Werk & Studie alle pijlers

Piercing en werk

29-03-2017 12:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan en mag je gezichtspiercing(vertical labrets) hebben als je in het zorg werkt/studeren?
Hebben wel, dragen tijdens het werk niet!

Dit vlgs de regels van de ziekenhuis hygiënist
Ik wil niet voor alle instellingen spreken, maar op de stageplaats van mijn dochter mag het niet.
Vaak niet. Ook retainers zie je echt wel, dus ze moeten gewoon volledig uit. Bij een tongpiercing die ver naar achteren is geplaatst kun je nog wel een doorzichtig staafje met doorzichtig balletje dragen, maar bij lippiercings is het onmogelijk om ze onzichtbaar te maken.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Nee, en ook geen sieraden.
Denk dat je dat het best kan vragen daar waar je wil werken/studeren
Oma (die vertical labrets moest googelen) spreekt: zoiets is toch ook alleen maar leuk voor jonge meiden? Als je eenmaal volwassen wordt en gaat werken, gaan die dingen toch wel uit.
quote:Muurhanger schreef op 29 maart 2017 @ 12:21:

Vaak niet. Ook retainers zie je echt wel, dus ze moeten gewoon volledig uit. Bij een tongpiercing die ver naar achteren is geplaatst kun je nog wel een doorzichtig staafje met doorzichtig balletje dragen, maar bij lippiercings is het onmogelijk om ze onzichtbaar te maken.Het gaat in de zorg niet om het zicht maar om de persoonlijke hygiëne. Ringen, armbanden, piercings mogen allemaal niet.
quote:Marana_ schreef op 29 maart 2017 @ 12:31:

[...]

Het gaat in de zorg niet om het zicht maar om de persoonlijke hygiëne. Ringen, armbanden, piercings mogen allemaal niet.Ja van sieraden wist ik dat, maar van piercings dacht ik dat het enkel uit esthetisch oogpunt was omdat je allerlei soorten mensen met verschillende normen en waarden behandelt. Weer wat geleerd
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Bij ons mag het wel maar ik werk in de gehandicapten zorg
Ja hoor, bij ons wel. Werk in een academisch ziekenhuis en heb ook gezichtpiercings. Het mag alleen niet in je handen, vanwege hygiëne. Van gezichtspiercings heb je geen last mbt hygiëne.
Eigenlijk is het wel hypocriet; oorbellen zijn ook piercings en daar hoor je niemand over. Maar een knopje in je neus of lip en ze staan op hun achterste benen. Maar om antwoord te geven op je vraag: bij het bejaardentehuis waar ik werk zag ik af en toe verpleegsters met piercings in het gezicht (en ook tunnels/plugs in de oren). Dus het verschilt per organisatie wat is toegestaan. Sieraden aan je handen/armen waren niet toegestaan (armbanden, ringen, etc)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven