Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Twilight: Nu is het klaar met het gesnoep! Hoppa! Jij kan dit! Je eetlijstje van vandaag is mooi :D

Nikki: Gelijk blijven is ook niet erg Ben er wel blij mee inderdaad dat het nu weer omlaag gaat.

Ik moet ook weer eens meten, maar durf niet zo goed haha.

Hamaika: Ik denk dat ik hetzelfde probleem had, grotendeels, en ook weer een stuk meer koolhydraten (ook al was het voornamelijk uit 'gezonde' producten) - Nu elke keer wat anders, en merk dat het toch ook werkt (of het sporten... maar iets werkt in ieder geval)

Je bent inderdaad bijna weer <78!!! Als jij voor <78 gaat, ga ik voor de <64

Suikerbroodje: Fijn zeg!

Oooh Karen! Hup, jij ook weer in het gareel. Hup hup!

Lady: Dat is inderdaad een goed plan Ben benieuwd wat je weegt morgen!!

Tailor: Haha ja erg is dat hè? Ik hou er wel van zelf - maar medestanders vinden is lastig haha. Ben ook altijd de bob, maar ik ga echt stappen om te dansen - dus vaak echt brak de dag erna. Trek hem dan meestal ook gewoon door (want ja, 4 uur thuis, dan nog douchen, vaak nog wat eten - fijn hè, diabetes - en dan is het vaak toch al half 6... en denk ik... ach, dan maar niet slapen :P)

Jua: Nee hoor, je geeft netjes je gewicht door en hebt laten weten waarom je minder actief bent, daar draait het om
Klopt Judith vind dit ook prima en dat was de rede om in de tabel te blijven om te zien dat het geen + zou worden . En wat er nog af gaat is mooi meegenomen!

ik voelde aan Mn broeken dat er cm af moesten zijn dus ik durfde te meten Haha
Nikki: Ja precies. Ik weet niet echt of ik het merk, of nou ja, ik merk het wel maar geloof het nog niet echt haha.

Oh... Haha. Vergeet ik helemaal gewoon mijn 'eigen post' te doen. Tsjonge...

Eetlijstje voor morgen:

O: weightcare muesli met ongezoete amandelmelk (gevraagd om het product te testen, voor insta, maar ben nog niet echt heel enthousiast)

T: 5 kip knakworst (over van het avond eten)

L: 6 bananenpoffertjes (hallo jumbo) + tussendoortje reep van weightcare

T: komkommer, tomaatjes, rookvlees

D: gemengde ijsbergsla, komkommer, tomaat, 2 eieren, beetje pindasaus, gepofte tarwewafel

T1: ongezoete soja yoghurt + ??

T2: eetlepel pindakaas

Ik wil de yoghurt eigenlijk proberen met de tomaatjes nadat ik die gezoet heb. Ik weet dat tomaatjes met zoetstof smaken als aardbeien, en vraag me af of dat dus in de yoghurt ook zo is..... Maar durf niet zo goed :(
Dank voor de bemoedigende woorden dat op een filmpje je dikker lijkt. Ik hoop het maar. Vandaag heb ik me redelijk gedragen. Zit rond de 1500 kcal. Dus best prima Ik ben benieuwd naar mijn gewicht morgen! Vrees toch wel meer dan die 82.. Naja we gaan het zien!

@ Judith: die bananenpoffers klinken wel lekker zeg! is het wat? die tomaatjes vind ik maar raar klinken eerlijk gezegd :P al geprobeerd? En stom he dat je dat verschil dan zelf niet ziet! terwijl het echt veel is. Ik zie dan het verschil tussen de 70 en 80 niet zo dus heeft ook wel voordelen haha.

@ Hamaika: ja tis inderdaad dan echt niet leuk. Mijn vriend zie je dan helemaal verliefd naar me kijken (ook wel weer heel leuk) terwijl ik dan alleen maar denk: jemig wat dik! Fijn dat je in elk geval niet meer constant aan je ex denkt maar dat heeft tijd nodig vrees ik....
Spannend zwaantje, ben benieuwd.

Ja ik vind de poffers wel lekker - ze zijn kant & klaar. Scheelt qua kcal en koolhydraten een hoop met de 'gewone' - maar gezond is het eigenlijk niet. 6 stuks (maar) zijn al 161kcal haha en alsnog een hoop koolhydraten (vooral suikers, wel uit fruit, maar toch). Maar ik vond ze binnen mijn macro's passen en had echt poffertjes zin (stomme is dat ik nog lowcarb proteine pannenkoeken in de vriezer heb, maar daar dan weer geen zin in had haha) Ik haal er 4 porties uit (1 zakje) en vries 3 vd 4 in (haha zelfbescherming)

Wat fijn dat je vriend je zo'n gevoel kan geven! That's love <3 hihi.

Het verschil tussen 81 en 64 zie ik zelf ook moeilijk, dat komt omdat je voor jezelf natuurlijk dagelijks afvalt en het verschil dus ook niet ziet t.o.v. mensen die je een tijd niet gezien hebben bijvoorbeeld. Ik heb die foto's echt nodig. Ik kleed me altijd goed (haha, arrogant) maar kon er met 75 ook super slank, alleen heel curvy, uit zien (ja, daar heb ik dan weer mazzel mee haha)

You're your own worst critic, zullen we maar zeggen.
@Tailor: Beste oké dan +0,2 kg! Zal toch wel blijven schommelen altijd maar als je je niet echt netjes hebt gehouden is dit prima toch?

@hamaika: Fijn dat je gister een goede dag op werk had! Ik kan helemaal begrijpen dat je je ergens heel leeg blijft voelen. Ze zeggen dat sporten je ook ‘gelukkiger’ maakt.. Misschien als afleiding en goede hulp voor het afvallen wat meer gaan sporten? Dat advies zou ik trouwens zelf ook moeten opvolgen hoor, haha!

@judith: Wooow hele nacht doorhalen? Haha ik ga meestal rond 8.00 slapen na stappen en dan slaap ik toch tot een uur of 13.00. Maar dan heb je ook wel een mega slecht ritme dus ook niet ideaal.

Die yoghurt met tomaatjes lijkt mij heel vies maar ik hou sowieso niet van rauwe tomaten. Kun je niet een keer een klein beetje proberen?

Mijn gewicht vanmorgen: 68,3 kg! Op zich tevreden mee, al heb ik dat vorige week ook al op de weegschaal gezien. Wil nu heel graag weer richting de 66 kg, dus deze week echt even serieus. Al ga ik dit weekend naar het gevreesde all-you-can-eat wokpaleis..

Lijstje vandaag:

O: 300 g skyr met noten

T: boterham kipfilet + sinaasappel

L: salade + 2 boterhammen rookvlees

T: boterham kipfilet

D: gevulde paprika (gehakt, ui, kaas) met zilvervliesrijst

T: rood fruit

En straks weer een half uur wandelen. Vanavond wil ik 1 of 2 workouts (15 min.) doen.
Ik dacht dat mijn plus misschien vocht was want ik heb wel zout gegeten van het weekend en niet veel bewogen en had ook hoofdpijn. Gisteren een ok dag gehad met eten en nog wezen wandelen in de avond. Vannacht niet kunnen slapen van de hoofdpijn en het niet lekker zijn. Ga ik vanochtend op de weegschaal weeg ik gewoon ineens 66,3 Dat is in totaal plus 2 kilo en ik heb echt geen 14000 kc verorberd de afgelopen twee weken. De eerste plus snap ik dan nog wel, de tweede niet. Baal er een beetje van want ik ging juist met goede moed weer starten.

Yoghurt met tomaten lijkt me echt smerig, ben benieuwd of het te eten is.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
@ Judith: klinkt toch wel lekker die poffers! En ja lief he

Vanmorgen woog ik 82,9. Ben er niet erg blij mee maar aan de andere kant: heb nu al zere voeten van het vocht. Vandaar maar ff geen soepje want al dat zout is niet zo goed. Wil morgen nog een keertje wegen om te kijken wat het verschil is. Eetlijstje voor vandaag:

- O: twee boterhammen met light Philadelphia en rauwe ham

- T: banaantje

- L: twee boterhammen met filet american en een gekookt eitje

- T: eierkoek met een beetje suiker

- D: geen idee. Uiteten met werk. Vorige keer heb ik me goed gedragen moet weer lukken.
Ik woog vanochtend 63,7 yay! Ik zet hem nog niet in de tabel, want geloof het niet echt haha.

Karen; staat je weegschaal stabiel/harde ondergrond? Zwaar gegeten gisteren, of laat? Maandelijkse periode?

Nogmaals voor mensen die in korte tijd veel aankomen (of veel afvallen) - meestal is dat grotendeels vocht, vet komt er niet zo hard aan!

Ik ga het proberen, de yoghurt met tomaat.

Als het zo ook als aardbei smaakt (en echt, dat doet het ;) ) dan moet dat in de yoghurt ook zo zijn - en als dat zo is.... ga ik een hoop geld besparen haha.
@zwaantje en @karen: Dat is echt niet allemaal vet! Daarom af en toe wegen om het verschil te zien. Kan je maaginhoud zijn en grotendeels vocht.

@Judith: Jeeeej! 0,7 verwijderd van je streefgewicht! Super goed! Denk je dat je dan tevreden bent of ga je misschien nog door?
@judith: wauw! Jaloeeeeers

@Karen: kijk inderdaad eens goed naar je weegschaal! En anders kunnen we elkaar een hand geven met alle schommelingen ;)

@blondelady: nee dat is wel zo maar zooo demotiverend. Morgen ga ik weer ff kijken denk ik!
Zwaantje en karen dat kan geen vet zijn! Mischien vocht? Of iets met de weegschaal?

Judith wauwwww dat moet een heerlijk gevoel zijn! En bijna bij je streefgewicht!

Mijn eetlijstje:

O: 2 crackers 1 hummus 1 zuivelspread en ham

T:-

L: tosti van proteinebrood 30+ kaas en ham

T: meloen

D: ovenschotel van courgette en mais met 30+ kaas/ knoflook wat kwark en boekweitmeel ( een soort taart)

T: bakje yoghurt met kaneel
Ik ga voor de 61 - met het idee dat je vaak dan weer 2 kilo aankomt en ik dus op 63 blijf hangen haha. Of gewoon kijken hoe het gaat met sporten e.d. Weet nog niet dus haha. Ik heb nu wel heel mooie jukbeenderen, dus ga voor de 63 denk ik, die waren toch een soort van weg bij 58 haha.

Moet wel strakker worden, dus toch blijven bewegen, maar vind het qua gewicht met 62/63 (wil daar tussen hangen) wel goed.

Nikki: Lekker lijstje
Wat ben je een hoop afgevallen Judith! Echt heel knap! Geeft goede moed
Hoe was de yoghurt Judith?

Mijn weegschaal staat altijd op precies dezelfde plek (stabiel, geeft ook meerdere keren hetzelfde aan) en batterijen laatst nog vervangen. Aan de weegschaal ligt het niet, dat weet ik haast zeker. Dus het is of vocht of gewoon teveel gegeten over een te lange periode waar ik nu 'gestraft' voor wordt. En ongesteld ben ik net geweest en meestal ben ik daarna lichter.

Ik zou ook wel rekening houden met 2 kilo erbij als je weer 'normaal' gaat eten en dat dus ook nog eerst afvallen. Of je moet echt heel beheerst kunnen opbouwen en ik kan dat dus niet, daarom schrijf ik weer mee... oeps.

Zijn jullie ook zo moe? Ik merk dat ik echt last heb van dat ene uurtje. Wel lekker gewandeld in de pauze en al op de helft van mijn stappen voor vandaag.

De aardbeien van de Lidl voor 1.29 euro waren trouwens prima te eten. Dacht dat er nog niet veel smaak aan zou zitten, maar prima te doen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Oh ik heb morgen afspraak bij de gyn. Ik probeer al 1,5 jaar zwanger te worden. En nu gaan ze kijken of er misschien iets is of niet. Kom er dus nu achter dat ik best ga snoepen als ik zenuwachtig ben......

Was het maar vast morgenavond, dan weet ik meer. En is er hopelijk gewoon niets aan de hand.
Zwaantje: Ja het is echt te doen!!

Karen: Balen :( Nou ja, nu maar weer goed er tegen aan dan! In principe eet ik wel gewoon 'normaal' dus ben daar niet zo heel bang voor verder. Maar ik weet nog niet helemaal wat ik wil haha.

Ik heb er ook echt last van, vooral rond deze tijd, wil eigenlijk gewoon naar bed nu, wat stom is, want het is pas 1800 in de wintertijd, maar ben echt kapot :( Ook sinds de wissel inderdaad.

Twilight: Spannend! Dat was toch ook de regen dat je met afvallen was begonnen?? Ik ga duimen voor je *knuf*

Wat betreft de tomaten in de yoghurt.... was echt lekker!!!

Ik had het niet verwacht, en heb bewust echt cherry tomaatjes meegenomen ipv de snoeptomaatjes (die zijn stugger dan de cherry tomaatjes), die door de helft een half uurtje met zoetstof laten staan, yoghurt erbij en heerlijk. Net aardbeitjes <3 (iets knapperiger, oké, dat wel, maar ik hou toch niet van van die zachte aardbeien haha)
Twilight spannend meis, ik duim mee voor goed nieuws morgen, Sterkte!

Judith wat een supernieuws meis. Ik zou inderdaad wel de komende dagen ff aankijken maar als het zo blijft is het wel enorm goed!

Karen wat balen zo een bizar getal. Wat ik ook soms heb is als ik 2 x vlak na elkaar weeg dat de tweede keer dan soms wel een halve kilo meer is. Vaag blijft dat. Ik zou het gewoon even aankijken de komende dagen, En ja moe vooral in de ochtend ja, het heetf toch echt wel effect dat uurtje inderdaad.

Zwaantje wat balen meis. Inderdaad morgen nog een keertje kijken. Dat kan toch bijna niet. Knuffel voor jou. Ja heeft zeker tijd nodig, van mijn ex. Vandaga heb ik het weer enorm moeilijk ermee. Het gaat de ene dag beter dan de andere, maar de laatste dagen weer minder goed. Heb gelukkig vrijdag wel weer een gesprek bij de Jellinek.

Blondelady ik vind een uur per dag 5 dagen per week wel genoeg sport haha. Ik zal het echt uit andere dingen moeten halen. Maar voorlopig gun ik mezelf gewoon echt de tijd. Een potje janken lucht ook vaak op en de zon helpt wel iets. Maar ik bne er nog lang niet doorheen.

Hier wel een goede eetweek denk ik, en ook qua sport. Maar we gaan het wel zien maandag. Koffie drink ik alleen nog in de ochtend, en 1 in de avond. Op het werk drink ik op de middag nu een paar glazen water. Ik merk wel echt verschil aan mijn huid al. Nu nog verschil op de schaal haha.
Oh Judith. Nooit gedacht dat dat lekker zou zijn, yoghurt met tomaat. Het klinkt niet zo lekker. Al at ik vroeger thuis mijn tomaat wel met suiker. Door de helft snijden, suiker op een schoteltje en dan steeds dippen en happen en dippen en happen. Leuke herinnering wel. Geen idee wanneer dat gestopt is. Nu eet ik tomaat eigenlijk altijd als iets hartigs, me peper en zout en ham op een boterham of zo.

Twilight, heel veel succes morgen! Spannend!

Ik ben ook moe, maar heb een flinke oorontsteking en slaap daardoor niet best. Nu snap ik wel dat kinderen daar zo van moeten huilen. Hoeveel calorieën zitten er in paracetamol en ibuprofen?

Ik heb het er met het mooie weer extra van genomen vanmiddag. Lekkere lange wandeling gemaakt, bijna 8.5km.
Oh Hamaika, we typten tegelijk. Wat vervelend dat het vandaag zo lastig voor je is. Is wel normaal, de ene dag minder fijn dan de andere dag, maar tis niet leuk.
Twilight sterkte morgen! Hopelijk terug naar huis met goed nieuws!

Oh Suikerbroodje dat moet zo pijnlijk zijn! De jongste hier is er net weer vanaf! Hele nachten met dr op de bank gezeten!

Judith klinkt heeeel vies Haha maar ik hou toch niet zo van tomaat alleen warm.

Hier gaat het ook wel goed hoor vandaag lekker een uur gelopen.
Iellll tomaat met yoghurt. Lijkt mij echt verschrikkelijk vies. Maar ja ik houd ook niet van rauwe tomaat.

Bedankt dames!

Nee ik wilde gewoon afvallen. En bij 80 kilo ben ik zelf al dik tevreden, want dan zie ik er echt slank uit. Nu alleen die 80 nog weer halen
We gaan er voor Hamaika! Doen we bij de meet rokjes dag ;) (extra motivatie)

Haha nou Suikerbroodje, ik had ook m'n twijfels hoor, maar tomaten werden 'vroegah' al gezien als de armelui's aardbeien (want goedkoop, maar met suiker/zoetstof smaakt het hetzelfde) - dus ik dacht waarom niet? 250gr aardbeien is hier 4,60 - 250gr cherry tomaatjes 1,58 - daarbij zijn de aardbeien vaak al overrijp, dus ook nog zonde want dan is de helft ook gewoon niet eetbaar haha.

Twilight pffff jij mag niet meepraten, jij lust überhaupt haast geen groenten ;)

Oh haha, dan heb ik je met iemand anders verward Maar die 80 kan jij ook halen, echt waar Ook die 75 is haalbaar. Knopje om en gaan.

Toch nog een half uur gehoepeld.

Weer verkouden, keelpijn en opgezette klieren - en koortsig. Ik word er knettergek van - ook dit is onderdeel van de fijne diabetes. Hiep hoi. ><

Vrijdag weer een afspraak in het ziekenhuis.

Morgen m'n wimpers. Of m'n wenkies. Haha ik moest 2 afspraken maken, maar weet niet wat ze eerst gaat doen (spannend!)
@twilight: heel veel sterkte morgen!

@judith: precies dat geeft die motivatie! Ik weet nog niet of ik die tomaatjes ga proberen hoor

Lijkt me toch wel heel apart. Balen dat je last hebt van je diabetes. Hoop dat ze iets voor je kunnen doen!

@hamaika: ja ik hoop het! Ik laat het morgen weten

Ik ben nu net klaar met werken en onderweg naar huis. Iets te veel koffie op want ik zit te stuiteren! Soms word ik daar een beetje naar van. Trekt zo wel weer weg denk ik. Was ff vergeten dat ik ook al cola light op had.
Goedemorgen! Ik woog vanmorgen 82,7. Maar het vocht is zeker nog niet weg... dus nog eventjes afwachten. Lijstje voor vandaag:

- O: twee boterhammen met Philadelphia light en rauwe ham

- T: banaantje

- L: twee boterhammen met Milner kaas en beker optimel

- T: eierkoek met beetje boter en suiker

- D: courgettesoep (zelf gemaakt) met een klein zalmwrapje. Misschien twee wrapjes want ik heb te weinig kcal haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven