Reistijd Harderwijk - Amsterdam

25-03-2017 11:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva lezers,

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken naar een woning in Harderwijk. Het werk van mijn vriend is echter in Amsterdam. De reistijd is iets meer dan een uur en lijkt wel te doen. Is er iemand die eenzelfde reistijd heeft of misschien wel die route moet rijden iedere dag? Wat zijn de ervaringen?

Groetjes!
Het is het drukste traject van Nederland zo ongeveer. A28-A1 kan je vergeten in de spits. Binnendoor via Zeewolde en Almere is ook ontzettend druk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Reist hij in spitstijd? Het is druk dan maar ik vind het te doen.
Hoe dichter bij Amsterdam (of Den Haag), hoe meer aso's in de trein.
quote:Trevina schreef op 25 maart 2017 @ 11:57:

Hoe dichter bij Amsterdam (of Den Haag), hoe meer aso's in de trein.Deze ervaring heb ik totaal niet en ik reis elke dag naar Amsterdam
Internagelaktisch
Met de trein? Ook erg druk 's ochtends op dat traject, dat wel.
Begin van deze zomer is de A1 verbreed tussen Muiderberg en Diemen. Dan zal het wel beter worden, in ieder geval op dat deel van de route.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Ik vind het een vervelend druk stuk.
De A1 is k*t. Het deel rond Amsterdam en aansluiting Almere ligt nu op de schop en wat er rond Amsterdam al klaar is is een behoorlijke verbetering, maar verderop rond Amersfoort heb je hele stukken met maar twee rijstroken. Het staat er vaak plots stil.

Als ik via de A1 moet reken ik eigenlijk standaard op vertraging (bij bijvoorbeeld de A2 niet).
Ik heb dat traject een paar jaar gedaan met de trein, vond het een ramp. Er wordt al wel jaren gesproken om van Harderwijk een intercity station te maken. Dit zou erom schelen, maar ik ben bang dat het er voorlopig niet zal komen...
Ligt aan het tijdstip dat hij wil gaan werken. Het is druk, via A28-A1 staat hij zeker vast in de spits. Ook de A28 is een enorm drukke weg. Via de polder kan ook. Een groot stuk is tegenwoordig dubbelbaans, waardoor het veel beter doorrijdt tot Almere. Daar kan je de A6 op en daar begint het drama. Hoewel de werkzaamheden versneld worden uitgevoerd en de aansluiting A6-A1 eerder klaar is dan verwacht, blijft het er voorlopig nog wel druk.

Verder ligt het er ook aan waar hij moet zijn in Amsterdam.

Als hij flexibele werktijden heeft , kan hij zelf uitvogelen wat de beste tijd is om te rijden. Kan hij ook thuis werken?
Succes! Ik woon in Amsterdam en kom oorspronkelijk uit Harderwijk. Files zijn verschrikkelijk. Rond Amersfoort staat het vaak vast, binnendoor ook erg druk.

Ik doe 45min erover zonder files van deur tot deur. Maar vaker doe ik er veel langer over. Ik zou het nooit in de spits voor werk willen rijden. Dan rij je van de ene file in de andere.
Beetje gek, maar wel lekker!
Vriendlief gaat dagelijks deze kluif aan. Maar vertrekt om half zes, zodat hij voor de beide spitsen (ochtend/avond) uit is. Dan idd 45min. Het is een ramp. Met de trein ook waardeloos, overstappen op Amersfoort waar je net op 1 minuut je trein mist etc

Als hij buiten de spits om kan reizen, is het nog wel te doen, maar anders..brr..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven