Wonen in Apeldoorn

30-03-2017 22:20 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

De kans is aanwezig dat ik binnenkort in Apeldoorn werk vind. Ik weet alleen helemaal niets van de stad. Mijn partner en ik wonen nu in Groningen: een erg bruisende stad. We zijn bang dat Apeldoorn echt heel erg saai is... Onze vraag is of Apeldoorn leuk wonen is, saai is, bruisend is, of er veel dingen te doen zijn, et cetera. We horen graag wat verhalen!

Onze tweede vraag is of het reizen met de trein of auto vanaf Utrecht naar Apeldoorn dagelijks goed te doen is.
Ik heb er lang gewoond, maar het is zeker geen bruisende stad. Een gemoedelijk groot dorp (met ook wel slechtere wijken). Je vindt er zo goed als alles, maar echt leuk uitgaan kun je er niet. Het ligt er maar net aan waar je van houdt. Ik mis bijvoorbeeld de omgeving ontzettend, maar Apeldoorn zelf niet. (ik woon nu trouwens in Utrecht, aanrader )
@FCBaloputdak

Ik weet niet waar je gaat werken, maar een aantal grote werkgevers in Apeldoorn zetten in op ' thuiswerken' .

Amersfoort is ook een leuke stad.

Deventer is een stuk goedkoper dan Apeldoorn.
Zo te lezen zijn jullie nog vrij jong. Dan zou ik nog even wachten en inderdaad lekker in Utrecht gaan wonen. Superleuke stad en op een gegeven moment ga ja vanzelf snakken naar meer rust, ruimte en groen. Of niet en dat is dan ook ok.

Kortom, als het enige argument reistijd is, zou ik het niet doen. Je hoeft deze kant op echt niet te staan in de trein, zeker niet als je het een beetje slim aanpakt.
Kijk eens naar wat Apeldoorn stemde. Dan kan je zien hoe christelijk er gestemd is. En welke wijken 'afwijkend' stemden.
Ik zou Arnhem of Deventer overwegen, al is Arnhem nog best een endje. Ik zou liever voor je eerste baan wat dichter bij je werk gaan wonen denk ik. Deventer is een kwartier rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven