Reistijd Harderwijk - Amsterdam
zaterdag 25 maart 2017 om 11:45
Lieve Viva lezers,
Mijn vriend en ik zijn aan het kijken naar een woning in Harderwijk. Het werk van mijn vriend is echter in Amsterdam. De reistijd is iets meer dan een uur en lijkt wel te doen. Is er iemand die eenzelfde reistijd heeft of misschien wel die route moet rijden iedere dag? Wat zijn de ervaringen?
Groetjes!
Mijn vriend en ik zijn aan het kijken naar een woning in Harderwijk. Het werk van mijn vriend is echter in Amsterdam. De reistijd is iets meer dan een uur en lijkt wel te doen. Is er iemand die eenzelfde reistijd heeft of misschien wel die route moet rijden iedere dag? Wat zijn de ervaringen?
Groetjes!
zaterdag 25 maart 2017 om 13:12
De A1 is k*t. Het deel rond Amsterdam en aansluiting Almere ligt nu op de schop en wat er rond Amsterdam al klaar is is een behoorlijke verbetering, maar verderop rond Amersfoort heb je hele stukken met maar twee rijstroken. Het staat er vaak plots stil.
Als ik via de A1 moet reken ik eigenlijk standaard op vertraging (bij bijvoorbeeld de A2 niet).
Als ik via de A1 moet reken ik eigenlijk standaard op vertraging (bij bijvoorbeeld de A2 niet).
donderdag 18 mei 2017 om 17:53
Ligt aan het tijdstip dat hij wil gaan werken. Het is druk, via A28-A1 staat hij zeker vast in de spits. Ook de A28 is een enorm drukke weg. Via de polder kan ook. Een groot stuk is tegenwoordig dubbelbaans, waardoor het veel beter doorrijdt tot Almere. Daar kan je de A6 op en daar begint het drama. Hoewel de werkzaamheden versneld worden uitgevoerd en de aansluiting A6-A1 eerder klaar is dan verwacht, blijft het er voorlopig nog wel druk.
Verder ligt het er ook aan waar hij moet zijn in Amsterdam.
Als hij flexibele werktijden heeft , kan hij zelf uitvogelen wat de beste tijd is om te rijden. Kan hij ook thuis werken?
Verder ligt het er ook aan waar hij moet zijn in Amsterdam.
Als hij flexibele werktijden heeft , kan hij zelf uitvogelen wat de beste tijd is om te rijden. Kan hij ook thuis werken?
donderdag 18 mei 2017 om 18:10
Succes! Ik woon in Amsterdam en kom oorspronkelijk uit Harderwijk. Files zijn verschrikkelijk. Rond Amersfoort staat het vaak vast, binnendoor ook erg druk.
Ik doe 45min erover zonder files van deur tot deur. Maar vaker doe ik er veel langer over. Ik zou het nooit in de spits voor werk willen rijden. Dan rij je van de ene file in de andere.
Ik doe 45min erover zonder files van deur tot deur. Maar vaker doe ik er veel langer over. Ik zou het nooit in de spits voor werk willen rijden. Dan rij je van de ene file in de andere.
Beetje gek, maar wel lekker!
donderdag 18 mei 2017 om 18:30
Vriendlief gaat dagelijks deze kluif aan. Maar vertrekt om half zes, zodat hij voor de beide spitsen (ochtend/avond) uit is. Dan idd 45min. Het is een ramp. Met de trein ook waardeloos, overstappen op Amersfoort waar je net op 1 minuut je trein mist etc
Als hij buiten de spits om kan reizen, is het nog wel te doen, maar anders..brr..
Als hij buiten de spits om kan reizen, is het nog wel te doen, maar anders..brr..