Reispapieren in koffer?

23-03-2017 20:28 57 berichten
Als ik alleen op reis ga print ik altijd 2 setjes reispapieren voor het geval dat. Het gaat hier om kaartjes voor de trein, printje van mijn hotel reservatie en eventuele etickets van activiteiten ter plaatse. Dus geen paspoort ofzo.

Normaal doe ik een setje in m'n handtas en een setje in mijn grotere bagage maar nu ik binnenkort ga vliegen vraag ik mij af of dat wel zo slim is. In de trein had ik altijd zicht op mijn trolley in het bagage rek maar nu gaat de koffer mee als ruim bagage en heb ik er dus geen zicht op.

Kortom doen of niet doen? Heb ook alles in de mail staan maar sommige dingen moeten perse geprint zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 23 maart 2017 @ 21:10:

[...]

Hoe vaker ik op vakantie ga, des te gespierder ik er uit zie. Mes snijdt aan twee kanten.Das wel vet. Geen problemen bij de bodyscan?
ik zou alvast per aangetekende brief de documenten naar het betreffende hotel opsturen, minstens een maand van te voren
quote:Trevina schreef op 23 maart 2017 @ 20:42:

Ik heb ook de kopieën in mijn ruimbagage.

Goed slot op je koffer. Als je nog meer zekerheid wil hebben, dan kan je je koffer in plastic laten verpakken (sealen).

https://www.schiphol.nl/nl/faciliteiten ... agage/Daar heb je niets aan als ze je koffer van de bagageband af stelen.
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:15:

ik zou alvast per aangetekende brief de documenten naar het betreffende hotel opsturen, minstens een maand van te voren En wat als de brief gestolen wordt? Uit de wagen valt? Uit de fietstas waait?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:09:

Is jullie wel eens naar het printje gevraagd in het hotel? Bij mij echt nog nooit, vind ik altijd zo zonde van mijn inkt Bij mij ook nog nooit. Wel het reserveringsnummer, maar die kan ik zo vanuit mijn mail voorlezen.
quote:Dymphnatam schreef op 23 maart 2017 @ 21:10:

[...]

Hoe vaker ik op vakantie ga, des te gespierder ik er uit zie. Mes snijdt aan twee kanten.Wat ik me ineens bedenk, hoe moet dat nu als je een arm verliest?
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:09:

Is jullie wel eens naar het printje gevraagd in het hotel? Bij mij echt nog nooit, vind ik altijd zo zonde van mijn inkt Ja wel bij pakketreizen de voucher moeten inleveren.
quote:dolfje schreef op 23 maart 2017 @ 21:20:

[...]

Ja wel bij pakketreizen de voucher moeten inleveren.Oja, dat doe ik nooit, dus geen idee van.
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:20:

[...]

Wat ik me ineens bedenk, hoe moet dat nu als je een arm verliest?Dan zou ik ze toch maar in beide armen laten zetten.Echt beter hoor!
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:20:

[...]

Wat ik me ineens bedenk, hoe moet dat nu als je een arm verliest?Ik heb altijd een printje in mijn handtas voor dat geval
quote:Dymphnatam schreef op 23 maart 2017 @ 21:21:

[...]

Ik heb altijd een printje in mijn handtas voor dat gevalDan hoop ik dat je die niet vast houdt met die arm die je gaat verliezen.
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:21:

[...]

Dan zou ik ze toch maar in beide armen laten zetten.Echt beter hoor!En in beide benen!
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:22:

[...]

Dan hoop ik dat je die niet vast houdt met die arm die je gaat verliezen.Dan heb ik altijd nog de kopie liggen in de kluis van het hotel
quote:dolfje schreef op 23 maart 2017 @ 21:23:

[...]

En in beide benen!En dan word je gevierendeeld.
quote:Dymphnatam schreef op 23 maart 2017 @ 21:23:

[...]

Dan heb ik altijd nog de kopie liggen in de kluis van het hotelIk vergeet altijd de code.
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:26:

[...]

Ik vergeet altijd de code.oh, die bewaar ik gewoon op een briefje in mijn portemonnee. Met "code hotelkluis" er boven
Ja ik weet het misschien wat overdreven maar het gaf mij een prettiger gevoel. Vind alleen reizen zowiezo al stressvol, maar ook leuk, dus dan doe ik wellicht wat meer overdreven dingen om te zorgen dat ik me toch iets minder gestrest voel op de een of andere manier

Kwam erachter dat de vliegtuigmaatschappij een app heeft dus daar ga ik mijn vliegticket inzetten als ik ga reizen. Mijn hotel reservatie heb ik ook digitaal maar vind een printje ook handig voor als mijn telefoon leeg is ofzo.
quote:Dymphnatam schreef op 23 maart 2017 @ 21:27:

[...]

oh, die bewaar ik gewoon op een briefje in mijn portemonnee. Met "code hotelkluis" er bovenIk heb het op mijn pols getatoeëerd, maar na mijn laatste zmp kan ik de cijfers niet allemaal meer lezen.
quote:closednote schreef op 23 maart 2017 @ 21:28:

Ja ik weet het misschien wat overdreven maar het gaf mij een prettiger gevoel. Vind alleen reizen zowiezo al stressvol, maar ook leuk, dus dan doe ik wellicht wat meer overdreven dingen om te zorgen dat ik me toch iets minder gestrest voel op de een of andere manier

Kwam erachter dat de vliegtuigmaatschappij een app heeft dus daar ga ik mijn vliegticket inzetten als ik ga reizen. Mijn hotel reservatie heb ik ook digitaal maar vind een printje ook handig voor als mijn telefoon leeg is ofzo.
quote:closednote schreef op 23 maart 2017 @ 21:28:

Kwam erachter dat de vliegtuigmaatschappij een app heeft dus daar ga ik mijn vliegticket inzetten als ik ga reizen. Mijn hotel reservatie heb ik ook digitaal maar vind een printje ook handig voor als mijn telefoon leeg is ofzo.ik hoor het al, ik kan niet meer op reis, want ik heb geen smartphone
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:28:

[...]

Ik heb het op mijn pols getatoeëerd, maar na mijn laatste zmp kan ik de cijfers niet allemaal meer lezen.Je kunt het briefje ook gewoon dubbelvouwen en met een plakbandje op je hoteldeur achterlaten. Zo loop je niet het risico dat je het verliest.
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:29:

[...]

ik hoor het al, ik kan niet meer op reis, want ik heb geen smartphone
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:29:

[...]

ik hoor het al, ik kan niet meer op reis, want ik heb geen smartphone Dat je überhaupt nog niet dood bent.
quote:Dymphnatam schreef op 23 maart 2017 @ 21:32:

[...]

Je kunt het briefje ook gewoon dubbelvouwen en met een plakbandje op je hoteldeur achterlaten. Zo loop je niet het risico dat je het verliest.Best ingewikkeld dit alles.
quote:Phaedra__ schreef op 23 maart 2017 @ 21:33:

[...]

Dat je überhaupt nog niet dood bent.Dat risico kan ze ook niet nemen als je geen 112 kunt bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven