De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Liever Kips leverworst dan gewone leverworst (die zag ik trouwens laatst weer voorbijkomen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 01 april 2017 @ 15:57:

Ja, ik had een blauwe badstoffen korte broek met een koordje en een donkerblauw trainingspakje met twee rode sportstrepen. Mijn outfitjes voor zover ik me kan herinneren, vaak gecombineerd met een zelf gemaakte ketting van plastic kraaltjes. Ik was een coole jaren 70 kleuter.

Eind jaren 70 had ik een jas van een soort papier, heel gek. Kan iemand die nog herinneren want het was toen in de mode.Ik heb ooit, in de jaren 70, bij nota bene de Viva, een goudkleurige jas gekocht, ook een soort papierachtig materiaal. Kent iemand die nog???
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Bobby-Pin schreef op 01 april 2017 @ 17:27:

Dat hebben we hier met "glaasje op? "Laat je rijden". Een braaf voorlichtings reclamefilmpje over alcohol in het verkeer jaren 70.

Of "een beetje van mezelf en een beetje van Honig "

Maggi.

Met mosterd.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Annapicobella schreef op 01 april 2017 @ 18:01:

[...]

Ik heb ooit, in de jaren 70, bij nota bene de Viva, een goudkleurige jas gekocht, ook een soort papierachtig materiaal. Kent iemand die nog???

Nee, ik ken ze niet maar het is ongetwijfeld van hetzelfde spul als de wereldboljas van net.

Raar spulletje was dat.
quote:Solomio schreef op 01 april 2017 @ 19:12:

[...]

Maggi.

Met mosterd.Honig had ook een slogan, iets van "gisteren deed ik het nog, in mijn zelf gemaakte soep"
quote:Annapicobella schreef op 01 april 2017 @ 18:01:

[...]

Ik heb ooit, in de jaren 70, bij nota bene de Viva, een goudkleurige jas gekocht, ook een soort papierachtig materiaal. Kent iemand die nog???

Zo gek is dat niet

Gister dacht ik toevallig nog terug aan een katoenen zelf gebreid kort vestje met voor -en achter knoopsluiting van mij uit de jaren tachtig en de brei beschrijving kwam uit....jawel....de Viva. Was een leuk ding! Overigens heb ik die laten breien door een kennis die dat deed voor een kleine vergoeding. Een zwart breister, zal ook wel niet meer bestaan.
quote:Bobby-Pin schreef op 01 april 2017 @ 19:19:

[...]

Honig had ook een slogan, iets van "gisteren deed ik het nog, in mijn zelf gemaakte soep"

'Gisteren deed ik het nog, bij mijn zelfgemaakte soep, snel een zakje droge soep er bij.

Vandaag weet ik beter.....'

Dát was die Maggi reclame toch?
O nee, Honig inderdaad leert Google.
quote:herfstappeltaart schreef op 01 april 2017 @ 18:00:

Liever Kips leverworst dan gewone leverworst (die zag ik trouwens laatst weer voorbijkomen)Ik heb jaren gedacht dat die worst van kippenlevertjes gemaakt werd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 01 april 2017 @ 20:03:

[...]

Ik heb jaren gedacht dat die worst van kippenlevertjes gemaakt werd.

Er was een gezegde en dat zei: Er is un tiet van komen en er is een tiet voan gaon en ik dacht altijd dat ze het dan over Theo Koomen hadden.
TIED VAN KOMEN, TIED VAN GAAN SONGTEXT

refrain:

Er is een tied van komen, er is een tied van gaan

Je kunt dat laatste pilsje toch beter laten staan

Er is een tied van komen, er is een tied van gaan

Al kijkt dat laatste pilsje je altijd lachend aan

Al kijkt dat laatste pilsje je altijd lachend aan

Ome Wim drinkt altijd door

En dan zingt 't hele koor

"Dit is de laatste"

En dan zegt 'ie altijd: "Ja

Nog eentje en ik ga

Dit is de laatste"

Maar hij is niet te verstaan

En telkens wilt'ie gaan

Dit is de laatste

En dan roept 'ie door 't cafe

"Nog eentje en ik ga mee

Dit is de laatste"

refrain

Tante Mien houdt van muziek

Maar dan zingt de hele kliek

"Dit is de laatste"

Maar telkens, als ze gaat

Dan roept ze: "Nog een plaat

Dit is de laatste"

En de jukebox gaat maar door

En dan zingt 't hele koor

"Dit is de laatste"

En dan roept ze door 't cafe

"Nog eentje en ik ga mee

Dit is de laatste
Rond 1980 kwam elk jaar weer dezelfde film op tv over een jongetje dat heel hard kon rennen als ie eenmaal een T-shirt met een tijger erop droeg. Vond ik elke keer weer fantastisch om te zien. Kent iemand die nog?
quote:tonkje schreef op 01 april 2017 @ 20:03:

[...]

Ik heb jaren gedacht dat die worst van kippenlevertjes gemaakt werd.Best een logische gedachte hahaha
quote:snug schreef op 02 april 2017 @ 00:18:

Rond 1980 kwam elk jaar weer dezelfde film op tv over een jongetje dat heel hard kon rennen als ie eenmaal een T-shirt met een tijger erop droeg. Vond ik elke keer weer fantastisch om te zien. Kent iemand die nog?Nee, ken ik niet, heb je al gegoogeld?
'Sammy's super t-shirt' heet die serie volgens Google.

Uit 1979.

https://youtu.be/Qv3WgtZR2ys

Dit is de film zelf als het goed is.
Och, ik wil jelui toch even mededelen dat ik vanochtend dit hele topic heb teruggelezen.

Werkelijk buitengewoon dól!
quote:Eleonora-1 schreef op 02 april 2017 @ 08:49:

'Sammy's super t-shirt' heet die serie volgens Google.

Uit 1979.

https://youtu.be/Qv3WgtZR2ys

Dit is de film zelf als het goed is.Jaaaa, die is het. Dank je! Wat is dat jongetje nu opeens klein.
quote:yasmijn schreef op 02 april 2017 @ 09:11:

Och, ik wil jelui toch even mededelen dat ik vanochtend dit hele topic heb teruggelezen.

Werkelijk buitengewoon dól!Ben je weer in je geliefde Joop Terheul gedoken lieverd?
quote:Eleonora-1 schreef op 02 april 2017 @ 09:57:

[...]

Ben je weer in je geliefde Joop Terheul gedoken lieverd?Ligt standaard op mijn nachttafeltje. Naast de lampetkan.
Morgen wasdag zeker?

Met een wasbord en groene zeep?

quote:Eleonora-1 schreef op 02 april 2017 @ 10:16:

Morgen wasdag zeker?

Met een wasbord en groene zeep?

Daar hebben we het daghitje voor.
Hahahaha!

Mooi woord.

Lang nergens gelezen.
quote:Eleonora-1 schreef op 02 april 2017 @ 10:28:

Hahahaha!

Mooi woord.

Lang nergens gelezen.In Joop, waar anders
Ik las het in vele streekromans toen ik ze nog las.

Wat mij brengt bij de mooie serie Merijntje Gijzen' die ik zo geweldig vond vroeger.

Ik heb er wel eens over gedacht om 'm nog eens te kijken maar ben bang dat het me tegenvalt.

Piet Römer met een Brabants accent....

Slik.
En wat dacht je van Bartje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven