deurslot voordeur: tips?

02-04-2017 17:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik verhuizen naar een prachtige jaren '30 woning: ontzettend veel zin in. :-)

Voor de veiligheid lijkt het me handig de sloten te laten vervangen.

Iemand tips? Kun je dit relatief eenvoudig zelf doen of raden jullie een slotenmaker aan? In geval van het laatste, kunnen jullie iemand aanbevelen in omgeving Utrecht?

En aan wat voor prijs moet ik ongeveer denken?

Ik dacht er zelf aan om een oplegslot en 2 pensloten in de deur te bevestigen.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn!
Wat voor slot zit er nu in de deur.?

Kijk eens een youtube filmpje over een cilinder vervangen, dat kan je namelijk makkelijk zelf (denk ik).
Cilinderslot kun je makkelijk zelf vervangen. Als je bang bent dat er nog allemaal mensen een sleutel hebben, dan kan het ook al voldoende zijn om de cilindersloten van voor- en achterdeur te verwisselen.

Die pensloten kun je, als de gaten al in de deur zitten, ook makkelijk zelf vervangen. Dat gaat volgens hetzelfde principe als cilindersloten.
Sloten zijn goed zelf te vervangen. En anders een handige vriend?
Een oplegslot, zo je al noemt, is gebruikelijk bij jaren 30-woningen. Zo'n slot kostte ons vorig jaar 160 euro, en die kun je prima zelf vervangen.
Het oude slot kun je trouwens ook prima kwijt op Marktplaats als het nog goed werkt, want de sloten zijn dus nogal duur en wel gewild. En als het slot ergens anders zit weet niemand met een reservesleutel waar dat is, dus dat is prima.
quote:Bloemetjesolifant schreef op 02 april 2017 @ 18:50:

Het oude slot kun je trouwens ook prima kwijt op Marktplaats als het nog goed werkt, want de sloten zijn dus nogal duur en wel gewild. En als het slot ergens anders zit weet niemand met een reservesleutel waar dat is, dus dat is prima.Behalve de verkoper...
je hebt het over losse pensloten maar dan heb je dus altijd meerdere sleutels nodig. wij hebben nog niet zo lang geleden het slot laten vervangen waarbij een systeem is geplaatst waarbij door het draaien van de sleutel in het slot ook boven en onder in de deur een pin vastdraait. dus eigenlijk hetzelfde als met pensloten alleen dan 1 sleutel. dat kun je dan niet zelf maar het was niet zo heel duur.
Don't cry, buy a bag and move on.
Een 3 puntsslot laten plaatsen, veiliger is er niet. Wel duur... tenminste wij hebben er 3 laten plaatsen, 900e.
quote:daenerys79 schreef op 02 april 2017 @ 19:17:

je hebt het over losse pensloten maar dan heb je dus altijd meerdere sleutels nodig. wij hebben nog niet zo lang geleden het slot laten vervangen waarbij een systeem is geplaatst waarbij door het draaien van de sleutel in het slot ook boven en onder in de deur een pin vastdraait. dus eigenlijk hetzelfde als met pensloten alleen dan 1 sleutel. dat kun je dan niet zelf maar het was niet zo heel duur.En waar moet ik dan aan denken qua kosten?
quote:ghostly41 schreef op 02 april 2017 @ 19:53:

Een 3 puntsslot laten plaatsen, veiliger is er niet. Wel duur... tenminste wij hebben er 3 laten plaatsen, 900e.Vind ik toch wel prijzig...
quote:Bloemetjesolifant schreef op 02 april 2017 @ 18:50:

Het oude slot kun je trouwens ook prima kwijt op Marktplaats als het nog goed werkt, want de sloten zijn dus nogal duur en wel gewild. En als het slot ergens anders zit weet niemand met een reservesleutel waar dat is, dus dat is prima.Goede tip, thanks!
quote:mir86 schreef op 02 april 2017 @ 20:23:

[...]

Vind ik toch wel prijzig...Veiligheid kost wat....
quote:mir86 schreef op 02 april 2017 @ 20:23:

[...]

En waar moet ik dan aan denken qua kosten?Bij ons kostte het ongeveer €200 inclusief slot, systeem in deur plaatsen en secustrip
quote:daenerys79 schreef op 02 april 2017 @ 21:14:

[...]

Bij ons kostte het ongeveer €200 inclusief slot, systeem in deur plaatsen en secustripDat vind ik nog wel te doen! Weet je nog bij wie je het hebt laten doen? Is dat in de omgeving van Utrecht?
Laat de politie je adviseren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:gelderka schreef op 02 april 2017 @ 18:53:

Nu inbrekers.

Ga nu eens buiten staan en stel je voor dat je een koevoet of schroevendraaier tussen de deur en het kozijn wrikt. Waar komt de kracht terecht?

Als die op een oplegslot op goedkoop hout terecht komt: auw.

Als die kracht in een matig kozijn terecht komt: ook auw.

Een secustrip maakt dat niemand een schroevendraaier of koevoet tussen de deur kan steken.Als die strip er nog niet zit: zeker (laten) plaatsen! Anders kunnen ze met een niet in het slot gedraaid slot binnen een seconde binnen staan met behulp van een creditcard o.i.d.
quote:mir86 schreef op 02 april 2017 @ 22:01:

[...]

Dat vind ik nog wel te doen! Weet je nog bij wie je het hebt laten doen? Is dat in de omgeving van Utrecht?Nee dat niet. maar ik zou bij wat kleinere vakmannen/slotenmakers informeren. Dat is die van ons namelijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven