Vreemdgaan & Moraalridders of vice versa

29-01-2009 13:00 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat iedereen die een onderwerp opent waar vreemdgaan in voorkomt gelijk aan de schandpaal wordt genageld door medeforummers. Of het nu gaat om iemand die in het verleden is vreemdgegaan, op het punt staat om vreemd te gaan, een (sex) relatie heeft met een man / vrouw die getrouwd is, deze personen krijgen er goed van langs! Personen wiens partner is vreemdgegaan kunnen rekenen op medelijden en begrip van medeforummers en als de persoon, wiens partner is vreemdgegaan, overweegt om de relatie/huwelijk nog een kans gegeven is het advies meestal "run forrest run"(enigszins nog afhankelijk of er kinderen in het spel zijn of niet....).

Ik zelf ben een happy single met een leuk (sociaal) leven. Persoonlijk ben ik nog nooit vreemdgegaan tijdens mijn relaties en moet ik er ook niet aan denken dat mijn partner is vreemdgegaan of mijn toekomstige partner zou vreemdgaan, zoals ik dat ook niet zou doen. Voor mij zou het einde relatie betekenen, wat de "reden" van het vreemdgaan ook zou moge zijn.

Echter zie en hoor ik het meer dan regelmatig van mannen én vrouwen die volop vreemdgaan.......

Maar als ik jullie medeforummers moet geloven gaat (bijna) niemand van jullie vreemd en vertrouwen jullie je partners ook allemaal voor de volle 100%!

Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is. Zijn de medeforummers van Viva niet representatief voor de rest van de mensheid? Want los van het feit dat ik het hoor en weet van anderen is het natuurlijk ook gewoon een feit dat (volgens mij) 1 op de 3 vreemdgaat als je de statistieken moet geloven (teveel in ieder geval).......

Ben benieuwd naar de reacties
1 op 3? Zijn er nog altijd meer moraalridders over.
quote:Kapara schreef op 29 januari 2009 @ 13:16:

Ik ben wel eens vreemd gegaan in mijn eerste echte vaste relatie. Voelde me altijd rot als het gebeurde maar goed, had dat toen waarschijnlijk nodig om te voelen ofzo...

In mijn relaties daarna nooit vreemd gegaan, omdat ik dat te respectloos vond en waarschijnlijk dus van mijn eerste vriendje niet ECHT ECHT gehouden heb, anders had ik het niet gekund. Dus... dat... En nu? Word ik aan de schandpaal genageld? Ik ben benieuwd!! Daar voel ik me niet toe uitgenodigd. Het is gebeurd je had en hebt spijt en ws zal het niet weer gebeuren. Als je NU vreemdging, omdat je niet genoeg van je vriend hield, had ik geadviseerd het uit te maken, omdat vreemdgaan immoreel is to de ander. Maar dat vind je zelf ook al. Geen schandpaal dus.
Ohja, en dat mensen vreemdgaan, betekent nog niet dat ze het niet immoreel vinden!

Ik rij ook wel eens door rood. Dat betekent niet dat ik stoplichten/verkeersregels onzin vind.
Peas on earth!
dames moet die schandpaal er nou komen, hij is nogal zwaar en ik kan hem dus niet eeuwig de trap op en af sleuren
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 29 januari 2009 @ 13:19:

[...]

Ohja, is vreemdgaan tegenwoordig redelijk normaal?

*moet toch eens meer met de mode meegaan*

Ooh, als het normaal is tegenwoordig verandert dat de zaak natuurlijk. Dan kan ik natuurlijk niet aan mijn verroeste normen en waarden blijven plakken *gaat meteen op zoek naar een lekkere vent voor erbij*.

Of ik vreemdgangers ken? Uhm, nee eigenlijk niet, of ze hebben het nooit aan mij verteld. Ook ken ik geen bedrogenen in mijn vriendenkring. (ja hooguit dat het vriendje van A. tijdens het brugklasfeest met rivale B. had getongd)
Omdat je mensen in je nabije omgeving kent die vreemdgaan zou je het niet mogen veroordelen? wat een kul! ik ken meerdere vreemdgangers en ik vind het van allemaal even 'slecht'. Het is niet aan mij verder maar voor mij zou het einde relatie beteken wanneer mijn man vreemd gaat/is gegaan. Zelf ga ik niet vreemd en dat verwacht ik van mijn partner ook. Tot er redenen zijn om daar aan te twijfelen vertrouw ik hem dus ja; je hebt toch geen leven als je volgens statistieken moet gaan wantrouwen? (1 op de 3 huwelijke eindigen in een scheiding ook; nou dat is in mijn omgeving ook niet aan de orde, zal ik dan maar scheiden zodat we de peiling beetje beïnvloeden? Net zo onzinnig toch?)
quote:itsme26 schreef op 29 januari 2009 @ 13:25:

dames moet die schandpaal er nou komen, hij is nogal zwaar en ik kan hem dus niet eeuwig de trap op en af sleurenZet maar neer voor als iemand vindt dat hij/zij er aanspraak op kan maken.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 29 januari 2009 @ 13:09:

Wat is ditchen?PODE, officieel is het een landing op water.
Cum non tum age
quote:Mamasaar schreef op 29 januari 2009 @ 13:19:

Kapara, laat ik het anders stellen. Vindt jij dat je het verdient om aan de schandpaal te worden genageld?

Dat was toch het hele doel van dit topic, dat de moraalridders de vreemdgangers aan de schandpaal nagelden?

Maarreh.. Nee... ik was jong en had mijn lesje respect nog niet gekregen.
quote:Kapara schreef op 29 januari 2009 @ 13:27:

[...]

Dat was toch het hele doel van dit topic, dat de moraalridders de vreemdgangers aan de schandpaal nagelden?

Andersom juist toch? De Moraalridders moeten aan de schandpaal, omdat ze niet met hun tijd meegaan
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik vind het niet zo heul schandalig als mensen vreemdgaan. Ik ben in vroeger tijden zelf ook wel eens vreemdgegaan, en zolang de partner er niet meer lastiggevallen wordt, moeten mensen het naar mijn mening zelf weten.

Wat ik wel rete-irritant vind zijn mensen die vreemdgaan en dan een topic openen om te gaan mekkeren over de problemen die ze ermee krijgen. Daar word ik heel giftig van; vreemdgaan okee, maar neem dan wel je eigen verantwoordelijkheid. Je weet dat je iets stoms doet, als het misgaat dan deal je zelf maar met de consequenties. Zonder gezeur of geklaag.
dan ga ik er zelf wel aan hangen, iemand ernaast
*raakt in de war... moesten er nou vreemdgangers aan die schandpaal, of juist moraalridders *
Peas on earth!
ik denk dat alle vreemdgangers, de hele erge players daargelaten, ergens in hun gedachten hun eigen schandpaal wel hebben waar ze af en toe met rotte eieren zichzelf bekogelen. Mijn ervaring is dat mensen die vreemdgaan op een sneue, passieve manier verwachten dat hun gedrag een bepaald gewenst effect zal hebben: 'dan ziet hij me weer staan', of 'dan heb ik wat 'bevestiging' van mezelf', of 'ik wreek bepaald ongewenst gedrag van mijn partner' of 'ik wil weg bij mijn partner en wil dat hij het uitmaakt' enzovoorts.

Mensen doen het vaak uit een gemis, verdriet of frustratie, ik geloof niet in happy vreemdgaan. Het is een heel primitief en schadelijk coping mechanism voor een situatie waarvoor je de kracht en moed niet hebt om het vanuit jezelf aan te pakken.
quote:itsme26 schreef op 29 januari 2009 @ 13:31:

dan ga ik er zelf wel aan hangen, iemand ernaastNee dank je, ik werp graag de eerste steen.
quote:Parnell schreef op 29 januari 2009 @ 13:31:

en zolang de partner er niet meer lastiggevallen wordt, moeten mensen het naar mijn mening zelf weten.

Umm, ondervindt een partner er niet áltijd last van??
he jullie moeten me eren want ik ben een moraalridder toevallig
quote:Inad schreef op 29 januari 2009 @ 13:36:

[...]

Umm, ondervindt een partner er niet áltijd last van??Zolang de partner het niet weet, niet.
*gaat er wel naast hangen, gezellig kletsen over de zondaars*
Ja, dat vind ik echt.
Nee Itsme, jij snapt het niet. Moraalridderzijn is uit! Vreemdgaan is in
Peas on earth!
Parnell, tenzij ze met een dikke soa of een kind thuiskomen..."ehh, ja schat...moet je toch wat vertellen"
Ja, dat vind ik echt.
quote:Parnell schreef op 29 januari 2009 @ 13:37:

[...]

Zolang de partner het niet weet, niet.Zo daar zou ik als partner als de waarheid boven tafel komt, en dat doet hij uiteindelijk altijd, nog wel het booste over zijn - voorgelogen worden.
o shit, waar haal ik nu die jonge god vandaan als ik zo hang te hangen hier
quote:itsme26 schreef op 29 januari 2009 @ 13:38:

o shit, waar haal ik nu die jonge god vandaan als ik zo hang te hangen hierzeg eh..geef die jonge God effe een break,,die is al een keer aan een houten constructie gaan hangen voor onze zonden, moet ie nou alweer voor vreemdgaan?
RosieRo
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven