Parkeren schiphol tips nodig

02-04-2017 23:08 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een kleine 2 weken ga ik met man en kind op vakantie. We vliegen via Schiphol. Helaas is de trein geen optie ivm aankomst 1 uur in de nacht. Nu zoek ik een goede parkeergelegenheid. Maar ik zie een hoop aanbieders, met vaak net zoveel tevreden als zwaar ontevreden klanten.

Iemand suggesties? Ik vind het prima om ergens heen te rijden, maar horrorverhalen van niet arriverende shuttles, taxi moeten nemen, onvindbare auto's in de nacht houd me tegen. Daarentegen word ik ook niet blij van reactie als 'we moesten een uur wachten op onze auto' bij Valet parking achtige services...

Wie kan me helpen met goed (recent, liefst nog met nachtvlucht ervaringen) advies? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij, maar 100 euro heb ik ook niet over voor 8 nachten parkeren.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Vorig jaar in het hoogseizoen hebben wij via centralparking.nl 23 dagen onze auto laten parkeren voor 99 euro. Ik vond het ideaal, de auto wordt bij Schiphol opgehaald en teruggebracht. Op de terugweg hebben we op hun advies 15-30 min van te voren gebeld en toen we eruit kwamen stonden ze er al met onze auto.

Wij hadden ook nachtvluchten.
Inderdaad P3 parkeren van Schiphol of Ibis. Als het maar voor een paar uur is kan je ook nog Ibis budget overwegen, hele kleine hokjes maar wel goed om even uit te rusten en te douchen. Passen 3 personen in een kamer.
P3 die paar euro op de hele reis.
Zal ik ook zeggen dat wij P3 doen?
Absoluut ParkFly valet! (www.parkfly.nl)

Je stopt bij de vertrekhal deur 3, zij staan daar klaar en nemen je auto mee. Als je terug komt en je hebt je bagage bel je hun op en ze staan weer klaar met jouw auto bij vertrekhal deur 3. Ik doe dit al jaren en is super! Ook de kosten zijn gelijk of zelfs minder dan P3. Heb ook nog nooit gemerkt dat ze met de auto aan het scheuren zijn (ps kilometer stand neem ik altijd foto van zodat ik zeker weet dat ze er geen grote afstanden mee rijden).
Ik parkeer in Amstelveen in de buurt van een halte van bus 300 en doe het laatste stukje met de bus.
@Rosings, wij zoeken ook nog parkeergelegenheid voor een vliegreis binnenkort, liefst met toezicht. Is er in Amstelveen waar jij parkeert toezicht?
Nee, dat is gewoon op straat.
Dat doe ik liever niet, ik weet uit ervaring hoe irritant het is als er steeds 'langparkeerders' in de straat staan die er verder niets te zoeken hebben behalve een gratis parkeerplek tijdens de vakantie.
Ik snap wat je bedoeld, dit is bij een verpleeghuis met veel plek en weinig bewoners met een auto
En een taxi naar huis is geen optie? Wel zo relaxed. TCA heeft tegenwoordig een nieuw maximumbedrag van €37,50 tussen Schiphol en Amsterdam, dag en nacht. Of woon jij echt weer voorbij Amsterdam?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik? Ik moet eerst een uur rijden voor ik in Amstelveen ben
quote:rosings schreef op 03 april 2017 @ 09:58:

Ik snap wat je bedoeld, dit is bij een verpleeghuis met veel plek en weinig bewoners met een auto Sorry, maar wat vind ik dit asociaal zeg. Alsof de mensen in het verpleeghuis geen visite kunnen hebben met auto's. Zou wat zijn als iedereen dit doet.. je gaat op vakantie en dan hoort daar ook parkeergeld bij. Dat calculeer je dan maar in. Leuk voorbeeld voor je kinderen ook.
Hier ook p3 of Ibis budget als we sleep park fly doen, kan ook bij vd valk oa.
quote:Labalade schreef op 03 april 2017 @ 10:53:

[...]

Sorry, maar wat vind ik dit asociaal zeg. Alsof de mensen in het verpleeghuis geen visite kunnen hebben met auto's. Zou wat zijn als iedereen dit doet.. je gaat op vakantie en dan hoort daar ook parkeergeld bij. Dat calculeer je dan maar in. Leuk voorbeeld voor je kinderen ook.Ik vind het niet asociaal om mijn auto, waar netjes de wegenbelasting voor is betaald, op de openbare weg te parkeren.
Ik vind het wel asociaal om hem een paar weken voor de deur van een ander te zetten omdat jij geen parkeergeld wil betalen.
Krijgen we die discussie weer
Hier in de wijk is er veel overlast van langparkeerders die niet willen betalen. Zo erg dat er auto's vernield zijn omdat bewoners dus 5 straten van hun huis moesten parkeren ipv vlak bij hun eigen huis. Dat is uiteraard belachelijk.

Nu wordt er daarom betaald parkeren ingevoerd dus bedankt.
En daarom parkeer ik niet in een woonwijk. (en nooit langer dan een lang weekend) maar dan nog. Openbare weg is openbare weg.
Dit zijn toch gewoon kosten die horen bij de vakantie? Je accepteert wel de kosten van het vliegen, de accommodatie, uitjes, etc., maar het parkeren mag dan niets kosten. Dat snap ik niet.
quote:nerdopviva schreef op 03 april 2017 @ 11:33:

Dit zijn toch gewoon kosten die horen bij de vakantie? Je accepteert wel de kosten van het vliegen, de accommodatie, uitjes, etc., maar het parkeren mag dan niets kosten. Dat snap ik niet.Ik ook niet.
Wij zetten hem ook altijd op P3. Shuttlebus gaat vaak genoeg en vorig jaar konden we zelfs daar onze bagage al inchecken zonder wachtrij (ik geloof dat dat bij Transavia kon). Ideaal! De prijs calculeren we inderdaad in bij het boeken van de reis. Het zou niet eens in me opkomen om in een woonwijk te parkeren.
Even een vraag. Kun je dat het beste reserveren dat parkeren op p3 of is dat niet nodig? Gaat om juni.

En maakt het nog uit welke vertrekhal je moet zijn of maakt dat niet uit?
quote:Doorenvogels55 schreef op 03 april 2017 @ 18:29:

Even een vraag. Kun je dat het beste reserveren dat parkeren op p3 of is dat niet nodig? Gaat om juni.

En maakt het nog uit welke vertrekhal je moet zijn of maakt dat niet uit?

Ik zou wel reserveren. Je kunt dan ook kiezen om op kenteken in- en uit te rijden, geen gedoe.

De shuttlebus stopt bij alle vertrekhhallen (of 2 gecombineerd, weet ik niet meer) en wordt duidelijk aangegeven in de bus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oke dank je. Ga kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven