Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Ik ben na mijn burn-out vorig jaar juni weer aan het werk gegaan in een nieuwe baan. Beviel heel goed, maar helaas werd het contract niet verlengd omdat het bedrijf moest bezuinigen. Ben eind vorig jaar dus weer volop aan het solliciteren gegaan en vond binnen 3 weken alweer iets anders.

Daar zit ik dus nu sinds 1 januari, met een jaarcontract.
lilguinea schreef:
28-03-2019 09:17
Ik ben na mijn burn-out vorig jaar juni weer aan het werk gegaan in een nieuwe baan. Beviel heel goed, maar helaas werd het contract niet verlengd omdat het bedrijf moest bezuinigen. Ben eind vorig jaar dus weer volop aan het solliciteren gegaan en vond binnen 3 weken alweer iets anders.

Daar zit ik dus nu sinds 1 januari, met een jaarcontract.
Oh goed zeg!
Ik schrijf ook mee met dit topic.
Zit werkloos thuis met een Wajong. Laatst had ik wel een baan, maar door een samenloop van omstandigheden ontslagen.

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor 24 uur per week voor ruim 10 euro bruto incl. vakantietoeslag. Dat komt ongeveer overeen met mijn Wajong. Twijfel wat ik zal doen.
rebecca_90 schreef:
29-03-2019 19:43
Ik schrijf ook mee met dit topic.
Zit werkloos thuis met een Wajong. Laatst had ik wel een baan, maar door een samenloop van omstandigheden ontslagen.

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor 24 uur per week voor ruim 10 euro bruto incl. vakantietoeslag. Dat komt ongeveer overeen met mijn Wajong. Twijfel wat ik zal doen.
Is toch weer lekker om te gaan werken? waarom heb je wajong en lijkt de baan je leuk?
Ik heb de baan afgezegd.
Ik ga me voorlopig richten op vrijwilligerswerk en therapie.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren ineens een bericht in mijn werkmap met mijn rechten en plichten als ww-gerechtigde en een sollicitatietaak. Heb gelijk geantwoord met de vraag waar ik de tijd vandaan moest halen om te gaan solliciteren naast mijn fulltime baan. Omdat ik het invullen nogal zinloos vond, had ik juist tot einde ww vrijstelling gekregen van ze voor die sollicitatietaak. Blijkbaar moet ik hem daarna nog maar eens gaan inhalen...
De wegen van het UWV blijven ondoorgrondelijk!
Alle reacties Link kopieren
2x nu achter elkaar dat mijn contract niet verlengd wordt bij verschillende bedrijven en nu dus weer werkloos ben binnenkort.
Is ook een andere sector dan ik daarvoor werkte, begin nu wel te twijfelen, past het inderdaad niet bij me en kan ik beter weer werk zoeken in de sector waar ik voorheen werkte of gewoon pech gehad nu?
In ieder geval wel druk bezig met solliciteren nu, in andere gebieden dan waar ik nu werk maar wel zelfde bedrijf als waar ik nu werk.
Alle reacties Link kopieren
Werk nu via een uitzendbureau. Erg leuke collega’s, maar hoge werkdruk en laag salaris. Solliciteer door, ook om uit de aanvullende Ww te komen.

Verbaas me er over dat er bij veel vacatures geen salaris staat (of alleen marktconform o.i.d.) of heel veel eisen en dan net boven minimumloon bieden.
Of er staat dat het een goed salaris is en dan minimumloon vermelden.

En in mijn branche beginnen alle banen eerst via uitzend- of detacheringsbureau, waar je het 1e half jaar geen pensioen opbouwt en een nulurencontract hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er juist nu over dat er wel vaak salaris genoemd wordt :)
In de branche waarin ik zoek ook veel via detachering/uitzendbureau eerst. En nee niet net boven minimumloon hoor.
Hebben jullie weleens gevraagd om mee te lopen bij een afdeling als je solliciteert?
Ik heb dat nu wel gevraagd, intercedente gaf aan dat dit niet echt gebruikelijk is maar het eigenlijk geen gekke gedachte is om een beter beeld te krijgen van de functie en de sfeer op afdeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven