Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Haha, ik had ook gekeken toen kwam er een jongen uit. Later goed gekeken naar waar ik op moest letten, haha. Ook een meisje! Ben benieuwd, wij zien het vandaag als hij/zij er goed voor ligt

En anders genieten we hopelijk van een mooi groeiend kindje
Als ik het goed heb dan klopt die bij mij ook!

Spannend BB87! Gaan jullie het geheim houden of gelijk delen met iedereen?
Toverspiegel, Tnx voor de tip! Had jever bier ook uit Duitsland dat dus niet weg te krijgen was. Ik vind het lastig om te bedenken wat lekker is om te drinken. Thuis drink ik bijna (nu al helemaal niet) nooit alcohol, alleen melk, koffie (nu niet, dat stinkt ), thee en water. Limonade en frisdrank heb ik nooit echt lekker gevonden. In de kroeg bier en in restaurants wijn. Het liefst had ik en glas melk besteld maar ja....

Volgens de Chinese kalender krijg ik ook een meisje. Morgen weer naar de verloskundige. Spannend!

Ik ben benieuwd wie de eerste jongen hier verwacht!
Ik heb wel op mijn werk ed verteld wat het wordt. Mijn moeder wil het niet weten dus aan haar vertel ik het niet

Soms wel lastig ja wat je moet drinken xD gelukkig lust ik alles nu wel weer. In het begin zo misselijk dat niks ging

Ik had pas radler bier uit zo'n zwangerbox. Heerlijk! :D

Succes BB87 spannend
quote:NorthCape schreef op 20 maart 2017 @ 09:12:

Toverspiegel, Tnx voor de tip! Had jever bier ook uit Duitsland dat dus niet weg te krijgen was. Ik vind het lastig om te bedenken wat lekker is om te drinken. Thuis drink ik bijna (nu al helemaal niet) nooit alcohol, alleen melk, koffie (nu niet, dat stinkt ), thee en water. Limonade en frisdrank heb ik nooit echt lekker gevonden. In de kroeg bier en in restaurants wijn. Het liefst had ik en glas melk besteld maar ja....

ohja, jever! nee, die vond ik ook niet zo lekker. Bavaria 0.0 is trouwens net zo vies.

Net weer echo gehad, kennelijk is elke controle met beeld. Mij hoor je niet klagen, het is echt heel leuk om te zien Ze lag wel een beetje stilletjes erbij. Ze is nu ook niet meer in zijn geheel in beeld te krijgen, leuk om te zien dat ze al zo groot wordt!

@bb87: ben benieuwd!
Ik heb ook even gekeken naar de Chinese kalender. Volgens die kalender is het frummeltje van ons ook een meisje! Dan ga ik uit van de leeftijd die ik heb op het moment van geboorte. Als ik kijk naar m'n leeftijd nu zou het een jongen zijn. Ben benieuwd! Haha! Nog maar 25 weken geduld

En wat leuk, Riverjoy, maar 2 maanden verschil! Hebben jullie al een naam? En denk je dat jullie daarin nog dezelfde smaak hebben of valt dat mee?

Bb, hopelijk hebben jullie een mooie echo vanavond! Ben benieuwd!
Fistik en Flowerzzz, vinden jullie het leuk in de tabel te komen? Als je dat wil graag even dik gedrukt jullie gegevens doorgeven, dan plaats ik jullie er binnenkort ook bij.

De tabel kleurt goed roze. hihi.. Ook wij krijgen een meisje zoals ik dacht, helemaal verliefd.. Heerlijk naar de echo kunnen turen fijn dat het zo goed gaat allemaal.

Knotje, klopt het dat jij het niet wilt weten ?

Hoe voelen jullie je nu eigenlijk, ik eigenlijk nog steeds flink misselijk met tijden. misschien wel een tikje minder dan ervoor, maar nog steeds om de dag wel een keer boven de pot, en moe ben ik ook behoorlijk. Dacht en hoopte dat het minder zou worden.. Maar helaas, nu doe ik wel weer een klein beetje meer dan voorheen, misschien dat dat ook wel verschil maakt, ik weet het niet.
Wat leuk, Bb! Echt een meisjesclubje zo! Super leuk Hoe reageerde je vriend?

Klopt, voor ons blijft het een verrassing tot de geboorte. Als je tijd hebt, mag je 'onbekend' wel veranderen in 'verrassing' in de tabel.

Ik voel me best goed. Ben sowieso niet echt misselijk geweest, dus dat scheelt. Wel heel vervelend dat jij nog steeds zo veel last ervan hebt, Bb! Het enige wat ik merk is dat m'n buik echt begint te veranderen en ik denk iets van bandenpijn ofzo, soort trekkend gevoel in m'n onderbuik, soms ook een soort van steekjes. En m'n onderbuik is ook al echt hard. Bij de controle vorige week zei de verloskundige ook dat m'n baarmoeder vrij hoog lag, niets om me nu al zorgen om te maken, maar ze houden het wel in de gaten. Op m'n werk probeer ik ook al op te letten met niet te veel tillen en bukken. Soms wel lastig als het speelgoed overal ligt en opgeruimd moet worden of als een kindje verdrietig is en even wil knuffelen. Maar ik vind m'n weg wel daarin.
Ah wat leuk bb! Welkom bij de meiden club haha! Fijn dat jullie zo genoten hebben bij de echo!

Wat naar dat je nog steeds misselijk bent!

Ik moet zeggen dat ik echt niet mag klagen. Ik ben tussen de 9 en 14 weken echt onwijs vermoeid en futloos geweest. Maar op dat na heb ik zo goed als geen kwaaltjes. Ook nu voel ik me heel goed. Begin weer mijn energie terug te krijgen. Wel af en toe wat last van mijn buik maar (beetje zeurderig of gespannen gevoel) maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Dus ik hoop dat dat zo mag blijven!

Komende vrijdag heb ik de eerste bijeenkomst van die centering pregnancy bij de verloskundige. En dan dus ook weer controle en hartje luisteren.. Ben heel erg benieuwd hoe die manier van begeleiding tijdens de zwangerschap zal zijn!
Hoi. Ik ben in de begin tot ongeveer week 10 wel erg misselijk geweest met veel spugen maar dat is gelukkig over. Af en toe nog wat misselijk.

Ik wil er wel graag bij in de tabel

Flowerzzz 29 jaar 1e kindje 4 september uitgerekend meisje 20 april 20weken echo
Ik wil er ook wel bij in de tabel:

30 jaar, 2e kind, 10 sept uitgerekend, 27 mrt 16 weken echo
Net het hartje gehoord

Mag ik ook in de tabel?

31/31 1e kind 15 sept uitgerekend, 2 mei 20 weken echo
Natuurlijk, helemaal over het hoofd gezien dat jij er nog niet in stond! Mis ik nog iemand?

Mooi is dat he! Echo's en het hartje horen, morgen mogen wij weer naar de verloskundige en horen we het hartje ook weer
quote:Bb87 schreef op 21 maart 2017 @ 17:58:

Mooi is dat he! Echo's en het hartje horen, morgen mogen wij weer naar de verloskundige en horen we het hartje ook weer

Precies, bijna jammer dat er tussendoor nog gewerkt moet worden, dat leidt ontzettend af van dat zwanger-zijn

Leuk trouwens dat jullie nu ook het geslacht weten! een meisje!
Tnx bb!

haha zo jammer he Toverspiegel!

Moest bij de vk meteen vragen beantwoorden over waar ik wil bevallen en of ik borstvoeding wil geven etc. M'n vriend denkt dat we geen maxi cosi nodig hebben omdat we geen auto hebben en eigenlijk ook nooit autorijden. Maar dit is verplicht volgens de vk, ze vroeg hoe we anders van het zh naar huis willen komen. Vriendlief 'lopend', het parkeerdek is bijna verder lopen dan ons huis.
Haha Northcape, dan heb je voor dat stukje inderdaad zeker geen maxi cosi nodig! Wonen jullie midden in de stad? En een maxi cosi is altijd nog zo aangeschaft als het wel nodig mocht zijn toch?
quote:NorthCape schreef op 21 maart 2017 @ 18:48:

Tnx bb!

haha zo jammer he Toverspiegel!

Moest bij de vk meteen vragen beantwoorden over waar ik wil bevallen en of ik borstvoeding wil geven etc. M'n vriend denkt dat we geen maxi cosi nodig hebben omdat we geen auto hebben en eigenlijk ook nooit autorijden. Maar dit is verplicht volgens de vk, ze vroeg hoe we anders van het zh naar huis willen komen. Vriendlief 'lopend', het parkeerdek is bijna verder lopen dan ons huis.

haha, Lekkere praktische houding van je vriend! In dat geval kun je idd net zo goed een kinderwagen meenemen ipv een maxicosi.

Ik hoop alleen dat jíj ook zover kunt lopen. Ik haalde vlak na mn bevalling de deur van de verloskamer, en stapte daar in een rolstoel van het ziekenhuis. Maar misschien valt het mee, en ben je minder beurs...

Uiteindelijk moest ik naar 3 hoog, en dat lukte prima. Alleen heel, heel langzaam. Gewoon de tijd nemen dus, dan kom je vanzelf thuis
Lekker NorthVape, zo dicht bij het ziekenhuis.

En wat leuk de geslachtsecho's! Nog steeds allemaal meisjes, benieuwd hoe lang dat nog duurt.

Wij hebben vandaag de 16 weken echo gehad in het AMC. Alles zag er goed uit! Ze kon alleen het hartje niet goed zien omdat ze niet goed lag. De rest wel, niertjes, blaasje, maagje, hersens dus wij waren weet dolgelukkig!

Vanmiddag zijn we bij de Prenatal en Babypark geweest. Heel veel kinderwagens uitgeprobeerd en autostoeltjes en kamertjes bekeken, was heel leuk! We denken dat het de Bugaboo kinderwagen wordt. Die vonden we het mooist en meest praktisch. We willen er. Personal shopper nemen bij de Prenatal en dan alles in een keer kopen. Dan krijg je veel korting (20% bij besteding van € 2.000). De korting is helaas niet contant maar op een pas. Iemand daar ervaring mee?
We wonen in de stad, op 200 meter van de ingang waar volgens mij de verloskunde zit.

Zal vast niet ongeschonden uit de stijd te komen, vorige keer ook naar huis gelopen na mijn miskraam, half uur over gedaan, stapje voor stapje

De heenweg naar het zh was ook met de ambulance, omdat de huisarts die gebeld had. Misschien is een mc geen overbodig ding wellicht kunnen we die van iemand lenen.
Hi allemaal,

Wat is er weer ontzettend veel geschreven zeg! Leuk hoor.

Bij ons weet inmiddels iedereen het wel zo een beetje. Op m'n werk reageerde ze positiever als verwacht. Ik zei gewoon tegen m'n baas: Ik heb een nieuwtje dat jij waarschijnlijk niet zo leuk zal vinden maar wij wel. Hij lachte als een boer met kiespijn haha maar vond het voor ons wel leuk.

Wel krijgen we van veel mensen de vraag is het gepland/gewenst? Ik vind dat zo brutaal! Zou dat zelf nooit vragen, zeker omdat bijna iedereen wel weet dat we een tweeling hebben verloren met bijna 22 weken zwangerschap :(

Mamsan leuk om te gaan shoppen! Ik heb geen ervaring met de personal shopper van Prenatal. Ik vind het zelf altijd wel leuk om de winkels af te struinen en ook overal prijzen te vergelijk hihi.

Jullie al een idee over borstvoeding/kv? Na 3 keer borstvoeding waarvan het de eerste en laatste keer niet lekker liep heb ik besloten deze keer meteen aan de kunstvoeding te beginnen. Hoewel ik ben een weegschaal dus m'n gedachten kunnen nog omslaan haha

Kraamzorg is geregeld. Ik weet nu beter dat de vorige keer wat ik wil en zal het ook bij de intake kenbaar maken. De vorige keer had ik 2 verschillende vrouwen. 1 hele rustige maar echt aanjakker en lief voor de andere kids. De andere kletste de hele dag en keek niet naar de andere 2 om. Gek werd ik van dat aanwezige kon er ook echt niet bij rusten. Ik ben dan helaas niet zo dat ik zo iemand weg stuur maar het heeft wel een beetje de kraamperiode verpest. Ze moest ook werken terwijl ze eigenlijk vrij hoorde te zijn en dat heb ik hele dagen moeten aanhoren

Ik heb vrijdag weer een echo en ben zo zenuwachtig...zo bang dat het hartje opeens niet meer klopt brrrr echt nachtmerries van
Dali wat fijn dat ze op je werk toch goed reageerden! Dat maakt het wel wat makkelijker.

Kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de VK na wat jij hebt meegemaakt. Iedereen is volgens mij zenuwachtig on te gaan, laat staan als je zoiets hebt meegemaakt.

Ik hoef ook niet zo nodig een personal shopper hoor. Ben bang dat er heel veel wordt aangesmeerd of vooral dure spullen. Moet zorgen dat ik stevig in mijn schoenen sta Maar zonder personal shopper krijg je die korting van 20% niet. Ik heb al veel vergeleken en met die korting kom ik bij Prenatal het goedkoopst uit.

En met een kamertje, kinderwagen, autostoel, badje, flessen, voedingskussen, babyfoon, kruiken, kleertjes etc. ben ik zo op € 2000 denk ik dus dan is het wel de moeite waard. Als je voor 1000 koopt krijg je 10% en 1500 krijg je 15% misschien voor anderen ook leuk om te weten.
Kijk dan is het helemaal de moeite waard!

Ook trouwens een tip prenatal heeft vaak begin april ergens de mama mazzeldagen en de kortingen lopen dan op tot 40%

I love korting hihi
Even snel tussendoor, dat is zeker een mooie tip!
Dali, wat fijn dat ze op je werk toch positief waren! Geeft toch wel een fijn gevoel denk ik!

Wat raar dat je die vragen krijgt, zeker gezien jullie geschiedenis! Dat is niet leuk! Ik heb van één iemand die vraag gehad, een ouder op m'n werk, vond ik ook niet zo gepast. Maar ik maakte er voor mezelf maar van dat ze me zo jong eruit vindt zien, dus misschien wist ze niet dat ik al oud genoeg ben om moeder te worden

Kan me voorstellen dat je extra zenuwachtig bent na wat jullie hebben meegemaakt, Dali! Maar er is een veel grotere kans dat het nu wel allemaal goed gaat. Hopelijk ben je weer een beetje gerustgesteld als je vrijdag jullie meisje weer hebt gezien!

Qua borstvoeding/flesvoeding, ik ben eerlijk gezegd heel erg aan het twijfelen. Ik weet niet of borstvoeding bij mij past. Geen idee waarom, maar ik heb niet zo'n sterk gevoel van dat moet ik doen. Voor nu neig ik naar wel proberen, maar vooral niet forceren en lukt het niet, dan gauw over op de fles. Maar goed, ik wacht het denk ik gewoon af en laat het dan op me af komen. Vriend staat hoe dan ook achter mijn beslissing, dus dat is fijn.
Bij mij beginnen mensen nu aan mn buik te zitten haha. Deze week al 2x op mn werk 2 collega's. Bij jullie ook?

Mn buikje begint nu wel te groeien :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven