' en dit werd me aangeraden door de fysiotherapeut. Misschien zijn de inzichten veranderd? Ik heb trouwens nog nooit blaasontsteking gehad (gelukkig maar).
Denk inderdaad dat het een nieuw inzicht is, want mij is het een paar jaar geleden ook verteld.
Ja, klopt Ring. Ik heb ook gellerd dat het niet goed is en je daarmee kans hebt op blaasontsteking. Maar dat valt dus wel mee bij jou.

Frustrerend he, zo'n telefoongesprek. Vantevoren goed bedacht wat en hoe je het zou zeggen en dan krijg je zo'n muts...aarghh!

Fijn dat je yogales een succes was.

Jane beterschap! En wat fijn he om het hartje te hebben gehoord!!

Chica, klinkt toch wel als de griep hoor. Lijkt me niet logisch om nu nog misselijk te worden. Beterschap, ook voor je dochter.

Quintie, wij zijn volgens mij precies op dezelfde dag uitgerekend. En volgens mij voel ik ook af en toe kleine "plofjes". Leuk hoor!

Blogbabe, wat balen dat je nog steeds zo misselijk bent. En dan nog zo'n super instelling. Hoewel ik ook super blij ben dat ik zwanger ben, heb ik toch wel vaak gemopperd toen ik zo misselijk was....

Loekie, 25 namen!!! Wauw! Zoveel kan ik er niet eens bedenken en manlief komt helemaal niet verder dan 2 namen.

Maar wij laten het onderwerp ook nog even rusten.

Weet niet meer wie het vroeg, maar wij willen het geslacht niet weten.

Whatever, leuk he, dat hartje! En wat schrikken met je auto! Gelukkig is alles goed afgelopen!

Coppie, ook hier wordt er vroeg naar bed gegaan. En 9 van de 10 x gaat manlief mee. Heerlijk!! Maar een beetje meer energie zou ook wel fijn zijn....

Jojon, klinkt goed je plannen! Lekker even met z'n 2en genieten. En dochter wordt ook vast in de watten gelegd!

Nou, meer verhalen kan ik even niet meer bedenken. Hopelijk heb ik niemand vergeten.

Hier gaat alles z'n gangetje. Er lag alleen toen ik thuis kwam een dode muis op de bank en daar ben ik nog steeds niet van bij gekomen.....bah!

Wat de Mac betreft, ik ga voor de milkshakes! Mjammie! Maar de waterijsjes van de vomar gaan er hier ook flink doorheen. Maakt niet uit hoe koud ik het heb.

Groeten!
@Loekie: leuk hoor, alweer één met een Maxi Cosi Mura!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven