Man heeft mij bedrogen

01-04-2017 13:26 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft mij een tijdje terug bedrogen.

We kennen elkaar 9 jaar. We zijn de ouders van een kindje van 1,5 jaar.

Tussen Kerst en Oudjaar is hij gaan skiën met enkele vrienden. Dat vond ik als jonge moeder best moeilijk, maar heb ik hem wel ‘gegund’. Tijdens de laatste dag zijn ze uitgegaan, hebben ze wat gedronken en zijn ze een groep vrouwen tegengekomen, waarmee ze samen zijn uitgegaan. Hij heeft één van die vrouwen terug meegenomen naar zijn hotelkamer en heeft er seks mee gehad. Een verklaring kan hij niet geven. Het was een dronken fout, een slippertje, “het betekende niets”.

Hij is thuisgekomen van het tripje, heeft gedoucht en heeft alles direct opgebiecht. Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost. Ik heb een maand lang mijn stinkende best gedaan voor hem. Nu ben ik vooral kwaad. Als ik denk aan wat hij met haar gedaan heeft, wordt ik lichamelijk onwel. Ik twijfel nu of ik wel verder wil met hem.

Het ergste vind ik dat we gelukkig waren toen hij mij bedrogen heeft. We zouden nog op een roze wolk moeten zitten. We hebben een koophuis, een vaste job en een fijn gezin. Hij heeft alles op het spel gezet, en waarvoor? Voor één “leuke” avond, die niets betekende.

Ik probeer mijn best te doen, vooral voor mijn kindje, maar ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud.

Ik hoop hier vooral mijn gedachten te ordenen.
- Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost. Ik heb een maand lang mijn stinkende best gedaan voor hem. Nu ben ik vooral kwaad. Als ik denk aan wat hij met haar gedaan heeft, wordt ik lichamelijk onwel. Ik twijfel nu of ik wel verder wil met hem. -

Heel goed dat je kwaad bent! Het lijkt me niet meer dan logisch.

Hij zou bang moeten zijn dat jij hem verlaat, zijn ogen uit zijn kop schamen, haren uit zijn hoofd trekken en meer dan zijn stinkende best voor je moeten doen.
Je bent zelf een theepot
quote:Antoon69 schreef op 01 april 2017 @ 16:42:

[...]

Jij duikt op andere vrouwen met een meer nobele reden?
Maak je toch niet zo druk, joh. Een mens is van nature niet monogaam. Slippertje kan een keer gebeuren, nobody is perfect. Fouten maken we allemaal. Hij heeft er spijt van en hopelijk van geleerd. Zand er iver en door met je leven. Zo te lezen kun je verder gelukkig zijn.
Zeg TO, wat doet je man nu eigenlijk om het bij jou goed te maken?
Waar ik zo ongelofelijk boos om zou zijn, is dat 1. hij de toekomst van zijn kindje op het spel zet. Blijkbaar maakt het hem geen zak uit of zijn kind met gescheiden ouders of niet opgroeit, als hij maar aan zijn trekken komt en 2. dat hij jou daarmee nu verantwoordelijk maakt voor de afloop/oplossing van dit verhaal. Want wat jij ook besluit, het zal jouw keuze zijn die de toekomst bepaalt.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 16:39:

[...]

We kunnen er niet over praten zonder ruzie te maken. Ik heb heel vaak de behoefte om details te horen, door te vragen, maar dat stoort hem. Ik word altijd kwaad, als hij eerlijk is, of als hij niet snel genoeg antwoord heeft, of als hij de verkeerde dingen zegt,...

Hij werkt maar gewoon mee aan dat wat jij nodig hebt. De vraag is of jouw gedrag je en jullie verder gaat helpen. Ik begrijp je gedrag en vind het volkomen normaal maar uiteindelijk moet jij bedenken wat je wil en ik denk dat eeuwig ruzie maken dat niet is.

Misschien vind je het wel fijn om met een derde partij te praten, bijv een POH'er bij de huisarts. Misschien wil je wel dat jullie samen in relatietherapie gaan.
Je bent zelf een theepot
quote:Smartwoman1971 schreef op 01 april 2017 @ 16:47:

Maak je toch niet zo druk, joh. Een mens is van nature niet monogaam. Slippertje kan een keer gebeuren, nobody is perfect. Fouten maken we allemaal. Hij heeft er spijt van en hopelijk van geleerd. Zand er iver en door met je leven. Zo te lezen kun je verder gelukkig zijn.In mijn ogen is een huwelijk gebaseerd op vertrouwen. Iemand in een dronken bui een zoen geven die "iets te ver gaat" vind ik al op het randje, maar iemand meenemen naar een hotelkamer om er sex mee te hebben is geen moment van zwakte, dat is een bewuste keuze. Vertrouwen weg. Huwelijksbasis weg.
quote:herfstappeltaart schreef op 01 april 2017 @ 16:51:

[...]

In mijn ogen is een huwelijk gebaseerd op vertrouwen. Iemand in een dronken bui een zoen geven die "iets te ver gaat" vind ik al op het randje, maar iemand meenemen naar een hotelkamer om er sex mee te hebben is geen moment van zwakte, dat is een bewuste keuze. Vertrouwen weg. Huwelijksbasis weg.En dus veel, heel veel werk aan de winkel voor beide inclusief vechtlust of einde oefening...
quote:Smartwoman1971 schreef op 01 april 2017 @ 16:47:

Maak je toch niet zo druk, joh. Een mens is van nature niet monogaam. Slippertje kan een keer gebeuren, nobody is perfect. Fouten maken we allemaal. Hij heeft er spijt van en hopelijk van geleerd. Zand er iver en door met je leven. Zo te lezen kun je verder gelukkig zijn.

Wat een lulkoek.

Jij bent dan misschien niet monogaam en velen met jou, maar TO is dat blijkbaar wel en heeft daar afspraken met haar man over gemaakt, die hij zomaar eenzijdig geschonden heeft.
quote:creativeguy schreef op 01 april 2017 @ 16:57:

[...]

Wat een lulkoek.

Jij bent dan misschien niet monogaam en velen met jou, maar TO is dat blijkbaar wel en heeft daar afspraken met haar man over gemaakt, die hij zomaar eenzijdig geschonden heeft.Juist!
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 16:18:

[...]

Ik begrijp inderdaad niet dat je als vader zoveel behoefte hebt om met vrienden op reis te gaan, maar ik heb hem het wel gegund, omdat ik van hem hield en wilde dat hij gelukkig was.Ik snap dat wel. Doe ik ook. Zo'n vakantie is toch anders dan met je gezin. Vreemdgaan vind ik not done. Maar als het eenmalig is en niks voorstelt kan je beter je mond houden.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 01 april 2017 @ 16:48:

Zeg TO, wat doet je man nu eigenlijk om het bij jou goed te maken?Niets (ofwel heb ik er geen oog voor). Hij doet gewoon, alles gaat zijn gangetje.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 17:19:

[...]

Niets (ofwel heb ik er geen oog voor). Hij doet gewoon, alles gaat zijn gangetje.En nu?
quote:S-Groot schreef op 01 april 2017 @ 17:25:

[...]

En nu?Geen idee.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 17:39:

[...]

Geen idee.

Waarom ga je niet eens praten met een POH'er? Waarom niet in relatietherapie?

Mens, je wereld staat op zijn kop en logisch, dit hoef je niet alleen te doen hoor.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 01 april 2017 @ 16:50:

Misschien vind je het wel fijn om met een derde partij te praten, bijv een POH'er bij de huisarts.Waar wil je anders een POH vinden als bij de huisarts ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 01 april 2017 @ 17:54:

[...]

Waar wil je anders een POH vinden als bij de huisarts ?

Dûh

Was ter verduidelijking hè! Geen spijkers op laag water zoeken in dit topic hoor Bit
Je bent zelf een theepot
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 17:19:

[...]

Niets (ofwel heb ik er geen oog voor). Hij doet gewoon, alles gaat zijn gangetje.

Dan verbaast het me niks dat je inmiddels wél heel boos bent.

Ben je eigenlijk wel eens boos geweest tegen hem hierover of durf je dat niet uit angst dat hij weggaat?
quote:Felix_Urbexicus schreef op 01 april 2017 @ 18:48:

[...]

Dan verbaast het me niks dat je inmiddels wél heel boos bent.

Ben je eigenlijk wel eens boos geweest tegen hem hierover of durf je dat niet uit angst dat hij weggaat?Ik ben voortdurend boos op hem.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 18:49:

[...]

Ik ben voortdurend boos op hem.wat vond je van iujn post?

Er niet mee eens kan ook hoor
Je bent zelf een theepot
Laat ik voorop stellen dat ik enorm gekwetst, boos en verdrietig zou zijn. En toch... zou ik het denk ik ook nog wel een kans willen geven. Uiteraard is het een verschrikkelijke rot-streek van je man, maar ergens kan ik me er wel iets bij voorstellen. Daarbij zeg ik absoluut niet dat ik het goed praat, maar met een groep kerels, gezelligheid, een borrel op, ja, dan ben je misschien wat "losser" dan anders. Er wordt vaker gezegd dat drank geen excuus is, maar ik zie dat toch een beetje anders. Wat wel inhoud natuurlijk dat hij zich nooit, maar dan ook nooit meer zo met alcohol laat gaan, zodat dit niet nog eens gebeurt. Maar al met al, als ik het tot nu toe erg goed zou hebben met hem, zou ik het nog een kans willen geven. Ook voor jullie kleine. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel eens iets verschrikkelijks stoms doet, waar je later spijt van hebt. En als je er dan maar van geleerd hebt en zoiets nooit meer doet? Nee, hoe gekwetst en verdrietig ik ook zou zijn, ik zou voor één domme rot-actie niet een gelukkige relatie van bijna 10 jaar op geven.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 18:49:

[...]

Ik ben voortdurend boos op hem.En hoe reageert hij hierop? Wat zegt hij over zijn gedrag?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SuzanneSuus schreef op 01 april 2017 @ 16:50:

[...]

Hij werkt maar gewoon mee aan dat wat jij nodig hebt. De vraag is of jouw gedrag je en jullie verder gaat helpen. Ik begrijp je gedrag en vind het volkomen normaal maar uiteindelijk moet jij bedenken wat je wil en ik denk dat eeuwig ruzie maken dat niet is.

Misschien vind je het wel fijn om met een derde partij te praten, bijv een POH'er bij de huisarts. Misschien wil je wel dat jullie samen in relatietherapie gaan.

Ik weet niet wat ik nodig heb. Ik probeer wel met hem te praten, maar elk gesprek eindigt in ruzie. Ik heb ook geen zin in geruzie.

Ik heb geen behoefte om mijn vuile was te gaan buiten hangen.
Wat wordt er gezegd zodat er ruzie ontstaat? bler jij de boel bij elkaar? Ontkent hij? Zegt hij dat je zeurt? Wat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 01 april 2017 @ 19:42:

[...]

En hoe reageert hij hierop? Wat zegt hij over zijn gedrag?Dat varieert. Soms gaat hij weg om mij te laten afkoelen. Soms roept hij terug (dat hij niet alles hoeft te pikken). Hij zegt ontzettend veel spijt te hebben. Ik geloof wel dat hij er spijt van heeft, maar ik weet niet of dat genoeg is om hem nog een kans te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven