Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.

Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur

Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.

Dus wil je meeschrijven? Graag!
Oeh, dat klinkt wel lekker guppekop. ik had het ook niet kunnen weerstaan denk ik.

Wat ik trouwens wel doe, als ik iets eet en het niet lekker vind, zoals jij bij die tiramisu, dan stop ik gewoon, kan me niet schelen wat men van me denkt, haha. Zonde van mijn calorien...
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:daenerys79 schreef op 23 maart 2017 @ 09:19:

Hebben jullie trouwens veel steun thuis? of een partner die 's avonds op de bank naast je komt zitten met een zak chips...

Ik verwacht niet dat mijn man uit solidariteit meedoet. In principe doe ik de boodschappen, ik haal uit mezelf niet echt chips in huis, maar als ik in het weekend boodschappen doe en er staat een zak chips op het lijstje dan haal ik dat wel. Als we bij mijn ouders zijn wordt daar sowieso 's avonds wel gesnackt, maar dat vind ik niet erg. Dan eet ik wat ik mag hebben en de rest laat ik staan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oh jeetje ik ga even een rondje hardlopen en dan hebben jullie zoveel bijgeschreven ineens!

Heerlijk 7 km gerend. Daarna gezonde boodschappen gehaald. Ik eet een salade vanavond op mijn werk!
You like icecream? We have icecream.
Ik heb nog een pak koekjes...

Heb net een heleboel op gegeten.

Prrrr, mauw miawwwww.
Maar goed...ben nu 2 dagen bezig met bewuster eten en

weeg 800 gram minder. Ok dat is vocht, ik weet het.
Prrrr, mauw miawwwww.
Bek af na bijna 2 uur wandelen en ballen gooien langs strand en door de duinen. Denk dat ik maar ff mijn ogen dicht doe anders haal ik mijn late dienst niet...

Gelukkig heeft mijn ontbijt van magere kwark, havermout en banaan ervoor gezorgd dat ik nu nog steeds geen honger heb
denkmetjehart
Mijn man helpt ook niet echt mee tot nu toe. Hij wil ook graag wat afvallen maar gisteravond stelt ie dan weer voor om nog even snel naar de supermarkt te gaan om Ben & Jerry's te halen omdat hij daar zin in heeft Ik ben streng geweest en heb gezegd dat het niet mag

Guppekop: ik snap dat je dat niet kan weerstaan, klinkt goed! Als je dan zondigt dan tenminste voor iets wat de moeite waard is ipv mijn plak kaas van gisteravond

Jane-Ice: elke gram telt
Mysterymoustache, een goed begin is het halve werk.

Wow, 7 km hardlopen. Wou dat ik het kon! Met 4 km houd het hier echt op..

Visea, welkom!

Elke dag wegen, word het dan geen obsessie?

Daar ben ik namelijk bang voor als ik dat zou doen..

Je bent al goed bezig, met die sportschool! Deed je daarvoor ook aan sport?

daenerys79, een kilo eraf in een week. Super!!

Steun is ver te zoeken, mijn vriend vind het namelijk niet leuk als ik gezond bezig ben. Hij heeft zelf goed lichaam, gespierd en totaal niet te dik. Hij heeft lichamelijk zeer zwaar werk, dus beweging krijgt die genoeg en daardoor kan die eten wat die wil. Gisteravond at hij in z'n eentje een zak chips leeg.. En steeds maar vragen of ik niet iets wou.

Uiteindelijk maar om 10 uur naar bed gegaan, kon het niet meer aan..

Guppekop dat zou ik ook allemaal niet kunnen weerstaan, behalve die tiramisu. Snap nog steeds niet wat mensen daar lekker aan vinden..

Susan ik doe alle boodschappen, mijn vriend komt denk ik 1 x in half jaar in supermarkt..

Maar blijf wel gewoon chips enz. halen voor hem. (wel de smaken die ik het minst lekker vind natuurlijk).

Jane-Ice gebeurd is gebeurd. Niet meer bij stil staan en nu gezond verder gaan..

Nou 800 gram, is 800 gram. Ik vind het super!

second13 ook al zo sportief bezig. Super!

Lijkt me heerlijk bij het strand wonen..

Hier heb ik een vrije dag, werk laatste tijd steeds minder aangezien we uren moet besparen. Daar baal ik wel eens van, maar aan andere kant wel meer tijd om gezonde dingen te maken en te sporten!

Vanmorgen veel te lang in bed gelegen, maar sinds ik wakker ben wel goed bezig geweest. Uur bezig geweest met huishouden, stofzuigen, met sopje door huis, was, strijken enz.

Ontbeten met 2 eieren en ongeveer 100 gram verse spinazie, gebakken in kokosolie. Was verrassend lekker! En een glaasje sinaasappelsap van 2 sinaasappels + theelepel tarwegras. Dat doe ik bijna elke dag.

Straks even naar het natuurgebied hier in de buurt met de hond, wil zeker een uur gaan wandelen vandaag en verder tussendoor oefeningen thuis doen.

Iedereen succes vandaag!!
Ik haal ook wel chips, als hij erom vraagt. In het weekend is er meestal ook wel chips. Maar het hoeft sowieso niet altijd in huis te zijn, dat was het ook niet voordat ik op mijn eten ging letten. Mijn man komt trouwens in het weekend sowieso wel in de supermarkt, en we hebben een buurtwinkel op de hoek, dus als hij echt heel graag vaker chips zou willen dan zou hij het zelf ook wel halen.
quote:daenerys79 schreef op 23 maart 2017 @ 09:40:

Oeh, dat klinkt wel lekker guppekop. ik had het ook niet kunnen weerstaan denk ik.

Wat ik trouwens wel doe, als ik iets eet en het niet lekker vind, zoals jij bij die tiramisu, dan stop ik gewoon, kan me niet schelen wat men van me denkt, haha. Zonde van mijn calorien...

daar heb je helemaal gelijk in! Goede tip, hou ik erin

Mijn man en ik doen het samen, ik vind dat wel prettig. Al kan hij ook ineens iets roepen van: ik wil NU naar de KFC, soms rem ik hem af maar he, soms verdienen we het hahahaha
Julia, kun je niet tegen je vriend zeggen dat hij daarmee op moet houden? Ik zou dat geloof ik niet zo kunnen waarderen. Dat hij zelf niet meedoet, helemaal prima, maar ik zou het niet leuk vinden als hij het mij de hele tijd extra moeilijk zou gaan zitten maken.
quote:guppekop schreef op 23 maart 2017 @ 14:30:

[...]

daar heb je helemaal gelijk in! Goede tip, hou ik erin

Mijn man en ik doen het samen, ik vind dat wel prettig. Al kan jij ook ineens iets roepen van: ik wil NU naar de KFC, soms rem ik hem af maar he, soms verdienen we het hahahahaJa soms verdien je het wel idd.... als manlief een pizza wil bestellen op vrijdagavond vind ik dat soms ook echt een geniaal idee...
quote:Susan schreef op 23 maart 2017 @ 14:49:

Julia, kun je niet tegen je vriend zeggen dat hij daarmee op moet houden? Ik zou dat geloof ik niet zo kunnen waarderen. Dat hij zelf niet meedoet, helemaal prima, maar ik zou het niet leuk vinden als hij het mij de hele tijd extra moeilijk zou gaan zitten maken.

Over het algemeen valt het wel mee hoor, maar af en toe.

En hij voelt zichzelf "gemeen" als hij wat neemt en niet vraagt of ik wat wil.
Wat eten jullie zoal `s avonds? Ik ben erg van makkelijk en man niet zo van groenten, da`s lastig dus. Nu is het vaak iets met soep of rijst met mager vlees. Totaal saaaaaaaaai dus en niet eens echt goed

Ik ga zo sporten en haak morgenochtend weer aan, hoop wat inspiratie uit jullie diner ideeën te halen
- Aardappelen, groente, vlees/vis

- volkorenpasta met tomatensaus en veel groenten

- stamppot

- ovenschotels

Eigenlijk kun je volgens mij alles wel eten, zolang je maar veel groente eet en niet zoveel koolhydraten/vlees.
Ik durf het haast niet te zeggen. Maar zit gewoon al op de 58 kilo Misschien was het ook wel vocht ofzo toen de weegschaal afgelopen zondag 61 aantikte. Ik ga proberen nog wel even door te gaan met niet snoepen en veel bewegen. Ergens zou ik 55 kilo ook wel mooi vinden voor de zomer.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
-Nasi of bahmi met gebakken ei

-Rijkelijk gevulde groentensoep met handje rijst/macaroni

-AVG

-zelfgemaakte salade met tonijn

-tortilla (spaans, met ei en beetje aardappel en royaal groenten)

(Veelal ook budgetmaaltijden, al is salades maken in winter wel wat duurder)

Deze week gaat goed. Veel water drinken. Na de start zondag inmiddels 2x hard gelopen en 1x voetbaltrainen gehad. Net het eten op (macaroni). Merk dat het vooralsnog een vliegende start is. Weinig behoefte aan snaaivoer. Ben goed 2 kg kwijt (zal volgende week wel stagneren vermoed ik). Ik weeg me wel elke dag en zet het in een app (Monitor je gewicht), vind de vooruitgang zien daarin leuk. Ik heb per saldo vaker eetmomentjes, maar wel kleinere porties, gelukkig nooit een gevoel van honger. Eet na avondeten 18:00 met yoghurt als toetje in principe niet meer. Tenzij ik heeeeel veel zin heb, dan pak ik een klein schaaltje nooitjes die ik als een klein kind één voor één naar binnen kauw. (Dat zou een paar weken geleden in een halve minuut op zijn )

Nu lekker lui hangen, genieten van de avond.
quote:Mysterymoustache schreef op 23 maart 2017 @ 10:56:

Heerlijk 7 km gerend. Daarna gezonde boodschappen gehaald. Ik eet een salade vanavond op mijn werk!Goed bezig. 7 kilometer, pffff knap!
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Wij eten vaak:

- Kip kerrie met gekookt ei, sperziebonenen rijst

- Gado gado

- Zalm, zoete aardappel, groene salade

- Zalm met groenten uit de oven

- Thaise curry met Aziatische wokgroente (zonder rijst)

- Nasi

- Bami

- Pasta pesto (recept uit het killerbodydieet van Fajah Lourens)

- Quiche van speltbloem met verse spinazie, zalm en geitenkaas

- Lasagne met volkorenlasagnebladen, mager rundergehakt, mozzarella, verse tomaten

- Moussaka zonder aardappels, gegratineerd met zachte geitenkaas
Moest gado gado eerst even opzoeken op Google. Nooit van gehoord, maar ziet er interessant uit.

Misschien zoek ik wel een x recept op en ga het maken.
quote:Gatochpoetsen schreef op 23 maart 2017 @ 18:57:

Ik durf het haast niet te zeggen. Maar zit gewoon al op de 58 kilo Misschien was het ook wel vocht ofzo toen de weegschaal afgelopen zondag 61 aantikte. Ik ga proberen nog wel even door te gaan met niet snoepen en veel bewegen. Ergens zou ik 55 kilo ook wel mooi vinden voor de zomer.Wat goed!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:guppekop schreef op 23 maart 2017 @ 17:16:

Wat eten jullie zoal `s avonds? Ik ben erg van makkelijk en man niet zo van groenten, da`s lastig dus. Nu is het vaak iets met soep of rijst met mager vlees. Totaal saaaaaaaaai dus en niet eens echt goed

Ik ga zo sporten en haak morgenochtend weer aan, hoop wat inspiratie uit jullie diner ideeën te halen

Lust je man ook geen ovengerecht met groenten erin?

Wij eten hier van alles en nog wat. Laatste tijd iedere week 1x gehaktbrood en stoofvlees

met een aardappel/zoete aardappel. Vaak ook vis met rijst, altijd met groenten en salade.

Chinees-Indisch-Indonesisch-Japans-Hollands-Italiaans,Surinaams,Turks etc. we zijn gelukkig geen moeilijke eters.

Alleen....van koolhydraten kom ik aan dus ben aan het minderen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Je komt niet aan van koolhydraten, maar van teveel eten wel.
quote:mano28 schreef op 24 maart 2017 @ 04:53:

Je bent geen meeschrijven van dit topic.

Goh, kom je dit speciaal tegen mij zeggen?

Voor de duidelijkheid, ik heb geen overgewicht he?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:mano28 schreef op 24 maart 2017 @ 04:53:

joh, echt? je hebt duidelijk niet heel dit topic gelezen. hier gaat het ons niet om.

en je spreekt jezelf tegen want van teveel koolhydraten kom je wel degelijk aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven