Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog even een update van mij.

Ineens heb ik heel veel uitnodigingen voor gesprekken. Eigenlijk teveel want ik heb te weinig tijd om me echt goed voor te bereiden!

Vandaag ineens 1, binnen 3 uur! En vrijdag heb ik er twee en maandag weer 1..

Owwww spannend!
quote:teletubbie1234 schreef op 29 maart 2017 @ 17:53:

[...]

Ik ben nu toch wel benieuwd wat voor tijdelijk werk jij doet Lola!Soort hostess functie, erg op service verlenen gericht!
Komende 2 weken extra uren maken ivm digitale examens leerlingen.

Daarna weer terug naar 2 dagen per week, de vraag is wel voor hoelang nog, de collega die ik vervang is nu weer aan het werk, en binnenkort gaat hij naar 0.5 fte. Op andere dagen zijn er stagiaires werkzaam..

Maar goed, voor de rest wel leuk en leerzaam werk en aardige collega's..

Afwijzingen op sollicitaties blijven helaas wel binnenkomen.
Heb gisteren CV geupdate, wereldreis maar onder overige gezet, onder werkervaring past het niet helemaal

Gelijk wat uitzendbureaus aangeschreven, zat 1 hele leuke vacature tussen, soortgelijk van wat ik hiervoor deed. (qua bedrijf en taken).

Uitzendbureau heeft nu de vraag neergelegd of dat het een probleem is dat ik evt pas juni beschikbaar zou zijn.

Eventjes afwachten

En anders, kan altijd nog eerder terugkomen, laatste weken staat Europa op het programma, voor paar tientjes vlieg ik dan naar huis.
Vandaag weer lekker 4 uur gereisd... pffff veel te warm! Maar wel twee keer door naar de volgende ronde! Blij
Hoi allemaal. Ik sluit me ook aan. Ik vind het leuk om jullie te volgen. Het geeft mij wel een steuntje in de rug dat ik niet de enige ben die nu thuiszit. Ik heb wel een ietwat andere achtergrond. Burn-out, reorganisatie... Laat ik het zo zeggen: ik heb dus nog even tijd en daar moet ik blij mee zijn. Echter ben ik het helemaal zat om thuis te zitten. Het leuke is, en misschien is dat voor jullie ook een idee, is dat ik mijn CV helemaal netjes heb gemaakt vorige week en op nationale vacaturebank heb gezet. En wat denk je: ik ben al twee keer gebeld en heb volgende week die afspraken. Dus dat geeft mij ook wel moed, dat ze klaarblijkelijk wel iets in mij zien en mij benaderen. Ik ga het zien.

Ik hoop snel weer aan de bak te kunnen. Heb een hoop ellende gehad maar ga ervan uit dat het niet bij elke werkgever een bende is. En het lijkt me sowieso erg fijn om weer onder de mensen te zijn. Overigens besteed ik nu wel veel tijd aan cursussen en netwerken. Ik had nooit gedacht dat dat iets voor mij was, maar ik haal er veel plezier uit.

Heel veel sterkte en succes allemaal.
Komt misschien door het mooie weer de laatste dagen, maar ik heb er wel vrede mee dat het momenteel zo gaat. Natuurlijk blijf ik kijken naar vacatures en andere kansen, maar nu even tijd voor mezelf, dingen doen waar je anders geen tijd voor hebt.... Voordat dat ,een soort planning hebben, helpt. Morgen bijvoorbeeld niets op de planning, dus huishoudelijk dagje. Meeste waar ik van baal is het imago dat anderen van je hebben als je zegt dat je niet/weinig werkt. Denken meteen dat je lui bent enzo, maar vind het wel prima zo. Al moet het niet té lang duren want dan ben ik straks overspannen van alle werkdruk die ik maandenlang niet heb gehad haha, moeten we ook niet hebben...
Vandaag serieus rondgekeken, helaas dezelfde dingen tegengekomen:

-Leuke functie, maar niet direct te matchen met mijn cv. Kan reageren maar voorzie een afwijzing. Ga dat toch doen, anders kom ik nooit aan de bak! Niet geschoten...

-Leuke baan maar heel weinig uren, 2-3 dagen per week zonder uitbreiding. Ga er financieel dus niet op vooruit, niet aantrekkelijk helaas.

-Leuke baan maar heel geniepig een stage, werkervaringsplek of een 'i.o' waarmee ze dus bedoelen in opleiding, dus als afgestudeerde heeft het geen zin te reageren. Lijkt nog steeds of alles op stagiaires draait de laatste tijd.

En bericht van de gemeente gehad: mag het eerste jaar in de bijstand geen vrijwilligerswerk doen want dan ben ik niet fulltime beschikbaar voor betaalde arbeid.... tja, was ook meer op de tijd te doden en je nuttig te voelen. Maar jezelf kapot vervelen thuis mag dus wel!!

Al met al geen lekker dagje, gelukkig schijnt de zon nu lekker fel dus kan hopelijk mijn stemming weer met wat vitamine D worden gecompenseerd! :-)
quote:lola712 schreef op 03 april 2017 @ 16:35:

Vandaag serieus rondgekeken, helaas dezelfde dingen tegengekomen:

-Leuke functie, maar niet direct te matchen met mijn cv. Kan reageren maar voorzie een afwijzing. Ga dat toch doen, anders kom ik nooit aan de bak! Niet geschoten...

-Leuke baan maar heel weinig uren, 2-3 dagen per week zonder uitbreiding. Ga er financieel dus niet op vooruit, niet aantrekkelijk helaas.

-Leuke baan maar heel geniepig een stage, werkervaringsplek of een 'i.o' waarmee ze dus bedoelen in opleiding, dus als afgestudeerde heeft het geen zin te reageren. Lijkt nog steeds of alles op stagiaires draait de laatste tijd.

En bericht van de gemeente gehad: mag het eerste jaar in de bijstand geen vrijwilligerswerk doen want dan ben ik niet fulltime beschikbaar voor betaalde arbeid.... tja, was ook meer op de tijd te doden en je nuttig te voelen. Maar jezelf kapot vervelen thuis mag dus wel!!

Al met al geen lekker dagje, gelukkig schijnt de zon nu lekker fel dus kan hopelijk mijn stemming weer met wat vitamine D worden gecompenseerd! :-)

Wat is dit toch triest zeg! Echt lola, vind het zo lullig voor je!

Dan maar bakken in de zon!

Ik heb na de 4 gesprekken die ik had voor alle een uitnodiging gehad voor het tweede gesprek!

Ik sta er zelf een beetje van te kijken! Zometeen heb ik nog keuze ook!
quote:teletubbie1234 schreef op 03 april 2017 @ 18:14:

[...]

Wat is dit toch triest zeg! Echt lola, vind het zo lullig voor je!

Dan maar bakken in de zon!

Ik heb na de 4 gesprekken die ik had voor alle een uitnodiging gehad voor het tweede gesprek!

Ik sta er zelf een beetje van te kijken! Zometeen heb ik nog keuze ook!

Ja baal er ook wel van! Bezwaar indienen is mogelijk, dus maar gedaan.

Gefeliciteerd!! Met vier gesprekken zou je denken dat je straks wel weer aan het werk bent!
Goed nieuws hier!

Bij bedrijf waar ik vorige week op heb gesolliciteerd mag ik op gesprek komen! Ze stelden voor om een Skype gesprek in te plannen, maar omdat ik binnenkort een week in NL ben wil ik liever persoonlijk langs. Voor beide kanten, krijg ik een beetje de sfeer mee van bedrijf en zij idee van mij.

Verder nog sollicitatie lopen via uitzendbureau, zij wilden mn CV in het Engels en zouden me dan voordragen. Was heel fijn, in hostel natuurlijk genoeg natives, dus heb het nog laten nakijken.

Verder ben ik ook nog paar keer benaderd door uitzendbureaus want heb mn cv online gezet op Nationale vacaturebank.Liefste ga ik gelijk in dienstdienst bij werkgever, maar werk is werk!

Ik zoek in de richting van supply chain, merk ook echt dat er meer werk is, euro staat zwak dus goedkoop voor buitenland natuurlijk. Ik heb wel de hoop dat ik snel iets zal vinden eigenlijk!
Ooh ik trek het niet meer hier hoor. Wachten op dat telefoontje na het sollicitatiegesprek is echt ZO killing. De hele tijd als mijn telefoon een geluidje maakt schiet ik omhoog. Ik ben al zo vaak afgewezen dat ik me niet eens kan voorstellen dat ik vandaag goed nieuws krijg, maar ergens heb ik toch weer hoop. Bah. Kent iemand dat gevoel? Dat je praktisch al jezelf aan het voorbereiden bent op de afwijzing zodat de klap wat minder hard zal zijn?
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
quote:ItsTesss schreef op 07 april 2017 @ 10:38:

Ooh ik trek het niet meer hier hoor. Wachten op dat telefoontje na het sollicitatiegesprek is echt ZO killing. De hele tijd als mijn telefoon een geluidje maakt schiet ik omhoog. Ik ben al zo vaak afgewezen dat ik me niet eens kan voorstellen dat ik vandaag goed nieuws krijg, maar ergens heb ik toch weer hoop. Bah. Kent iemand dat gevoel? Dat je praktisch al jezelf aan het voorbereiden bent op de afwijzing zodat de klap wat minder hard zal zijn?

Ja dat herken ik zeker. Ook omdat ik alleen maar afwijzingen heb gehad. Als je jezelf instelt: ik krijg een afwijzing dan komt het minder onverwacht aan. Ik merk het vaak al als de ander aan de telefoon een beetje vreemd het gesprek begint of hakkelt, veel uhhh zeggen te algemeen: ja uhhh je bent bij ons op gesprek geweest vorige week en uh..... nou dan weet ik vaak al genoeg.

Zit momenteel ook echt in een dip. Werken vanuit uitkering levert niets op dus zit veel thuis en de vacatures die ik voorbij zie komen voldoe ik als starter niet aan. Of ze zijn allemaal op zoek naar 'het nieuwe talent' bij traineeships met een bizar hoge eis. Ik weet dat ik van 40 uur op een klantenservice alleen nóg maar depressiever ga worden dus daar reageer ik ook niet op al zijn dat de banen die steeds voorbij komen... en helaas elke dag die je thuiszit wordt je cv minder interessant heb ik het idee.
quote:lola712 schreef op 07 april 2017 @ 11:15:

[...]

Ja dat herken ik zeker. Ook omdat ik alleen maar afwijzingen heb gehad. Als je jezelf instelt: ik krijg een afwijzing dan komt het minder onverwacht aan. Ik merk het vaak al als de ander aan de telefoon een beetje vreemd het gesprek begint of hakkelt, veel uhhh zeggen te algemeen: ja uhhh je bent bij ons op gesprek geweest vorige week en uh..... nou dan weet ik vaak al genoeg.

Zit momenteel ook echt in een dip. Werken vanuit uitkering levert niets op dus zit veel thuis en de vacatures die ik voorbij zie komen voldoe ik als starter niet aan. Of ze zijn allemaal op zoek naar 'het nieuwe talent' bij traineeships met een bizar hoge eis. Ik weet dat ik van 40 uur op een klantenservice alleen nóg maar depressiever ga worden dus daar reageer ik ook niet op al zijn dat de banen die steeds voorbij komen... en helaas elke dag die je thuiszit wordt je cv minder interessant heb ik het idee.

Inderdaad! Of dat ze je niet op de afgesproken dag bellen of pas heel laat... dan weet je ergens ook al dat ze hun eerste keuze aan het regelen zijn en zodra die heeft toegezegd kunnen ze je met een gerust hart afwijzen.

Volgens mij lijken onze situaties behoorlijk op elkaar trouwens. Ik ben ook een starter, kan ook geen passende vacatures vinden omdat ik niet genoeg ervaring heb en die klantenservice baantjes zijn ook echt totaal niks voor mij! Echt een demotiverende situatie.
quote:ItsTesss schreef op 07 april 2017 @ 11:28:

[...]

Inderdaad! Of dat ze je niet op de afgesproken dag bellen of pas heel laat... dan weet je ergens ook al dat ze hun eerste keuze aan het regelen zijn en zodra die heeft toegezegd kunnen ze je met een gerust hart afwijzen.

Volgens mij lijken onze situaties behoorlijk op elkaar trouwens. Ik ben ook een starter, kan ook geen passende vacatures vinden omdat ik niet genoeg ervaring heb en die klantenservice baantjes zijn ook echt totaal niks voor mij! Echt een demotiverende situatie.En volgens mij ook nog allebei iets richting media/communicatie gedaan...
quote:lola712 schreef op 07 april 2017 @ 11:52:

[...]

En volgens mij ook nog allebei iets richting media/communicatie gedaan...

Inderdaad! Grappig.

In welke regio ben jij op zoek naar werk? Toch niet ook in Limburg
quote:ItsTesss schreef op 07 april 2017 @ 15:21:

[...]

Inderdaad! Grappig.

In welke regio ben jij op zoek naar werk? Toch niet ook in Limburg Nee een provincie hoger. Ben je al gebeld?
quote:lola712 schreef op 07 april 2017 @ 16:59:

[...]

Nee een provincie hoger. Ben je al gebeld?

Haha wat leuk!

Nee, nog niet :\ Was ergens wel te verwachten, maar toch irritant dat ik maandag weer in spanning zit!
quote:ItsTesss schreef op 08 april 2017 @ 16:19:

[...]

Haha wat leuk!

Nee, nog niet :\ Was ergens wel te verwachten, maar toch irritant dat ik maandag weer in spanning zit!

Hopen op goed nieuws vandaag Tess! Jij gisteren ook lekker genoten van het mooie weer?

Ik zie best wel op tegen deze week. Allereerst gaat het een grauw weekje worden... daarnaast had ik eigenlijk de hele week kunnen werken via een uitzendbureau maar de reiskosten kreeg je niet vergoed. Dan moest ik betalen om te gaan werken! Van de gemeente krijg je wel reiskosten vergoed als je een cursus moet volgen of langs moet komen, maar reiskosten voor werk (waar het allemaal om draait lijkt mij!!) is er niet, bizar! Dat lijkt me een beetje omgekeerd want ik verdien verder niks aan die dagen omdat het wordt ingehouden. En werkende familie ziet uit naar de Paasdagen om bij te komen.. een korte werkweek deze goede vrijdag en maandag vrij. Ik kan mezelf daar helemaal niets bij voorstellen, elke dag lijkt hier namelijk wel Pasen! Daar baal ik dan wel flink van! Helemaal omdat ik nu een weekje 'verplicht' thuis zit! Hopelijk hebben jullie een betere week!
Ik zit er ook doorheen. Ik ging door naar de volgende ronde maar ik wacht hier nu al 10 dagen op! Ja paasdrukte... vorige week had ik wel een gesprek maar ben afgewezen en bij een ander gesprek werd ik onderweg gebeld dat t niet door ging. Terwijl het dik 2 uur reizen is en ik dus al halverwege was. Rrrrr nu maar weer op drie andere vacatures gereageerd. Hopen dat deze wel opschieten want deze hele week is het ook super slecht weer!
quote:lola712 schreef op 10 april 2017 @ 09:54:

[...]

Hopen op goed nieuws vandaag Tess! Jij gisteren ook lekker genoten van het mooie weer?

Ik zie best wel op tegen deze week. Allereerst gaat het een grauw weekje worden... daarnaast had ik eigenlijk de hele week kunnen werken via een uitzendbureau maar de reiskosten kreeg je niet vergoed. Dan moest ik betalen om te gaan werken! Van de gemeente krijg je wel reiskosten vergoed als je een cursus moet volgen of langs moet komen, maar reiskosten voor werk (waar het allemaal om draait lijkt mij!!) is er niet, bizar! Dat lijkt me een beetje omgekeerd want ik verdien verder niks aan die dagen omdat het wordt ingehouden. En werkende familie ziet uit naar de Paasdagen om bij te komen.. een korte werkweek deze goede vrijdag en maandag vrij. Ik kan mezelf daar helemaal niets bij voorstellen, elke dag lijkt hier namelijk wel Pasen! Daar baal ik dan wel flink van! Helemaal omdat ik nu een weekje 'verplicht' thuis zit! Hopelijk hebben jullie een betere week!

Yes, ik zit weer in de wachtstand vandaag! Heerlijk weekend gehad, vooral omdat ik dan ook even kan ontspannen en niet de hele tijd zit te wachten tot die stomme telefoon nu eens eindelijk gaat. Sowieso zorgt mooi weer ervoor dat iedereen, waaronder ook ikzelf, een instant beter humeur heeft.

Ah wat ontzettend stom geregeld, maar logisch dat je niet gaat werken als je dat geld toch weer meteen kwijt bent aan de reiskosten. Doet me een beetje denken aan zo'n werkervaringsplekken waar je als starter kunt gaan werken, maar een financiële tegemoetkoming of überhaupt al reiskostenvergoeding zit er niet in. Alsof je als werkzoekende het geld hebt om 5 maanden lang het openbaar vervoer te betalen of de benzine en parkeerkosten te betalen. Ik wil best investeren in ervaring opbouwen, maar dat gaat me net wat te ver.

Ik vind het wel fijn om Pasen te vieren (althans, als ik niet te vaak van familie de vraag ga krijgen hoe het met werk zoeken gaat). Op zo'n momenten realiseer ik me wel dat ik ontzettend blij mag zijn dat ik zoveel lieve mensen om me heen heb en ook al gaat het werk zoeken nog steeds voor geen meter, voor mijn familie en vrienden mag ik dankbaar zijn.
quote:teletubbie1234 schreef op 10 april 2017 @ 10:01:

Ik zit er ook doorheen. Ik ging door naar de volgende ronde maar ik wacht hier nu al 10 dagen op! Ja paasdrukte... vorige week had ik wel een gesprek maar ben afgewezen en bij een ander gesprek werd ik onderweg gebeld dat t niet door ging. Terwijl het dik 2 uur reizen is en ik dus al halverwege was. Rrrrr nu maar weer op drie andere vacatures gereageerd. Hopen dat deze wel opschieten want deze hele week is het ook super slecht weer!Er is niets irritanter dan het steeds maar weer wachten op de uitslag hè! Hebben ze een tijd aangegeven hoelang ze nodig hadden om de volgende ronde te plannen? Want anders zou je misschien zelf eens kunnen bellen om ernaar te informeren?
quote:ItsTesss schreef op 10 april 2017 @ 10:37:

[...]

Er is niets irritanter dan het steeds maar weer wachten op de uitslag hè! Hebben ze een tijd aangegeven hoelang ze nodig hadden om de volgende ronde te plannen? Want anders zou je misschien zelf eens kunnen bellen om ernaar te informeren?

Wachten is nooit leuk!

Krijg van de gemeente wéér een andere begeleider, hopen dat ik nu wel enige vorm van begeleiding krijg. Ik hoorde nooit wat, werd redelijk vrijgelaten...
Nee ongeveer een week zeiden ze maar ja het is nu al 10 dagen. Ja lijkt niks maar ik zit er dus wel elke dag weer hoopvol op te wachten
Ow ik heb wel al zelf contact opgenomen ja

Afgelopen donderdag. Wil eigenlijk morgen weer gaan zeuren... maar vraag me af of dat wel zo slim is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven