***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Och Swiss wat naar dat je zo een dingen leest, ik kan geloven dat je bijna aan het huilen geraakt. Inderdaad een goed idee om het eens na te vragen bij de dermatoloog. Ik voel erg met je mee.

Ben te straks bij het CB geweest, om papieren te laten invullen. En vroeg terloops eens naar Xander zijn taalontwikkeling. Volgens het CB moet ik nu nog niet panikeren, maar als er niks verandert gedurende komende 6 weken. (dan moet ik met Xander naar het CB en gaan ze taaltesten afnemen). Dan zou het wel eens kunnen zijn dat we met Xander naar een logopedist moeten. :((
Ach lieve Swis toch. Ik kan er niet veel over zeggen, maar wel dat ik heel erg aan je denk en echt hoop dat de dermatoloog goed nieuws zal hebben wat betreft anticonceptie.

Wat ik me net af zat te vragen is het volgende: je hebt dit toch al een keer eerder gehad? Had het toen geen invloed op de zwangerschap van Finn? Als ik het verkeerd heb en je nu ontzettend beledig, sorry!

Witch, je hebt dus nog zes weken om Xander zijn taal op te krikken? Lijkt me wat kort, eerlijk gezegd. Aan de andere kant: Het kan zijn dat hij ineens gaat praten! Hugo brabbelde eerst alleen nog wat, maar hij wordt met de dag verstaanbaarder. Doet Xander bijvoorbeeld dieren na? Heeft hij andere geluiden die hij zegt, zoals "broem broem" bij een auto? Steijn heeft maanden lang een heleboel geluiden nagedaan, maar hij gaat nu het zelfstandige naamwoord gebruiken bij de voorwerpen!

Ik ben moe. (het zou eens niet) Steijn had overgegeven gisteravond (ik lag net te slapen...) en was helemaal van de leg. Ik heb dus een uur met Steijn op schoot ATWT gekeken, maar Hugo werd hysterisch toen ik Steijn weer in bed wilde leggen. Ik heb Huugje getroost door de spijlen van zijn bedje, maar daar was ik ook een tijd mee bezig. Gevolg: ik heb te weinig geslapen en daar kan ik niet tegen!

Steijn en Hugie waren door de nachtelijke huilpartijen vanochtend pas om 08:30 wakker (heerlijk!). Ze hebben net bij hun beste vriendin zich helemaal moe gespeeld en ik hoop dat ze een tijdje gaan pitten vanmiddag. Nou ja, Steijn zal wel lang slapen (doet ie altijd), maar Hugo heeft doorgaans minder slaap dan zijn broertje nodig.
Muis, je hebt gelijk dat ik het al eens heb gehad, en dat dat geen invloed had (hoewel het natuurlijk wel zou kunnen zijn dat ik mede door die hormonen die moedervlek kreeg, ik heb geen idee hoe lang ik dat kreng al had).

Alleen was de vorige 16 jaar geleden. En men gaat bij elke vorm van kanker uit van 10 jaar vrij = genezen. Tja, en om nu nog 10 jaar te wachten ....

Haha, en je hoeft nooit bang te zijn om mij te beledigen hoor, ik kan wel wat hebben!

Vervelend dat je zo'n rotnacht had, ik hoop dat je vandaag even bij kunt slapen.

Hier dus net een kereltje gehad die 3 uur heeft geslapen. We gaan nu maar eens boodschapjes doen in een winkelcentrum, hopenlijk hebben ze ook een speelhoek, zodat Finn zich even lekker kan uitleven.

Tot later.
Swiss ik hoop dat je dermatholoog een andere opvatting heeft van het geen wat je las....Misschien is er een intensive begeiding mogelijk tijdens de zwangerschap oid...Dat ze je heel scherp in de gaten houden ofzo. Nou ja, ik ben geen arts, en heb er ook geen verstand van maar hoop wel van harte dat ze met zoiets komen!!

Misschien kan je eens een topic hierover openen?

Muis, overgeven? pfff wat een ellende! Maar fijn dat er niemand ziek is geworden.

Witch zo'n taaltestje is toch nooit weg?Altijd fijn zo'n check. Oja, zijn oortjes zijn verder wel goed toch?

Die wake up light klinkt nog steeds goed!!! Maar moet nog even nadenken over dat samen wakker worden....

Hier trouwens een goede nacht...Livia werd om 5:30 wel wakker, maar die heb ik in de box gelegd. Daar kan ze altijd heel goed in verder slapen.

Vanmiddag is ze bij mijn moeder!! Fijn, mijn moeder wilde oppassen, ik vind het belangrijk dat ze een band krijgen dus goed plan...Echt een verbetering!
Bah Swiss, ik wist niet dat het zelfs uitzaaiingen naar de foetus met zich mee kan brengen. Wat eng en vooral wat vreselijk voor je!

Framboos: fijn dat je moeder wil oppassen!! Gaat dat nu regelmatiger voorkomen?

Net even naar kantoor geweest om Puk te laten zien. Was erg leuk. Sowieso is hij zo ontzettend vrolijk en gezellig vandaag! Super.
* Witchke55 maakt een vreugdedansje en roept vrolijk

"HOERAAAAAAAAAAAA MIJN GIPS IS ERAF"

Ik vond dat ik dit ff toch mocht doen, niet?!!
Hier ff geen puf om te schrijven. Kleine man heeft voor de zoveelste keer weer een dubbele oorontsteking en is erg zielig. Wij ook, want al 3 nachten wordt ie om het uur wakker, waarschijnlijk dus van oortjes. Verder enorme snotneus en pusoogjes. Zielig! Maar ik ben dus heel moe. Relatie is gelukkig niet in enorme dip, maar kunnen door moeheid gewoon weinig van elkaar hebben. Volgende week afspraak bij KNO arts om te kijken of er verder bij Noah nog iets moet/nodig is. Ik hoop t wel aan de ene kant, aan de andee kant zitten we wel vlak voor de bevalling. Ik hoop snel weer meer mee te kletsen.

Oh ja, zo'n wake up light lijkt me geweldig, dus kom maar op met die verhalen. Probeer m via freebees bij elkaar te sparen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Voor DN!!!! Heb het met je te doen!! Zieke kindjes zijn zooooow vermoeiend, maar zwanger zijn, slaapgebrek, relatie perikelen VRESELIJK!! nogmaals En succes bij de dokter!

vreugde dansjes voor Witch!!

Laar, hopelijk wil mijn moeder vaker oppassen. Ze trekt iig al meer naar Livia toe dus dat is fijn.

Wat ik wel irritant vind is dat Tommy het in haar ogen altijd beter deed

bijv. "Livia draait zo vervelend tijdens het verschonen, zo erg deed Tommy dat nooooooit" of, "Livia eet veel slechter dan Tommy he???" En het erge is nog, het klopt gewoon niet!!!!

Maar ja, zij vergeet gewoon alles!!
Framboos, het klinkt alsof je moeder meer heeft met wat oudere kindertjes. Hopenlijk blijft het steeds beter gaan met de relatie, Oma / kleinkinderen.

Witchke, fijn zeg, is het nu erg vreemd om weer op gipsvrij te zijn?

DN, hele dikke knuffel voor jou en natuurlijk voor Noah! Beterschap!

Finn zit nu intens te genieten van Bob de Bouwer. Hij heeft vanmiddag niet meer geslapen, dus gaat zo lekker in bad en zal wel heerlijk kunnen slapen.

Avondje alleen, man is met collega's de stad in en heeft zich voorgenomen laat en dronken thuis te komen. Dan moet het wel erg laat worden, want hij wordt eigenlijk nooit dronken!
DN : wat naar nu je in de laatste loodjes zit, en Noah last heeft van oorontsteking ! Xander heeft dit ook veel gehad, en dan hebben we na een bepaalde tijd buisjes laten steken, en dan ging het op slag beter !! Misschien ook eens bespreken met de KNO-arts volgende week?

Framboos : wat naar dat in de ogen van je moeder Tommy in alles zo veel beter is/was dan Liv. Ik zou mij persoonlijk er ook enorm aan ergeren.

Swiss : toch leuk een avondje alleen met Finn, en goed dat Finn zich zo goed vermaakt voor de tv. Xander houdt ook enorm van de tv. Kijkt nu naar Kabouter Plop

Wat betreft de spraak van Xander, hij doet geen dierengeluiden na, en ook geen andere geluiden. Met zijn oortjes is nochtans alles okay.
Witch, brabbelt Xander? (voorbeeldje: jadiejadiejadie) Zo ja, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand!

Misschien een vreemde vraag, maar zet je hem vaak voor de buis? Hier wordt 's middags bijvoorbeeld tv gekeken (moeders wil kunnen koken zonder dat een kindje brandwonden oploopt!), maar ze kijken hooguit een half uur. Praten leren ze niet van de tv! (alhoewel het wel een makkelijke oppas kan zijn!)

Wat zegt de creche over de taalontwikkeling van Xander? Maken zij zich zorgen?

Hee, hij wordt niet tweetalig opgevoed, of wel? Kindjes die twee talen tegelijk leren praten doorgaans later dan kindjes die maar een taal voor hun kiezen krijgen!

Framboosje, ik kan me indenken dat je je niet zo gelukkig voelt met de opmerkingen van je moeder over Livia. "Trek het je niet aan" is makkelijker gezegd dan gedaan! Het is in ieder geval wel positief dat ze eens een keertje op haar heeft gepast!

DN, sterkte. Het lijkt me waardeloos om hoogzwanger te zijn en een ziek kindje te hebben. Beterschap voor Noah.

Steijn en Hugo snotteren, Meesje is niezerig en moeders heeft hoofdpijn, maar het was beregezellig met de mannetjes vandaag! Geen driftbuien, geen gemopper over het eten ("Pom nee, pasj!") en ze wilden alleen maar met elkaar knuffelen!

Hee, A. is thuis! Vroeg!
Gezellig Muis, prettige avond.

Hier helpt de TV trouwens wel een beetje met de taal. We hebben namelijk van die baby einstein DVD's, Finn zegt standaard het woord na (ach, het tweetalig opvoeden ging al zo gemakkelijk, we gooien er direct ook even Engels bij).

Hier wordt ook voor het slapen gaan max 10 min - 15 min gekeken. Langer wil hij zelf trouwens ook niet, dan gaat hij andere dingen doen. Wij kijken ook zeker niet elke dag!

Nu waren we de hele middag al gezellig aan het spelen, hadden we samen gekookt (Finn zat bij de wastafel zijn eigen bordje 100 * af te wassen) en daarna mocht hij even Bouwer kijken.

Nu ligt hij in bedje te hoesten, hoop dat hij snel in slaap valt.
voor iedereen die het nodig heeft maar speciaal voor Swiss.

even zwaaien en weer hard aan het werk. Momenteel rete druk
Thanks voor jullie lieve reakties! Doet me goed. I ga ff stomen en dan lekker naar bed. Hopelijk morgen een betere dag.

Oh ja, en een hele dikke knuffel voor swiss, lijkt me heel emotioneel allemaal. Niet alleen de zorg voor je eigen gezondheid, maar ook de effecten op je leven zoals nu niet zwanger kunnen/mogen worden.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
voor al mijn lieve digidinnetjes die wel een extra kunnen gebruiken!
Ik sluit me helemaal bij dropje aan! Dikke knuffel voor jullie allemaal en nog eentje extra Swissie, wat lijkt me dat moeilijk zeg en zo onmogelijk om te moeten accepteren! Maar andere kant (hoe raar dat ook klinkt) wat een geluk dat Finn er is!

Icke, Framboos, 7 en 8 vind ik allebei prima! Als we het de 8e doen dan wel liever in de ochtend, dan rij ik daarna door naar huis namelijk! Op de 7e maakt het me niet zoveel uit wanneer.

Maar, ik bel, sms of mail jullie ook nog wel even!

Moet ook een nieuwe wekker, maar hier staat fachatman ook veel eerder op (lees 5 uur) en dan lijkt het me wat irritant als er heel geleidelijk aan een lichtje gaat branden, maar misschien fachatman een andere wekker en ik zo'n wake-up light? Wat kost zo'n ding dan eigenlijk?

Frambos, wat fijn dat je moeder wat meer interesse gaat tonen in Livia, misschien toch omdat ze nu wat groter word?
Fachat, ik geniet ook enorm van Finn hoor, ben idd erg blij dat hij helemaal gezond lijkt te zijn. Hij zal trouwens wel ook vanaf vroeg al naar de dermatoloog moet gaan. En nooit verbranden enzo.

Ik heb dus ook dat manlief 2 dagen in de week eerder opstaat dan ik, maar ik heb helemaal nergens last van. Je kan ook de lichtsterkte aanpassen, dan wordt je niet echt wakker van het licht.

Finn was daarnet weer hard aan het hoesten en aan het huilen. Maar ik had natuurlijk geen zin om hem eruit te halen. Na 10 min toch maar gegaan, had hij weer overgegeven en een vreselijke poepbroek. Dan voel ik me altijd zo'n slechte moeder.

Snel de beer in de was (was ook vies) en Finn maar even bij mij in de kamer tv kijken. Ga hem nu maar weer in bed leggen, duik er zelf ook achteraan.
Ach Swiss die arme Finn! Tja, 9 van de 10 keer huilen kinderen nou eenmaal om niks. En je bent ook nog na 10min, al gaan kijken! En toch nog schuldig voelen, jij lieve mama!

Sterkte daar!!

Fachat Nou zullen we dan de zaterdag middag doen? We mailen nog wel ff..

En wie neem jij mee? of ga je alleen?

Ow ik moet naar bed!! Heb mij voorgenomen eerder naar bed te gaan om slaap te winnen.

Slaap lekker allemaal, en beterschap voor alle zieke kindjes!!!
He bah, Swissie, wat naar voor Finn! Hopelijk krijgen jullie nog wel een beetje slaap vannacht!

Trouwens Framboos, shop je ook in opdracht??

Ik ben nl op zoek naar zo'n lamp:

Eigenlijk 2 identieke. en dan het liefst met zo'n "trekdraad" eraan.

Oranje of bruin doorzichtig.

Het liefst een originele Dijkstra natuurlijk!
Zaterdag is oke! Ik neem in ieder geval Ole mee, Kaj zie ik zaterdag wel, ff kijken wat hij zelf wel, bij opa en oma blijven of mee.
Trouwens grappig die site (tink om us bern), daar kwam ik van de week ook op terecht!
Even een knuffel voor Draakje!

Framboosje, wat irritant zeg dat selectieve geheugen van je moeder. Gelukkig past ze nu in elk geval op, maar waarom moet het nu weer zo? *een dikke kus voor jou en Livia!*

Wij zijn uit eten geweest en daarna naar de film. Nieuwe oppas is goedgekeurd door Puk, want mocht direct aan de slag om een toren te bouwen van de blokken. Superleuke avond gehad. Wel laat dus ik ga lekker slapen.
Goedemorgen!!

Hoest met de zieke kindjes?? DN?Swiss? En jullie een beetje kunnen slapen?

Laar Wat leuk een avondje uit! En doordeweeks nog wel

Kon je wel een beetje uitslapen?? Dank je ook namens liv voor kus

Jullie hebben trouwens gelijk denk ik...Mijn moeder heeft veel meer mer grotere kindjes...Op zich niet gek, alleen soms een beetje oneerlijk tegenover Livia.

Fachat, die lamp is mooi!!!!! Denk niet dat ik die bij de kringloop tegen kom, maar op marktplaats kan het zo maar ineens!

Ik ga heel goed voor jou opletten!

Ik geef Livia altijd de korstjes van Tommy's broodje...Ik dacht dat ze nog niet echt toe was aan het echte werk.

Let ik even niet op, zit ze dr mondje vol te proppen met tommy's brood!! Ze heeft nu haar eigen broodje gekregen.

Kleine zusjes leren snel van grote broertjes!

Fachat, ik neem alleen Livia mee...naar icke...Die is het makkelijkste dus daar ga ik voor!

Moet straks maar eens even op marktplaats kijken...Had nieuwe retro eettafel stoelen gekocht maar die zaten niet lekker. Dus gister weer verkocht incl. onze oude stoelen. (nou ja, hadden we ook nog maar 3mnd ) Ik had geboden op andere stoelen, maar die zijn verkocht aan iemand anders!!!

ehhh maar nu hebben we dus geen eetkamer stoelen
quote:fachat schreef op 29 januari 2009 @ 22:48:

Trouwens grappig die site (tink om us bern), daar kwam ik van de week ook op terecht!vast via marktplaats! ennuh, snap jij die naam?
Haha, waar eten jullie nu op dan??

Nee, moet vandaag werken dus uitslapen zit er niet in (gelukkig heb ik een wake-up light )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven