Denigrerend taalgebruik

28-01-2009 09:14 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een topic over de pogingen van GeenStijl om een nieuwe televisiezender op te zetten, stelde ik dat ik een link niet wilde plaatsen omdat ik die 'vrouwonvriendelijk' en 'gewelddadig' vond. Dat kwam mij op de volgende reactie te staan:

'Ben je er al uit waarom jij voor vrouwen bepaalt wat vrouwonvriendelijk is en wat niet? Snap je hoe neerbuigend dat is?'

En na wat heen-en-weer schrijven kwam er uit andere hoek de volgende vermaning:

'Dig moet niet zo happen, en jaap lekker laten neerbuigen tot ie met zn neusvleugels zn schoenen kan poetsen.'

Hoezo is het 'neerbuigend' als je van mening bent dat iets een bepaalde groep, of een individu, kan kwetsen, en je daarmee rekening houdt?
Jaap, het maakt werkelijk niet uit in welke context het is gezegd. Ik heb je trouwens voorafgaand niet verrot gescholden of iets dergelijks. Ik begrijp gewoon niet dat je niet eens een mager "dat had ik niet moeten zeggen" eruit kunt persen.

En ik ben niet zo beinvloedbaar, hoor.

Ik ga niet dood trouwens zonder een rectificatie, maar ik blijf het gewoon achterlijk vinden. Da's m'n goed recht.
quote:Digitalis schreef op 28 januari 2009 @ 22:50:

Jaap, het maakt werkelijk niet uit in welke context het is gezegd. Ik heb je trouwens voorafgaand niet verrot gescholden of iets dergelijks. Ik begrijp gewoon niet dat je niet eens een mager "dat had ik niet moeten zeggen" eruit kunt persen.

En ik ben niet zo beinvloedbaar, hoor.

Ik ga niet dood trouwens zonder een rectificatie, maar ik blijf het gewoon achterlijk vinden. Da's m'n goed recht.Jouw goed recht, net wat je zegt. En daarmee draaien we de bladzij om, want elke letter die er verder nog aan wordt gewijd lokt alleen maar een nieuwe confrontatie uit.
"Sorry seems to be the hardest word"
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
.
quote:jaap schreef op 28 januari 2009 @ 21:28:

[...]

Misschien toch even de héle discussie lezen, om te weten hoe Frits er in zit. Ik hoop van ganser harte dat de aandacht nu niet verschuift naar een andere forummer. Want dan werkt het niet. Vrede is vrede.

Ik vind Frits haske lief (kom hier dan klem ik je in wurgreep aan mijn boezem! ) en het ging me er niet om de aandacht te verschuiven. Alleen valt het me hier regelmatig op dat er harde woorden gebruikt worden en dat die eer niet geretourneerd mag worden. Toch vaak actie-reactie. Dat pleit niemand vrij maar dat gedoe met die balken, daar moet ik dan even om grinniken. Vaak zit ie ook in het oog van de ander .

Er zijn overal van die gezellige topics. Het is dat ik er de laatste dagen over struikel, normaal valt het me niet zo op.
quote:RosieRo schreef op 28 januari 2009 @ 21:29:

zeg, als je toch alle reacties langsloopt, misschien kom je een vraagje van me tegen dat nog op antwoord wacht..Je valt in herhalingen schat en daar hebben jij en ik geen patent op....
quote:Feliciaatje schreef op 28 januari 2009 @ 19:00:

[...]

Niet teveel zout he?

En klinkt fijn, zo'n verdraagzaam jaar. Maar ik denk dat er nog genoeg ergernissen gaan komen, hoort erbij .Ja, dat klonk wel erg zoetsappig. Maar dat eindeloze gekift, het zou fijn zijn als dat wat minder werd. Niet dat ik enige illusie koester op dat gebied.
quote:Feliciaatje schreef op 29 januari 2009 @ 01:32:

[...]

Ik vind Frits haske lief (kom hier dan klem ik je in wurgreep aan mijn boezem! ) en het ging me er niet om de aandacht te verschuiven. Alleen valt het me hier regelmatig op dat er harde woorden gebruikt worden en dat die eer niet geretourneerd mag worden. Toch vaak actie-reactie. Dat pleit niemand vrij maar dat gedoe met die balken, daar moet ik dan even om grinniken. Vaak zit ie ook in het oog van de ander .

Er zijn overal van die gezellige topics. Het is dat ik er de laatste dagen over struikel, normaal valt het me niet zo op.Oh, deze had ik nog niet gezien. Kom maar op met die boezem van je. En Jaap, u riep mij?
quote:FritsvanEgters schreef op 29 januari 2009 @ 10:16:

(..)En Jaap, u riep mij?Nee hoor meneer Frits.
quote:eleonora schreef op 29 januari 2009 @ 08:20:

[...]

Je valt in herhalingen schat en daar hebben jij en ik geen patent op.... Nee, maar ik voel me net meneer van Dalen onderhand (die van de wiskundeles, die altoos maar op antwoorden wachtte..)
quote:jaap schreef op 29 januari 2009 @ 10:18:

[...]

Nee hoor meneer Frits. Oooh, dan is het goed.
'Meneer Frits' is trouwens de titel van een verhaal van Heere Heeresma.
quote:IlikeFormentera schreef op 29 januari 2009 @ 01:16:

Ik sta helemaal perplex ! De man die zichzelf moedig vindt, ontbreekt het aan ballen om karakter te tonen....

inderdaad.

Te laf om vragen te beantwoorden, te laf om te erkennen dat hij misschien wel de consternatie een beetje aan zichzelf te danken heeft, te laf om zich te verontschuldigen voor nare opmerkingen, te laf om eerlijk zichzelf eens onder de loep te nemen.

Bah. Lafheid vind ik een misselijke eigenschap en het valt me tegen van jaap.

Meneer van Dalen wacht nog steeds op antwoord maar weet genoeg. :puke:
quote:jaap schreef op 28 januari 2009 @ 22:58:

[...]

Jouw goed recht, net wat je zegt. En daarmee draaien we de bladzij om, want elke letter die er verder nog aan wordt gewijd lokt alleen maar een nieuwe confrontatie uit.Als je niet zo'n lafbek was, was dit hele idiote 'ik wil aandacht' reltopic niet nodig.
quote:Margaretha2 schreef op 28 januari 2009 @ 12:42:

[...]

He-le-maal mee eens. Jaap is één van mijn favoriete forummers, is altijd respectvol, doet in elk geval duidelijk zijn best dat te zijn, en ik vind het superzeikerig als er dan wordt gezocht naar iets wat hij zegt en óók op een vervelende manier opgevat zou kunnen worden eventueel en hem dan daar op aan te spreken.

Beetje welwillend lezen hoor!!!!!!!!!!!!!!

ps Er wordt zoveel gebitcht en gescholden, waarom dan boven op iemand duiken die overduidelijk zijn best doet dat níet te doen om te kijken of je ergens misschien door op je teentjes getrapt zou kunnen zijn eventueel. Blegh.Ook he-le-maal mee eens. Kom er speciaal voor terug naar het forum. Vind Jaap een zeer gedegen, correcte forummer die aantoonbaar de moeite neemt om zijn argumenten uiteen te zetten en in te gaan op de grondslag van tegenargumenten en waarom die wel of niet hout snijden. Wat mij betreft is Jaap een aanwinst voor het forum waar ik veel van heb geleerd.
Heb jij ergens een werkend mailadres, Jaap?
Jaap is één van mijn favorieten. Correct, helder en eerlijk.

En privé heeft ie me onlangs ook goede adviezen gegeven.

Als ik al niet verliefd was, zou ik willen trouwen met Jaap.

Jaap, alles is weer goedgekomen!

Ik doe je even mailen wat er allemaal gebeurd is.
Geen bijzonderheden
quote:FritsvanEgters schreef op 29 januari 2009 @ 10:24:

'Meneer Frits' is trouwens de titel van een verhaal van Heere Heeresma.

Ja. Was 'in the sixties' een favoriete schrijver van Middelbare scholieren. Ik weet niet hoe de vlag er nu bij hangt voor Heeresma.

'Meneer Frits' was ook ooit de directeur van Philips.
quote:RosieRo schreef op 29 januari 2009 @ 10:26:

Als je niet zo'n lafbek was, was dit hele idiote 'ik wil aandacht' reltopic niet nodig.Je hebt antwoord gekregen op je vragen, maar je blíjft drammen en beledigen. Moet je niet doen. Reageer eens op een antwoord.
quote:geve schreef op 29 januari 2009 @ 11:00:

Heb jij ergens een werkend mailadres, Jaap?

Ja.

onderweg66@hotmail.com
quote:yasmijn schreef op 29 januari 2009 @ 11:40:

Ik doe je even mailen wat er allemaal gebeurd is.Klinkt goed Yasmijn! Ik ben blij voor je!
Thanks!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn wrote on 29 January 2009 @ 11:40:

Ik doe je even mailen wat er allemaal gebeurd is.(Even off-topic inbreken.) Huh? Dat is toch niet altijd zo geweest, hè? Of heb ik nu de verkeerde Yasmijn voor. Anyway, ik ben heel blij voor jullie. Wie weet leidt een en ander toch nog eens tot een heusch forumhuwelijk, eauit!...
quote:Ligeia schreef op 29 januari 2009 @ 12:43:

(Even off-topic inbreken.) Huh? Dat is toch niet altijd zo geweest, hè? Of heb ik nu de verkeerde Yasmijn voor. Anyway, ik ben heel blij voor jullie. Wie weet leidt een en ander toch nog eens tot een heusch forumhuwelijk, eauit!... Dat heb je goed gezien Ligeia, dat het niet altijd zo was. Maar ik ben gelukkig getrouwd, en Yasmijn heeft een ander, begrijp ik. Dus dat laatste gaat niet gebeuren.
Lig, je leest niet goed!

Lé-zen!

O en er bestaat maar één Yasmijn.

Gheghegheghe.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven