Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze jas?

03-04-2017 09:05 179 berichten
Ik heb heel lang gezocht naar een zomerjas aangezien mijn huidige jas minstens 8 jaar oud is en best wel versleten. Uiteindelijk heb ik dus deze besteld, maar de reacties van mijn geliefden zijn niet heel positief. Mijn jongste vond het 'precies een jas die Els zou dragen'. Els is een pittige dame van 65, met rood haar en dito bril.

https://www.zalando.nl/es ... en-red-es121g049-g11.html

Wat vinden jullie? Kan deze jas zonder dat je er ANWB parka-associaties bij krijgt? En wat moet ik anders, want ik heb echt die hele Zalando site doorgeploegd
Alle reacties Link kopieren
Die rode is toch een anwb parka?

In donker blauw kan het net maar mijn smaak is het niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
We zoeken toch een ZOMERJAS?

Dan ga je toch voor iets luchtigs? Toch niet die degelijke dingen die ik hier zie?

Een bomberjackje of een spijkerjack vind ik leuk. Al die andere jassen vind ik ontzettend degelijk.

Maar dat vind IK. Als JIJ hem mooi vindt moet je hem kopen.
Een bikerjackie dan? Ook leuk in het rood

link
Kies zo'n kort spijker jackie. Kan bijna overal bij en is tijdloos.
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 10:08:

[...]

Een jas vind ik niet genoeg. Ik heb er ruim 20, maar dat is natuurlijk wat overdreven.Wat een luxe. Ik zou ook graag wat meer impuls shoppen maar ik kan gewoon niets met kleding. Mijn oude jasje is tot op de draad versleten, dus daar kan ik niet meer met goed fatsoen mee over straat.
quote:rosepudding schreef op 03 april 2017 @ 10:12:

Een bikerjackie dan? Ook leuk in het rood

linkDaar kan een vrouw van 44 zich echt niet in vertonen. Dat is nog erger dan de ANWB parka. Sorry.
http://www.only.com/nl/nl ... Pattern=15129767_HauteRed

http://www.only.com/nl/nl ... ttern=15127011_BurntHenna

http://www.only.com/nl/nl ... lorPattern=15127870_Black

Allemaal rood en net wat sportiever. En niet duur.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:MinkeDeWit schreef op 03 april 2017 @ 10:15:

[...]

Daar kan een vrouw van 44 zich echt niet in vertonen. Dat is nog erger dan de ANWB parka. Sorry.Oh, ben nog wat ouder maar loop wel in een bikerjack. Niet rood dat dan weer niet

[...]

Daar kan een vrouw van 44 zich echt niet in vertonen. Dat is nog erger dan de ANWB parka. Sorry.Waarom niet? Ik zou alleen wel voor echt leer gaan. Deze vind ik er goedkoop uitzien. En een mooie leren jas gaat jaren mee.
quote:nederlandsevrouw schreef op 03 april 2017 @ 10:17:

[...]

Oh, ben nog wat ouder maar loop wel in een bikerjack. Niet rood dat dan weer niet Heb je een motor? Dan kan het wel, maar ik heb een fiets met gebloemde fietstassen
quote:MinkeDeWit schreef op 03 april 2017 @ 10:03:

Maar die van Desigual vindt niemand leuk?

Pfff ik heb er ook geen kijk op. Dat rode jackje kan ik natuurlijk niet dragen op rode of gebloemde jurken. Is de donkerblauwe beter, of ook te dozig?

Op een jurk vind ik het hoe dan ook helemaal niets.

Een spijkerjack zou je nu kunnen combineren met een grote wollen sjaal/omslagdoek (eventueel iets poncho-achtigs) en 's middags laat je die dan achterwege.
quote:MinkeDeWit schreef op 03 april 2017 @ 10:20:

[...]

Heb je een motor? Dan kan het wel, maar ik heb een fiets met gebloemde fietstassen Maar waarom vind je het belangrijk wat een ander vindt?
Ik vind het een neutraal model. Of het je staat of niet, is helemaal afhankelijk van je bouw. Ik kijk vaak op het kledingblog van Lida Thiry om goede tips te vinden over wat past bij je lichaamsbouw en kleurtype.

[...]

Heb je een motor? Dan kan het wel, maar ik heb een fiets met gebloemde fietstassen Ik denk dat jij beter een neutrale kleur kunt kiezen. Je wilt maar een jas en je geeft zelf aan dat je niks met kleding kunt. Een zwarte leren jas of een spijkjackie is neutraal en kan jaren mee.

[...]

Heb je een motor? Dan kan het wel, maar ik heb een fiets met gebloemde fietstassen Nope, fiets met zwarte fietstassen. Heb een zachtgrijze, niet glimmend en ik vind hem prima voor mij. Ben nu eenmaal een beetje een overjarige rockchick . Maar krijg er serieus veel complimenten over. Maar het kan inderdaad totaal niet bij je passen.

[...]

Daar kan een vrouw van 44 zich echt niet in vertonen. Dat is nog erger dan de ANWB parka. Sorry.

Oh, dat kan echt wel!

Ik zou me dan weer nooit willen vertonen in een spijkerjack of in de jas uit jouw OP.

Dus ik zou zeggen : koop gewoon wat je zelf leuk vind.
quote:MirandaGoesViva schreef op 03 april 2017 @ 10:23:

Ik vind het een neutraal model. Of het je staat of niet, is helemaal afhankelijk van je bouw. Ik kijk vaak op het kledingblog van Lida Thiry om goede tips te vinden over wat past bij je lichaamsbouw en kleurtype.Ik kom daar nooit zo goed uit. Mijn schouders zijn breder dan mijn heupen maar ik heb wel stevige benen (spijkerbroek maat 27/30). Mijn maten zijn 90-73-90, dus dat lijkt een zandloper maar daarvoor heb ik eigenlijk te weinig taille. Toch een appeltje?
Mooie trenchcoat? Is altijd goed en kan zowel sportief als chic. En hij hoeft niet beige te zijn he!!
Als je maar één jas wil, zou ik op zoek gaan naar iets wat neutraal en tijdloos is en overal bij kan. Bijvoorbeeld een (korte) trenchcoat in een niet al te spannende kleur.

En je zegt dat je niet zoveel taille hebt; dan is een jas met tailleband juist mooi vind ik, dan krijg je wat meer figuur. Met die rode jas heb je dan een beetje een hobbezak-effect.

En wat meer in trant van jouw eerste post:

Ik vind die jas leuk. Rood vind ik zoiezo leuk. Leuk pittig kleurtje.

(ben 27 dus geen "els")
Ik vind deze kleur ook prachtig

Dure regenjas, maar is niet aan het model af te zien vind ik:

ik vind deze rode kleur een moeilijke kleur om rest kleding bij te vinden. Een jas zou je niet moeten beperken in wat je verder kan dragen.

Ik zou voor ene kleur gaan die wat makkelijker is om mee te combineren. Geen primair rood dus maar eentje die afwijkt ervan juist, is makkelijker te combineren met andere kleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven