Vraag over gordijnen

05-04-2017 20:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog boven de grond moeten deze hangen? Ik heb ze op maat laten maken, maar ik vind ze eigenlijk te kort geworden ze hangen ongeveer 4 cm boven de vloer... Wat is normaal? En zouden ze nog wat uithangen?

Als ik de stof strak op de grond leg en opmeet of hangend strak trek is het de opgegeven lengte (dan zou het dus 2cm boven de vloer vallen), maar als ik het gewoon laat hangen valt het dus korter..

Wat is volgens jullie normaal?
https://www.echtgordijn.n ... n-kopen/lengte-gordijnen/

Hier lees ik dit..

ik zou inderdaad zeggen 2 cm. en 4 cm. te kort vinden
Wacht nog even af. Die van mij hingen 1cm boven de vloer en zijn toch nog een beetje uitgezakt. Nu hangen zij op de vloer. Dat is ook geen drama maar was niet de bedoeling.

Beter ietsje te kort dan te lang.

En er zijn ook gordijnhaken die je kunt verstellen, is dat een optie?
of een loodveter in de zoom?
Oh verrek ja, die haken. Daar kun je veel mee!
Ik hoop zoo dat ze nog uithangen want ze waren duur! Ik heb al verstelbare haken maar lager kunnen ze niet want dan zie je de glijders aan de bovenkant en dat ziet er ook niet uit.

Er is een ruime zoom dus ik kan ze nog laten vermaken, maar ja dat was niet de bedoeling en is vast ook weer niet goedkoop
quote:karzou schreef op 05 april 2017 @ 20:58:

Ik hoop zoo dat ze nog uithangen want ze waren duur! Ik heb al verstelbare haken maar lager kunnen ze niet want dan zie je de glijders aan de bovenkant en dat ziet er ook niet uit.

Er is een ruime zoom dus ik kan ze nog laten vermaken, maar ja dat was niet de bedoeling en is vast ook weer niet goedkoop Je zal hier toch ook wel iets van garantie op hebben als het niet blijkt te kloppen?
quote:pokkewijf schreef op 05 april 2017 @ 20:56:

of een loodveter in de zoom?Ik zat eraan te denken om er tijdelijk van die gedichtjes voor een tafellaken aan te hangen om het uitzakproces wat te versnellen zou dat ergens op slaan?
quote:hetismij123 schreef op 05 april 2017 @ 21:00:

[...]

Je zal hier toch ook wel iets van garantie op hebben als het niet blijkt te kloppen?Tsja... Ik ga ze wel bellen... Maar ik heb zelf ingemeten dus ik vrees ervoor
Toen wij onze gordijnen lieten maken, zei de gordijnmevrouw 3 cm.

Wij hebben zelf een verschil van wel 5 cm, vind ik geen probleem, ziet er niet raar uit.

Zitten er niet van die schuifhaakjes aan waardoor je de lengte nog iets kan aanpassen?
quote:karzou schreef op 05 april 2017 @ 21:00:

[...]

Ik zat eraan te denken om er tijdelijk van die gedichtjes voor een tafellaken aan te hangen om het uitzakproces wat te versnellen zou dat ergens op slaan?Gedichten gaan je niet helpen. Dat kan ik je wel vertellen
Hahaa echt niet??

Gewichtjes dus
quote:karzou schreef op 05 april 2017 @ 21:01:

[...]

Tsja... Ik ga ze wel bellen... Maar ik heb zelf ingemeten dus ik vrees ervoorHelaas!
Zou ik niet doen, straks rekt het op sommige plaatsen wel door de gewichtjes en andere niet of minder. Beter geduld dan golvend lijkt me?
quote:karzou schreef op 05 april 2017 @ 21:05:

Hahaa echt niet??

Gewichtjes dus

Maarre, hoe lang hangen ze nu? Nog maar net of al een paar dagen?

Gewichtjes zou ik niet zomaar doen, krijg je straks op die plekken van die hangpunten aan je gordijnen.
Ja dat wat jadaiswa zegt dus
Ok ok geduld dan maar... niet mijn sterke punt ze hangen 3 dagen nu..
Ze kunnen nog wat uitzakken. Als je zelf gemeten hebt heb je daar geen garantie op.
3 Dagen is wel lang....Ik duim voor je dat het goed komt
Ja shit zeg ik denk ook niet dat ze verder zakken.... dan eventueel maar naar de Turkse kleermaker om ze te laten vermaken.. .
quote:karzou schreef op 05 april 2017 @ 21:05:

Hahaa echt niet??

Gewichtjes dus

Mijn gordijn, mijn gordijn is te klein

Mijn nieuwe aanwinst bleek een hele toer,

want ze hangen te ver boven de vloer.

Had ik beter geweten, had ik ze niet zelf ingemeten.

Maar nu, wat te doen? Want ze kostten veel poen.

Helaas is er geen soelaas te behalen met de haken,

dus zal ik het gordijn langer moeten laten maken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Er bestaan ook gordijnrails die een stukje van het plafond afhangen. Scheelt weer een paar centimeter en is misschien goedkoper dan een nieuwe zoom?
En voor die gordijnrails zou je eventueel een koof kunnen bevestigen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik bedoel zoiets. Maar dan mooi

Maar even voor het idee...
quote:kopjekoffie70 schreef op 05 april 2017 @ 21:53:

[...]

Mijn gordijn, mijn gordijn is te klein

Mijn nieuwe aanwinst bleek een hele toer,

want ze hangen te ver boven de vloer.

Had ik beter geweten, had ik ze niet zelf ingemeten.

Maar nu, wat te doen? Want ze kostten veel poen.

Helaas is er geen soelaas te behalen met de haken,

dus zal ik het gordijn langer moeten laten maken.

Geniaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven