Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Fijn dat het bij jou ook weer beter gaat. Grappig dat je je eisprong zo precies kan voelen! Wanneer gingen jullie naar Rome?
Volgend weekend gaan we naar Rome. Heb er zin in. Hopelijk ben ik er dan niet zo mee bezig als nu.
Heerlijk, lekker van gaan genieten. Ik was twee cycli geleden rond mijn NOD op vakantie en de vakantie zorgde wel voor voldoende afleiding. Ik hoop dat dat voor jou/jullie ook zo gaat zijn. Zijn er nog dingen die jullie willen gaan doen/zien?
Heerlijk van gaan genieten in Rome! Lijkt me een mooie stad!

Hebben jullie nog veel seks als jullie op het wachtbankje zitten?

Wij waren begonnen de vragenlijst in te vullen voor de gyn. Staat er ook echt een domme vraag bij: er is gemeenschap tijdens de vruchtbare periode?

Ehhhh duhhh lijkt me wel.

En een vraag hoevaak gemiddeld per maand? Dat gaan we vanavond even uitrekenen.

Hoevaak is dat bij jullie?
Haha, goeie vraag van de gyn . Toch heb ik bijzondere verhalen meegemaakt toen ik nog in de zorg werkte, dus ergens snap ik de vraag ook wel weer

Doet me denken aan de NHG standaard subfertiliteit, waarin staat "op voortplanting gerichte coïtus".. hoe droog kun je het omschrijven?

Op het wachtbankje wisselt het een beetje, afhankelijk van hoe druk we zijn met andere zaken (het gewone - niet op voortplanting gefocuste- leven). Gemiddeld per maand zou ik daarom echt niet weten en dan zouden wij ook moeten gaan rekenen.
Hier lijkt mijn menstruatie weer vroeg te beginnen helaas. Zou donderdag pas moeten zijn, maar het wisselt weer eens. Dan zal eisprong vroeger zijn geweest en toen was man paar dagen weg.... Ergens half april hebben we tijd om naar de huisarts samen te gaan.
@ camomila, had een heel verhaal getypt maar ineens was het weg maar we willen gewoon zoveel mogelijk van de stad zien en genieten van het lekkere eten. Heb er zin in!

Foodsandbeats wat jammer

Twilight ons gemiddelde is 7 keer per maand en we doen het nog 1 of 2 keer op het wachtbankje. Maar ons gemiddelde voordat we stopten met de pil was ook maar 1 of 2 keer per week. Druk met andere zaken haha.
Rosalie: heel veel plezier! Rome is fantastisch!

Foodsandbeats: jammer! Heb jij ook een onregelmatige cyclus?

Twilight: Geen idee? we houden niet bij hoe vaak we seks hebben. 1 a 2 keer per week. In de vruchtbare dagen om de dag. Maar tegen mijn NOD aan heb ik best wel wat pms klachten en heb ik er niet altijd zin in. Voor de eisprong is het wel wat vaker.

Zaterdag ongesteld geworden. Ik wist al dat ik niet zwanger was, dus eigenlijk wel een opluchting. Ik voel me direct 10X vrolijker en beter in mijn vel. Volgende ronde en volgende NOD is 3 mei als ik dezelfde cycluslengte als deze keer aan hou (die was best lang dus).
@rosalie: Rome is geweldig. Als jullie een auto ter beschikking hebben, zou ik jullie aanraden om ook naar Ostia Antica te gaan. Zeker de moeite waard. Of als je bereid bent er een flink stuk voor te rijden dan een dag naar de Vesuvius en Pompeii gaan. (Is ongeveer 2 uur rijden) veel plezier in ieder geval!

@twilight: haha die vragen ook altijd. Ik heb bij vragenlijsten altijd wel een paar keer zon doh-moment als je vragenlijsten invult. Hebben jullie seks tijdens de vruchtbare dagen? Nee alleen als ik ongesteld ben want dan is de kans op zwangerschap het grootst toch?

@foodsandbeats: je eisprong hoeft niet eerder te zijn geweest hoor. Mijn eisprong zit meestal ergens tussen dag 13 en dag 18 maar de lengte van mijn cyclus wisselt veel minder. Meestal 27 of 28 dagen. Heel soms 26 of 29 dagen. Ik heb maar 1 keer 31 dagen gehad en toen had ik een miskraam dus dat telt eigenlijk niet. Dus als je menstruatie eerder komt dan gepland, wil dat helemaal niet zeggen dat je eisprong ook eerder was.

Wel balen in ieder geval.

Wat betreft afleiding op het wachtbankje: op zich red ik me daar vaak wel mee. We hebben natuurlijk onze muppet van bijna twee die ons de hele dag goed bezig houdt en ik heb mijn werk (ik ben Zzp-er) waar ik wel afleiding van heb. Daarnaast zit mijn man al een paar weken thuis met een hernia dus daardoor heb ik het ook wat drukker dan normaal. Echt moeite heb ik dus niet met het wachtbankje.
Eerder leek het dat mijn cyclus regelmatig was, 28-29 dagen, maar laatste maanden zit het tussen 26 en 32 dagen. Dan is het lastig een eisprong te voorspellen en ik ben geen fan van temperaturen en ovulatietesten doe Dew ik te weinig en ik vind ze ook niet knallend positief, loopt langzaam op en langzaam af.
Inderdaad wat marg zegt, het zou best kunnen dat je eisprong niet later was maar dat gewoon de tijd tussen ovulatie en menstruatie korter was.

Hier op het wachtbankje, ik heb er minder last van als sommigen van jullie.

Rosalie, hoop echt dat je het leuk gaat hebben in Rome want volgens mij (zo hier vanaf mijn computer gezien) sta jij echt stijf van de stress en dat is helemaal niet leuk. Wat betreft spontaniteit: mijn man en ik hebben afgesproken dat we tijdens mijn ovulatie gewoon niet meer doen aan spontaniteit, het is geforceerd en ingewikkeld. Afspraak is dus: seks is normaal gesproken spontaan, maar rond ovulatie moet het gewoon effe, dus we proberen er ook geen spontane toestand meer van te maken. Het is dus een beetje: uit werk komen- boodschappen - koken - eten - vaatwasser inruimen - seks - wasje draaien - opruimen - slapen. Werkt ideaal want de druk van het spontaan moeten zijn is er dus af.

foodsadbeats: ik gebruik de testen van clearblue, die zijn duur maar dan heb je wel duidelijkheid dus dan hoef je geen streepjes meer te kijken want dat gaat digitaal. Voor mij is het volslagen onzin want ik heb de afgelopen 6 maanden geovuleerd op dag 14 en wordt ongesteld op dag 29, weet eigenlijk ook niet waarom ik ze überhaupt nog doe.
Oeps kom ik zo gestresst over via dit forum nou ben er wel aan toe er even uit te gaan en idd de seks tijdens de vruchtbare dagen is niet even spontaan als de andere dagen. Ben wel klaar met het proberen zwanger te worden maar aan de andere kant ook zo klaar om zwanger te zijn. Beetje dubbel allemaal. Maar ben blij dat we er eind van de week even uitgaan. We hebben geen auto daar dus denk dat een paar uur rijden er niet inzit maar komt vast goed, hoorde dat je met de metro ook een eind komt.
Volgende wachtbankje ben ik lekker op een zonnige vakantie Komt wel goed met die afleiding!

Foodsandbeats: herkenbaar. Mijn gemiddelde is 37 dagen, maar ik heb alles tussen 28 en 41 wel gehad. In het begin zat ik zo te rommelen met ovulatiesticks. En nu zitten we er nog vaak naast wat het juiste moment betreft. Ik gebruik geen ovu sticks meer, werd er een beetje obsessief van. Ik wil ze wel weer doen deze ronde. Waardoor ik er meer mee bezig ben in mijn hoofd en dat vind ik dus wel een nadeel. Zonder kan ik het beter van me afzetten, maar raak ik ook lastiger zwanger natuurlijk.

Over spontane seks gesproken: Mijn man heeft in het begin eens aangegeven dat hij al dat gepraat over zwanger worden een beetje sfeerloos vindt en er niet van in de stemming raakt. Niet dat hij geen kind wil, hij wil ook graag zijn best doen en vind het prima als ik er wat over vertel, alleen wat sekssfeer betreft dan. Ik hou die praat dus een beetje van hem weg. Inclusief dat er een eisprong is. Ik versier hem gewoon, voor mij minder spontaan op dat moment. Maar zo blijft het in elk geval voor hem leuk. Achteraf zeg ik wel dat toen en toen mijn ovulatie leek te zijn. En dan vind hij het helemaal spannend, lekker samen op het wachtbankje. Soms is het best handig om een vent te hebben die geen oog voor structuur en plannen heeft.
Lekker mollebol vakantie is toch de beste afleiding. Paar maanden geleden waren wij een weekend weg net voor NOD toen was ik het zelfs even vergeten. Ovulatietesten zorgden er bij mij ook voor dat ik er erg mee bezig was. Gelukkig voel ik tegenwoordig de eisprong dus heb ze niet meer nodig. Wij praten ook niet vaak over de kinderwens maar mijn man kan wel goed rekenen en voelt het als ik in de vruchtbare periode zit. Vind mijn werk trouwens ook een fijne afleiding, heb onder werktijd geen tijd om aan mijn kinderwens te denken dus dat scheelt een hoop, probeer in de laatste week en na NOD altijd lekker veel te werken dat scheelt een hoop.
Mijn vriend weet meestal eerder dan mij wanneer mijn eisprong ongeveer is haha. Die kan ook rekenen als de beste. Nu vertel ik het ook altijd maar gewoon, in het begin niet, want toen vond hij het soms best lastig om onder druk te presteren. Nu gaat dat prima gelukkig.

Gistermorgen kraamvisite gehad, dat ging prima dit keer. Had nu geen last van vette jaloezie ofzo.
Mijn man weet dat ook precies, omdat ik zo regelmatig ben, prestatiedruk heeft hij geen last van.

Twilight: goed dat kraamvisite goed ging

Rosalie: over dat gestressed zijn, ik bedoelde het niet vervelend, ik bedoelde dat je een vakantie verdient
Dank je Florence, baal nu wel dat we maar een paar dagen gaan en geen 2 weken grrrrr dus binnenkort ook nog maar een relaxvakantie plannen. Van stedentripjes kom ik meestal niet tot rust maar leuk is het wel.

Fijn dat de kraamvisite goed ging twilight. Ik ben vaak jaloers op het feit dat anderen kunnen genieten van het hebben van een kindje en dat grote geluksgevoel mogen ervaren. Nog jaloerser kan ik zijn als ik lees dat er iemand zwanger is. Maar als ik ergens geweest ben is de jaloezie vaak over omdat je toch de leuke maar ook vaak de realiteit ziet en dan denk ik soms zelfs, zo lekker naar huis waar het lekker rustig is haha. Laatst was ik op kraamvisite hadden ze het kindje al helemaal ingebakerd, en dan lag hij zo nog een tijdje bij moeder en kreeg hij in de houdgreep borstvoeding het was geen gezicht en eigenlijk ook erg sneu. En huilen dat hij deed nou begrijp het helemaal als je zo ingebakerd zit (snap dat het met slapen soms rustig is maar als je gewoon in een drukke woonkamer zit is het gewoon zielig)
@Rosalie: Sommige onrustige babies worden rustiger van inbakeren. Daar moeten ze wel aan wennen als ze al een paar weken oud zijn. Kort na de bevalling zou dat geen problemen moeten geven. Als het kindje dan onrustig is terwijl hij ingebakerd is, dan voelt hij zich blijkbaar niet prettig en kun je hem er het beste weer uit halen.

Wat betreft je vakantie: als je Rome goed wilt zien heb je wel ongeveer een week nodig. Met een paar dagen kun je niet alles bekijken wat de moeite waard is. Zoek dus de belangrijkste dingen ujt en neem daar de tjjd voor. Overal even "langsrennen" is zonde van je tijd.

Oh en nog een tip: Rome is bezaaid met karretjes (zon winkelkraam op wielen) waar je ijs en drinken kunt kopen. Niet doen!!! Is schreeuwend duur (10 euro voor een ijsje) en slechte kwaliteit. Neem zelf een flesje water mee want door de hele stad heen kun je overal gratis je flesje bijvullen. Zelfs op het forum romanum staan overal van die kraantjes waar non stop water uit stroomt. En ijs is veel lekkerder en goedkoper bij een lokale ijswinkel. Zoek gowoon in een winkelstraat een ijszaak op en laat daar voor vier euro een bak volscheppen.
GettingEven; hoe is het met jou? Lijkt me zo kut als je zo behandelt wordt. Je stelt je al zo klein en intiem op door dit traject in te gaan .. als je dan ook nog het idee hebt niet serieus genomen te worden. Nu dus 2 maanden wachten tot een vervolg. Heb je dan weer een zelfde arts of.. net of jij er voor kiest om elke keer iemand anders te zien.

Welkom voor de nieuwe meiden, voor zover ik dat nog niet had gedaan.

Rosalie heel erg veel plezier in Rome, lijkt me een heel erg mooie stad. Dus deel vooral je verhalen ook als je weer terug bent ? (haha wel grappig dat je omschrijft dat je vaak niet uitrust op zo’n tripje, wij zijn van de zomer in zweden geweest, zoveel gezien, maar zo blij toen ik weer thuis was ook, uitrusten!)

Wat betreft partner en het weten van de eisprong, die van mij krijgt juist meer drang om te presteren. Vraagt me ook elke maand wanneer die weer mag ‘knallen’ zo stom maar ook wel weer erg grappig ofzo. Voelen ons soms ook net een machine :P Ik gebruik ook bewust de ene maand wel, andere maand geen ovu testen. Of hij moet erg druk zijn wat nog wel eens voorkomt, dan kan hij iets eerder naar huis komen als die positief is..

Twilight succes morgen bij de gynaecoloog, hopelijk erg leuk nieuws! Voel/ merk je al iets? Andere meiden die rond hun NOD zitten en iets merken??

Lijkt mij trouwens echt heel vervelend om een onregelmatige cylcus te hebben zoals jij Mollebol? maar ook wel weer fijn. Dan ga je niet op de dag af zitten tellen..

Zoals ik nu doe .. ik zou eigenlijk vandaag ongesteld moeten zijn. En dat begint meestal met lichtroze afscheiding 2 dagen van te voren. Nu heb ik alleen vanmorgen en vanmiddag echt minimaal lichtroze afscheiding gehad & wordt ik dus heel waarschijnlijk gewoon ongesteld, maar ik ben eigenlijk nooit te laat. Dus maakt me heel onzeker. Doe morgen ochtend denk ik gewoon een test, dan weet ik waar ik aan toe ben. Het had alleen zo leuk geweest *zucht*
Ohhh irritant he die onzekerheid Pinguin!

Hier voel ik nog niets. Ja de hele week al van alles en nog wat, en eigenlijk ook helemaal niets. Dus we wachten maar gewoon af!

Ben wel een beetje zenuwachtig voor morgen. Hoop echt dat er niets ernstigs uitkomt!

Nog in twijfel of ik alleen ga, of dat vriend mee gaat. Die is wel vrij van het werk.
Heel veel plezier alvast in Rome Rosalie, wil er zelf ook graag nog eens naartoe dus hoor graag je tips als je terug bent!

En dat is zeker spannend Twilight, veel succes morgen!

Pinguin, toevallig dat je ernaar vraagt; ik was vandaag in een heldere bui en heb besloten morgen het zh te bellen omdat ik het er niet mee eens ben. Heb nog eens zitten denken en googlen en als het klopt wat ik denk te hebben opgevangen, dan heb ik geen goede eisprong. Beetje zonde van die 15+ ziekenhuis bezoeken om dan nu 2 maanden niets te doen en dan weer opnieuw te beginnen! Dus ik ga opheldering vragen.

Erg is dat hè, dat je ieder miniem teken meteen als teken ziet.. Ik heb dat iets minder want ik temperatuur nog steeds, maar dan nóg. Gekmakend.
Goed om erover te bellen Gettingeven!!!

Succes morgen Twilight. Hopelijk valt het mee of is er echt goed nieuws misschien??

Die ongesteldheid lijkt niet door te zetten. Zondag en gisteren een beetje oud bloed verlies, maar nu niks meer. Eigenlijk zou ik morgen of donderdag pas ongesteld moeten worden..... Even wachten nog maar, maar zit in mijn achterhoofd wel beetje te denken on morgenvroeg te testen.

Jij gaat ook morgen testen pinguinlove? Zitten we in hetzelfde schuitje.
Spannend allemaal zeg hopelijk snel wat positieve testen. Hier al heel de dag buikpijn heel vervelend en ook verwarrend want dacht de eisprong al gehad te hebben zaterdag. Nouja hopelijk trekt het voor het weekend weg.......
Ik had zaterdag ook dag 14 in mn cyclus maar nog geen teken van pijnlijke borsten terwijl ik dat wel altijd heb na mijn eisprong. Dus we houden het om de dag vrijen nog maar even vol want het zou zonde zijn om mn ei te missen doordat je te vroeg denkt dat hij al geweest is.
Foodsandbeats, hopelijk valt jou test wel positief uit! Ik ga duimen!!

Die van mijn vanmorgen omo wit & bij t tweede toiletbezoek van vandaag helderrood verlies.

Nu vol goede moed verder in ronde 7 of 8 (ik weet t gewoon echt niet meer :o)

GettingEven; heel goed van je! Gewoon bellen en om opheldering vragen.. zoals je zelf ook zegt is het toch een beetje verspilling als al die onderzoeken die je al wel hebt gehad.

Twilight; ik zou samen gaan denk ik. twee paar oren horen meer dan een.. zeker als je vriend thuis is, maar vooral doen wat jullie fijn vinden.

Buikpijn kan heel veel betekenen Rosalie, ik zou me er proberen niet te druk om te maken. Al heb ik het ook wel eens hoor, dan heb ik mijn eisprong met ovu testen gevonden en dan paar dagen later buikpijn. Dan twijfel ik ook zo erg!

Groot gelijk Marg! Lekker door kroelen totdat je haast zeker je eisprong hebt gehad.

Ik hoop op iig 1 positieve test deze maand hoor meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven