Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Voorgaand deel 6
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 31 maart 2017 @ 23:06:

[...]

Bedankt mats. Het is inderdaad lastig. Als ik er mee bezig ben denk ik juist na over regelen van dates, alle appjes tussendoor, de afloop, en als ik er zoals laatst eens niet mee bezig ben knaagt er achteraf ook weer een gevoel dat als ik niks doe er ook nooit wat gaat komen... Het zijn vooral de momenten zoals nu, de slome alleenstaande vrijdagavonden, dat ik echt denk: ik heb echt al duizend van zulke avonden beleefd in mijn uppie, wanneer komt die 1001ste keer dat ik hem eens niet alleen doorbreng? En dan versterkt zo'n gevoel dat je forever in de friendzone zit, dat de mensen die jij leuk vindt jou niet leuk vinden etc. het alleen maar. Gelukkig de komende tijd wel veel afleiding van andere zaken dus daarom ook niet heel actief meer op de apps/sites.

Ja, die vrijdagavonden zouden ze moeten afschaffen

Maar wat betreft die friendzone waar je volgens jezelf inzit, daar kun je best uitkomen hoor. Zoals met die friend die even kwam buurten. Als hij zegt, ik moet zo nog door dus even snel, zou je ook kunnen zeggen, oh jammer, ik had net uitgebreid geschoren :racepalm:

Of natuurlijk iets minder duidelijk, maar hinten op iets meer is niks mis mee volgens mij. Ik probeer er meestal wel een keer een dubbelzinnige opmerking in te gooien en te zien hoe er op gereageerd wordt. Soms werkt dat averechts en is de match opgeheven, maar soms wordt er best leuk op gereageerd.

Voor iedereen anders natuurlijk.
Wees meester en vormgever van jezelf
@ Lola: Ik ken dat gevoel hoor. Ik denk zelf altijd maar dat het gewoon best zeldzaam is om een klik te hebben met iemand en al helemaal een diepere connectie en dat je dan ook nog matcht op verwachtingen, levensstijl etc..

En daarnaast is het ook zo dat we allemaal mensen afwijzen dus het is niet zo dat je niet samen zou kunnen zijn als je dat zou willen, je bent gewoon kritisch en daar is niks mis mee.

Voor degenen die vandaag een date hebben: Veel plezier.

Ik hoop dat ik even het advies mag vragen aan de daters met meer ervaring.

Man waarmee ik een leuke klik had op de 'even een drankje doen' date wil inmiddels op dubbeldate.

Inmiddels wil mijn vrijgezelle vriendin best mee, maar twijfel ik zelf. Wat moet ik hier nu mee?

edit: aangepast wegens wel erg herkenbaar.
Double date op een tweede date??? Zou voor mij een nope zijn. Maar als jij je er goed bij voelt kan het wel natuurlijk.
Eh.. nee, daar zou ik niet mee instemmen. En hoezo 'Rustig opbouwen?'... Wat heeft die vriend daar mee te maken.

Haha Rooom, zulke flauwe berichtjes krijg ik eigenlijk nooit nee. En als ze beginnen met 'wat heb jij mooie ogen' 'wat zie er lekker uit' of iets in die trant dan ben ik er ook al klaar mee. Dan liever iemand die alleen 'hoi' zegt.
Net mijn date voor vandaag gecancelled. Mijn griekse student stuurde een appje of ik vanavond wou afspreken dus dan is de keuze snel gemaakt
Elfquest: mijn eerste ingeving is dat er al zoveel mensen betrokken zijn bij deze match: jij, je date, zijn ex, zijn kinderen (laatste zijn er natuurlijk niet echt bij). Om dan ook nog een vriend en een vriendin van jou bij te betrekken in dit prille stadium. Beetje te veel.

En is het beroep van zijn vriend relevant? Moet je ook een vragenlijst invullen?

wat denk je er zelf van?

Ik ben vooral heel benieuwd naar de motivatie van jouw date.
quote:CherokeeRose1977 schreef op 01 april 2017 @ 13:26:

Net mijn date voor vandaag gecancelled. Mijn griekse student stuurde een appje of ik vanavond wou afspreken dus dan is de keuze snel gemaakt Haha!! Nou geniet er van vanavond!
Hier ook wat gaan drinken met een leuke date. Klinkt leuk iig.

Voor iedereen een gezellige avond
Wees meester en vormgever van jezelf
Elfquest eigenlijk kan ik me er wel iets bij voorstellen wat jouw date voorstelt. Je leert elkaar dan een beetje in een andere context kennen, wellicht is het voor hem wat meer ontspannen op deze manier. Ik zou er denk ik niet zo'n probleem mee hebben als iemand dat voorstelt.

Alleen als jouw vriendin en zijn vriend het echt helemaal niet met elkaar kunnen vinden dan wordt het wel direct een ongemakkelijke situatie, omdat jullie dan niet echt aandacht aan elkaar kunnen besteden. Maar wie weet is het een hele leuke dynamiek tussen jullie 4 en wordt het super gezellig.

Ik zou er in ieder geval zelf niet meteen Nee tegen zeggen.
Bedankt voor jullie mening

@ Jempo: Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij. Je wil in het beginstadium toch juist met zijn tweetjes zijn om elkaar te leren kennen? Met anderen erbij wordt het minder persoonlijk.

@ Blondie: Ik krijg een beetje het idee dat het erop neerkomt dat ik gekeurd moet worden door zijn vriend, de psychiater, om te kijken of ik iemand ben die hij veilig in zijn leven en dat van zijn kinderen kan laten.. maar dat kan ook in mijn hoofd zitten.

@ Manakamana:

Ik krijg dus zijn motivatie niet echt duidelijk, want eerst was het 'zodat we rustig aan kunnen opbouwen' en nu ik verder ga vragen is het opeens om de gezelligheid en zit er niets achter. Dat geloof ik eigenlijk niet zo. Ik vind het vooral jammer dat hij niet popelt om alleen met mij te zijn en me beter te leren kennen, in een persoonlijk gesprek en als hij me inderdaad wil laten keuren.. voel ik mij daar best ongemakkelijk bij..

@ Pinda-kaas:

Ik zit te twijfelen. Ik heb al een vriendin gevraagd en zij heeft al ja gezegd, dus het is ook zoiets om het dan weer niet door te laten gaan. Lastig
Kans, dat het een spontaan plannetje is geweest? Vriend die langs zou willen komen, waarom dan niet een dubbeldate?

Hoeft niet zo heel veel achter te zitten toch?
Ik heb sinds kort een match en het is ontzettend gezellig sinds die twee dagen. Hij wil graag daten maar ik durf niet zo goed. Weet niet zo goed hoe ik mij dan moet gedragen. Dit klinkt misschien heen stom maar heb nooit echt gedate. Iemand tips?
Daten is ook spannend! En tips.. gewoon jezelf zijn! Daar heb je wat aan hè haha. Die spanning is juist leuk! Je hebt niks te verliezen toch! Dus! Gewoon doen.
@ Foodisgood: Dat gevoel had ik ook altijd en nog steeds weleens. Ik ga er nu bewust heen met in mijn achterhoofd: be the buyer, not the seller, oftewel.. kijk of hij is waar jij naar op zoek bent, ipv bezig te zijn met of je leuk overkomt.

Nou date met 3 kids gaat niks worden.

Ik appte in de middag: 'vooruit. vriendin en ik zijn in voor een dubbel date. Waar en hoe laat spreken we af?'

Om 7 uur nog geen bericht. Vriendin inmiddels pissed omdat ze geen zin meer had om in het onzekere te zitten.

Om half acht hem proberen te bellen, nam niet op. Daarna een appje gestuurd met de vraag of hij iets wilde laten weten, zodat we wisten waar we aan toe waren. Komt er weer veel later een bericht dat hij vriend gebeld heeft en die een zieke dochter heeft, dus hij het niet weet, maar me op de hoogte houdt. Ik app 'oke. Vriendin en ik zijn in kroeg x en zien jullie of jou wel verschijnen. Om kwart voor 10 krijg ik een berichtje dat hij nog zit te kletsen met visite op de verjaardag van zijn dochter en niet meer komt'.

quote:elfquest24 schreef op 01 april 2017 @ 22:37:

Nou date met 3 kids gaat niks worden.

Ik ben net terug van mijn date, we hebben eerst een tijdje in de zon gezeten en toen een wandeling gemaakt waarna we op een mooi plekje een beetje hebben zitten kletsen. Op een gegeven moment begonnen we te zoenen en dat was erg leuk Daarna ben ik met hem mee naar huis gegaan waar we een beetje hebben gevoosd en nu ben ik dus weer thuis.

Voel me wel ok, het was een leuke dag en de seks was ook ok. Maar verder voel ik me wat mat ten opzichte van hem. Dat komt ook door het feit dat hij direct na onze eerste zoen aangaf moeite te hebben een nieuwe relatie aan te gaan en zich niet meer zo makkelijk openstelt aangezien eerdere relaties slecht afliepen. Dat wist ik natuurlijk al aangezien hij op de vorige dates veel over zijn exen praatte.

Ik denk dat ik daardoor ook wat terughoudend ben en ik mis ook een beetje de echte interesse bij hem. Ik weet best dat wanneer iemand zegt dat hij geen relatie wil aangaan dat betekent dat hij geen relatie met mij aan wil gaan.

Ik heb ook aangegeven er zelf nog niet uit te zijn wat ik wil en dat ik er ontspannen insta, dat het wat mij betreft nog alle kanten op kan gaan. Maar een relatie, dat wordt dit niet. Wellicht hebben we een leuke tijd met elkaar maar meer verwacht ik er ook niet van.

Zal wel een volgende keer aangeven dat ik verder wil daten. We hebben het daar niet over gehad, maar ik vind het wel belangrijk om daar duidelijkheid over te hebben. Niet dat hij dan ineens het idee heeft dat ik vreemd ga ofzo... Hij gedroeg zich trouwens best verliefd, kreeg daarnet een enorm lange afscheidszoen en hij bracht me ook thuis. Gelukkig maar, want ik had weinig zin om in het donker terug naar huis te fietsen.

Cherokee, hoe was het bij jou?
Elfquest, stoere aktie om een vriendin te 'regelen' en akkoord te gaan!

Jammer dat het zo moet lopen, doe je dan al die moeite voor en dan krijg je een dichte deur.

Maar ik vind het echt stoer dat je overstag zou zijn gegaan, ik zou er denk ik ook wel voor te porren zijn.

Mijn date was geslaagd en we hadden al vroeg in de middag afgesproken, het was relaxed en uhm, erg leuk.

De afgelopen weken zijn zwaar geweest i.v.m. werk en dat was te merken in mijn prestaties maar geen klachten gehoord

Net thuis, omdat goed slapen belangrijk is.

Femme, wat is het uiteindelijk geworden?
Ik had een hele leuke avond Dit keer wel gelijk bij hem thuis afgesproken. Veel gelachen, sex was erg fijn de klik is er nog steeds, we zitten echt op 1 lijn.

Ja, ik vind m erg leuk... denk wel te leuk voor een FWB. Maar goed, we doen rustig aan. Hij is sowieso erg druk met leren voor zijn tentamens. Ik was al blij dat hij, uit zichzelf, tijd voor me vrijmaakte.
Ik ben echt gek aan het worden op mijn date. Zo lief is hij. Sorry hoor, moet er even uit.

Vandaag ben ik jarig en het is fijn wakker worden naast hem.

GB sta je er ook ontspannen in? Pas op jezelf.

Mats dat klinkt leuk zeg, fijn voor je.

Chero ook fijn, zeker dat hij tijd maakt. Ben benieuwd waar het heen gaat. Is jullie afspreken begonnen op fwb basis? Of is dat niet uitgesproken?
Gefeliciteerd Eva!
Het zijn allemaal wel heel positieve verhalen ineens! Super fijn hoor!

Al ben ik nu wel een beetje jaloers..
Och Blondie...we zien elkaar vandaag toch??
Bimzarellio...what else
Oooh top! Komt het mij toch ook nog goed.
Yeah right...de zon schijnt...fris & fruitig ...n date in t verschiet...dag kan niet meer stuk
Bimzarellio...what else
Eva, gefeliciteerd met je verjaardag!

Bimzarellio en Blondie-S, wat leuk, onze eerste viva tinder topic match!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven