Esprit geeft geld niet terug
dinsdag 27 januari 2009 om 21:29
Hallo,
In november heb ik bij Esprit een bestelling geplaatst en netjes betaald. Maar het bleek dat het product (kandelaar waar geen kaars op blijft staan) niet voldeed, dus heb ik het teruggezonden. Helaas ben ik nu al vanaf november bezig om mijn geld terug te krijgen. Ik heb diverse keren gebeld, gemaild, dit zelfs in het Duits, aangezien het hoofdkantoor en de boekhouding in Duitsland zit. Ik krijg telkens als antwoord dat ik het binnen 6-8 dagen overgemaakt krijg. Toen dit niet hielp heb ik een officiële klacht ingediend. Hierop kwam een reactie dat het geld overgemaakt was, maar helaas dit was niet het geval.
Mijn vraag is waar kan ik heen met mijn klacht? Bij Esprit kom ik niet verder. En het gaat maar om 38,- euro, maar toch....En om dan nou maar iets anders te gaan bestellen, gaat tegen mijn principes in. Dit is ook niet waar zij mee komen hoor.
Alvast bedankt
In november heb ik bij Esprit een bestelling geplaatst en netjes betaald. Maar het bleek dat het product (kandelaar waar geen kaars op blijft staan) niet voldeed, dus heb ik het teruggezonden. Helaas ben ik nu al vanaf november bezig om mijn geld terug te krijgen. Ik heb diverse keren gebeld, gemaild, dit zelfs in het Duits, aangezien het hoofdkantoor en de boekhouding in Duitsland zit. Ik krijg telkens als antwoord dat ik het binnen 6-8 dagen overgemaakt krijg. Toen dit niet hielp heb ik een officiële klacht ingediend. Hierop kwam een reactie dat het geld overgemaakt was, maar helaas dit was niet het geval.
Mijn vraag is waar kan ik heen met mijn klacht? Bij Esprit kom ik niet verder. En het gaat maar om 38,- euro, maar toch....En om dan nou maar iets anders te gaan bestellen, gaat tegen mijn principes in. Dit is ook niet waar zij mee komen hoor.
Alvast bedankt
donderdag 29 januari 2009 om 15:34
Wat vervelend zeg. Ik heb een keer zoiets gehad bij een ander bedrijf. Dat ging om 400 euro. Misschien niet netjes, maar na eindeloos veel e-mails en telefoontjes heb ik gezegd dat ik naar Kassa of de krant zou stappen: in ieder geval de pers in zou schakelen. Twee dagen later stond het op mijn rekening.
donderdag 5 februari 2009 om 07:58
Nog steeds heb ik mijn geld niet terug. Inmiddels gaat Esprit zelfs onze mailcorrespondentie nummeren! Er staat steeds hetzelfde in, dat ik binnen 6-8 dagen mijn geld krijg, Wat dus niet zo is...
Moedeloos word ik ervan.....
Wel hebben ze voor het ongemak een kortingscode van 10,- euro aangeboden, die ik wel even binnen 6 dagen moest besteden! Dit heb ik ook gedaan en heb iets besteld voor 12 euro. Helaas moest je voor minimaal 24 euro bestellen, dus heb nog iets besteld wat ik dan maar gratis terugstuur. Principekwestie.
Maarja...nog steeds mijn geld niet. En ik heb het zware vermoeden dat dat ook helemaal niet gaat gebeuren ook.
Moedeloos word ik ervan.....
Wel hebben ze voor het ongemak een kortingscode van 10,- euro aangeboden, die ik wel even binnen 6 dagen moest besteden! Dit heb ik ook gedaan en heb iets besteld voor 12 euro. Helaas moest je voor minimaal 24 euro bestellen, dus heb nog iets besteld wat ik dan maar gratis terugstuur. Principekwestie.
Maarja...nog steeds mijn geld niet. En ik heb het zware vermoeden dat dat ook helemaal niet gaat gebeuren ook.

donderdag 5 februari 2009 om 09:02
quote:Madiken schreef op 29 januari 2009 @ 13:37:
[...]
Oeh, dat is wel heel erg veel geld. Dan zit je wel even in de piepzak denk ik.
Raar dat je er de laatste tijd zoveel negatiefs over hoort. Ze hebben wereldwijd natuurlijk klanten genoeg, dus ze hoeven niet op eentje meer of minder te kijken, is misschien de gedachte. Wel heel slecht zeg.Misschien verkeren ze wel in financiele problemen, weet jij veel. Ik bestel er in ieder geval niets meer. Ik koop alleen nog online als ik het achteraf kan betalen. Bol.com, H&M, Wehkamp....
[...]
Oeh, dat is wel heel erg veel geld. Dan zit je wel even in de piepzak denk ik.
Raar dat je er de laatste tijd zoveel negatiefs over hoort. Ze hebben wereldwijd natuurlijk klanten genoeg, dus ze hoeven niet op eentje meer of minder te kijken, is misschien de gedachte. Wel heel slecht zeg.Misschien verkeren ze wel in financiele problemen, weet jij veel. Ik bestel er in ieder geval niets meer. Ik koop alleen nog online als ik het achteraf kan betalen. Bol.com, H&M, Wehkamp....
donderdag 5 februari 2009 om 09:09
zaterdag 7 februari 2009 om 10:34
Update:
Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd.
Tevens heb ik bericht van consuwijzer. Hier volgt een deel van het antwoord:
U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp
Dus meiden, mochten jullie je klachten over Esprit kwijt willen, graag melden aan www.consuwijzer.nl
Consumentenbond doet overigens niets, als je geen lid bent!!!
Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd.
Tevens heb ik bericht van consuwijzer. Hier volgt een deel van het antwoord:
U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp
Dus meiden, mochten jullie je klachten over Esprit kwijt willen, graag melden aan www.consuwijzer.nl
Consumentenbond doet overigens niets, als je geen lid bent!!!
zaterdag 7 februari 2009 om 11:48
quote:sarah2ndlife schreef op 05 februari 2009 @ 09:09:
aangetekende brief met een ultimatum met vooruitzicht op juridische stappen.
heb ik laatst ook gedaan, was maar voor 15 euro, maar toch , het zijn mijn 15 euro , ik had betaald en niks gekregen, na de aangetekende brief was ineens mijn product in huis.
maar iets aangetekend sturen kost toch ook weer 7 euro?
bijna de helft van je product.
aangetekende brief met een ultimatum met vooruitzicht op juridische stappen.
heb ik laatst ook gedaan, was maar voor 15 euro, maar toch , het zijn mijn 15 euro , ik had betaald en niks gekregen, na de aangetekende brief was ineens mijn product in huis.
maar iets aangetekend sturen kost toch ook weer 7 euro?
bijna de helft van je product.
zaterdag 7 februari 2009 om 16:23
Wel vreemd dat Esprit het geld niet teruggeeft !
Dit is zeker niet oké, lijkt me ook slechte reclame voor ze. Want ik zal nu ook niet zo snel meer iets bij ze bestellen....
en een vraagje: Wie heeft er ervaring met terugsturen van schoenen bij Omada ?
Gaat het daar wel goed met het terugbetalen van je geld ?
dat hoop ik, want ik heb een bestelling gedaan, en na betaling te horen gekregen dat een deel al uitverkocht is...
en dus terugbetaald gaat worden.
Dit is zeker niet oké, lijkt me ook slechte reclame voor ze. Want ik zal nu ook niet zo snel meer iets bij ze bestellen....
en een vraagje: Wie heeft er ervaring met terugsturen van schoenen bij Omada ?
Gaat het daar wel goed met het terugbetalen van je geld ?
dat hoop ik, want ik heb een bestelling gedaan, en na betaling te horen gekregen dat een deel al uitverkocht is...
en dus terugbetaald gaat worden.
vrijdag 13 februari 2009 om 21:47
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 23:56:
Juistem
Faxen geeft telefoonkosten he? Even niet aan gedacht.
Tegenwoordig kun je toch via internet faxen. Ik weet alleen niet of je de fax honderd keer kan verzenden
Wat vervelend. ik ga ook niet meer bij ze bestellen. Als ze zo moeilijk doen. Vroeger kon je met acceptgiro betalen
Juistem
Faxen geeft telefoonkosten he? Even niet aan gedacht.
Tegenwoordig kun je toch via internet faxen. Ik weet alleen niet of je de fax honderd keer kan verzenden
Wat vervelend. ik ga ook niet meer bij ze bestellen. Als ze zo moeilijk doen. Vroeger kon je met acceptgiro betalen
vrijdag 13 februari 2009 om 22:52
quote:izalinia schreef op 13 februari 2009 @ 21:47:
[...]
Vroeger kon je met acceptgiro betalen
Je kan nog steeds met acceptgiro betalen, maar alleen tot een bepaald bedrag (300 euro dacht ik).
Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met Esprit, maar als ik dit allemaal zo lees begin ik toch te twijfelen.
[...]
Vroeger kon je met acceptgiro betalen
Je kan nog steeds met acceptgiro betalen, maar alleen tot een bepaald bedrag (300 euro dacht ik).
Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met Esprit, maar als ik dit allemaal zo lees begin ik toch te twijfelen.
maandag 23 februari 2009 om 07:56
Ik heb nog steeds geen geld terug ontvangen.
Maar ook heb ik niets vernomen op mijn aangetekende brief!
Ik vind het jammer dat ik nergens terecht kan en dat bedrijven dit zomaar kunnen maken. Als je als particulier niet binnen 30 dagen betaald, heb je al een aanmaning aan je broek. Mijn 'zaak' met Esprit loopt al vanaf eind november! Op elk mailtje wat ik stuur, krijg ik hetzelfde antwoord dat ik binnen 6-8 dagen mijn geld krijg.
Ik denk dat er niets anders op zit dan nog iets te bestellen voor dat bedrag, want het beroerde is dat ze wel weten en toegeven dat ze mij nog geld schuldig zijn.
Maar ook heb ik niets vernomen op mijn aangetekende brief!
Ik vind het jammer dat ik nergens terecht kan en dat bedrijven dit zomaar kunnen maken. Als je als particulier niet binnen 30 dagen betaald, heb je al een aanmaning aan je broek. Mijn 'zaak' met Esprit loopt al vanaf eind november! Op elk mailtje wat ik stuur, krijg ik hetzelfde antwoord dat ik binnen 6-8 dagen mijn geld krijg.
Ik denk dat er niets anders op zit dan nog iets te bestellen voor dat bedrag, want het beroerde is dat ze wel weten en toegeven dat ze mij nog geld schuldig zijn.
maandag 23 februari 2009 om 14:03
maandag 23 februari 2009 om 15:32