Lijf & Lijn alle pijlers

sporten met spierpijn

06-04-2017 10:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren sinds tijden weer eens gaan zwemmen. (Borstcrawl best intensief) nu behoorlijk stijf en lichte spierpijn. Ik wil zometeen weer gaan. Maar is dat wel verstandig? Of kan ik mn spieren beter met rust laten en iets anders gaan doen? (Fietsen bijvoorbeeld)
Met een beetje spierpijn kan dat geen kwaad hoor, het is maar zwemmen. Als je zo'n last hebt dat je niet eens meer kán zwemmen, is het een ander verhaal
Lijkt me ook, rustig herstel trainingkje doen om het bloed door je spieren te laten stromen.
Blijven bewegen is juist goed. Bevordert de bloedsomloop en daarmee de afvoer van afvalstoffen.
Man | 1976 | Rotterdam
Tuurlijk wel.

Hoe denk je dat prof sporters dat doen?
Met trainen daag jij je lichaam uit. Het hangt van de prikkel af die jij geeft hoe zwaar het lichaam is belast. Het lichaam heeft na elke training rust nodig om te herstellen. Volgen de training te snel elkaar op kan overbelasting een gevolg zijn. Je kan heel simpel merken of je lichaam voldoende herstelt is. Kan je meer dan de vorige keer dan is het lichaam logischer wijs voldoende herstelt. Kan je minder zwem in dit geval gewoon rustig en zie je training meer als een herstel training.
Je gaat elke dag zwemmen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou niet twee dagen achtereen hetzelfde van je lijf eisen, tenzij je daar een ander doel mee beoogt dan training. Drie dagen achtereen het plafond afsteken om tenslotte een mooi gaaf plafond te krijgen is de prijs vaak wel waard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Anders doe je vandaag alleen watertrappelen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Best zwemmen rustig opbouwen...want met te snelle inspanning kan je snel "ontploffen" (of hoe zeg je dat...). Ikzelf zit nu aan 1 uur non stop schoolslag (wel minder intensief dan crawl), heeft tot een aantal zwemsessies geduurt eer je deftig tempo aan kan voor een langere periode... Dus best rustig opbouwen.

Fietsen helpt niet echt bij zwemmen. Ik doe ook mtb en merk toch dat het andere spieren zijn die je dan nodig hebt. Maar zwemmen is in elk geval een goeie conditie trainer !
Voorheen zwom ik vier keer per week. Het heeft even een paar maanden stilgelegen en nu weer begonnen. Ik voel het wel aan m'n lijf.
Yep zo is dat...soms wel frustrerend hoeveel energie je moet insteken om je spiermassa/conditie op te bouwen...en dan te zien hoe snel het weggaat...
Toch, nu ik weer een paar dagen ben geweest, voelt mn lijfn gelijk weer een stuk sterker. Moet t echt wel bijhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven