Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
quote:NorthCape schreef op 29 maart 2017 @ 07:32:

Klinkt super fijn Toverspiegel, ik ga mij ook verdiepen in de mogelijkheden. Was jouw yoga alleen ontspannend of waren de oefeningen ook inspannend? Maw doet het ook goed voor je conditie?

Conditie niet echt. Kreeg het wel warm, want dat rekken en strekken was best intensief.

Ik zou het combineren met iets wat ook je hartslag nog een beetje omhoog brengt.

Wat leuk dat zoveel van ons al kennis hebben gemaakt met hun kindje door het te voelen! Ik blijf eigenlijk maar twijfelen of ik haar voel. Ik hoop rond de 20 weken echo wat overtuigender feedback te krijgen van wat er binnen zoal gebeurd.
Hallo meiden,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met jullie en met de mini's gaat! Ik lees af en toe nog stiekem mee, al is dat wel confronterend.

Hier bijna 3 weken na de bevalling en curretage. Helaas nog geen eisprong te bekennen

Hopelijk komt het allemaal snel weer opgang. Ben het wachten nu al beu.

Ben langerzamerhand weer begonnen met werken. Heb nog wel heel regelmatig baaldagen. Bijvoorbeeld gisteren en vandaag. Op zulke dagen blijft het maar door m'n hoofd spoken dat ik anders nu al 16 weken zwanger zou zijn geweest...

Ik probeer te focussen op de toekomst. Niet altijd makkelijk maar hopelijk gaat dat beter wanneer m'n cyclus weer opgang komt. Duimen dus dat het niet al te lang meer op zich laat wachten...

Jullie allemaal lekker genieten van de groeiende frummel in jullie buiken. Ik zal af en toe nog eens stiekem komen kijken hoe het met jullie allemaal gaat!
Wat lief dat je even een berichtje achterlaat, Noukske! Ik heb nog veel aan je gedacht Hopelijk komt je cyclus snel op gang en kun je het langzaamaan een beetje verwerken.

Toverspiegel, fijn dat de yoga goed was bevallen!

Wij hebben de babykamer, kinderwagen, maxi cosi en de kinderstoel besteld! Half mei wordt alles geleverd, met uitzondering van de kinderwagen. Die komt past in juli. De rest van de kleinere dingen komt nog wel, daar gaan we later nog een keer voor op pad.
Noukske, fijn weer wat van je te horen. Je verhaal heeft door m'n hoofd gespookt. Sterkte met de energie slurpende baaldagen! Hopelijk komt je cyclus weer snel op gang. Heel veel sterkte en fijn te lezen dat het al wat beter gaat.
Ik vroeg mij af, hebben jullie ook z'n moeite met optijd te komen? Sinds ik zwanger ben heb ik daar zoveel moeite mee om mijzelf te motiveren actie te ondernemen om weg te gaan.
lief dat je nog een berichtje stuurt noukske! hoop ook voor je dat snel je oude cyclus weer op gang komt. Dan kun je beginnen aan het nieuwe hoofdstuk.

@knotje: wat leuk dat je het kamertje al besteld hebt! Ook zo'n mooie mijlpaal.

Wij gaan binnenkort de box bij vrienden ophalen (die hadden hem geleend, en willen weer ruimte in hun huis ) En zij hebben ook de oude baby-bjorn wipper van ons. Dat vond ik echt by far het allerbeste baby-item. Ons zoontje leerde al snel hoe hij zichzelf kon 'wippen' en dat zorgde voor veel ontspanning.

@optijd komen: ik kan wel op tijd de deur uit... maar ik fiets wel heel langzaam. En dat vergeet ik steeds
Lovelynoukske ik herken je gevoel zo goed.... Dat lege gevoel... Je was zo ingesteld op het kleintje (in ons geval kleintjes) dat zou komen en opeens spat je droom uiteen... dat is zo wreed.

Ik hoop echt dat je cyclus snel weer op orde komt en dat je hopelijk snel een goede zwangerschap mag hebben... Ook dat zal niet altijd makkelijk zijn en ook heel spannend zijn. Hele dikke en lief dat je wat hebt laten horen
Lovelynoukske: Fijn dat je wat laat horen. En dapper dat je af en toe meeleest! Ik herken je gevoel heel goed, dali omschrijft het mooi. Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang komt!
En even in een nieuwe post: het gekriebel is hier nu overgegaan in heuse schopjes! Net voor het eerst aan de buitenkant gevoeld! En mijn buik groeit opeens enorm! Ben nu eindelijk overgestapt op de zwangerschapsbroek: mijn eigen broeken zaten tot gisteren nog lekker, maar nu knellen ze opeens. Ik lijk al minstens 24 weken zwanger met deze buik, echt bizar. Hebben anderen die voor een 2e/3e/4e keer zwanger zijn dat ook? Ik geneer me er bijna voor dat het nog 'maar' 18 weken is. Ga vanavond ergens heen waar nog niet iedereen het weet, nou... na vanavond dus wel.
Haha, Bloes! Tot gister nog je eigen broeken aan bij een tweede vind ik echt al een hele prestatie! Ik ben nu ruim 16 weken zwanger van de eerste en m'n eigen broeken heb ik volgens mij al vanaf week 10 of 11 niet meer aan, want ze zaten vanaf week 8 al niet meer fijn En ik heb ook al echt een buik alsof ik al over de helft ben. Van de zomer ben ik denk ik tonnetje rond en kan ik alleen nog maar waggelend vooruit komen denk ik. Maar ik ben er wel trots op hoor!
Ik doe met je mee knotje, ik heb er ook een hard hoofd in dat ik de zomer 'slank' door kom. Ik voel mij nu al een walvis

Ik hoop ook dat ik snel de baby voel. Ik begin mijn weer onzeker te voelen en dat wil ik niet. Voel mij gewoon niet zo oke, door alle organen die verplaatst zijn. Maar ook geestelijk, merk dat de miskraam er erg in hakt en volgende week is het drie jaar geleden dat mijn vader na een heftig ziekbed overleden is. Ik mis die man zo, wat had hij graag opa willen zijn! Hopelijk ga ik mij na volgende week wat beter en energieker voelen ander misschien maar eens hulp in schakelen.
Wat ontzettend verdrietig, Northcape! Kan me voorstellen dat het verdriet om je vader nu weer extra aanwezig is, nu er zoveel verandert in je leven. Jammer dat je hem nooit in de rol van opa van jouw kindje kan zien. Hou goed in de gaten hoe je je voelt en anders gewoon op zoek naar hulp gaan. Je hoeft het niet allemaal alleen te handelen he!
Verdrietig om te horen Northcape, van je vader. Hij is er in ieder geval in gedachten bij, maar wat had het leuk geweest als je dit met hem kon delen.

Ik merk ook flinke emotionele buien. Gisteren flink over mijn grenzen gegaan op het werk, en vind het moeilijk dat te relativeren. Ik denk ook dat ik langzaam wat spanning begin te krijgen voor de 20 weken echo, en dat alle emoties versterkt worden door de hormonen.

Mijn buik groeit sneller dan bij de eerste zwangerschap! vandaag voor het eerst opmerkingen dat je nu toch wel kon zien dat het een zwangerschapsbuik was en geen 'ongezonde leefstijl'. Heb gisteren bij zalando nog een broek besteld, verder doen mijn normale jurken het nog goed, ze zijn rekbaar genoeg om het in ieder geval tot week 30 uit te houden. Daarna zien we wel!

@knotje: ik zie het zo voor me: die trotse waggel, haha! Lekker loom straks in de zomer. Niets doen en alleen de buik laten groeien. Kijk er zo naar uit!
Lief dank jullie wel, na de miskraam dacht ik, ' nu heeft papa zijn eerste kleinkind' en deze nieuwe in mijn buik blijft hier!

Ik heb twee positie broeken waar ik elke dag aan heb. Zit zo fijn! Soms heb ik een jurkje aan maar ik vind de panty's niet heel fijn zitten. Hopelijk wordt het snel blote benen weer!
Ik voel de kleine nog helemaal niet. Nu 17,5 week. Ik ben benieuwd wanneer ik iets ga voelen. We zijn er wel uit met een naam :D jongensnaam hadden we maarja een meisjesnaam nog niet tot een week geleden.
Lovely Noukske, wat knap van je dat je nog een berichtje hier achterlaat en mee leest! Heel erg lief om weer iets van je te horen. Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter gaat voelen. Wat rot dat je cyclus nog op zich laat wachten. Helaas kan ik de tijd niet voor je door draaien. Maar hoop dat je weer snel zwanger mag zijn, heel veel sterkte!

Zo hier me zelf ook aangemeld voor yoga, helaas moet ik wachten tot dat ik mijn eerste lesje mag volgen, er staat een wachtlijst to juni(!).. phoe!

Heerlijk Knotje je hebt flink ingekocht! Gebruik gemaakt van de Prenatal mazzel dagen ;)? Vind je het niet lastig inkopen te doen nu je nog niet weet of het een jongetje of meisje is?

Wij kopen langzaam aan alles, kamertje en wandelwagen zijn al aangeschaft, en de eerste kleertjes zijn gekocht, maar wat is dat lastig zeg, leuke kleertjes kopen. (en stiekem schrik ik wel van de prijze hoor, wil je een beetje iets leuks kopen.. en je hebt zoveel nodig).

Buik:

Hier groeit m'n buik al wel aardig ik denk gewoon netjes, je ziet nu wel dat ik een zwanger buikje heb maar nog niet heel groot. Ik loop al wel een hele tijd in zwangerschaps kleding rond. Die broeken zaten echt al snel te strak.

NorthCape, he ba wat verdrietig.. sterkte deze periode, hij zal vanuit boven vast wel alles mee kunnen kijken en van jullie mooie gezinnetje genieten!
Qua kleertjes is het wel lastiger dat we het geslacht niet weten, want ik wil niet alleen maar wit/grijs/mint. Dus die kopen we niet zoveel van tevoren. Zodra het kindje er is, bestel ik wel het een en ander of stuur ik papa op pad. De rest willen we toch graag neutraal houden, dus daarvoor maakt het niks uit. En we hebben geen gebruik gemaakt van een mama mazzel dagen. We zijn bij een andere zaak geweest, zij hadden zelfs nog betere deals, dus ben tevreden!

Flowerzz, fijn dat jullie de naam hebben! Weer iets om af te strepen. Onze jongensnaam hebben we van de week weer veranderd haha. Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit komen. Meisjesnaam staat wel vast.
Ik heb vanochtend zoiets stoms gedaan. Het meest onvergefelijke eigenlijk wat je tegen een vrouw kan zeggen: Dat iemand zwanger is, terwijl dat dus niet zo blijkt te zijn

Kennelijk ben ik zo met mijn eigen buik bezig dat ik denk dat iedereen maar zwanger is. Sterker nog: ik zei "volgens mij ben jij zwangerder dan ik!" wat zoveel betekent dat haar buik dus dikker is dan mijn 17-weken grote bolletje. Ik schaam me kapot. Geen idee hoe je zo'n rot-situatie nog kan herstellen. (Sorry mevrouw. Hopelijk verzacht mijn schaamte een beetje de pijn. Of nog beter: hopelijk verstond je niet goed wat ik zei...)
Hahah Toverspiegel! Kende je die gene? Tja dat voel je je ven lullig en kan jezelf wel voor je kop slaan. Tja het is gebeurd. Schouders ophalen en weer verder.

Wij hebben ook nog geen gebruik gemaakt van de mm dagen van prenatal. Moet nog even goed kijken wat er in de aanbieding was maar niks wat we wilde aanschaffen volgens mij. We willen oa een trip trap stoel, bugaboo maar daar zat amper korting op.
Sommige dingen zijn echt duur inderdaad. Even wachten op leuke kortingsacties dan maar

Ik heb heel veel kleren van marktplaats voor echt heel weinig geld. Zitten hele leuke nog bijna nieuwe kleertjes bij.

Ik zit te kijken voor een babyfoon maar zie door de bomen het bos niet. Zoveel keus en met of zonder camera..
Northcape, tip voor de kinderstoel; babydump! Zij hebben tot en met morgen de beste deal die ze ooit hebben gehad, zei de man die ons hielp.

Wat vervelend, Toverspiegel! Kan me voorstellen dat je je schaamt, maar je bent ook maar een mens. En mensen maken fouten. Gewoon de hormonen de schuld geven!
Tnx knotje voor de tip!
quote:NorthCape schreef op 01 april 2017 @ 15:29:

Hahah Toverspiegel! Kende je die gene? Tja dat voel je je ven lullig en kan jezelf wel voor je kop slaan. Tja het is gebeurd. Schouders ophalen en weer verder.

.

Nee, kende haar niet, maar moest daarna nog wel 45 minuten met haar in een gymzaal doorbrengen. Best wel ongemakkelijk

Ohja, lees ineens iets wat wij ook nog moeten aanschaffen! Een Tripp Trapp stoel! Tnx dus voor de tip over Babydump, misschien toch gauw eens kijken (of is babydump die winkel die op zondag dicht is, en zelfs de website blokkeert?)
Dat scheelt dat je haar niet kende. Hopelijk hoef je niet elke week met haar 45 min in een gymzaal door te brengen.
Website is gewoon bereikbaar en morgen zijn ook de meeste filialen open. Het is echt de moeite waard, scheelt een paar tientjes op de originele prijs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven