Man heeft mij bedrogen

01-04-2017 13:26 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft mij een tijdje terug bedrogen.

We kennen elkaar 9 jaar. We zijn de ouders van een kindje van 1,5 jaar.

Tussen Kerst en Oudjaar is hij gaan skiën met enkele vrienden. Dat vond ik als jonge moeder best moeilijk, maar heb ik hem wel ‘gegund’. Tijdens de laatste dag zijn ze uitgegaan, hebben ze wat gedronken en zijn ze een groep vrouwen tegengekomen, waarmee ze samen zijn uitgegaan. Hij heeft één van die vrouwen terug meegenomen naar zijn hotelkamer en heeft er seks mee gehad. Een verklaring kan hij niet geven. Het was een dronken fout, een slippertje, “het betekende niets”.

Hij is thuisgekomen van het tripje, heeft gedoucht en heeft alles direct opgebiecht. Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost. Ik heb een maand lang mijn stinkende best gedaan voor hem. Nu ben ik vooral kwaad. Als ik denk aan wat hij met haar gedaan heeft, wordt ik lichamelijk onwel. Ik twijfel nu of ik wel verder wil met hem.

Het ergste vind ik dat we gelukkig waren toen hij mij bedrogen heeft. We zouden nog op een roze wolk moeten zitten. We hebben een koophuis, een vaste job en een fijn gezin. Hij heeft alles op het spel gezet, en waarvoor? Voor één “leuke” avond, die niets betekende.

Ik probeer mijn best te doen, vooral voor mijn kindje, maar ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud.

Ik hoop hier vooral mijn gedachten te ordenen.
quote:Enn schreef op 01 april 2017 @ 19:53:

Wat wordt er gezegd zodat er ruzie ontstaat? bler jij de boel bij elkaar? Ontkent hij? Zegt hij dat je zeurt? Wat?

Ik verwijt hem van alles.

Dat ik wil dat hij weggaat, dat ik hem enkel tolereer voor mijn kind. Dat ik het oneerlijk vind dat ik in de toekomst misschien wel tijd met mijn kindje moet opgeven omdat hij zijn broek niet kon aanhouden.

Hij zegt dat hij geen pispaal is en dat ik zal moeten kiezen of ik vooruit wil, dat ik ook mijn verantwoordelijkheid heb, dat ik niet alles mag doen/zeggen omdat hij een fout gemaakt heeft.
Je primaire reactie op zijn vreemdgaan zegt veel over de keuzes die je hebt. Hij gaat vreemd, jij doet je stinkende best en nu som je de zaken op die er niet toe doen. Om hier uit te komen moet er een stevig fundament liggen en zoals ik je woorden interpreteer is alles perfect, behalve de basis voor een relatie namelijk liefde.
Age is nothing but Numbers but Numbers count
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 20:05:

[...]

Dat varieert. Soms gaat hij weg om mij te laten afkoelen. Soms roept hij terug (dat hij niet alles hoeft te pikken). Hij zegt ontzettend veel spijt te hebben. Ik geloof wel dat hij er spijt van heeft, maar ik weet niet of dat genoeg is om hem nog een kans te geven.

Dit is waarom ik schreef dat als je met hem door wilt je echt hulp erbij moet gaan roepen. Hij moet dan leren om jou de ruimte te geven in wat je voelt en jij moet leren dat je grenzen hebt in wat je kan zeggen en doen. Dit is nodig om het beschadigde vertrouwen weer op te gaan bouwen. Over en weer elkaar beschuldigen bevestigt keer op keer het gevoel van onmacht, woede en wantrouwen. Dus als jij zeker weet dat je met hem verder wilt (en ja ook daarbij raad ik je aan om iemand in te schakelen waarmee jij kan praten) dan hebben zowel hij als jij echt veel werk te verzetten. Dat is echt een kwestie van een lange tijd ervoor nemen en het is echt niet zeker over jullie er dan ook in zullen gaan 'slagen'. Maar dat is uiteindelijk toch ook niet erg? Dan heb je wel geprobeerd wat je kon (in het belang van kind en gezin) en lukte gewoonweg niet. Het afscheid van elkaar nemen zal dan in ieder geval niet in woede zijn, meer omdat het proces jullie/jou heeft opgeleverd dat het klaar is. Dat is voor jullie kindje en de contacten hierover vele malen beter dan afscheid nemen in woede,wantrouwen, onmacht en beschuldigingen.

Jullie hebben hoe dan ook samen wel een kindje en volgens mij is het in zijn/haar belang per definitie verstandiger om hier hulp bij te gaan roepen. Ook al ga je van de man af; hij blijft altijd de vader van jullie kind. Ga maandag naar de HA en leg uit wat je nodig hebt (relatie therapie/coach). Ga zaken regelen voordat jullie kind en jij straks in een koude oorlog of vechtscheiding verzeild raken met alle akelige gevolgen die deze kunnen hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
In plaats van hem dat allemaal voor de voeten te gooien kun je misschien beter praten over wat jij nodig hebt om weer een goede relatie met hem op te bouwen.

Wat gebeurd is is gebeurd, een rotstreek weliswaar, maar daar steeds op teruggrijpen maakt niet dat er iets wordt hersteld tussen jullie. En ook al is hij het die zijn broek niet omhoog kon houden, er zijn er twee nodig om de relatie te herstellen.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 20:09:

[...]

Ik verwijt hem van alles.

Dat ik wil dat hij weggaat, dat ik hem enkel tolereer voor mijn kind. Dat ik het oneerlijk vind dat ik in de toekomst misschien wel tijd met mijn kindje moet opgeven omdat hij zijn broek niet kon aanhouden.

Hij zegt dat hij geen pispaal is en dat ik zal moeten kiezen of ik vooruit wil, dat ik ook mijn verantwoordelijkheid heb, dat ik niet alles mag doen/zeggen omdat hij een fout gemaakt heeft.Daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Zo boos blijven maakt je ook niet gelukkiger.
Hij gaat uiteindelijk weer vreemd als hij er nu mee weg komt. Wat een paarden*u* ik kieperde hem buiten. Adios en de groeten. Ga maar naar je skineukertje.
Ja en?
Het klinkt niet fijn maar je hebt maar twee keuzes. Of je vergeeft hem en probeert van daaruit met wederzijdse begrip nader tot elkaar te komen en er uit eindelijk samen uit te komen. Of je laat hem gaan en je kunt met een schone lei overnieuw beginnen en een man zoeken die niet vreemd gaat.

En de vuile was niet buiten willen zetten, is dat omdat je je schaamt omdat jou man vreemd is gegaan? Je kunt ook nader tot elkaar komen door een derde persoon want de communicatie wat jullie hebben samen zorgt ervoor dat je eindigt met ruzie. Natuurlijk mag je tegen hem zeggen dat je boos bent en is het fijn voor jou om alles te weten te komen van het vreemd gaan? Heeft het meerwaarde hoe en wat ze precies ze hebben gedaan? Je zegt het al Zelf wat hij ook zegt of hij eerlijk tegen je is of zijn antwoord duurde te lang het eindigt in ruzie en ik kan mij niet voorstellen dat jij daar je ook beter door voelt. Hij heeft een fout gemaakt en ja het is een grote fout maar als je zo doorgaat jaag je hem zeker weg en zal hij niet eerlijk meer zijn tegen jou. Je mag boos zijn en je tijd nemen maar praat er met hem over wat dit met jou doet en heeft gedaan. Waar je twijfels liggen voor de toekomst en geef aan wat je nodig hebt van je man dat dit hopelijk voor je gezin een plekje krijgt. Neem de tijd voor jezelf om dit uit te vogelen en neem een vriendin of je moeder apart en ga dit bespreken. Ga op sport boksen of hardlopen on je boosheid een plekje te geven. Mocht je dit allemaal niet willen en blijf je in je boosheid hangen dan verzuur je en kost het je uiteindelijk zoveel meer in ieder geval een stukje van jezelf.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 19:51:

[...]

Ik weet niet wat ik nodig heb. Ik probeer wel met hem te praten, maar elk gesprek eindigt in ruzie. Ik heb ook geen zin in geruzie.

Ik heb geen behoefte om mijn vuile was te gaan buiten hangen.Wat doe je nu dan?
quote:S-Groot schreef op 01 april 2017 @ 20:30:

[...]

Wat doe je nu dan?

Ik weet dat je dit niet aan mij vraagt, maar even mijn denken bij jouw vraag aan TO:

Anoniem delen en vertellen wat ze voelt en denkt. Het is wel een eerste stap.

Schaamte en eergevoel kan best een grote dealbreaker zijn, zeker als je zoals TO eigenlijk niet wilde dat er ook maar iets veranderde. Maar het is wel veranderd, voor altijd. Aan TO wat zij ermee wil en gaat doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je mag weg gaan. Of vraag hem Om weg te gaan zodat jij rust hebt. Die boosheid en ruzies elke keer lijkt mij ook niet fijn thuis te komen elke keer en ook niet prettig voor jullie zoon.

Ik las net je laatste reactie en door wat hij zegt kan ik begrijpen dat je nog bozer word, ook al heeft hij gelijk. Jij moet hem dit vergeven om verder te komen terwijl het heel oneerlijk voelt omdat hij de fout geeft gemaakt. Hij heeft haar zelf meegenomen naar zijn kamer en kon vaak genoeg ingrijpen om dit niet te doen. Dus de uitleg van dat het gebeurde door de drank zou ik mij niet bij neerleggen. Laat hem maar weten dat hij te ver is gegaan en dat je tijd en rust nodig hebt om uit te zoeken wat JIJ wilt.

Neem je tijd om jezelf weer te hervinden en mocht hij niet op je willen wachten dan is hij het wachten. En vechten ook niet waard.
quote:Star schreef op 01 april 2017 @ 20:18:

[...]

Daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Zo boos blijven maakt je ook niet gelukkiger.Ja, daar heeft hij gelijk in. Ik moet een keuze maken, als ik daar klaar voor ben. Niet volgens zijn tijdschema. Als hij daarop niet kan wachten, dan gaat hij maar.
Het is goed dat je het hier vertelt. Het blijft echter cybertalk met alle nadelen.

Waarom ga je niet naar de huisarts met je verhaal, zonder details, en vraag om hulp. Hulp bij jullie verstandhouding, jullie ruzie, jouw boosheid, hulp om jullie relatie weer op orde te krijgen of desnoods netjes uit elkaar te gaan.

Alleen maar ruzie maken helpt jullie niet, hoe begrijpelijk die ruzie ook is.
Je bent zelf een theepot
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 20:41:

[...]

Ja, daar heeft hij gelijk in. Ik moet een keuze maken, als ik daar klaar voor ben. Niet volgens zijn tijdschema. Als hij daarop niet kan wachten, dan gaat hij maar.

En misschien heb je hulp nodig om een keuze te maken.

Het is suf als je besluit bij hem te blijven maar wel altijd boos of erg achterdochtig te blijven. De hulp kan ook leiden tot netjes uit elkaar te gaan. De hulp kan zijn jouw boosheid structuur te geven, effectief te zijn.

Schaam je niet hoor, hulp vragen is niet hetzelfde als de vuile was buiten hangen of een zwaktebod. In tegendeel!
Je bent zelf een theepot
Het zijn normale reacties die jij geeft.

Jouw vertrouwen ligt in diggelen.

Je bent gekrenkt.

Alleen doe jij jezelf er pijn mee.

En daar moet je mee aan de slag.

Wat hij vindt doet er niet toe.

Wat wil je diep van binnen?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:silencer2020 schreef op 01 april 2017 @ 20:22:

Het klinkt niet fijn maar je hebt maar twee keuzes. Of je vergeeft hem en probeert van daaruit met wederzijdse begrip nader tot elkaar te komen en er uit eindelijk samen uit te komen. Of je laat hem gaan en je kunt met een schone lei overnieuw beginnen en een man zoeken die niet vreemd gaat.

En de vuile was niet buiten willen zetten, is dat omdat je je schaamt omdat jou man vreemd is gegaan? Je kunt ook nader tot elkaar komen door een derde persoon want de communicatie wat jullie hebben samen zorgt ervoor dat je eindigt met ruzie. Natuurlijk mag je tegen hem zeggen dat je boos bent en is het fijn voor jou om alles te weten te komen van het vreemd gaan? Heeft het meerwaarde hoe en wat ze precies ze hebben gedaan? Je zegt het al Zelf wat hij ook zegt of hij eerlijk tegen je is of zijn antwoord duurde te lang het eindigt in ruzie en ik kan mij niet voorstellen dat jij daar je ook beter door voelt. Hij heeft een fout gemaakt en ja het is een grote fout maar als je zo doorgaat jaag je hem zeker weg en zal hij niet eerlijk meer zijn tegen jou. Je mag boos zijn en je tijd nemen maar praat er met hem over wat dit met jou doet en heeft gedaan. Waar je twijfels liggen voor de toekomst en geef aan wat je nodig hebt van je man dat dit hopelijk voor je gezin een plekje krijgt. Neem de tijd voor jezelf om dit uit te vogelen en neem een vriendin of je moeder apart en ga dit bespreken. Ga op sport boksen of hardlopen on je boosheid een plekje te geven. Mocht je dit allemaal niet willen en blijf je in je boosheid hangen dan verzuur je en kost het je uiteindelijk zoveel meer in ieder geval een stukje van jezelf.

Ik weet niet wat ik nodig heb van hem en of ik dit ooit een plekje kan geven.

Ik zal hier niet over spreken met iemand in mijn omgeving, ook niet met de huisarts, want anders zal hij altijd de man blijven die vreemd is gegaan en ik de domme bedrogen vrouw. Ik heb geen zin om in therapie te gaan omdat hij een fout heeft gemaakt, ik zie niet in wat ik daaraan zou hebben en ik heb helemaal geen zin om te horen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan.
quote:Leontien_ schreef op 02 april 2017 @ 07:47:

[...]

Ik zal hier niet over spreken met iemand in mijn omgeving, ook niet met de huisarts, want anders zal hij altijd de man blijven die vreemd is gegaan en ik de domme bedrogen vrouw. Ik heb geen zin om in therapie te gaan omdat hij een fout heeft gemaakt, ik zie niet in wat ik daaraan zou hebben en ik heb helemaal geen zin om te horen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan.Alleen al om wat je hier schrijft zou ik al in therapie gaan. Wat een oordelen.

[...]

Ik zal hier niet over spreken met iemand in mijn omgeving, ook niet met de huisarts, want anders zal hij altijd de man blijven die vreemd is gegaan en ik de domme bedrogen vrouw. Ik heb geen zin om in therapie te gaan omdat hij een fout heeft gemaakt, ik zie niet in wat ik daaraan zou hebben en ik heb helemaal geen zin om te horen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan.Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo.

[...]

Ik zal hier niet over spreken met iemand in mijn omgeving, ook niet met de huisarts, want anders zal hij altijd de man blijven die vreemd is gegaan en ik de domme bedrogen vrouw. Ik heb geen zin om in therapie te gaan omdat hij een fout heeft gemaakt, ik zie niet in wat ik daaraan zou hebben en ik heb helemaal geen zin om te horen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan.

Goh, dus zo zie jij vrouwen/mannen die bij partner blijven nadat iemand is vreemd gegaan.

Leuk!
Het is jouw overkomen maar dat betekent niet dat je het automatisch op jezelf moet betrekken.

Ik denk dat het vreemdgaan van je man geheel losstaat van jou.

Je hebt zoveel woede in dat ik vind dat je echt met iemand moet gaan praten. Hier kom je zelf niet uit. Jullie komen samen niet tot een bevredigend gesprek. Jij hebt het nodig om alle details te horen maar jouw reactie erop zorgt dat je man deze gesprekken uit de weg gaat. Bij een therapeut ga je dit gesprek ook aan maar dan is er iemand bij die jullie dwingt om naar elkaar te luisteren. Gun jezelf hulp.
quote:S-Groot schreef op 02 april 2017 @ 08:11:

[...]

Alleen al om wat je hier schrijft zou ik al in therapie gaan. Wat een oordelen.Welke oordelen?

[...]

Ik zal hier niet over spreken met iemand in mijn omgeving, ook niet met de huisarts, want anders zal hij altijd de man blijven die vreemd is gegaan en ik de domme bedrogen vrouw. Ik heb geen zin om in therapie te gaan omdat hij een fout heeft gemaakt, ik zie niet in wat ik daaraan zou hebben en ik heb helemaal geen zin om te horen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan.Maar wie zegt nou dat je wat verkeerd hebt gedaan? Zo'n therapie kan er bijv. voor zorgen dat je leert hoe je hiermee om moet gaat. Dat je boos en verdrietig bent, dat snap ik wel. Maar je kunt er óf een punt achter zetten óf verder gaan met deze relatie. En als je voor het laatste kiest, zul je toch weer normaal met het hem moeten communiceren. En niet steeds weer oude koeien uit de sloot halen. Samen met een schone lei opnieuw beginnen. Zo'n therapie kan je daarbij helpen.
Ik neem aan dat zijn vrienden wel weten dat je man vreemd is gegaan dus het is al bekend. En daarbij ben je geen domme bedrogen vrouw maar heeft je man een fout gemaakt die jullie samen kunnen oplossen door middel van een derde partij.

Maar als je dit echt tegen staat en je schaamt voor wat je man heeft gedaan wat trouwens niet hoeft, hij is degene die zich moet schamen.

En je kunt het hem niet vergeven dan mag je ook weg, ik heb het idee dat dat is wat je eigenlijk wilt omdat alles wat aangedragen word is niet goed of kan, mag niet van jou.

Het is in december gebeurt dus je weet het nu zo'n 4 maand. Die boosheid die je voelt is niet goed voor jou, je zoon en je man. Zet er dan een streep achter en ga in je eentje verder zodat je het op die manier een plekje geeft.
quote:vivamien schreef op 02 april 2017 @ 09:16:

[...]

Maar wie zegt nou dat je wat verkeerd hebt gedaan? Zo'n therapie kan er bijv. voor zorgen dat je leert hoe je hiermee om moet gaat. Dat je boos en verdrietig bent, dat snap ik wel. Maar je kunt er óf een punt achter zetten óf verder gaan met deze relatie. En als je voor het laatste kiest, zul je toch weer normaal met het hem moeten communiceren. En niet steeds weer oude koeien uit de sloot halen. Samen met een schone lei opnieuw beginnen. Zo'n therapie kan je daarbij helpen.Iedereen, ikzelf, een therapeut. Ik hoor ze het al zeggen, dat problemen in een relatie altijd de verantwoordelijkheid zijn van allebei.
quote:Leontien_ schreef op 02 april 2017 @ 09:35:

[...]

Iedereen, ikzelf, een therapeut. Ik hoor ze het al zeggen, dat problemen in een relatie altijd de verantwoordelijkheid zijn van allebei.

Doe niet zo verongelijkt, jij denkt echt dat zo'n therapeut met een vingertje in de lucht jou verwijten gaat zitten maken? Zo werkt het niet.

Wat vind je van de rest van Vivamien's post? Ze geeft namelijk goed advies.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
quote:Leontien_ schreef op 02 april 2017 @ 09:08:

[...]

Welke oordelen?quote:Ik zal hier niet over spreken met iemand in mijn omgeving, ook niet met de huisarts, want anders zal hij altijd de man blijven die vreemd is gegaan en ik de domme bedrogen vrouw. Ik heb geen zin om in therapie te gaan omdat hij een fout heeft gemaakt, ik zie niet in wat ik daaraan zou hebben en ik heb helemaal geen zin om te horen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan.Ga jij werkelijk de toekomst van je kind op het spel zetten omdat je te trots bent om hulp te zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven