Echt?!

04-04-2017 02:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van jongs af aan moeite met relaties en vertrouwen in mannen. Jaren alleen geweest omdat ik niet geloofde in de liefde. Tot ik "hem" tegenkwam. Ineens was het niet meer moeilijk en op enkele buien na is vertrouwen nooit een issue geweest.

Tot vanavond dus. Hij was weggeweest en ik vond hem opvallend laat nog online. Terwijl ik daar eigenlijk nooit op let. Waarom zou ik ook. Het zat wel goed. En als ik daar al aan twijfelde waren we snel klaar geweest. Want zo'n relatie wilde ik niet.

Toen hij zijn tanden ging poetsen toch even in zijn telefoon gekeken. WAAROM?! Je raadt het al; een werkgerelateerd contact in zijn whatsapp waar hij wel "wat leuks" mee wil doen (korte versie).

Natuurlijk heb ik hem geconfronteerd. Kotsmisselijk als ik was. Maar... hoe kwam ik erbij? Hoezo in mijn telefoon gekeken? Wat heb je gezien dan? Puntje bij paaltje komt het er op neer dat het contact uit zijn lijst was en ik gek ben. Tuurlijk!

En nu? Vriendinnen slapen en hebben hun geluid uit ' s nachts. Dus, is er iemand tegen wie ik aan mag praten en/of mag uithuilen?
quote:mspiggy schreef op 04 april 2017 @ 07:23:

[...]

Ja, wellicht. Maar dan nog. In mijn ogen is dit een brug te ver en dat weet hij. Waarom ergens anders een hengel uitgooien als je het goed hebt?Flirten is niet per se een hengel uitgooien.
Wat was er precies flirterig aan het gesprek? Weet je zeker dat jouw reactie niet wat overtrokken is? Even samen lunchen nadat collega's elkaar hebben geholpen, vind ik niet zo gek namelijk.
quote:mspiggy schreef op 04 april 2017 @ 07:23:

[...]

Ja, wellicht. Maar dan nog. In mijn ogen is dit een brug te ver en dat weet hij. Waarom ergens anders een hengel uitgooien als je het goed hebt?

Een beetje flirten/auwehoeren is naar mijn mening geen hengel uitgooien. Denk dat dit echt met jou onzekerheid te maken heeft. En om eerlijk te zijn snap ik wel dat hij het gesprek wist, om jou maar niet ongerust te maken om niks.

Is het niet een idee om wat aan je eigen onzekerheden te doen?
Een hengel uitgooien? Iemand heeft iets voor hem gedaan en hij wil haar bedanken, dat is toch niet zo gek. Het liegen er over is niet goed natuurlijk maar het is niet zo dat hij een wilde nacht met haar voorstelde
quote:-NummerZoveel- schreef op 04 april 2017 @ 07:34:

Wat was er precies flirterig aan het gesprek? Weet je zeker dat jouw reactie niet wat overtrokken is? Even samen lunchen nadat collega's elkaar hebben geholpen, vind ik niet zo gek namelijk.Dat hij haar daarom de leukste vindt. Als antwoord op een opmerking van haar. Zoals ik al zei; ik reageer misschien overdreven. Maar ik wil dit niet voor mezelf. En daarbij... hij ontkent alles. Das voor mij nu het ergste (denk ik?!) Hoewel ik het nu niet zo goed weet allemaal.
Ik zie eerlijk gezegd weinig kwaads in een dansje of lunch met een collega, dat je vriend het gesprek heeft gewist is niet zo handig maar je schreef dat je hem ermee confronteerde terwijl hij dronken was, dan doen mensen wel vaker niet zulke handige dingen.

Mag hij van jou geen appcontact/lunch/dansje met anderen?
Omdat jij moeite met het vertrouwen van mannen hebt, mag hij niet gewoon ouwehoeren met een collega?

Afhankelijk van de bedrijfscultuur, kan hef er op kantoor soms best veel geouwehoerd worden door en tussen man en vrouw. Betekent vaak gewoon helemaal nix.

En ik snap heel goed dat hij het bericht gewist heeft en ontkent de lading ervan ontkent. Er is geen ruimte voor dialoog, want jij luistert niet en strooit alleen verwijten.

Ga om de tafel zitten met een kop koffie en communiceer eens mét elkaar ipv tegen elkaar. En projecteer jouw persoonlijke issues niet op de acties van deze man.
Onderwerpen zoals trouw moet je natuurlijk nooit vermijden ook al vertrouw je je man. Als hij van begins af aan weet wat jij vindt van ontrouw, wat jij onder ontrouw vindt vallen en wat de consequenties zijn dan denkt hij wel vijf keer na voor hij wat onderneemt. Als je vaak van gedachten wisselt dan hoef je dat niet persoonlijk te maken; je hoeft niet te zeggen: als jij vreemd gaat dan... want dat krijgt dan weer iets spannends. Algemene standpunten zijn voldoende.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:mspiggy schreef op 04 april 2017 @ 07:44:

[...]

Dat hij haar daarom de leukste vindt. Als antwoord op een opmerking van haar. Zoals ik al zei; ik reageer misschien overdreven. Maar ik wil dit niet voor mezelf. En daarbij... hij ontkent alles. Das voor mij nu het ergste (denk ik?!) Hoewel ik het nu niet zo goed weet allemaal.

Tsja, ik zie het nog steeds niet. Dat zou ik ook zo tegen een collega kunnen zeggen, man of vrouw, zonder daar verder ook maar iets fouts mee te bedoelen. Gewoon gezellig contact met collega's onder elkaar en laten merken dat je elkaar waardeert.

Ik denk dat je uit moet kijken met de eisen die je aan elkaar stelt binnen een relatie. Natuurlijk stel je grenzen, maar die grenzen moeten een normaal contact met de omgeving niet in de weg gaan staan.
Misschien weet ie gewoon dat hij het grootstmogelijke gezeik gaat krijgen bij een relatief onschuldig gesprek.

En omdat te voorkomen, heeft hij het gewist.

Handig? Nee, maar wel begrijpelijk...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Ik ben t met de laatste Posts eens, ik vind het ook niet heel erg klinken. Ik ga soms ook wel zo om met collega's en bedoel daar niets mee. Als ik zoiets zou zien van m'n man zou ik daar ook geen heisa over maken. Misschien vrolijk vragen wie de nieuwe collega is. Dat hij het wist snap ik wel. Hij wil je niet kwijt en hij wil niet dat jij angstig wordt. In zijn dronken hoofd is alles ontkennen de enige optie waarbij dingen weer terug naar normaal kunnen. Ik denk dat je er te zwaar aan tilt.
Nu je al zover bent dat je hem gecontroleerd hebt zou ik dit nog even uitdiepen en een gesprek eraan vastknopen want je moet dit toch afsluiten. Zijn verweer dat jij gek bent lijkt mij niet voldoende. Ik zou nog willen weten wat zijn moraal is op het gebied van trouw. Dus dat moet je echt nog doen.

Voor de rest lijkt het mij erg vervelend als je man of vrouw aan je telefoon gaat zitten. Dus je hebt wel vertrouwen verloren en dat werkt naar twee kanten toe niet erg bevorderlijk voor een goede relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je hulp (gehad) voor je moeite met relaties en vertrouwen?
quote:Chart schreef op 04 april 2017 @ 07:52:

Misschien weet ie gewoon dat hij het grootstmogelijke gezeik gaat krijgen bij een relatief onschuldig gesprek.

En omdat te voorkomen, heeft hij het gewist.

Handig? Nee, maar wel begrijpelijk...

Dit dus.

iemand is je eigendom niet he. Dat je niet toestaat dat hij zoent/flirt/er een geheime relatie op na gaat houden is logisch maar een collega bedanken met een dans/lunch/drankje......als dat al niet meer kan vind ik je enorm jaloers en claimend en daar moet je mee oppassen want niet veel mensen vinden dat leuk gedrag in iemand, ook niet in een relatie
Ik kan me maar zo voorstellen dat je vriend een heel ander beeld heeft van over de schreef gaan dan jij blijkt te hebben. Dus tenzij jullie een uitgeschreven document hebben over wat wel en niet toegestaan is in jullie relatie mbt contact met anderen, zou ik dat eerst maar eens goed bespreken. Ik zou persoonlijk jouw eisen echt veel te streng vinden. Ik dol ook wel eens wat met collega's. Is echt geen hengel uitgooien, ik ben hartstikke gelukkig met mijn man. Gelukkig vinden we dat geen probleem bij elkaar.
quote:beetjegek schreef op 04 april 2017 @ 07:16:

[...]

Dan is het nog steeds een flirtende leugenaar.Wat is er erg aan een beetje flirten? En ik zou ook gaan liegen als mijn partner om futiliteiten gaat zeiken. Heb ik ook wel gedaan: stiekem snoepen en ontkennen dat ik chocolade in huis had gehaald, omdat mijn ex iedere keer iets zei over mijn dikke kont als ik in zijn gezicht zat te eten.
Wat een rottige situatie. Jij bent (mogelijk overdreven) geschrokken van de appconversatie, hij is (mogelijk overdreven) geschrokken van jouw reactie. Jullie zijn beiden met je hakken in het zand gegaan en hebben een standpunt ingenomen waar je niet meer van af kunt. Het is van de zotte dat hij je voor leugenaar uit maakt, en ik snap dat dat hard op je dak valt, maar zoals ik het hier lees, kan het ook wel zo zijn dat jij echt veels te overdreven hebt gereageerd.

Ga met hem praten. Leg uit waar jouw reactie vandaan komt, bied je excuses aan voor je overtrokkenheid en vraag hem om in ieder geval eerlijk te zijn, zodat je er over kunt praten en dit in de toekomst kunt voorkomen/mee om kunt leren gaan.
Ik moet wel een beetje lachen om de laatste reacties. Inmiddels is hij nuchter en ontkent niet meer. Geeft zelfs toe dat het wissen stom is geweest, met 1000x excuses. Hij wil mij echt niet kwijt en neemt mij niet eens kwalijk dat ik in zijn telefoon heb gekeken. Want ondanks hij het gewist heeft betekent het voor hem helemaal niks.

Ik weet heus van mezelf wel dat ik issues heb, en daar ben ik ook mee aan de slag (weet even niet wie dat vroeg). Vandaar dat ik ook wel enigszins moet lachen...

Ik wil ook echt geloven dat er niks is, en toch voel ik me belazerd
anoniem_158048 wijzigde dit bericht op 04-04-2017 08:21
Reden: Teveel van het goede
% gewijzigd
Wauw wat ben jij moeilijk als je hier al over heen valt..
Dus hij moet op eieren lopen, omdat jij zo hysterisch reageert? Ik zou er snel klaar mee zijn als ik hem was. Sjongejonge.
quote:Falathiel schreef op 04 april 2017 @ 08:20:

Wauw wat ben jij moeilijk als je hier al over heen valt..

Klopt helemaal Arme vriend...

Ik merk hierdoor dat er nog wel wat te behalen valt qua therapie! Het erge is nog dat ik (behalve dat ik niet wil hoeven twijfelen aan mijn man) helemaal niet de controlerende vrouw wil zijn. Bah, ik ben het al!
Nou, als je er maar om kan lachen achteraf
Nou... ik zou ook niet relaxt blijven als mijn partner een collega appt dat ze de leukste is... en met haar een dansje wil doen. Ook omdat zoiets nooit voorkomt en dan ineens wel...? Call me crazy, maar ik zou ook een luchtje ruiken.
quote:MarindaH schreef op 04 april 2017 @ 08:29:

Nou... ik zou ook niet relaxt blijven als mijn partner een collega appt dat ze de leukste is... en met haar een dansje wil doen. Ook omdat zoiets nooit voorkomt en dan ineens wel...? Call me crazy, maar ik zou ook een luchtje ruiken.Collega heeft iets voor hem gedaan en hij stelt voor een keer te lunchen, omdat ze de leukste is. Dat is ongeveer toch de strekking van het verhaal? Nou, als je daar al zo moeilijk over moet gaan doen.
Wat me wel rot lijkt is dat je vertrouwensissues hebt, en daardoor zèlf onbetrouwbaar wordt (stiekem in iemands telefoon kijken).

Ik zou echt heel duidelijk met mezelf afspreken dat ik dat nooit meer zou doen, zelfs al zegt je vriend dan misschien dat het hij het niet erg vindt, want je begeeft je op heel glad ijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven