Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
het wordt lichter
ik voel dat ik de lamp niet nodig heb vanavond
ik zat net op de wc en m'n plas gaf zelfs licht, goed bezig noiskick, dacht ik bij me zelf. Maar nu wil ik ook graag m'n plasje met iedereen delen, dus ik heb het in buisjes gedaan. Laat maar horen wie er een buisje wil, dan zal ik er een opbeurende lichtgevende quote bij geven.
quote:Euforie777 schreef op 23 maart 2017 @ 16:04:

Ik wacht op serieuze reacties die ontopic zijn. Op andere reacties reageer ik niet meer.

Je reageert ook niet echt op de reacties die wél on topic zijn. Communicatie is zenden en ontvangen. Jij zendt alleen maar.

Ik geloof niet dat je op deze manier gelijkgestemden gaat vinden. Je komt namelijk niet geïnteresseerd naar anderen over.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik zal af en toe nog een keer op dit topic kijken om te zien of iemand nog er echt wat serieus en waardevols deelt.

Voorlopig zet ik het op een laag pitje gezien het gebrek aan meedenken onder sommigen hier.

Ik hoop op begrip. Ik hoop dat je ook iets kunt met de bruikbare informatie die er volgens mij wel tussen zit.

Ik groet andere seekers en wens jullie veel voorspoedigheid toe.
Handig linkje

https://dharmapost.wordpr ... 10/instant-enlightenment/
geen interesse, sorry
quote:Euforie777 schreef op 23 maart 2017 @ 17:28:

Ik zal af en toe nog een keer op dit topic kijken om te zien of iemand nog er echt wat serieus en waardevols deelt.

Waardevol en serieus zijn waardeoordelen. Choiceless perception, deed je toch?

"[...] remain as a sheer witness to all events and goings-on, divorcing oneself from the mental imaginations of joy and sorrow and without judging them as good or bad, right or wrong, pleasant or unpleasant etc."

Zegt je eigen link.
quote:orkenflow schreef op 03 april 2017 @ 17:51:

[...]

Waardevol en serieus zijn waardeoordelen. Choiceless perception, deed je toch?

"[...] remain as a sheer witness to all events and goings-on, divorcing oneself from the mental imaginations of joy and sorrow and without judging them as good or bad, right or wrong, pleasant or unpleasant etc."

Zegt je eigen link.Je hebt gelijk.
quote:Euforie777 schreef op 03 april 2017 @ 18:39:

[...]

Je hebt gelijk.En dat is dan alles wat je daarover te zeggen hebt?
quote:SpringDing schreef op 03 april 2017 @ 18:47:

[...]

En dat is dan alles wat je daarover te zeggen hebt?Ja.
.
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 04-04-2017 09:44
Reden: niet de moeite waard
% gewijzigd
quote:Euforie777 schreef op 04 april 2017 @ 09:41:

[...]

Ja.Lekker communiceren met jou.
quote:Euforie777 schreef op 23 maart 2017 @ 17:28:

Voorlopig zet ik het op een laag pitje gezien het gebrek aan meedenken onder sommigen hier.

Ik hoop op begrip. Ik hoop dat je ook iets kunt met de bruikbare informatie die er volgens mij wel tussen zit.

Ik groet andere seekers en wens jullie veel voorspoedigheid toe.

Jij strooit af en toe een kreet op dit topic en je noemt dat 'bruikbare informatie'?

Wat heerlijk om zo verlicht te kunnen zijn
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 04 april 2017 @ 09:53:

[...]

Jij strooit af en toe een kreet op dit topic en je noemt dat 'bruikbare informatie'?

Wat heerlijk om zo verlicht te kunnen zijnIs dat zo?
Nee, ik vecht niet. Ik merk op, constateer. Als jij dat ziet als vechten, zegt dat meer over jou
Later is nu
quote:Euforie777 schreef op 04 april 2017 @ 13:16:

[...]

Is dat zo?

ah, ik moet je citeren blijkbaar.

Ja, dat is zo.

Mooi he?
Later is nu
Mooi.
Ik hou van harmonie en vrede, maar sommige mensen hebben vechten nodig om tot inzichten te komen, of verlichting.
quote:SpringDing schreef op 04 april 2017 @ 09:45:

[...]

Lekker communiceren met jou.

Ik ben er wel content mee.

Krijg ik ook 's een keer gelijk.
Orkenflow, ik ben het met je eens! Je bent zo in de flow!
quote:orkenflow schreef op 04 april 2017 @ 13:34:

[...]

Ik ben er wel content mee.

Krijg ik ook 's een keer gelijk. Heb je dan ook weer gelijk in!
Fijn.
quote:Euforie777 schreef op 04 april 2017 @ 13:25:

Mooi.

Dat vind ik dan weer zo'n waardeoordeel.

Later is nu
quote:Dreamer schreef op 04 april 2017 @ 14:00:

[...]

Dat vind ik dan weer zo'n waardeoordeel.

[img=250]http://1.bp.blogspot.com/-AxtmaaDycS8/U ... G_3340.jpg[/img]

Weet je wel wat je wil?

Je vraagt er toch om?

Of niet soms?

Mooi hè?

Make up your mind, okay?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven