Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Jammer Pinguin! Ik herken het wel, ik was een paar dagen later dan verwacht en hoopte het zo! Maarja, inderdaad vol goede moed de volgende ronde.

Foodsandbeats, heb jij al getest? Ik duim voor je!

Marg: Zet 'm op!

GettingEven: sowieso, altijd als je het beleid van een arts niet snapt, gewoon doorvragen. Daar maken ze dan maar even tijd voor. Goedzo!

Twilight: succes vandaag... Ik zou ook samen gaan.

Ik heb wel eens een hele cyclus wat vage krampen gehad. Geen idee waarom het soms anders loopt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik elke dag een eisprong had haha! Het is na de menstruatie gewoon weer weggegaan. Maar wel vervelend voor je vakantie Rosalie! Ik hoop dat het bij een paar dagen blijft.

Hier is de menstruatie bijna over. De ovulatietesten voor over 2/3 weken liggen al klaar. Maar ik ga mijn gedachten zoveel mogelijk bij andere leuke dingen houden tot die tijd. Na de onzekerheid van een paar dagen laat ben ik er weer even klaar mee

Rosalie: zou je mijn NOD willen aanpassen naar 2 mei? (zal het wel ongeveer zijn)

Ik weet even niet wie het vroeg, maar die onregelmatige cyclus vind ik echt mega irritant. Het is zo lastig om de eisprong te vinden, ook de temperatuur schommelt erg. Maar daarnaast geeft het me ook onzekerheid. Wie weet is er wel iets aan de hand, PCOS ofzo. We hebben samen afgesproken dat we tot de zomer blijven proberen en dan naar de huisarts gaan. Ik zie echt op tegen de MMM en er zo intensief mee bezig zijn. Maar ergens blijft er een vaag gevoel hangen dat het nodig is, dat ik ergens een probleem heb. Maar dan denk ik weer aan de dochter van vrienden van mijn moeder. Die is na anderhalf jaar pas zwanger geworden, zonder hulp. Soms duurt het echt gewoon even.
Wat vervelend Pinguin! Foodsandbeats, hoe is het bij jou? Ik vind zelf die dagen voor mijn menstruatie altijd het meest spannend.

Groot gelijk dat je gaat bellen GettingEven. Ik heb zelf een paar jaar in de zorg gewerkt en weet daardoor dat het soms (helaas) echt nodig is om op je strepen te gaan staan. Zeker in grote ziekenhuizen mist soms het overzicht en iemand die even kijkt hoe alles verloopt.
Vanmorgen getest: was niks op te zien. Ik merkte onder de douche daarna dat ik vandaag toch echt ongesteld ben. Cyclus van 28 dagen deze keer, dus dat is netjes, maar dat gerommel van een paar dagen oud bloedverlies, dan weer stoppen enzo maakte me een beetje in de war.

Ik wist dat het een kleine kans was, we hebben maar twee keer seks gehad de laatste cyclus, wel rond de berekende eisprong. Maar het liep gewoon zo afgelopen maand, drukte en ziekte zijn niet bevorderlijk voor de romantiek.
Ah jammer Foodandbeats! Ik hoopte op iig 1 iemand met een positieve test. Wij lopen wel heel erg gelijk op mijn cyclus is ook 28 dagen.

Hoe klein de kans ook is, een kans blijft een kans. En heel eerlijk, zelfs zonder een mogelijke kans benut te hebben hoop je stiekem op een wonder die laatste paar dagen.

Mollebol; ik vroeg ernaar.. als je het zo uitlegt snap ik ook wel dat het vervelend is..

Mijn vriend wil dat ik naar de huisarts bel ... we zijn nu al zolang onderweg, 2 miskramen verder en we hebben allebei het gevoel dat we stil staan. Vnvnd nog even over hebben samen en dan misschien toch maar eens polsen. Al is het maar dat ik mijn bezorgdheid even kan bespreken..
Ahh jammer Foods, snap wel dat je erop hoopte.

Pinguin, jullie zijn een half jaartje langer dan ons bezig zie ik. Misschien wel goed om eens met de huisarts te gaan praten. Al kan die niet veel doen denk ik. Maar dan weet je in elk geval hoe het werkt als je wel meer onderzoek wilt laten doen. En je man kan vast zijn zaad laten testen, dat is niet zoveel moeite geloof ik. Ben je wel gewoon regelmatig?
Ahh Balen Foods!!

Hier was het onderzoek goed verlopen.

Ze hebben een inwendige echo gedaan, en met die eendenbek iets bekeken.

Vandaag ook bloed geprikt om te kijken voor chlamydia.

En dan moet ik op cyclusdag 3 en 21 ook bloed laten prikken.

Op 1 eierstok was iets te zien, maar dat was niets ernstigs. Iets van een gesprongen bloedvaatje en bloed wat er nu nog zit, maar dat was ook wel gunstig omdat er in ieder geval dus wel een eisprong was geweest. We hoefden ons in elk geval geen zorgen te maken.

Dus afwachten verder maar. Ik verwacht zondag ongesteld te worden, en bij die echo heeft ze niet iets gezegd dat er al iets in de baarmoeder zat. Dus ik ga er zelf maar vast van uit dat ik nu dus ook niet zwanger ben.

Ze gaf ook aan dat we nog geen 2 jaar bezig zijn, en dat het dus nog makkelijk spontaan kan komen.
Jammer pinquin en Foodsandbeats

Nu ook onderzoeken twilight. Hopelijk komt er niks geks uit de onderzoeken. Een vruchtje kan pas na 6 weken ofzo gezien worden dus alles kan nog, zwanger zijn is nog mogelijk deze maand

Hier is de pijn weer weg dus heb of van het weekend of gister de eisprong gehad (neig zelf meer naar het weekend ivm slijm). Nu dus weer op het wachtbankje. Geen zin meer vandaag dus we hopen maar dat we de vruchtbare dagen goed hebben benut. Morgen spullen inpakken, nog even werken en vrijdag vertrekken we. Tot volgende week en hoop dat er goed nieuws is al ik terug ben
Ach wat jammer Foods!

Twilight, fijn dat het onderzoek goed is verlopen, hopen dat het bloedprikken in de volgende cyclus niet nodig blijkt te zijn Ik sluit me aan bij Rosalie: ze had op dit moment ook nog niets kunnen zien in de baarmoeder, dat kan pas vanaf 5/6 weken (en dan pas later hartactie, eerst alleen nog het dooierzakje).

Veel plezier Rosalie!
Shit zeg foods..

Twilight, fijn dat het onderzoek goed ging

Hier nog rustig op het wachtbankje, nod is 5 april. Wel al allerlei pms verschijnselen dus heb weinig hoop
Oehhhh dan blijf ik nog even vrolijk op het wachtbankje zitten!!

Ik dacht die ziet dan allang wat! En na mijn rondje google, kwam ik er achter dat dat het zelfde staat als jullie zeggen.

Dus ik blijf zitten!
haha, lekker blijven zitten inderdaad. Grappig verhaal: ik heb een keer een echo gemaakt bij iemand die aangaf niet zwanger te zijn (maar wel bezig was met zwanger worden) en ineens zag ik wat in haar baarmoeder zitten. Ik nadenken en kijken, snapte niet goed wat het dan kon zijn. Zegt mijn collega: "is het niet gewoon een vruchtzakje?" Had ik er dus heel suf niet bij nagedacht dat mw gewoon zwanger kon zijn, in mijn hoofd paste dat niet in het scenario. Ik voelde me zoooo dom.

Net even een heftig momentje gehad. Mijn man vertelde dat een vriend van hem vader is geworden, en die hebben het kindje de naam gegeven die ik bij ons ook zo graag zou willen gebruiken. Ik gun deze mensen de zwangerschap en hun kindje heel erg, maar die naam kwam even binnen en maakte het ineens heel pijnlijk.
Lastig camomila. Wij hebben ook al wat namen maar tot nu toch nog niet gehoord gelukkig. Hopelijk zijn er nog meer namen die je mooi vind of kan je de naam een beetje aanpassen. Ach en wie weet misschien door de hormonen vind je straks een hele andere naam mooi

Maar snap het wel hoor het is niet eerlijk
Hee meiden,

Camomila, zo herkenbaar! Inmiddels hebben wij denk ik al 3 namen voorbij zien/ horen komen die wij ook ontzettend mooi vinden. Dan is het helemaal zo confronterend ook, zij hebben wel dat baby'tje met die naam, wij hebben niks. Maaaaar onze tijd komt! Blijven geloven & vertrouwen hebben.

Twilight; wat fijn dat alles fijn en soepel is gegaan. En dit zijn de eerste onderzoeken die je/ jullie laten doen?

Rosalie ik duim voor je! Je hebt je ei gewoon goed benut & nu breekt het wachten weer even aan, gelukkig heb je een goeie afleiding!

Ik heb wel een regelmatige cyclus, gelukkig! Op deze maand na dan. 26/27 dagen gemiddeld. En heb eigenlijk altijd op dag 14 eisprong. Begin 2 dagen ervoor met ovutesten soms maar een dag en dan meet ik 'm direct. Wel ben ik (nog steeds) heel angstig dat er toch iets mis is na mijn miskraam al kan dit haast niet denk ik? Heb na de laatste hele rare menstruaties, alsof ze niet goed op gang komen. Jullie hier ervaring mee ? & het ruikt best wel erg, dat had ik daarvoor eigenlijk nooit ...

Hoezo onzeker? Dinsdag heb ik een afspraak bij de huisarts.
Hopelijk kan de huisarts wat onzekerheid wegnemen!

Dit zijn bij ons de eerste stappen in het ziekenhuis inderdaad.

@Namen wij hadden 1 naam die we beiden heel mooi vinden. Heet er nu in de familie iemand zo. ..

@rosalie geniet van je tripje naar Rome
Ohh camomilla, erg he? Ik vond ook een naam erg mooi en toen noemde een goede vriendin haar bedrijfje zo. Dat is dan nog geen baby die je zelf had willen hebben. Maar ik kom zo graag tot dat punt dat ik iemands naam in kan pikken

Gettingeven: al contact gehad met het ziekenhuis?

Dames op het wachtbankje: wordt het al spannend?

Vanmorgen op mijn werk had een van de managers zijn dochtertje mee. Zo'n scheetje! Dank jou en dat soort peuter praat. Zijn vrouw is inmiddels zwanger van de tweede. Een andere collega ook zwanger van de tweede. Ik vind het soms best lastig om niet te denken aan dat ik ook wil, maar wel leuk al die kinderen in de groep. Het is maar een kleine groep en best wel hecht, dus kindervehalen delen is best grappig.
Bedankt voor de lieve reacties Maakt dat ik me toch iets minder aanstellerig voel

Wat vervelend Pinguinlove, ik kan me voorstellen dat dat je onzeker maakt. Hopelijk kan de huisarts je geruststellen.
Ik vind het ook heel herkenbaar hoor Camomila, maak me een klein beetje zorgen over de naam die mijn broer en schoonzus gaan kiezen over een maandje of 6... Denk ook dat het heel normaal is.

Pinguin, goed dat je naar de ha gaat met je vragen.. Vooral als het vreemd ruikt, better safe than sorry!

Mijn menstruatie is de laatste tijd erg licht, dat vind ik ook wel gek. Maar probeer me er geen zorgen over te maken.

Twilight, fijn dat het onderzoek goed gegaan is. En inderdaad; er is nog alles mogelijk in dit stadium! Het duurt wel even voor je met een echo iets kunt zien, zoals Camomila ook aangeeft.

Wat rot Foodandbeats, dat het niet gelukt is deze ronde. Ookal schat je de kans klein in, een kans is een kans en je blijft toch hopen.. Hebben jullie plannen om richting ha te gaan?

Florence, ondanks pms; duim voor je! Wie weet is het geen pms..

Hier: heb inderdaad met zh gebeld en ze waren heel begripvol. De assistente heeft het overlegd met de arts die de monitoring had gedaan en nu heb ik over 2 weken weer een afspraak met haar. Ik vermoed dat mijn progesteronwaarden inderdaad niet kloppen met goede eisprong en dat ik daar verder onderzoek naar krijg. Heel dubbel; enerzijds 'fijn' dat het iets is om aan te werken. Anderzijds, en dan moet ik ook maar niet googlen; het is niet altijd op te lossen.
Hallo dames, na tijdje meelezen ook maar account aangemaakt.

Wij zijn vanaf mei 2016 bezig met zwanger worden. Is er nog plekje vrij voor ik mezelf voorstel?
Yinthe: welkom!
Welkom Yinthe!

Hier voel ik nog niets.... Ben benieuwd naar zondag!
Super! Schrijft iedereen aan tabel nog actief mee?

Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen! Vind het wel fijn om zo mee te schrijven met 'lotgenoten'
De meesten in de tabel schrijven nog wel mee. Een paar heb ik al lange tijd hier niet gezien.

Het onderwerp klopt niet helemaal meer, een aantal (waaronder ik) zijn inmiddels wel al bij huisarts/ ziekenhuis/gyn geweest.

Lees anders de laatste paar pagina's even terug, kun je meteen zien wie er actief meeschrijven of niet.

Soms is het ook wel iets rustiger hier, maar soms is er gewoon ook even niets te melden.
Ja precies, nou prima hoor!

Dat had ik idd in de gaten, ik ben ook in het ZH geweest, dus dat klopt dan ook, Haha!

Nee, ik was bij gyn van de week, die zij helaas is er maar 1 kans per maand...anders werd er vast meer geschreven soms is het gewoon wachten...
Welkom Yinthe! Vertel je een beetje over jezelf?
Ja dat is goed! Ik heb net jullie verhalen gelezen, dus 'ken' jullie al beetje!

Ik ben 24 jaar, mijn man 31. Vanaf vorig jaar maart gestopt met de pil, vanaf mei serieus bezig.

Ben vorige maand bij de gyn geweest, inwendig onderzoek en zaadonderzoek. Was positief! Afgelopen week voortgang gesprek en gezien feit dat ik nog jong ben en er niks geks nu te zien is, wachten tot juni en dan eventueel schuim echo of HSC? Ik ken het beiden niet.

Dus dat gaan we nu maar afwachten. Merk nu alles is onderzoek globaal, het al rust geeft. Alleen ben ik in mijn hoofd er veel mee bezig. Vraag me altijd af of het fabel of feit is dat dat zwangerschap tegen kan houden.

Verder ga ik nog even terugbellen naar Z-H. Ze gaven aan als je onder 30% zit dAt ze dan direct starten met IUI bijv. Wij scoorden 45%. En die arts deed echt heel positief, alleen naderhand bedacht ik me dat ik dat weinig vind (kans zwangerschap binnen nu en een jaar).

Hij vulde allerlei dingen in (oa zaadonderzoek uitkomsten/mijn onderzoeken) en dan werd dit berekend. Hebben jullie dat ook gehad?

Dat was wel even genoeg voor nu, Haha!

Leuk dat ik mee kan schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven